תושבי אבן גבירול זועמים: "מאז שפועל הנת"צ מחיר מנוי חניה הרקיע לאלף שקל בחודש"

כך נאמר אתמול בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הפגיעה בבעלי העסקים ודיירי הרחוב בעקבות הקמת נתיב התחבורה הציבורית
 | 

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה אתמול (א') דיון שעסק בפגיעה בבעלי העסקים ברחוב אבן גבירול בתל אביב, כתוצאה מכך שהנתיב הימני ברחוב יועד לתחבורה ציבורית. הדיון התקיים לנוכח טענת בעלי העסקים ברחוב, כי מאז שנפתחו לתנועה נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בעיר הכנסותיהם צנחו בעשרות אחוזים.

כרמל שאמה-הכהן, יו"ר הוועדה, אמר כי במהלך ביקורו ברחוב ראה שהאוטובוסים כלל לא משתמשים בנתיב התחבורה הציבורית, ומעדיפים לנסוע בנתיב השמאלי. "לא מצאתי שימוש של אמצעי התחבורה הציבורית בנתיב, ולכן צריך לבחון את הרחבת שעות הנגישות של כלל הציבור לנתיב וצמצום שעות השימוש של התחבורה הציבורית בו."

המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, אמר כי מבחינה מקצועית יש הצדקה להעדיף תחבורה ציבורית בנתיב, שכן בשעות השיא עוברים בו יותר מ-60 אוטובוסים בכל כיוון. לדבריו, "המשרד עושה מאמץ גדול לעודד שימוש בתחבורה ציבורית וכן לתת לה עדיפות". עם זאת הוא הוסיף כי העירייה היא שמנהלת את התנועה בעיר ולמשרד התחבורה אין התנגדות שרחוב יאורגן אחרת – מצב שהיה דורש השקעה ותכנון מחדש.

בדיון השתתף גם סגן ראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, שהבהיר כי הוא אינו מייצג את עמדת העירייה אלא את עמדתו כנבחר ציבור שרוצה לחזק את העסקים בעיר. לדבריו, "הכביש ברחוב אבן גבירול לא בנוי לנתיב תחבורה ציבורית והשימוש בו ככזה הוא בלתי אפשרי". גלעדי ביקש לצמצם את שעות פעילות הנתיב כנתיב תחבורה ציבורית ולבצע עבודה מסודרת להכנת נת"צ ברחוב.

נשיא לשכת ארגוני העצמאים, יהודה טלמון, אמר כי "אף אחד לא נגד הנת"צ אבל מדובר במקרה קלאסי של לשפוך את התינוק עם המים. 95% מהאוטובוסים נוסעים בנתיב האמצעי כי זה לא נוח. צריך להביא את כל הגורמים לשבת סביב השולחן ולהגיע לפתרון שיאפשר לחיי המסחר להשתקם, כי ירידה של 40% במחזורים, עליה מדווחים בעלי העסקים, משמעותה חיסול העסק".

התושבים ובעלי העסקים ברחוב שהשתתפו בדיון התלוננו על פגיעה קשה בחייהם. לטענתם, בעלי העסקים ברחוב לא יכולים לעבור למקום אחר כי לא ימצאו מי שישכור מהם את העסק והדיירים לא יכולים להחנות קרוב לבית ואפילו לא לקבל משלוח מהסופר או להזמין שירות תיקונים לבית. יו"ר ועד התושבים, יוסי טרבלוס, אמר עוד כי "גם אי אפשר לעבור דירה כי רכב ההובלה לא יכול לעצור ברחוב". הוא אף סיפר כי מאז שקם הנת"צ מחיר מנוי בחניונים ברחוב הגיע לאלף שקל בחודש. כמו כן, במהלך הדיון התברר כי התושבים הגישו עתירות לבית המשפט נגד הנת"צ, וכי בית המשפט הורה לצדדים לקיים הידברות.

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    גועל נפש של עיר מלוכלת רועשת מסריחה מקקי ופי
    עמי מקסימוס 01/11/2011 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פי של כלבים דירות מעובשות ורועשות איחס
    סגור
  • 9.
    נוסע רק בנתיב האמצעי, בנת" ץ נוסעים הפקחים... (ל"ת)
    אוטובוס אקרדיון גדול 31/10/2011 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שומר נפשו ירחק מתל-אביב
    חזי 31/10/2011 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם שומר כיסו
    סגור
  • 7.
    מעניין
    יעקב 31/10/2011 21:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין איך נושא שכזה מגיע לדיון בכנסת ולא בעירייה. מיהם אותם בעלי עסקים עלומים שמסוגלים לגרום לכינוס ועדת הכלכלה של הכנסת שלרוב דנה בתקציבים לאומיים במיליארדים? איך זה שאף חבר כנסת לא התעניין בנזקים למסחר ואי נוחות לתושבים ביפו למשל, כאשר ביצעו עבודות הכנה לרכבת הקלה בשד' ירושלים? או בירושלים? ובנגע לשימוש האוטובוסים בנת" צ - ברגע שיפסיקו לנסוע בו הרכבים הפרטיים ולחנות על הנתיב הזה, זאת אומורת ברגע שתהיה אכיפה משטרתית ולא רק פקחים - הנתיב ייפתח ואוטובוסים יסעו בו. יש לעודד תחבורה ציבורית בחוכמה ובכל אמצעי ראוי לכך.
    סגור
  • 6.
    הנת" צ שומם וצבא פקחים עורבים לכל רכב שעוצר.
    יוסי 31/10/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי חנות ואין ספק שלא מקבל כל בוקר 250 ש קנס. בזיון אי אפשר להביא שום סחורה. הפקחים לא מרחמים המשאית רק מאטה וכבר קופצים עליה כמו נשר על גביה.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    בקושי יש אוטובוסים ברח' ומוניות לא משתמשות בו
    הנת"צ השומם!!! 31/10/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מקשה על כולם!שומעים רק את בעלי העסקים אבל מה עם הדיירים? והחניה? ברח' מסחרי?? והכי הזוי שהנתיב פעיל עד 16:00 בימי שישי וערבי חג והרבה לפני הוא ריק לגמרי מתחבורה ציבורית..זוכרים-הזוי??
    סגור
  • 4.
    כל אחד פה רוצה חניה ליד הבית ולעזזאל כל השאר
    טמטומלנד 31/10/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם הפגיעה בעשרות אלפי נוסעי תחבורה ציבורית בביטול הנתיב? מטומטמים חברי הכנסת האלו משהו. מקשיבים לכמה בעלי עסקים שרוצים שהג' יפים יעצרו בדרך לצפון תל אביב לקנות סיגריות. נמאסה המדינת קונילמל הזאת, במקום לקדם תחבורה ציבורית צריך לדאוג לעשירי אבן גבירול לחנייה לג' יפ.
    סגור
  • 3.
    המצב באבן גבירול זוועה, ומה עם קינג גורג' ?
    עידן 31/10/2011 14:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איבן גבירול לא זז !!!!!! לחצות את הצומת מתחת לבניין העירייה לכיוון דרום זו משימה בלתי אפשרית ומסכנת חיים! ובהמשך החסימה של רחוב קינג ג' ורג' לרכבים פרטיים עד אלנבי מזעזעת. אנחנו נאלצים לעשות עיקופים מטורפים, הרחובות הסמוכים הפכו פקוקים שזה לא יאמן. המון רכבים מנסים לעלות מטשרנחובסקי לאלנבי, והרחוב פשוט חסום קבוע עכשיו, פקקים שלא נגמרים. לא מבין מי אחראי על המחדלים האלה??? חוסר תכנון, חוסר התחשבות בתושבים!
    סגור
  • 2.
    כל כך טיפוסי למדינה הזאת
    ישראלי 31/10/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם עושים אחר כך חושבים.
    סגור
  • כפי שנאמר במעמד הר סיני " נעשה ונשמע"
    חזי 31/10/2011 22:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם נעשה בלי לחשוב ואחר כך נשמע
    סגור
  • 1.
    אבן גבירול
    עמית 31/10/2011 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהיום שפתחו את הנתיב הימיני לתחבורה ציבורית בלבד כל הרחוב פקוק!!! אני נוסע כל יום בתשע בבוקר ויש פקק ארוך ונתיב פנוי בצד ימין שלא מורשים לנסוע בו לפני שסגרו את הנתיב הימני הרחוב זרם לכל כלי הרכב יש להחזיר את המסלול הימני לכל הנהגים
    סגור
  • נושא
    שם 31/10/2011 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני נוסע באוטובוס וגם הוא לא זז המצב רק נהיה יותר גרוע
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות