דש ברוקראז': "קיים עוד אפסייד במניות הקמעונאות"; הדיסקאונט הגדול בצים שיווק ורמי לוי
סקטור הקמעונאות המקומי, אשר נחשב לאורך שנים לאפיק השקעה סולידי, רשם לאורך השנה האחרונה עליות חדות הרבה יותר מאלו האופיינות למגזר שנחשב לדפנסיבי. במחלקת המחקר של דש ברוקראז' החליטו לעשות סדר למשקיעים והוציאו סקירה שכותרתה: "בקופה המחירים שתמצאו יהיו קרוב לוודאי דומים, אך בבורסה ישנם הבדלי מחירים לא קטנים."
אם נתחיל מהסוף ונסכם את הדברים - סקטור קמעונאות המזון צפוי להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות והתחרות בו איננה כה אגרסיבית. הסקטור בכללותו מקבל המלצת 'משקל יתר' בתיקים של דש, תוך העדפה של החברות הקטנות בסקטור, צים שיווק ורמי לוי.
הסקטור מהווה השקעת ערך טובה כאשר מרבית החברות בו צפויות להמשיך ולחלק המשקף של 4% - 5% בשנה, חוץ מהרבוע הכחול, אצלה הדיבידנד צפוי לשקף של כ-3% בלבד.
הפייבוריט של דש - צים שיווק
ההמלצה הבולטת ביותר שמוציא בית ההשקעות נוגעת דווקא לחברה הקטנה ביותר בסקטור, הלו היא צים שיווק בעלת רשת מחסני המזון 'כמעט חינם'. מאיר סלייטר, בכיר בדש ברוקראז', מספק למניה המלצת 'קניה' במחיר יעד של 66 שקלים המשקף פוטנציאל אפסייד של כ-20% על מחיר הסגירה האחרון - 55 שקלים.
נזכיר כי צים שיווק הונפקה לפני מספר חודשים בהנפקה שנחשבה למוצלחת ביותר, וזאת למרות שהגופים המוסדיים החליטו שלא להשתתף. מאז ספטמבר האחרון עת הונפקה החברה, המניה זינקה בכ-90%. בדש סבורים כי "התרחבותה הצפויה של הרשת והשיפור הצפוי ברווחיות החברה משקפים נקודת מוצא נוכחית עדיפה של החברה, בהשוואה ליתר החברות בסקטור."
רמי לוי - יש עוד מקום ל'אפסייד'
לנוכח העליות החדות שנרשמו ב-2010, מניית רמי לוי הינה המסקרנת ביותר בסקטור. "תוצאות רמי לוי צפויות לרשום צמיחה נאה בשנים הקרובות: הכנסות החברה צפויות לצמוח בשיעורים הקרובים ל-20% בשנתיים הקרובות, ורווחי החברה צפויים לגדול בשיעורים דומים", כך כותב סלייטר.
רמי לוי שיווק השקמה עושה מאמצים להתרחב ולאחרונה נכנסה הרשת גם לשוק הביטוח, בו עפ"י הערכות נמכרו פוליסות בודדות לבד עד כה, וכן לשוק הסלולר כמפעיל וירטואלי MNNO. באשר לסלולר, החברה תיכנס ככל הנראה כמפעיל 'לייט', משמע הרשת תישען על התשתיות של אחד השחקנים הגדולים בשוק, מה שיותיר לה נמוכה יחסית.
סלייטר כותב "שיפור התוצאות מקבל ביטוי במחיר השוק הנוכחי רק בחלקו. ביצענו לחברת רמי לוי שני מודלי הערכות שוי בהתאם לצומת הדרכים בה תמצא החברה בעוד כשנה: האם להמשיך בקצב פתיחת הסניפים המואץ או להפחיתו". ממוצע הערכות השווי גוזר למניה של 140 שקלים בהמלצת ''. לפיכך, המניה נסחרת כיום בדיסאונט של כ-20%.
שופרסל עשויה להפתיע; רבוע כחול בדיסקאונט נמוך
קבוצת שופרסל וכן אלון הריבוע הכחול צפויות להמשיך לצמוח גם כן, אם כי בקצב מתון יותר, כמצופה מחברות גדולות ומבוססות יותר בשוק. "לקבוצת אלון הרבוע הכחול יש פוטנציאל גדול בשיפור תוצאותיה בשנים הקרובות, בעיקר באמצעות שיפור התוצאות במגזר הלא-מזון ועדן טבע. עם זאת, מרבית הפוטנציאל מתומחר כבר בשווי המנייה", לגברי סלייטר.
בדש אומרים כי הפער הקיים בין השווי הכלכלי לשווי השוק נובע רק מהדיסקאונט בו נסחרת מניית דור אלון. לאור זאת, ועל אף שהפער בין מחיר המנייה לשווייה הכלכלי עומד על למעלה מ-10%, אלון הרבוע הכחול מקבלת '' בלבד במחיר יעד של 38, רק 4 שקלים מעל למחיר הסגירה האחרון.
באשר לשופרסל, על אף נקודת הפתיחה הבעייתית כביכול של הובלת השוק, תוך פגיעות גדולה יותר לפתיחת שטחי המסחר, סלייטר סבור כי האסטרטגיה וההתנהלות של הקבוצה משקפות לה פוטנציאל צמיחה ברמת הרווח בדומה לצמיחת השוק.
מעבר לכך, בדש מתייחסים גם לאפשרות שבשנה הקרובה עשויה החברה אף להפתיע לאור המרת סניפי "ביג" ל"דיל". המודל של דש גוזר שווי של 26 קלים למניית שופרסל בהמלצת 'תשואת יתר', גבוה ב-15% ממחירה בשוק.
מרכיבי התחרות בשוק הקמעונאי
הסוגיה העיקרית בשוק הקמעונאי היא פתיחת שטחי המסחר, קרי סוגיית הביקוש וההיצע.
מצד הביקוש, היקף שוק המזון צומח בכ-5.5% עד 7% נומינלית בשנה. במקביל, משקל רב יותר של קניות צפוי להתבצע ברשתות השיווק, באופן אשר יגדיל את נתח השוק שלהן מסך שוק שוק המזון בישראל. לכן, בדש סבורים כי פוטנציאל הצמיחה של רשתות השיווק בשנים הקרובות עומד על למעלה מ-6%.
מבחינת ההיצע, סלייטר סבור כי פתיחת שטחי המסחר המתוכננת של השחקניות הקיימות בשוק, הינה בקצב דומה ואף מעט נמוך מהגידול הצפוי בשוק המזון בישראל. כניסת המשביר לצרכן לתחום החל מ-2012 עלולה להוציא את השוק משיווי משקל, אך יש לזכור כי מדובר באירוע חד פעמי.
לאור זאת, "קצב פתיחת הסניפים בשנה הקרובה אינו צפוי לגרור את השוק למערבולת. פרט לכך, תחרות המחירים בשוק מקיפה רק פחות משליש מהיקף
המכירות, וגם היכן שהיא קיימת לא מתבצעת תחרות אגרסיבית עד כדי אי כדאיות בפעילות."
לסיכום אומרים בדש כי אכן התחרות עלולה להיות אגרסיבית יותר, אך כרגע היא מתנהלת באופן שמאפשר לכולם להרוויח, ואין לאף אחת מהחברות את הסיבה לזעזע את הסטטוס-קוו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.ל6דנן 26/01/2011 12:49הגב לתגובה זו0 0בינתיים הפסדתי 10% ורק ביומייםסגור
-
7.רמי לוי עולה ותמשיף לעלותרמי לוי 24/01/2011 12:46הגב לתגובה זו0 0המנייה הכי טובה בתיק שליסגור
-
6.צים תעלה למרות ששאר הבורסה תרד..אני 24/01/2011 12:16הגב לתגובה זו0 0מי שקנה היום ב54 יעשה 10% עד סוף השבוע. שיהיה אחלה שבוע :)סגור
-
5.המלצות הזויות. די לקנות ביוקר.גלעד 24/01/2011 11:58הגב לתגובה זו0 0ההמלצות שלי לחברות בתמחור סביר יותר: 1. נטו אחזקות 2. וילי פוד 3. נעמןסגור
-
המניות המומלצות לשנהיוסי 24/01/2011 12:17הגב לתגובה זו0 0כבר מספר פעמיים המלצתי על רמי לוי וצים שיווק,וזה נכון הם המניות החזקות לשנה.סגור
- טען עוד
-
4.איזזה אימפריה מזכיר את אפריקה בסוף הבלוןרמי לוי 24/01/2011 11:57הגב לתגובה זו0 0התפוצץ!!! מחיר מנופח מסכן מי שקונה יפסיד בסוףסגור
-
3.צים=רמי לוי הבאה.טבעי מטבעון 24/01/2011 11:11הגב לתגובה זו0 0צים חברה שמתנהלת כהלכה. בגדול אני מעדיף להצטרף לחברות בתחילת הדרך ולצמוח איתן. ג.נ מחזיק לונגסגור
-
2.אתם שוכחים חברה מאד חשובה בתחוםמשקיע 24/01/2011 11:09הגב לתגובה זו0 0נטו אחזקות. תביטו על הגרפים ותבינו על מה אני מדבר.סגור
-
1.בועהרמי לוי בדיחה 24/01/2011 10:54הגב לתגובה זו0 0זו לא מניה זו בועהסגור