שופרסל ב-2015: תשקיע 400 מיליון ש' לפתיחת כ-150 סניפים חדשים
חברת שופרסל רוצה להתרחב. היום פרסמה רשת הקמעונאות הגדולה בישראל את תוכניתה האסטרטגית לארבע השנים הקרובות ובמסגרתה היא מתכננת להשקיע סכום של 400 מיליון שקל אשר ישמשו להרחבת שטחי המסחר. במספרים, מדובר בפתיחה של כ-150 סניפים נוספים עד 2015.
רשת שופרסל הנמנית על קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר מתכננת לרכז מאמץ בשנים הקרובות כדי לבסס את מעמדה כרשת הקמעונאות המובילה בישראל באמצעות שישה מנועי צמיחה מרכזיים. במקביל, סניפי שופרסל ביג יסגרו בהדרגה לאחר שהמודל הספציפי לא עלה בקנה אחד עם צרכי השוק.
במסגרת מסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר, אמר רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, כי "החל מ-2007 עשינו מספר מהלכים אסטרטגיים כגון, העצמת מנהלי הסניפים ברשת. העברנו את המשקל הכובד מהמטה לשטח."
"היום כשהספקים רואים את השינוי, הם אומרים לנו תודה", אמר ביסקר כשהוא שולח מסר עוקצני לטענות שצצו לאחרונה בשוק, לפיהם הרשת מנצלת את גודלה עלמנת ללחוץ את הספקים.
"השוק עובר לדיסקאונט"
אפי רוזנהויז, נשיא ומנכ"ל שופרסל, הוסיף כי "מדובר בחזון חדש. שופרסל לוקחת עצמה כמה צעדים קדימה. כבר ב-2011 אנו צופים צמיחה במכירות, צמיחה ברווח ושיפור בחנויות זהות." נזכיר כי ברבעון השלישי של 2010 מכירות החנויות הזהות של שופרסל נותרו ברמה יציבה, ביחס לרבעון השלישי של 2009.
באשר לשטחי המחסר, "מדובר בהרחבת שטחי המסחר ב-100 אלף מ"ר נוספים", משמע הרחבה של כ-20% על שטחי המסחר הקיימים. "חתמנו כבר על כ-80% משטחי המסחר, כך שהדברים סגורים בפועל. בנוסף, נרכוש כמות ניכרת מהסניפים", אמר רוזנהויז.
רוזנהויז עוד נשאל לגבי מהות השדרוג של סניפי שופרסל ביג לסניפי שופרסל דיל. לדבריו, "מדובר במודל רווחי, אך השוק משתנה לאורך השנים ועובר לדיסקאונט ואנחנו משתנים עם השוק."
בשופרסל טוענים כי הרשת שמה את העובד במרכז. לדברי ריצ'ארד האנטר, מנהל עסקים ראשי ברשת, "אנו משמרים את עובדינו לאוך זמן וכן דואגים לאזן בין גברים ונשים - כעת היחס עומד על 50%-50%". כנשאל האנטר מה פער השכר הממוצע בין גברים ונשים, הוא סירב לענות.
עיקרי התכנית - שופרסל 2015
התוכנית של שופרסל כוללת גידול של 20% בשטחי המסחר של החברה, שהם כ-100,000 מ"ר, זאת לעומת 520,000 מ"ר שהפעילה הרשת בתחילת 2010. חלק מן הגידול צפוי להתבצע עד הרבעון הראשון של 2011 (כ-20,000 מ"ר לעומת ראשית 2010).
מנוע צמיחה שני צפוי להתבצע בראשית 2011 וכולל שדרוג של כל סניפי
החברה הפועלים תחת הפורמט "שופרסל ביג" (כ-30 סניפים) לפורמט של "שופרסל דיל", שבו רמת המחירים נמוכה יותר לצרכן הסופי. לאחר המהלך כמות הסניפים של "שופרסל דיל" בישראל תעמוד עלכ- 70. שופרסל מציינת כי ניסיון העבר מלמד כי שדרוג שכזה מעלה את המכירות בסניפים באופן מהותי.
מהלך נוסף אותו מתכננת שופרסל בשנים הקרובות הוא הרחבת פורמט "שופרסל אקספרס" המונה כיום 13 סניפים. שופרסל מתכננת להגדיל את מספר הסניפים של תת הרשת ל-100 סניפים.
מנוע הצמיחה הרביעי כולל הקמה של 20 מתחמי בריאות בישראל עד סוף שנת 2011. המתחמים יוקמו בתוך סניפי שופרסל ויהיו תחת המותג 'גרין'.
שינוי נוסף מתכננת שופרסל בפעילותה הלוגיסטית. החברה מתכננת לבנות מרכז לוגיסטי ויאפשר שינוי ושיפור של שרשרת האספקה של החברה. המרכז יפעל בנוסף למרכז הלוגיסטי הקיים בראשון לציון.
מנוע הצמיחה השישי והאחרון של החברה לשנים הקרובות קשור דווקא לזירה הטכנולוגית. החברה מתכוונת לשדרג את אתר המכירות שלה "שופרסל ישיר" במטרה להכפיל את מכירותיו בתוך חמש שנים.
נזכיר כי גם רשת רמי שיווק השקמה עושה את צעדיה הראשוניים בשוק המקוון, מה שעשוי להכביד על נתח השוק האינטרנטי של שופרסל. זאת מכיוון שרמי לוי הצהיר כי ימכור במחירים אחידים על גבי האינטרנט, בעוד שופרסל דוגלת בדיפרנסיאציה על בסיס גיאוגרפי - כפי שהיא נוהגת בסניפיה.
בחברה תולים תקוות רבות בכך שהמהלכים יובילו לצמיחה הן בחנויות הקיימות והן בחנויות החדשות שיוקמו.
חברת שופרסל נמנית על קבוצת אי.די.בי ונשלטת על ידי חברת דיסקונט השקעות (46%). בנוסף, קבוצת ברונפמן פישר מחזיקה בכ-18% נוספים ממניותיה של רשת הקמעונאות (חלק באמצעות חברת ישראלום) אולם אינם חלק מגרעין השליטה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה