צחי סולטן לששינסקי: "התיקון הוא חזק מיד, תבטיחו לי תשואת מינימום"

את הדברים אומר סולטן במסגרת כנס שמתקיים באוניברסיטת י-ם. פרופ' איתן ששינסקי: "לא פגענו בתזרים השוטף של החברות"
 | 

המסקנות הסופיות של ועדת ששינסקי עולות היום שוב לדיון והפעם זה קורא באוניברסיטת ירושלים. מי שעלה ראשון לדוכן הנואמים הינו לא אחר מאשר פרופ' איתן ששינסקי שעומד בראש הוודעה.

בין המשתפפים בכנס ניתן למצוא נציגים נוספים מוועדת ששינסקי, את צחי סולטן מבעלי השליטה בשותפות מודיעין, יוג'ין קנדל - ראש המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה, דן גלאי דיקן בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית וח"כים שונים.

בפתח הדברים אמר פרופסור ששינסקי כי לאורך הדיון בסוגיית התמלוגים עלו שאלות חשובות שבין הון לשלטון. עוד הוא הוסיף כי התקנות לא פגעו בתזרים המזומנים השוטף של החברות. על סוגיית הרטרואקטיביות אמרי כי "זה כמו שישנו את שכר הלימוד והסטודנט יגיד שהוא כבר התחיל ללמוד."

באשר להאשמות שהושמעו לאחרונה כאילו ועדת ששינסקי והאוצר הם האחראים לעיכוב הזרמת הגז מתמר, אם וכאשר יחול עיכוב, אומר ששינסקי: "אם פרוייקט תמר לא יפותח - זה לא יהיה בגלל בעיה של מימון."

נזכיר כי הממשלה אישרה השבוע את מסקנותיה הסופיות של הועדה, בהתאם להמלצתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כעת על הכנסת לאשר את תזכיר החוק, שיעבור לאחר מכן לדיונים בועידות הכנסת.

צחי סולטן מגיב לששינסקי

מיד לאחר נאומו של ששניסקי, עלה לדוכן הנואמים צחי סולטן, אחד מבעלי השליטה בשותפות מודיעין. לדבריו, "התיקון של המדינה חזק מידי ומותיר את השחקנים בשוק בתוך סביבה של אי וודאות". סולטן קרא למדינה לפזר את הערפל ו"להבטיח לו תשואת מינימום כלשהי."

סולטן פרס בפני משתתפי הכנס שורה ארוכה של מדינות בהן המיסוי על שותפויות חיפושי הגז והנפט נמוכה יותר, ביחס לשיעור תמלוגים אותו קבעה ועדת ששינסקי. גם באשר לנורבגיה, המוזכרת מספר פעמים בדו"ח ששינסקי כמודל עתידי לישראל, אומר סולטן: "בנורבגיה המס גבוה יותר מכיוון שגן הממשלה לוקחת חלק מהותי בהוצאות החיפושים."

להערכתו של סולטן המסקנות הסופיות של ששינסקי הינן הרסניות ולא מספקות תשובות מספקות לסוגיית ייצוא הגז. "מלבד תמר שתהיה פעילה בשוק המקומי, שאר התגליות העתידיות מיועדות לייצוא ואנחנו עדיין מצויים בערפל". סולטן הוסיף כי "ללא פוטנציאל ייצוא, אין הצדקה לפעילות."

בנוסף, סולטן טוען כי שיעור התמלוגים שקבעה הוועדה הינו גבוה מידי והדבר צפוי לפגוע קשות ביכולת הגיוס של שותפיות חיפושי הגז והנפט. לבסוף ביקר סולטן את העובדה שאין אבחנה למעשה בין גז לנפט, בין קידוחים ימיים וקידוחים יבשתיים, בין מים רדודים ועמוקים או בין שוק מקומי וייצוא.

תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    לצחי סולטן מינימום מגז שעוד לא היתגלה ...
    שגיא 28/01/2011 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לך עד 2014 אפשרות לשלם לפי המס הישן אז תתחילו לעבוד בימקום לדבר .
    סגור
  • 25.
    ביבי מיסימיהו
    צדקיהו 27/01/2011 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליכוד = מיסים ועוד מיסים מים דלק חשמל גז דיור לא בר השגה
    סגור
  • 24.
    מנימום ממה? סולטן אתה תבוסטן...צ.ל 50:50
    מיכאל 27/01/2011 06:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה עוד פחות מהOECD
    סגור
  • 23.
    למוד-רציו כנס
    אלעד 27/01/2011 00:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית, כן... אתה מדבר עם אותו אלעד.. אני מסכים איתך לגבי ההתנהגות הרעה של הנהלת מודיעין ויש משהו בדבריך בנוגע לאופציה 6 שהייתה.. תראה, אני מאוד מעריך כתיבותיך אבל במקרה הזה אני לא כ" כ מסכים.. את המסר שכתבתי למעלה העברתי לסולטן באופן אישי דרך המפקח שלהם, שמעון אבנעים.. השותפות יוציאו סקרים הרבה לפני מה שאתה חושב בוודאות. היעדים שהוצגו בדיווח האחרון היו כמקדם ביטחון אופטימלי. לגבי אופציה 7- לא יקרה אותו תסריט מכיוון שגם אם היאתהיה בכסף אנחנו נבקש הארכה.. היא לא תהיה בשווי נאיבי של 1.5 אג' .. לא ניתן לזה לקרות, ויש לנו כח אדיר בהצבעה בתור משקיעים קטנים מכיוון שהקמנו קבוצה שמחזיקה ב150 מיליון ש" ח בנייר.. לא תהיה להם ברירה הפעם.. נגמרו התרגילים.. חוץ מזה, אני לא בונה על שרה ומירה אלא על חדרה וגבריאלה.. שם המכה הרצינית.. לגבי רציו- שאלת את עצמך מה קורה אם אין שם נפט?! תחשוב על זה ותחזור אליי.. אני ותיק בבורסה וראיתי הכל, ואם אתה שואל אותי, אז מודיעין ולא רציו בשלב זה.. את החשבון עם הנהלת מודיעין אני אסגור אחרי שאני אממש ברווח טוב גם אם זה יהיה בעוד כמה חודשים, אל תדאג.. הם חוצפנים.. לכוון מעכשיו למוסדיים כאשר 85% פרטיים מחזיקים בנייר? הבהרתי לסולטן יפה מאוד איפה הטעות שלו ואני מקווה שהוא לקח לתשומת ליבו.. מקווה שגם אתה למדת משהו מהפוסט הזה.. תהיה זהיר עם רציו ידידי..
    סגור
  • אתה קורא לי קשקשן ואתה מצפה שאענה לך?
    אלעד 27/01/2011 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אני אהיה גבר ואני אענה לך: אמא שלך שמה בלוקים.. זה לא שלה? לך תעשה חמוצים, חבר, ותמסור דש לעצמך..
    סגור
  • טען עוד
  • קשקשן
    בררררררררררררררררררר 27/01/2011 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה תסגור חשבוןעם הנהלת מודיעין?מי אתה בכלל?הם לא רואים אותך ממטר.הלוואי שתרוויח.אני הפסדתי שם.תוכל אולי להסביר של מי הבלוקים?
    סגור
  • 22.
    במילה אחת: " גנבים"
    jak 26/01/2011 23:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צרי עין וגנבים אנשים משקיעים במניות שיכולות לרדת ביום אחד 50% וברגע שהם מרוויחים אז המדינה מועילה בטובה לתת להם תשואה של נדל" ן ולעם לא אכפת וזה המכה הגדולה של ישראל, כל הזמן דופקים פה כל פעם אוכלוסיה אחרת אבל לאחרים זה לא אכפת בגלל שזה עדיין לא פוגע בהם ועוד שאלה מה ימנע מהממשלה לקחת מאחת מחברות הביומד שתגיע להשגים מסים נוספים? הרי מה בדיוק ההבדל בין מי שהשקיע בקידוחים הון עתק למי שהשקיע בפיתוח תרופה? אין הבדל
    סגור
  • ל-22 :צודק בהחלט! כל פעם הם ימציאו רעיונות
    נילי 27/01/2011 00:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חדשים לבקרים ע" מ לגזול עוד כסף ! העם הטיפש הזה אינו לומד מאומה והא ממשיך להאמין לסיסמאות הריקות של הממשלה הפסדו-חברתית הזאת .
    סגור
  • 21.
    תגובה לאלעד 9
    מוד_רציו 26/01/2011 22:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום, אם אתה אותו אלעד .... אז שווה שתקרא את הערכתי. התנהלות מודיעין נראת רע, רע מאוד!! גם בשערים הנוכחיים שווה לצאת ממנה לטווח של לפחות 15/6/20011, אני מניח שאתה מבין ויודע על מה אני מדבר ולא, תבדוק מה קרה סביב תאריך הפקיעה של אופ' 6!! בטווח של עד שנה מהיום יש לך אלטרנטיבה מוכחת ברציו, מינוף אדיר קרי נגזרת של הנפט. בטווח הארוך " הגמדים" יכחדו ע" י שותפות לוייתן, למה? מאחר ולא יהיה ווה בטווח הנראה לעין לפתח ולהשקיע מליארדים בקידוחים לא מוכחים. במידה ויחליטו כן לפתח אותם (שרה מירה וכל יתר הקטנים) זה יעשה ע" ח המשקיעים קרי הנפקות כפי שהיו עד כה!! ואת התוצאות שלהן אתה רואה החל מספטמבר 2010 !!! כלומר, חפש משהוא מוכח = רציו עם אופציית גידול של סדר גודל לפחות מהיום וכל זאת בטווח קצר ביותר (סימני נפט, כמויות נפט, קידוחים נוספים בלוייתן תכנית גל) . בסופו של דבר תכנית שישינסקי תמוזער למימדים כאלו שיהיו רווחיים למשקיעים הגדולים אחרת הם ישקעו לאבדון ואנשי נובל תשובה ינועו לבלוק 12 ששם השפיות חוגגת. שים לב התרחיש הזה איננו דמיוני מאחר ובוצעה למעשה הלאמה של המאגרים בפקטור של קרוב ל 80%. נכון שיפנו לבג" צ נכון שילכו לבית" מ בין לאומי אך צפוי מאבק שבסופו של דבר יוביל להורדת המיסוי. הוכחה לכך, מה שקורה בתמר , עצירת פיתוח עד שיכנס להם שכל בראש ואם לא הם ישארו עם הז.. ביד. בהצלחה
    סגור
  • 20.
    ביבי מושחת חומד את כסף המשקיעים ניפגש בקלפי (ל"ת)
    ביבי 26/01/2011 21:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    כנראה הסוף של תעשיית הנפט היבשתית (ל"ת)
    קק 26/01/2011 21:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שישנסקי אטום וגזלן ! רק בהצלחות משתתף .
    נתנהיו נפל בפח שלו ! 26/01/2011 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כישלונות אצלו . והוא לא פגע בכלום ! מסכן ממש מסכן ,רחמנות . העיקר שהגז המצרי ימשיך למכור לישראל . ונתניהו גם נפל בפח שהוא הטמין לו .
    סגור
  • 17.
    ששנסקי לא שקרן אלא גם טיפש (ל"ת)
    הכנסות רק עוד 20 שנה 26/01/2011 20:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מודיעין לשער 3.9-4
    קובי 26/01/2011 20:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר מחר תרד לער זבל. תירשמות בקרוב 3 ,ואחר כך 2.5,תירשמו.
    סגור
  • 15.
    שישינסקי עושה דברם של ביבי ושטייניץ שטועים בג (ל"ת)
    לוינסקי 26/01/2011 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    אדון סולטן,יותר טוב שתדאג שתוציאו את הסקרים
    אמיר 26/01/2011 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא שונים בהרבה בהתנהלות מגבעות עולם. תתביישו לכם,כולם מחכים לסקרים ואתם לא מוציאים כלום.
    סגור
  • 13.
    תכנסו ותלמדו
    מומחה למיסוי גז 26/01/2011 20:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה ששינסקי מנסה לבדוק כמה משלמים במדינות אחרות רק מוכיח כמה הוא מפגר. הוא היה צריך לבדוק את שיעור המס ההיסטורי במדינות יצרניות כדי להבין כמה מס גבו בתחילת הדרך כאשר השוק עדיין בחיתוליו. לא חוכמה להשוות את ישראל למדינות עם תעשיית גז בת עשרות שנים. זה לא הוגן.
    סגור
  • 12.
    ששניסקי אמר שגבעות היא תגלית יבשתית הראשונה (ל"ת)
    גבעות====ברזל 26/01/2011 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    דיי מספיק כבר כולכם
    גולי 26/01/2011 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מושקע אפילו בכסף שהוא לא שלי ובכול המזומן שלי אבל זה של המדינה .של החלשים .הגזמתם
    סגור
  • 10.
    צחי סולטן המשקיעים יזכרו לך
    אלעד 26/01/2011 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מכוון למוסדיים. המשקיעים הקטנים לא מענינים אותך. בגלל זה המניה שלך נראית ככה אבל אל תדאג. הם יזכרו לך את זה. ראה מה קרה במקומות אחרים כמו באלעד. המניה שלך תהיה מתה. לא רציו ולא שמציו. תמשיך כך ידידי ונראה לאן מודיעין תגיע. רק קח בחשבון שקבוצת משקיעים קטנים שהיא די גדולה מחכה לך בפינה. אתה כבר יודע על מה מדובר.
    סגור
  • 9.
    סולטן נלחם שם יש משהו שהוא יודע
    מודיעין יהש 26/01/2011 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש גז במאגרים שלו הוא מחכה ואני גם מחכה בסבלנות עד הפירסום. (מאמין במודיעין - לא המלצה)
    סגור
  • 8.
    העם קדח ביבי לקח
    u/s 26/01/2011 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני מעכשיו גנב
    סגור
  • 7.
    ועדת חקירה לועדת שישנסקי!! (ל"ת)
    אלי 26/01/2011 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    צחי סולטן מה יהיה עם מודיעין ???איפה שער 7 ? (ל"ת)
    אליהו 26/01/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שער 7 יש רק בבלומפילד
    חחח 26/01/2011 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והוא שייך לאדומים המסריחים
    סגור
  • 5.
    שישנסקי העם איתך
    לא להיכנע 26/01/2011 19:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יעזור כלום העם בעד מיסוי מה שלא קונים לא שייך לטייקונים הם קיבלו הסכם פיתוח וחיפוש ולא בעלות ולא לגזול נכס ששייך לכל העם
    סגור
  • ברגע שהטייקונים לא יחפשו אתה חושב שהממשלה המו
    יש לך טעות חמורה 26/01/2011 19:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המושחתת הזו תשים כסף על קידוח כלשהו? חחחח , בטח כי אם כן הם יצטרכו לקחת את זה ממך ומכל אזרח אחר במדינה, הם יטילו מס חיפושי גז ונפט על האזרח הפשוט. אז מה תגיד? כן רק אז תתעורר ותגיד שהממשלה מושחתת. אין מה לעשות עד שלא יורקים על הבן אדם בפרצוף הוא לא מבין שיורקים עליו. פשוט תגיד תודה שיש כאן אנשים שמשקיעים את כספם שחסכו בעמל רב כן חסכו ולא גנבו כפי שהממשלה הזו עושה ואתה שותף לה בטמעות שלך בגרידיות שלך. מה יש אין לך ביצים לשים כסף להשקיע בקידוחים נכון, אבל לקטוף את הפרי מהעץ שלא השקת זה כן אהה?
    סגור
  • ההפסדים שאתם מדברים של משקיעים מתים
    קובי 26/01/2011 21:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עוד לא רואה טייקון שמחזיר כסף למי שהשקיע בקידוח יבש כי היום מצאו גז המניה נסחרת בבורסה פעם מרויחים ופעם מפסידים די אם הצדקנות שהפסידו 400 קידוחים
    סגור
  • 4.
    ששינסקי מואשם בהרצת מנית גבעות אמר שמגד זה תג
    זהבי עצבני 26/01/2011 19:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה תגלית
    סגור
  • 3.
    עיי
    חעכ 26/01/2011 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    dגזלנים
    סגור
  • 2.
    צחי אנו מחזקים את ידיך ונמשיך להחזיק במודיעין
    אלון 26/01/2011 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזק ! עד לימים טובים ואופטימים יותר
    סגור
  • 1.
    וגם שקרן. מה זה אומר " לא פוגעים בתזרים" ?
    שישינסקי גנב 26/01/2011 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מהייכן בדיוק לוקחים את הגזלה אם לא מהכיס של המשקיעים? האם זה חשוב שלוקחים מחר ולא היום? את התשובה רואים במחיר של ישראמקו שצריכה לעלות 50% כדי להגיע לשער שלה לפני שישינסקי הגנב.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות