פסימיים אבל פחות: מדד אמון הצרכנים בחודש ספטמבר השתפר מעט לעומת חודש אוגוסט
אחרי חודשים של מחאות, טלטלה בשוקי העולם מתוך חשש לכניסה נוספת למשבר כלכלי נוסף, נראה כי הצרכן הישאלי לא מוצא סיבות לאופטימיות.
כל עולה מהסקר החודשי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הבודק את אמון הצרכנים. הסקר מהווה חלק מפעולות שישראל נדרשת לבצע מאז הצטרפותה לארגון OECD.
על פי ממצאי הסקר עולה כי מאז חודש מארס השנה מדד אמון הצרכנים נמצא בטריטוריה השלילית המשמעות היא כי לנשאלים בסקר אין ציפיות לשינוי לעומת המצב הקיים.
נכון לחודש ספטמבר מדד אמון הצרכנים מדד אמון הצרכנים עומד על (20-) נקודות, זאת לעומת (24-) נקודות בחודש אוגוסט. נציין כי מחודש יולי לחודש אוגוסט חלה הנסיגה הגדולה ביותר זאת לאחר שבחודש יולי עמד המדד על (14-) נקודות. בלמ"ס מסבירים כי ירידה זו נבעה בעיקר מציפיות נמוכות לחיסכון של משקי הבית.
עוד עולה כי 45% מנשאלי הסקר סבורים כי המצב הכלכלי של משקי בית לא ישתנה, כמו כן 41% ענו לשאלה מהיא הסבירות שיצליחו לחסוך בשנה הקרובה ענו כי בכלל לא סביר שיצליחו.
מדד אמון הצרכנים נבנה כממוצע של מאזני תשובות לארבע שאלות מרכזיות בסקר: שינויים צפויים במצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים הבאים, שינויים צפויים במצב הכלכלי במדינה ב-12 החודשים הבאים, שינויים צפויים במספר המובטלים ב-12 החודשים הבאים והערכת סבירות שמשק בית יחסוך ב-12 החודשים הבאים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה