מנכ"ל סלקום: "ניתן זיכוי של שבוע שלם על שיחות והודעות SMS" - כ-30 שקלים ללקוח

תגובות בשוק: "הפיצוי הוא בהחלט הוגן". מנכ"ל סלקום: גידול מדומה בשימוש גרם לקריסת הרשת. עלות הפיצוי המשוערת: 90-80 מ' ש'. המשמעות - כ-30 ש' ללקוח
 | 
telegram

"הרשת פועלת בצורה תקינה, אך אנחנו עדיין עובדים במצב חירום", כך אמר מנכ"ל החברה עמוס שפירא במסיבת עיתונאים נוספת שכינסה החברה היום, לאחר התקלה החמורה שאירעה אתמול לרשת הסלולרית. במסיבת העיתונאים הסביר שפירא לראשונה פרטים אודות הסיבה לתקלה והכריז כי החברה תפצה את כל לקוחות החברה באופן גורף על שיחות והודעות שקיימו בארץ בשבוע שקדם לתקלה.

"אתמול עדכנתי אותכם במה שהיה ידוע לנו בשעת הערב", אמר שפירא. "הבטחתי שנמשיך לדווח בצורה שקופה, אמינה, בלי לנסות לטייח שום דבר גם במהלך הדרך. זימנתי אותכם פה על מנת לספר לכם מה אנחנו יודעים בצורה יותר מסודרת". מנכ"ל סלקום אמר כי לא כל הפרטים ידועים, אך ציין כי החברה נמצאת בקשר עם חברת נוקיה, שאף שלחה 5 מהנדסים לישראל בכדי לסייע בחקירה.

"נכון לאתמול ב-9 בערב הרשת עובדת בצורה מלאה ותקינה, אך איננו רואים את התקלה הזו מאחורינו. הרשת עדיין עובדת במצב חירום כדי לוודא שהתקלה הזו לא תחזור על עצמה". שפירא מסר נתונים אודות היקף הפגיעה בשירות ומסר כי 25% מהשיחות לא בוצעו, אך עם זאת אמר כי אין זה שיעור זניח וכי הוא עצמו נפגע מהתקלה בשירות. "בעניין זה אין ממוצעים", אמר.

שפירא סיפק מידע ראשוני אודות הגורמים לתקלה ואמר שהיום הם מזהים "גידול מדומה בהיקף השימוש ברשת שגרמה לקריסת הרשת", אך מקור גידול זה עדיין אינו ברור עד סופו. לדבריו, אין מדובר בעומס אמיתי על הרשת: "המערכת עומדת בפיקים של ערב חג, לא כל שכן בשעה רגועה כמו 10 בבוקר".

שפירא התייחס גם לראשונה לדרישת הלקוחות לפיצוי ואמר שלקוחות החברה יקבלו החזר מלא על כל השיחות וההודעות שמקיימים בין בין ה-25 בנובמבר ועד ה-1 בדצמבר. "זו מתנה שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו לאמון שנתנו לנו", אמר שפירא וסרב להשתמש במילה "פיצוי". "אין קנה מידה לפיצוי לתקלה, בפועל התקלה הייתה 12 שעות, חשבנו שצריכים לעשות זאת בגדול ואנחנו רוצים להביע בגדול את התודה ללקוחות שלנו".

שפירא לא שלל אפשרות שהתקלה נגרמה מחבלה, אך עם זאת הוסיף כי אף אפשרות לא נשללת ברגע זה: "אמרתי שאני לא פוסל כל אפשרות אבל מזה לא ניתן להבין שיש לנו אינדיקציה לחבלה". יו"ר החברה עמי אראל אמר שהמערכת בנויה כך שהיא אמורה לעמוד במצב של מתקפה, "כם אם יהיה פיגוע או טיל". לדבריו, "המערכת יצאה משליטה ללא קשר לשימוש בה. אנחנו רק בתחילת האירוע של בחינת התקלה".

יו"ר החברה, עמי אראל, אמר כי תופעות כאלה קורות בכל אחת מחברות התקשורת אחת להרבה שנים. צריך למדוד ולשפוט חברות כשיש בעיה, תקלה מהסוג שהייתה. עמוס וההנהלה של סלקום עושים כל שביכולתנו שניהול המשבר יעשה בצורה שקופה, באופן מהיר, פעם הבאה שתהיה תקלה כזו כולנו נהיה בבית אבות".

באשר לתביעות הייצוגיות שכבר הוגשו בבתי המשפט, אמר שפירא שהן עדיין לא הגיעו לידיו, אך העריך כי הן חסרות בסיס.

הערכות - הפסד הכנסות של 90-100 מיליון שקלים

לפי הערכות, שיחות הסלולר תורמות לסלקום בין 15 ל-16 מיליון שקל ביום בשורת ההכנסות, כך שלפי הערכה גסה, עלות ההטבה נאמדת בכ-80-90 מיליון שקלים. צריך לקחת בחשבון שהזיכוי הוא לשיחות ו-SMS בארץ בלבד ולא על גלישה באינטרנט או שיחות לחו"ל. לקוח ממוצע של סלקום משלם 140 שקלים בחודש - משמעות הזיכוי היא כ-30 שקלים. אנליסטים אומרים היום כי לא מדובר באירוע שיכול להעיב על שווייה של החברה.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות