המעבר לפריפריה: "במחיר של שתי מכוניות רכשתי דירת 3 חדרים קרובה לים"
התייקרות הדירות בשנתיים האחרונות מקשה על זוגות צעירים ומשפחות לרכוש את דירת חלומותיהם במרכז הארץ והמעבר מחוץ לגבולות אשדוד-חדרה הופך לאלטרנטיבה הגיונית. Bizportal שוחח עם אנשים שבחרו להעתיק את חייהם מאזור המרכז לעיר אשקלון הדרומית.
"חשבנו בהתחלה לרכוש דירה במרכז, אך בגלל איכות החיים הטובה והמחירים הנוחים בחרנו באשקלון", אומרים עדי ואלעד שממתינים להשלמת דירת ה-4 חדרים 108 מ"ר שרכשו בשכונת אפרידר מחברת מבנים ונתיבים.
אלעד אומר כי הדירה נרכשה בכ-800 אלף שקל לפני כשנה ובעקבות עליית המחירים יכולה להימכר כיום בכמיליון שקל. "כל החברים שלי שהתלבטו ולבסוף לא רכשו מבכים על כך היום כאשר המחירים הרבה יותר גבוהים. לקחנו משכנתא בהיקף של חצי מיליון שקל וההחזר החודשי של כ- 3,200 שקל לא מעיק עלינו, אני עובד בחברת נדל"ן ברמת אביב ועדי עובדת בסניף בנק בקרית גת".
הנקודה הכואבת היחידה עליה מלין אלעד היא זמן הנסיעה הארוך לעבודה בתל אביב. "אני יוצא שעה וחצי יותר מוקדם מהבית מעמיתיי לעבודה, זמן הנסיעה ברכבת אורך 40 דקות, אולם עם נסיעות האוטובוס מהתחנה ואליה לוקח לי לפחות שעה וארבעים דקות להגיע מדלת הבית לדלת המשרד".
"יצאתי לפנסיה וחיפשתי דירה במחיר שאוכל לעמוד בו, לכן נתתי צ'אנס לדרום", אומר שמואל שעבר לא מזמן לאשקלון מחולון. "במחיר של שתי מכוניות יוקרתיות, בכ-560 אלף שקל, רכשתי דירת 3 חדרים עם מעלית וחניה שזקוקה לשיפוץ, לקחתי הלוואה של 230 אלף שקל ל-8 שנים. את הדירה בחולון אני משכיר וכך אני מצליח לשלם את ההלוואה".
שמואל אומר שהחליט לחיות כמו בחו"ל ולרכוש דירת קיט- "הייתי בים הבוקר, מכרתי את המכונית ואני רוכב לכל מקום על אופניים, יש כאן תחושה של נופש ופחות צפיפות מאשר במרכז, שקלתי לעבור לבת-ים אך ההוצאה של 800-900 אלף שקל הייתה גדולה עליי".
שי הניג, מנכ"ל חברת אפגד הבונה באשקלון, אומר כי הרבה אנשים עוברים כיום לאשקלון מאשדוד, ראשון לציון ואף מנס ציונה. "אנשים מתחילים להבין שהעיר מתקרבת למרכז, נסיעת רכבת לתל אביב תמשך 35 דקות ברגע שתחובר מסילת הרכבת דרך ראשון לציון. אני מאמין שפער המחירים בין העיר לבין אשדוד יצטמצם בשנים הקרובות, כיום הוא עומד על כ-30%".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה