מיתוג ערים: "אין להטיל מסים על אופנות שיחלפו, הרבה פעמים מדובר בנטו יחסי ציבור"
בפאנל מיתוג הערים בוועידת העסקים של ענף הבנייה והנדל"ן אמרה עו"ד ענת בירן, כי תכנית השימור המחמירה של תל אביב מיתגה את הבניינים, אולם הוטלה חובת השימור על בעלי הדירות הפשוטות, נמנעה מהם זכויות מסויימות והחלו לגבות מהם היטלי השבחה הרבה יותר גבוהים. " יש היום ביקושים גדולים מאוד לדירות לשימור ושווי מ"ר בבניין שכזה הרבה יותר גבוה, אולם על בעל הדירה הוטל לשלם היטל השבחה הרבה יותר גבוה, או לחילופין בוטלו להם הפיצויים בגין שימור מצד העירייה. מדובר בנושא של יחסי ציבור, של אופנות לכן אין להטיל מיסוי על אופנות שיחלפו, זה נושא מאוד עקרוני שיש בו הרבה מאוד כסף".
חיים כהן, אדריכל העיר רמת גן, תיאר את ההתפתחויות הקרובות בתחום המיתוג הספורטיבי של העיר." עיריית רמת גן יחד עם מנהל מקרקעי ישראל והתאחדות הכדורגל חברו יחד לתכנן ולבצע אצטדיון חדש ל-60 אלף צופים בהיקף של 800 אלף שקל, שנת היעד היא 2017. הכוונה היא שהמימון לא יגיע מהציבור. נראה מגדלי משרדים, מסחר ומגורים בקירבת האצטדיון שיממנו את הקמת האצטדיון".
ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי, הדגים את השינויים שחלו במיתוג ערים בהצגת העיר בילבאו. "העיר הוגדרה בעבר 'כבית השחי של ספרד', והפכו אותה למרכז תרבותי וכלכלי של ספרד. בשנות ה- 80 העיר הייתה תעשייתית ואפורה, הקמת מוזיאון גוגניהם שינתה לחלוטין את פניה, הקימו בה מבנים ארכיטקטוניים מרהיבים והיא הפכה לעיר מתקדמת ונחשקת".
האדריכל אמנון רכטר אומר שיש למתג את הישובים הערביים באמצעות החיבור לעבר. "יש לשלב את התרבות המקומית, את ההסטוריה והאומנות כדי ליצור תחושה של חיבור, כמו מרכז התרבות בעכו. המרכזים יוצרים קן ייחודי לתרבות וזהות, בעולם בו הגלובאליזציה יוצרת חוסר זהות ומונוטוניות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה