תקלת הענק: בסלקום שכחו שיש להם משקיעים זרים
ההתנהלות התקשורתית של חברת סלקום אתמול במה שכונה "התקלה של המדינה" הייתה טובה. מנכ"ל החברה עמוס שפירא לקח אחריות מלאה על התקלה, התנצל על כך שכשליש מאזרחי ישראל לא יכלו לשוחח בטלפון הסלולרי והודה מעל כל במה אפשרית שמדובר בתקלה חמורה ביותר.
שפירא עשה גם נכון בכך שטען שהפוקוס של החברה צריכה להיות קודם בפתרון הבעיה ורק אז תידון סוגיית הפיצוי למנויים המתוסכלים שליום עבודה שלם נותקו ממכשיר הסלולר שלהם. אין ספק כי חברת סלקום תדע למנף את התקלה שנוצרה כדי להחזיר את האמון מצד המנויים ולמנוע נטישה אל החברות המתחרות.
עם זאת, בכל הקשור להתנהלות מול המשקיעים ובעלי המניות ניכר היה כי ההתנהלות הייתה לקויה במקרה הטוב ומזלזלת במקרה הרע. עד שעות כתיבת הטור, חברת סלקום לא עדכנה את בעלי המניות שלה בתקלה שאירעה, אשר על פי גורמים בשוק עשויה להגיע ל-10-20 מיליון שקל (כולל הפיצוי).
בחברת סלקום הניחו ככל הנראה שציבור המשקיעים מודע לתקלה, דבר שהוא נכון באופן חלקי. בשוק המקומי קרוב לוודאי שהגופים המוסדיים והאנליסטים טרחו לעדכן את לקוחותיהם בדבר המשמעויות של התקלה. מצד שני, סלקום היא חברה דואלית שמניותיה נסחרות גם בבורסת ניו יורק (סימול: CEL). חלק ניכר מן מהמשקיעים הסוחרים במניותיה בארה"ב הינם משקיעים זרים אשר אינם תושבי בישראל וכלל לא היו מודעים לתקלה.
עצם העובדה שבחברת סלקום החליטו שלא להוציא הודעת הבהרה ל'אירוע החמור' באה מאחר והחברה סבורה שהאירוע אינו אירוע מהותי. כנראה, שהמשקיעים הזרים של סלקום יוכלו לדעת על התקלה החמורה ששיתקה את ישראל - רק לאחר שהנהלת החברה תקבל לידה את ההעתקים של הבקשות לתביעות ייצוגיות. בדיווחים מהסוג הזה - לסלקום יש היסטוריית מצוינת.
* הכותב הינו כתב במערכת Bizportal
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה