מתקפת הרובוטים - מה הם לא מספרים לך?

אייל גורביץ, מנתח הטכני של Bizportal, מתייחס למתקפת הרובוטים ושואל למה בכלל שיציעו לך רובוט למסחר?
 | 

בתקופה האחרונה אנו עדים למתקפת רובוטים והתחושה היא של פלישה מהחלל. פרסומות על גבי פרסומות מצידם של יזמים שמעוניינים למכור לך להשכיר לך או ללמד אותך לבנות רובוט שלטענת הפרסומים משיג המוגדרת על סקאלה שבצידה האחד "מטורפת" ובצידה השני "רווחית". את המילה הפסדים הם כנראה לא ממש יודעים לאיית. הסופרלטיבים הנשפכים על הרובוטים שייכים ליד הדמיון הטובה וללקסיקון העשיר של המפרסם. השאלה אינה מה מספרים לך אלא מה לא מספרים לך, ממה להיזהר ומה לשאול. מרבית הפרסומים כוללים רק תשואה, ונמנעים מכל אזכור של מרכיבים אחרים, לא פחות חשובים.

חשוב לציין שנושא זה מורכב וסבוך מאין כמותו. בעולם ידועות חברות בודדות, אם בכלל, שזכו להצלחה לאורך זמן בהפעלת מערכת שכזו. בדרך כלל מעורבים בה מתמטיקאים ואלגוריתמאים ומושקע בה כסף רב ועשרות שנות אדם. ממחקר מעמיק של התחום ניתן ללמוד שהמערכות המצליחות עושות זאת באמצעות פעילות במהירויות גבוהות (ארביטראז' - לעיתים במהירויות תגובה של מאיות השנייה) ותוך שימוש בטכנולוגיות יקרות ומורכבות, במילים אחרות - לא באמצעים הזמינים למשקיעים פרטיים. מערכות מסוג זה, כאשר הן מצליחות - לא נמכרות לציבור הרחב ואף לא נחשפות בשום דרך.

רוב רובן של המערכת האוטומטיות מצליחות לייצר רווחים בתקופה מוגבלת מאוד ולאחר מכן משתבשות ומשנות כיוון. התשואות שמפורסמות לגבי המערכות האלו הן לעיתים רבות ספוקלציות דמיוניות המתבססות על הערכות שנעשו על "כסף וירטואלי". במציאות התמונה אחרת לחלוטין.
אני לא נגד, אני לא חושב שכולם משקרים. אני חושב שכדאי לבדוק לפני ולפנים איך זה שבחודשים האחרונים לכולם יש רובוטים שמרוויחים. כמו במכוניות ספורט שאפשר לכוון את המתלים, ואת הגיר לנסיעה או ספורטיבית, כך גם אצל הרובוטים יש מנגנוני כיול. דבר נוסף הוא שאין רגולציה ואין בקרה. הנייר במקרה זה עמוד האינטרנט סובל הכל.

מסחר בניירות ערך הוא עבודה קשה. אני תמיד מחייך למשמע הפנטזיות של לא מעט אנשים שרוצים להפסיק לעבוד ולסחור במניות. הם כנראה לא הפנימו שמדובר בעבודה קשה ומייגעת והפנטזיות, לעיתים כדאי שתישארנה כאלה. כמו בכל תחום בחיים גם כאן אין קיצורי דרך ומי שמחפש אותם עתיד להתאכזב, לעיתים לאחר הפסדים לא קטנים.

מה לא מספרים לך?

1. התשואה - תשואה תמיד אפשר לחתוך בנגזרות מתאימות. אפשר להיות תמיד ראשון בתקופה שבין יום שישי ליום ראשון או בין תאריך מוזר באמצע החודש לתאריך מוזר עוד יותר חודש וחצי אחרי. בקשו לראות תשואה לאורך זמן. שלוש שנים אחורה. אהה.. אי אפשר. הרובוט רק בן שלושה חודשים. תשואה בדמו לא נחשבת.

2. הכסף של מי נמצא שם בדיוק - מי שבונה רובוט מצליח, או שיש לו מעט מוסר ומצפון, שם קודם כל את הכסף שלו ולאחר מכן כסף של אחרים. תשאלו את המוכר אם כספו של מצוי שם.

3. Drawdown. לא מכירים? אוקי אז בואו נעשה היכרות קצרה. שרשרת העסקאות הכושלות הרציפות שהמערכת יודעת לייצר. במילים אחרות, כמה כסף אתה יכול להפסיד במכה אחת.

4. מינוף - מה רמת המינוף המאפיינת את הרובוט.

5. מהם ההגנות הקיימות - מהו ההפסד המקסימאלי לעסקה בודדת, בכמה כסף זה יכול להסתכם ומה ההפסד המקסימאלי כאחוז מסך ההון העצמי. האם לאחר הפסד בשיעור מסוים הרובוט דואג "לכבות" את עצמו או שמא הוא ממשיך לסחור עד הסוף. שלו או שלך.

6. כמה עסקאות הרובוט עושה בממוצע בחודש. עניין של עמלות שתשלמו.

7. מי פיתח את הרובוט - האם הוא פותח על ידי איש מקצוע? מה הניסיון שלו? כמה זמן נבדק הרובוט לאחור.

8. בכל מקרה - אל תבנו רובוט לבד. זה פשוט לא זה.

*כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

**אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.















תגובות לכתבה(31):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 25.
    הפסדתי 2000$ בשבועיים
    הפראייר שהתחלף 28/03/2011 00:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שומר נפשו ירחק מהרובוטים האלה.סחרתי בדמו במשך חודש ועשיתי אחלה כסף.נכנסתי באמיתי בזהירות, במינופים קטנים, באסטרטגיות מסחר סולידיות ובכמה עסקאות גרועות הרובוט מחק אותי.אל תתפתו אין מתנות חינם.
    סגור
  • 24.
    ברם אסף ירון שפירא
    יוסי 25/03/2011 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרובהחשיפה תוקפים את החברות כאילו מצאו ענף פרנסה מפלותיהם בדרך חשיפה בקרוב
    סגור
  • 23.
    "8. בכל מקרה - אל תבנו רובוט לבד. זה פשוט לא זה." - הפוך גוטה, הפוך
    נועם פלד 24/03/2011 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יש משהו שעדיף לעשות, זה לבנות רובוט על פי אסטרטגיה אישית שלך שבדקת טוב טוב ולא להשתמש בקופסה שחורה שנמכרת לכל דיכפין.וכשבונים אסטרטגיה אישית, הכי כדאי להקשיב לאסטרטגיות שמלמדים בקורסי ניתוח טכני - ופשוט לבצע הפוך.
    סגור
  • 22.
    סתם יחסי ציבור של מנהלי התיקים
    ישראל 24/03/2011 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חבר'ה,עושים עליכם יחסי ציבור ואתם קונים את זה...למנהלי התיקים נמאס שאנשים בונים לעצמם רובוטים במקום לתת להם את הכסף ולכן יצאו בכתבה של יחסי ציבור.. רואים בוודאות שלא גורביץ כתב את הכתבה הזאת.בקיצור - שלא יעבדו עליכם!נ.באני פיתחתי רובוט מסחר באתר של קבוצת יוזמה yfxבנו לי רובוט בדיוק באסטרטגיה שלי בשוק המט"ח.. ברוך השם עושה כסף !כמובן שמה שטוב - לא מוכרים... אז אל תבקשו :)
    סגור
  • 21.
    אתה נחמד. מה אתה רוצה הרובוטים הם גולם.
    Z 23/03/2011 23:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נהנית לראות את הפעילות שלהם בבורסה.הם כאלה גלמים.
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    פדיחות
    אייל אני מקווה שלא.. 23/03/2011 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה רשמת את הכתבה הזו כי פיסקת הDrawdown מראה על חוסר ידע בסיסי ובשפה עממית - חירטוט רציני במטרה לבלבל את הלא מבינים
    סגור
  • 19.
    ומרוויח
    אני עובד עם רובוט 23/03/2011 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומנם לא הרבה כמו שאמרו לי.. בערך 2 % בחודש כבר 4 חודשים ואמרו לי שבעבר הוא עשה 6 % אבל זה גם סבבה..
    סגור
  • 18.
    הפעם הוא אומר דברים נכונים וחשובים! (ל"ת)
    ברק 23/03/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    גורביץ, למה תשואות דמו זה לא נחשב?
    אלון 22/03/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שזה לא כמו תשואות בכסף אמיתי כי לפעמים סוטים מהתכנית מסיבות רגשיות, אבל עם משמעת חזקה והיצמדות מוקפדת לתכנית, לא כדאי להתעלם מתשואות דמו. כל שיטה חייבת להיבדק עם BACKTESTING , שדומה במהותו לבדיקת תשואות דמו.
    סגור
  • 16.
    לי יש רובוט מרוויח
    יוסי 22/03/2011 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד כבר מעל 5 חודשים עם תשואה מדהימה הרובוט לא למכירה
    סגור
  • אל תדאג אף לא יקנה אותו גם ככה (ל"ת)
    חייבס 22/03/2011 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    אותי לימדו דבר אחד: אין מתנות חינם!!!
    חזי החזיר הפיננסי 22/03/2011 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שמשהו יתן לי אמצעי להרויח כסף, אם הוא יכול לשמור זאת לעצמו!!! או לפחות לגבות על זה מחיר גבוה דיו עזבו קשקושים ותתחילו למתוח פיבונאצ' י
    סגור
  • 14.
    זה פשוט לא נכון! מניסיון
    דלית 22/03/2011 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה לי ידע קודם בשוק ההון ובן משפחה המליץ לי על רובוט, אני עובדת איתו כבר חצי שנה ועושה כסף יפה!! ברור שאנליסט שמרוויח מלימוד שוק ההון ינסה להכפיש את הרובוטים כי הם לוקחים לו את כול הפרנסה. אני מאוד מרוצה.
    סגור
  • זה נכון, אבל למה להתחפש לדליה? פורים כבר עבר. (ל"ת)
    גבי 22/03/2011 16:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אילו המודל העסקי היה
    נימבוס 22/03/2011 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כזה שרוכש הרובוט היה משלם באחוזים מהרווח שהרובוט מייצר, עוד אפשר היה להאמין לכנותו של מוכר הרובוט. אבל, להאמין שמישהו מוכר לי מכונה שמייצרת כסף זו באמת תמימות יוצאת דופן.
    סגור
  • 12.
    וורן באפט מרוויח הרבה מאוד עם שכל ישר.רובוט.?
    מאמר טוב 22/03/2011 00:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא שמע על כלי כזה..
    סגור
  • 11.
    מצד שני... טוב לי שתחשבו כמו אייל גורביץ! רוב
    ירון 21/03/2011 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רובוטים זה חרא! אל תגעו בהם! חחח
    סגור
  • 10.
    הרובוטים האלה לא שווים כלום בארץ
    אלגוטריידר 21/03/2011 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אלגוריתם לא יצליח ליצור רווחים עם ההתנהגות הלא צפויה של השוק הישראלי.
    סגור
  • רובוטים במטח
    דויד 23/03/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני ניסיתי בבורסה בארץ ולא הלך לי הפסדתי קצת וברחתי ולאחרונה אני עובד עם רובוטים במטח ואני דוקא מרווח יפה
    סגור
  • חיפשתי את לחצן ה" לייק" ולא מצאתי!
    שלומי 21/03/2011 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לייק!!!
    סגור
  • 9.
    חבל שהתיאור של DRAWDOWN הוא פשוט לא מדוייק (ל"ת)
    סוחר 21/03/2011 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    נושא רובוטים
    hezy 21/03/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד על הכתבה . בתור אחד כמוך שמלמד את הנושא של מסחר בשוק המט" ח אני מסכים איתך ב-200% . גם אני דוגל בעבודה קשה ללא קיצורי דרך , זה גם מה שאני מלמד את הסטודנטים שלי . חברים להיזהר מפתרונות פלא ... הם פשוט לא קימים !!
    סגור
  • 7.
    כתבה במקום.... (ל"ת)
    ש" צ 21/03/2011 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רובוט משמרוויח-לשם מה למכור?
    בוקי 21/03/2011 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מישהו מצא תוכנה הממיצרת כסף בטוח אין לו צורך לשווק אותה או למכור אותה אפשר פשוט לקחת הלוואה ולהתעשר.............
    סגור
  • 6.
    רובוטים
    שולה 21/03/2011 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי כדאי גם להרחיב לגבי הרובוטים במסחר הרגיל בבורסה של סוחרים גדולים במניות הכבדות ובאופציות שגם מזיזות את השוק ומשחקות איתו כמה שהם רוצים לפי הגראף היומי רואים את הרובוטים שקונים ומוכרים במהלך היום להזיז השער לאן שרוצים.לפעמים מופעלים אלו ע" י גוף הרוצה להיכנס או לצאת מפוזיציה גדולה - אשמח להרחבה בתחום הזה ...
    סגור
  • 5.
    להיזהר גם משירותי איתותים - מפברקים דוחות
    דודי 21/03/2011 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצטרפתי לשירות איתותים על סמך דוחות של רווחיות נהדרת USGCAPITAL בפועל הפסדתי המון -
    סגור
  • 4.
    כתבה יפה ונכונה (ל"ת)
    אריק.מ 21/03/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הלא מאמין.... ימשיך ללמד...:-)
    ירון 21/03/2011 11:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל אפשרי אנשים הכל. מי שמאמין בדרך שלו ירוויח ולא משנה אם זה רובוט ( וכן לי יש 2 אחלה רובוטים) או מניות גם ירוויח מי שאין לו אמונה. ימשיך לרצאות וללמד כי קשה לעשות כסף בתוך סקפטיות איןסופית.
    סגור
  • 2.
    העתיד של שוק ההון
    גשי 21/03/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שאם למישהו תהיה התנגדות לרובוטים זה יהיה למנתחים טכניים ואנליסטים למיניהם כי ברור שלא יזדקקו לשירותיהם. להלן יתרונות שאיל שכח לומר לכם 1. נטרול רגש- הגורם מספר אחד להפסדים בשוק ההון מנוטרל לחלוטין ע" י הרובוטים. 2. אסטרטגיה ברורה- רובוט מגיע עם שיטה ברורה ומחפה על חוסר ידע/יכולת של סוחר חסר נסיון או יכולת 3. נצילות זמן- רובוט סוחר ללא הפסקות ונשאר חד ומפוקס תמיד בניגוד לסוחר אנושי. רובוט לא מפספס היזדמנויות 4. מהירות תגובה- עד שאנו מחליטים על מה לסחור ומתי להיכנס הרובוט כבר בפנים מזמן לשאלות או תגובות gashy2@hotmail.com
    סגור
  • מסכים איתך
    גידי 21/03/2011 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל מי אותם בוני רובוטים? אני סחרתי תקופה על EA שקניתי על יורו פאונד הוא היה סוחר רק בלילה והיה נותן לי 8 פיפס וכן גם בעסקה לא טובה הוא בסוף החודש היה רווחי אבל 2 עסקות לא טובות בחודש שזה היה אסון מאחר והסטופ שלו היה גדול מול הרווחים. ברמה האישית אני לא הייתי עוסק יותר ברובוטים של אחרים, יש לי חבר שבונה רובוטים כבר 3 שנים וכל פעם הוא משנה לו את האסטרטגיה למצב השוק , הוא רווחי בסוף החודש אבל הוא לא מוכר את הרובוטים שלו בטח לא במחיר לכל כיס. היום קיבלתי טלפון מאותם חברות שמפרסמות רובוטים לברר האם אני מעוניין בשירות שלהם.
    סגור
  • 1.
    אין מה לומר (ל"ת)
    צודק בכל מילה 21/03/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות