ציון צללה במסחר המאוחר: נכשל קידוח יוסף מענית 3, אכזבה מתוצאות הלוגים

קידוח חיפוש הגז היבשתי באזור חדרה נכשל ברגע האמת למרות סימני הגז. בחברה ימשיכו לבחון את הבאר. העלות הכוללת של הקידוח: 31.5 מיליון דולר. המניה צללה 21% במסחר שלאחר הסגירה
 | 

משקיעי סקטור הנפט והגז מקבלים היום הוכחה נוספת שלצד ההצלחות יש גם אכזבות. חברת ציון נפט וגז (סימול: ZN) הודיעה הלילה על כישלון בקידוח יוסף-מענית 3 שבאזור חדרה. כישלון הקידוח בא לאחר שתוצאות הלוגים שבוצעו הצביעו על סיכוי נמוך למציאת הידרוקרבונידים בכמות מסחרית. בעקבות הדיווח צללה מניית החברה ב-21% במסחר שלאחר הסגירה.

חברת ציון גז ונפט סיפקה הלילה דיווח אודות קידוח הנפט היבשתי. עומקו הסופי של הקידוח הגיע לעומק של 5,900 מטרים - שבו נמצאת שכבה הנקראת פרמין שבה על פי הערכות ישנן כמויות גדולות של גז טבעי. כ-100 מטרים לפני שכבת המטרה עדכנה החברה כי במהלך הקידוח התגלו סימני גז.

בחברה החליטו לבצע דגימות לוגים שנותחו הן בישראל והן בארה"ב. שתי הדגימות שנותחו הצביעו על תוצאות מאכזבות שלא תאמו את ציפיות החברה. עם זאת, בציון החליטו להמשיך ולנתח את הבאר שקדחו בכדי להבין מדוע נכשל הקידוח.

העלות הכוללת של הקידוח עבור החברה נאמדת ב-29 מיליון דולר. העלות הנוספת של בחינה וניתוח הבאר נאמדת ב-2.5 מיליון דולר נוספים.

תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    וזה ההבדל בין ים ליבשה
    ספיידרמן 02/07/2011 22:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צלילה נעימה....אכן מחר הכשרה שלדיאלי ורציו יקפצו חזק מאוד
    סגור
  • 37.
    ציון על כישלון טוטלי ויורדת 21% ואילו
    לירז 02/07/2011 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מודיעין אחרי סקרים מצוינים בה מצאו תגלית מסחרית של 6.5 TCF יורדת 20%. לאן הגענו ? האם הבורסה באחד העם ירדה לגמרי מהפסים או שהמוסדיים פשוט קיבלו מרשות לניירות ערך אור ירוק לעשות בבורסה ככל העולה ברוחם ? הרי ברור שהמכירות ביום ה האחרון היו מכירות של מוסדיים למניות בשורט, השאלה מדוע הרשות נותנת למוסדיים לעשות שורט כזה ולשחוט את המניות ואילו לציבור הפשוט אסור ?
    סגור
  • 36.
    שטייניץ ושאמה ישלמו 80% מההפסדים למשקיעים
    שי 02/07/2011 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקטנים במידה ואין להם יקחו הלואה משלי יחימוביץ וביבי נתניהו.
    סגור
  • 35.
    גלוב קודחת בשכבות גבוהות יותר ונסחרת קרוב
    אנליסט 02/07/2011 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להון העצמי. ממליץ לעכוב ולראות האם גלוב תסחר ביותר ממאה חמישים מליון ש" ח הקרובים להון העצמי.
    סגור
  • 34.
    ומודיעין פרסמו תוצאות טובות וירדו 19% (ל"ת)
    מודיע 02/07/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    אין בעייה מי שמוכר גלוב אקס אני בשטח..
    אא 02/07/2011 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח מאוד אם תורידו לי מחיר כי בקוטג בקושי הורידו לי שקל אבל פה 20% למטה יתן לי הנחה של עשרות אלפי קוטגים אז האנליסטים והכתבים פה זבל אבל אם כבר אז אפשר להרוויח מזה...
    סגור
  • 32.
    יש משהו אירוני בזה ש" ציון" מפרסמת דווקא בשבת (ל"ת)
    שי 02/07/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    בגבעות האלמנט הפסיכולוגי משחק לצערי...
    נפט מוכח. 02/07/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יודע שיבוא יום גבעות תיסחר בשער דו-סיפרתי.הסבלנות בסופו תישתלם.
    סגור
  • 30.
    מחר אני מחסל את כל האחזקות שלי בגלוב אופ' 2
    אריק 02/07/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך נפלתי עם המנייה הזאת, שער 5 ביהש אני מעיף מחר הכל
    סגור
  • 29.
    גלוב מוזמנת למוהל של הכשרה (ל"ת)
    sabag 02/07/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    גבעות עם קבלות על מכירת נפט -
    KEBES 02/07/2011 10:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל יתר החברות והשותפויות רק מציגות סיכויים מנופחים . לשוב הביתה לגבעות , לא מאוחר בכלל , היהש נמוך מאוד , לא משקף בכלל את גודל שדה מגד ואיכותו .
    סגור
  • 27.
    גלוב לא קשורה לקידוח ציון
    אלי 02/07/2011 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קידוח אופק הוא בקו משווה לקידוח מגד ממצאים של נפט וגז ב100 אחוז
    סגור
  • 26.
    נפט וגז
    אלי 02/07/2011 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך שפה אנשים לא מסוגלים לפרגן לכל החברות שמשקיעים המון כסף עם המון סיכון למציאת גז ואו נפט.יש לפעמים הצלחות ולפעמים לא כמו בכל עסק אחר.בלי להבין ישר מתחילים כבר לפרשן והגיד בוודאות שגם גלוב לא יצליחו מאיפה הידע חוץ מאשר להיוןת שלילים .בחודש הבא אולי לפני יתחיל הקידוח בגלוב.ואף אחד לא יודע אם זה יצליח או לא.צריך להיות יותר חיוביים ולפרגן המון לחברות שגם למשקיעים שמאמינים שימצאו וכבר מצאו נפט וגז במדינת ישראל ולא חסרות דוגמאות ישראמקו גבעות לוויתןו
    סגור
  • 25.
    העיקר ששינסקי שדד
    שונא את שטייניץ 02/07/2011 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את משקיעי תגלית מגד עם אחוזים טובים בים השליך מסקנות על היבשה- למה העלה תמלוגים ביכלל איפה התגליות הרבות לה הוא ציפה
    סגור
  • כמה צחקו על גבעות ובסוף הם היחידים שמפיקים !
    גלעד 02/07/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל שעובר הזמן מתחילים לקלוט עד כמה העסק הזה של קידוחים מסובך ואחוזי ההצלחה שואפים לאפס.גבעות עולם עשתה את הבלתי יאומן ובניסיון הרביעי הביאו בינגו.בעוד כולם מתעסקים בחלומות גבעות עולם מפיקה 800 חביות ליממה ותוך שנתיים תגיע ל 5000 חביות ליממה.רק שתבינו את גודל ההצלחה בגבעות.תראו כמה נוכלים כמו נמרודי מסתובבים בחוץ ומשקרים בעזות מצח לעומת לוסקין שיודע בדיוק מה הוא עושה והתקשורת עושה לו ולמשקיעיו את המוות.אותי לימדו שבסוף האמת מנצחת.
    סגור
  • כמה אתה צודק - אני נכנס חזרה ובגדול מחר (ל"ת)
    אטקו בע" מ 02/07/2011 16:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים לכל מילה. (ל"ת)
    מאיר 02/07/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    זה רק מוכיח כמה גבעות מקצועיים - מפיקים והרבה (ל"ת)
    אטקו בע" מ 02/07/2011 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נימרודי לא נוכל
    אלי 02/07/2011 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה בילתי תלויה קבעה את המימצאים המעולים הנל קח גם דיברו בהתחלה על לוסקין
    סגור
  • 23.
    גלוב אקספורשיין
    יואב 02/07/2011 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קשר בין אחת לשנייה בגלוב מתחיל קידוח בחודש הקרוב אופק 1לעומק 2500 מטר 10 מיליון חביות ברות הפקה שווי מיליארד דולר למנייה ששוה מאה מיליון שח ראו את הפוטנציל לאחר מיכן קידוח אופק 2 בר אול ויעל הפוטנציל בגלוב הוא אלפי אחוזים שימו לב לרכישות של בעלי עינין ותבינו מה הולך ליקרות
    סגור
  • 22.
    מה מקשקשים פה שטויות..
    אבי 02/07/2011 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קשור קידוח מענית ליד חדרה לקידוח גלוב ליד רמלה שיש שם רזרבות נפט מוכחות?!
    סגור
  • 21.
    יש צרות המשט בדרך החמס מעימם יון בצרו
    יוסי 02/07/2011 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכול בצרות הכיון הוא למטה עים משהו למד על הבורסה צריך להביון שהכיון הוא למטה מתי שטוב זה עולה מתי שלו זה יורד אבל פו לא מתנהגים כמו שצריך אנשים משקיעים את כול כספם ופו יש חזירים לא יפה אך שהם מתנהגים כמו חזירים תסתכלו על הכתבות שלהם רק כסף לא מענין אותם כסף של המשקעיםהכיון הוא למטה צריך לקנות בזול למכור ביוקר כך מתנהל השוק
    סגור
  • 20.
    אייל אתה צודק שהכיון הוא למטה פשוט לא נותנים
    יוסי 02/07/2011 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל אתה צודק שהכיון הוא למטה כי יש חזירים בשוק עוד כמה גרושים לתיק הם לא מיסתכלים שהזרים בחוץ השוק דיליל זה לא מסכר זה כזינו
    סגור
  • 19.
    גלוב צניחה נעימה
    אריק 02/07/2011 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שהמשקיעים יבינו שאת הכסף עושים רק בקידוחים הימיים, ביבשה אין שום דבר
    סגור
  • לא ניתן לך לקנות בזול ! (ל"ת)
    מת לקנות בזור 02/07/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    גם בקשר לבורסה זה ידשדש עד שהבנקים לא יטפטרו
    אבי 02/07/2011 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכיון הוא למטה לא לתאות הכיון הוא למטה יצאו לחופש כולם הזרים לא טפשים הם בחוץ מי נשאר רק מי שתקואה צריך לשבת בחוץ ולא להיסחף כי הכיון הוא למטה גם אייל צודק אבל לא נותנים לא כי יש חזירים בשוק לא רואים קדימה שום דבר רק מענין אותם עוד כמה גרושים קדימה
    סגור
  • 17.
    אין שום קשר בין שכבות המטרה בגלוב לבין ציון.
    גבי 02/07/2011 08:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופק 1 יקדח בעומק 2500 מטר למטרת נפט, וציון קדחו 5900 לגז בראש ובראשונה. אופק גובלת ב מגד ובנוסף אופק 1 הוא שדה נפט מוכך שרק בגלל בעיה טכנית לא יכלו להפיק שם נפט לפני 15 שנה
    סגור
  • גלוב
    אב 02/07/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא מדויק מחר כדאי לברוח על הבוקר מגלוב לפני שתרד לשער 2 תצילו את כספכם על הבוקר
    סגור
  • 16.
    המדינה שלנו יבשה כמו הנגב אן נפט הכול עבודה ב
    אבי 02/07/2011 08:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הכול עבודה בעניים זה אומר כול הקודם זוכה מאחר בוכה
    סגור
  • 15.
    לכו לעבוד פו זה רק כזינו של נפט זה רק הרצאת (ל"ת)
    אולגה 02/07/2011 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    פתאום כולם לא מבנים שבמדינה עוד לא יצא ליטר
    אולגה 02/07/2011 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העים ראיתם את הלאבה של אילנד היהה שם בלוני גז בשביל לאתאות אותכם עוד אין דלק במדינה עים יש אני רוצא ליקנות הכול
    סגור
  • 13.
    אמרו לי לקדוח בגינה אולי יצא נפט לא יצא
    אולגה 02/07/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לכם פו באתר פרופסרים אני אמרתי שאן נפט להגו לי אמרו לי לקדוח בגינה כול הזמן אני קודחת לא יצא נפט זה אומר שאתם מריצים מניות סתם כסף לא גדל על העצים ולא בחממות לכו לעבוד
    סגור
  • 12.
    הגיע הזמן שתבינו שאין זבנג וגמרנו
    אטקו בע" מ 02/07/2011 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטת להשקיע בגז ובנפט - תממש כל הזמן. עדיף להרוויח 30% ולברוח מאשר להרוויח 100% ולהפסיד מיד הכל. תנחומיי לציון ולגלוב. מזל שאני בגבעות פרימים רציו ומודיעין.
    סגור
  • 11.
    איפה מתלהבי גלוב - רק גבעות מפיקה נפט! (ל"ת)
    אטקו בע" מ 02/07/2011 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    ידוע שפוטנציאל הקידוח הראשון של גלוב שואף ל-0
    משקיע 02/07/2011 07:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעת לאחר הכשלון של ציון, זה לא שואף ל-0 זה 0!! גלוב תתרסק אלא אם אלה שניפחו אותה לא ייתנו לה להתרסק!!
    סגור
  • 9.
    לנגוצקי המשמיצן לא יועץ שלהם? (ל"ת)
    עודד 02/07/2011 07:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שאלה אם מישהו מבין בנושא
    עודד 02/07/2011 07:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שעוקב אחרי שותפות גבעות עולם אני מכיר מספרים אחרים של עלויות קידוח. למיטב זכרוני גבעות מפרסמת עלויות קידוח ראשוניות (לא כולל פראק ואחרות) של 5 מיליון דולר או משהו כזה. איך פה הגיעו ל-29 מיליון?
    סגור
  • 7.
    להגיש את החשבון 31 מליון דולר לשישינסקי
    משקיע זעיר 02/07/2011 05:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושטייניץ. אופס,סליחה,הם גוזלים רק את הרווחים ולא משתתפים בהפסדים.כולרות.שיוציאו 31 מליון דולר על תרופות אונקולוגיות.
    סגור
  • 6.
    יום ראשון גלוב מתרסקת
    הנביא 02/07/2011 04:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשורה קשר ישיר לקידוח של ציון וכנראה שגם בקידוח שלה אין כלום, יום ראשון מינוס 20 אחוז בגלוב ופלוס 20 אחוז בהכשרה אנרגיה
    סגור
  • יום ראשון אחותך תתרסק
    אריק מ 02/07/2011 15:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשורה קשר ישיר לציון מהשכונה
    סגור
  • רוצים לקנות
    יהודה 02/07/2011 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אלה שמנבאים ירידות לגלוב הם בודאי בחוץ. אז מה איכפת להם בכלל? אני חושב שהם לא סדיסטים וגם לא סתם שרמוטות.הם פשוט רוצים לקנות בזול, עד כמה שאפשר.אבל אני בכל אופן לא אתן להם.מפני שגם לא אמכור, וגם אקנה.
    סגור
  • נוסקת אחרי הודעה חשובה שתבוא (ל"ת)
    איציק 02/07/2011 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קובי
    אפי 02/07/2011 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום קשר בין " ציון" ל" גלוב" .גם שכבת המטרה שונה לגמרי.בנוסף לכך, גלוב מתעתדת מיד לאחר קדוח " אופק 1" ,לקדוח עוד 2קידוחים נוספים." אופק 2" ו" בר- אור 1" .כך שהיא חייבת לעלות חזק ביום ראשון.
    סגור
  • אינך בקיא
    מושיק 02/07/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנביא,כנראה שאינך בקיא מספיק בנושא.גלוב הולכת תוך שבועיים לקדוח את " אופק" 1,ומייד לאחר מכן,התכנית היא לקדוח עוד 2קידוחים נוספים." אופק 2" ו " בר-אור" .ואין כל קשר עם " ציון.כי הקידוח של " ציון" היה ל-6000 מטר,ואילו קידוח " אופק" הוא ל-2500 מטר.
    סגור
  • 5.
    השווי של ציון הוא 150 מיליון $
    אריק מ 02/07/2011 04:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שזה כ500 מיליון ש" ח. ואין לה נכסים ולא מזומן. על מה השווי הזה?
    סגור
  • 4.
    ניתן להוסף את הקשר של ציון לגלוב ,קודחות
    שלמה 02/07/2011 02:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאותה שכבת מטרה על כן היתי ממליץ למשקיעי גלוב לשים קסדה ושכפ" ץ ולהיכנס למרחב המוגן לקראת המסחר ביום ראשון , נראה שלי שגלוב הולכת לחטוף חזק .
    סגור
  • אכן הזדמנות לקנות את גלוב בזול מחר לפני הקידו
    משקיע מגוון 02/07/2011 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקידוח
    סגור
  • גלוב
    יוסי 02/07/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי שיש הרבה כמוך שרוצים לקנות את גלוב לפני תחילת הקידוח שלה. לכן הם מפחידים את הציבור. אני בכל אופן, אקנה גלוב ,והרבה.
    סגור
  • גלוב תפתיע מחר את כולם ותעלה, (ל"ת)
    אלוני 02/07/2011 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המשך ליוסי
    חזי 02/07/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק.ושכחת גם לציין ששתי החברות לא קודחות לאותה שכבת מטרה, ושבאזור " אופק" מצאו בעבר נפט, אלא שהפסיקו את הקידוח מסיבות טכניות.
    סגור
  • 3.
    כמה כסף מוציא המשקיע הקטן , כמה אכזבות.....
    שר אוצר זבל -שלישינס 02/07/2011 02:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל כשיש הצלחות אתה והאייקונים עושים יד אחת לנער אותנו...ממשלה זבל. שטיינליץ וביביליס. שלישינקי השמאלן מחכה לעבודהת זבל נוספת... חרא ממשלה... כל החיים אני ציוני נלהב ורואה את המדינה בכמיהה... משום מה הממשלה זו כמו קודמותיה הורסות את המשיעים ועושקים במיסים ישירים ועקיפים....יומכם ליפול קרב........
    סגור
  • 2.
    משתתף בצערם של משקיעי ציון למרות שזה לא הסוף
    לומד כלכלה 02/07/2011 01:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גז יש רק צריך לחפור במקומות הנכונים
    סגור
  • 1.
    איזה פרשנות מעצבנת
    שגיב 02/07/2011 01:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזה הוחכה נוספת שההשקעה בסקטור זה מסוכנת כל השקעה היא מסוכנת והמשקיעים לא קיבלו שום הוכחה מאכזבת בזמן האחרון עשינו יפה ברציו ישראמקו הכשרה אחוזים נכבדים ועוד היד נטויה
    סגור
  • מחר יום ראשון אם כל העליות בגלוב.
    אודי ונאוה 02/07/2011 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי לפניהם 3 קידוחים רצופים.אופק 1, אופק 2 ובר-אור 1. אין שום קשר בין גלוב לציון.הם לא קרובים גיאוגרפית וגם לא קודחים לאותה שכבת מטרה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות