דרהי נכנע ללחץ: הוריד את מחיר עסקת מירס ב-100 מיליון ש' ל-1.2 מיליארד ש'
לפעמים הלחץ של המשקיעים המוסדיים מצליח לעשות את שלו ולגרום לבעלי השליטה בחברות לשנות את דעתם. הראיה לכך היא ההודעה שפירסמה היום חברת {הוט} לפיה בעל השליטה בחברה פטריק דרהי החליט לשנות את מתווה המיזוג בין מירס להוט, כאשר הערכות הן כי דרהי נתקל בהתנגדות מצד המשקיעים המוסדיים למתווה העסקה.
במסגרת המתווה החדש התמורה הכוללת עבור רכישת מירס תחושב על פי שווי חברה שיופחת מסך של 1.3 מיליארד שקל (ההצעה המקורית) ל 1.2-
מיליארד שקל, כאשר סכום של כ-500 מיליון שקל ישולם במועד העסקה והיתרה תתפרס על פני 5 שנים בתנאי לעמידה ביעדי EBITDA, רווח בניכוי הוצאות , הפחתות, ומס.
באמצע חודש יולי אישר הוט עסקת בעלי עניין לפיה תרכוש הוט את מלוא המניות של מירס תמורת 1.3 מיליארד שקל. מתוך סכום זה, 1.05 מיליארד שקל היו אמורים לעבור לדרהי במזומן והיתר באמצעות העברת החוב של מירס למאזן של הוט.
מירס ו-הוט שתיהן נמצאות תחת שליטתו של דרהי, ולפיכך עסקה זו נחשבה לעסקת בעלי עניין ודורשת רוב מיוחס באסיפת בעלי המניות. הגופים המוסדיים אשר נתבקשו לתת הסכמתם לעסקה חששו כי הוצאת סכום כל כך גבוה יקשה על מדיניות חלוקת הדיבידנדים של החברה ולכן הביעו את מורת רוחם לנוכח השווי 'המנופח' שנגזר למירס וזאת לאור העובדה כי דרהי רכ את השליטה בחברה לפני כשנה ממוטורולה תמורת 500 מיליון שקל בלבד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.עוד ספין - לא נכנע ולא רוצים סיפוריםGuyGo 09/09/2011 21:17הגב לתגובה זו0 0אם אני לא טועה , הוא רכש לפני איזה חצי שנה ב 650 , אז שלא יעבדו על אף אחד . מאז מצב הסלולר רק הורע . יש הגיון ברכישה אבל אין הגיון בלשתות את המזומן של הוט . ואנחנו מודים מקרב לב למר פטריק דרהי קים שהסכים להוריד את מחיר הביזה מאיזה 500 מ רווח בפרטי ל 400 . רק בשביל מכה כזאת היה שווה לעשות את כל עסקת הוט .ואל תגידו לנו שגם הוט שלו , כי בהוט אפשר לגייס הרבה הרבה חוב של אחרים ולא שלו .סגור