אל על מסכמת רבעון: למרות עלייה של 6% במכירות החברה דיווחה על הפסד של 19.7 מ' דולר

עליה בשיעור של 47% במחיר הדס"ל ותיסוף השקל בשיעור ממוצע של כ- 9% מול הדולר, גרמו להוצאות נוספות של 80 מיליון דולר והסבו לחברה ברבעון השני הפסד של כ- 19.7 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-14.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
 | 
telegram
(2)

חברת אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון החולף בו דיווחה על עלייה בהכנסות אולם עברה להפסד בגלל העלייה במחיר הדלק הסילוני.

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "אל על רושמת גידול בהכנסות ברבעון השני, המצביע על ההתמודדות עם האתגרים והשינויים בענף התעופה העולמי והמקומי. החברה התמודדה ברבעון השני, בין היתר עם האמרת מחירי הדלק לשיא חסר תקדים לאורך זמן ועם השינויים בשערי המטבע.

ההכנסות ברבעון הנוכחי הסתכמו ב- 530.5 מיליון דולר לעומת 502.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6%. ההכנסות מנוסעים גדלו בכ-6% כתוצאה מהגידול בנוסע ק"מ ומהגידול בתשואה לנוסע קילומטר. גם ההכנסות מהובלת מטענים גדלו ב- 6% והסתכמו ב- 51.3 מיליון דולר בהשוואה ל- 48.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהגידול בתשואה לטון קילומטר.

הוצאות ההפעלה ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-470.2 מיליון דולר לעומת 400.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 17%. שיעור הוצאות ההפעלה מהמחזור עלה מכ- 79.8% ברבעון השני של שנת 2010 ל- 88.6%. עיקר הגידול נרשם בהוצאות הדס"ל שהסתכמו ב- 183.5 מיליון דולר (כ-34.6% מהמחזור) בהשוואה ל- 155.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (31% מהמחזור).

הוצאות החברה עבור דלק סילוני גדלו בעיקר כתוצאה מעלייה של כ- 47% במחיר הממוצע של הדס"ל ביחס לרבעון המקביל אשתקד מ-227.4 ל-334.6 סנט לגלון .(מחיר חבית מסוג ברנט התייקר בתקופה זאת בכ- 49% מ-78 ל- 117 דולר לחבית)יצויין, כי מחיר חבית הנפט נכון לאמש עומד על כ-109.6 דולר.

ההפסד הנקי ברבעון השני של שנת 2011 הסתכם ב-19.7 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של כ-14.8 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2010.

שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב- 81.1% לעומת שיעור התפוסה של 80.1% ברבעון ההשני של שנת 2010.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דרום אפריקה
    avi 17/08/2011 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר שקדי היקר, אני עדיין רואה באל על חברה לאומית שרצוי שכל ישראלי יטוס עמה, יחד עם זה נא בדוק את הקו לדרום אפריקה ותיווכח כמה מסורבל הקו הזה כך שאני מנסה למצא אלטרנטיבה דרך אירופה, חבל שבאל על לא מתיחחסים לתלונות הטסים. המטוסים לדרום אפריקה הנם המטוסים הישנים ביותר עם תקלות טכניות כמעט בכל טיסה כך שלרב גם מאחרים, בהמשך יש להחליף מטוסים ביוהנסבורג ושוב לעשות צק אין כאשר האלטרנטיבה הנה טיסה עם טרקיש אירליינס או חברות דרך אירופה.
    סגור
  • שיחזירו את הבונוסים השמנים והחזיריים שלקחו
    שמואל מתל אביב 17/08/2011 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקדי והסמרטוטים שהביא מח" א גוזרים בונוסים ומשכורות עתק- די לחגיגה!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות