מה שהבנק לא מספר לכם: איך ניתן לחסוך מעל 100 א' שקל בתשלום המשכנתא?

רכישת דירה היא הצעד הפיננסי הגדול ביותר שמבצעים מרבית האנשים לאורך חייהם. Bizportal בחן כיצד בפריסת חלק מתשלום המשכנתא ניתן לחסוך הרבה כסף
 | 

רכישת דירה ונטילת משכנתא הן הצעד הפיננסי הגדול ביותר שמבצעים מרבית האנשים לאורך חייהם. הלחץ בישראל להתמסד ולרכוש קורת גג חוצה כמעט כל מעמד ומגזר ומרבית ההורים יתנו יד בהשגת ההון העצמי, גם במחיר של קימוץ בהוצאותיהם. לאחר שחיזר הזוג הצעיר אל הפתחים וגייס את ההון העצמי הנחוץ עומדת בפניו משוכת המשכנתא אשר גם לבעלי דוקטורט בפיזיקה גרעינית נראית כמו בליל מספרים אין סופי. אולם למרות התסכול, כדאי לחקור את הנושא לעומק כי לא תמיד הבנקים יספקו את מלוא המידע לחיסכון המרבי ויעדיפו לסנוור את הלווים בריביות ומבצעים בעוד שהדרך לחיסכון עוברת דרך בניית והתאמת תמהילי המשכנתא לצרכי הלקוח.

ניקח לדוגמה זוג צעיר המעוניין לרכוש דירת 4 חדרים בראשון לציון תמורת 1,350,000 שקל. הזוג דורש 70% מימון מכאן שסכום המשכנתא שיוכל ליטול הוא 945,000 שקל. נציין כי לזוג הכנסות בסך 17,000 שקל והון עצמי בסך 405,000 שקל.

מסלול א'
הזוג הגיע לפגישת ייעוץ בבנק אשר הציג בפניו את תמהיל המשכנתא הבא:
-311,850 שקל במסלול לתקופה של 30 שנה
-175,000 בריבית קבועה לא צמודה למדד לתקופה של 30 שנה
-458,150 שקל בריבית משתנה כל 5 שנים לתקופה של 25 שנה

ההחזר החודשי בתמהיל זה עומד על 4,688.32 שקל ובהתאם לחישוב החזר כולל בהתבסס על מדד שנתי של 3% צפוי הזוג להחזיר סך של 1,879,257 שקל.

מסלול ב'
התמהיל הבא:
-237,000 שקל במסלול פריים לתקופה של 30 שנה
-490,000 שקל בריבית משתנה כל 5 שנים ל-30 שנה
-218,000 שקל במסלול דחיית תשלומים למשך 10 שנה

על חשבון מסלול דחיית התשלומים, ישלם הזוג כל חודש ריבית בלבד בסך 581.33 שקל, מכאן שההחזר החודשי יעמוד על 3,796.59 שקל. ההחזר החודשי שהוצע ללויים נמוך ב-891.73 שקל מאשר ההצעה שקיבל הלקוח בבנק, לתקופה של 10 שנים. את הסכום בסך 891.79 שקל יפקיד הזוג במשך 10 שנים בכל חודש, ויצור לעצמו חיסכון של 107,007 שקל לאורך כל התקופה (חיסכון ללא רווח מריביות).

את הסכום בסך 218,000 שקל יאלץ הזוג לפרוס בתום תקופת ה-10 שנים, אולם יוכל להפחית את סכום החיסכון בסך 107,007 שקל מסכום זה כך שיפרוס 110,993 שקל לתקופה של 15 שנה. מכאן, שההחזר החודשי הצפוי באותה תקופה ממסלול זה יהיה 777.22 שקל וסך ההחזר החודשי הכולל לאותה תקופה עתיד להיות 3,992.48 שקל.

גם כאן ההחזר החודשי נמוך יותר מהצעת הבנק ב-695.84 שקל. אם נחסוך כאן את ההחזר החודשי למשך 15 שנה, יהיה לזוג סכום של 125,251 שקל (ללא ריביות).

להלן סך התשלום הכולל שישלם הזוג לבנק בתום התקופה:
על חשבון 237,000 שקל במסלול הפריים - 392,713.44 שקל
על חשבון 490,000 שקל במסלול המשתנה כל 5 שנים - 1,237,957.71 שקל
על חשבון הריביות בתקופת דחיית התשלומים - 69,759 שקל
על חשבון הפריסה מחדש של 110,993 שקל ל-15 שנה - 176,848 שקל
ונפחית את החיסכון הנוסף בהחזר החודשי בסך 695.84 שקל ל-15 שנה (125,251-)
סך הכול: 1,752,027 שקל

לסיכום, במסלול ב' ישלם הזוג כ-127,228 שקל פחות מהסכום הכולל במסלול א' שהסתכם כאמור בסוף התקופה ב-1,879,257 שקל.

החיסכון המוצג הוא באמצעות התאמת תמהילי המשכנתא והחישובים בוצעו באותן ריביות שהוצעו ללקוח.


בכתיבת הכתבה סייע ערן כרמל, מנהל תחום משכנתאות טאבו ישיר מקבוצת קו מנחה

***החישובים בוצעו על פי הפריים הידוע כיום וע"פ מדד שנתי של 3%תוכניות החיסכון חושבו ללא השפעות ריבית. האפשרות שהוצגה בכתבה זו אינה מתאימה לכל פרופיל פיננסי. האמור לעיל אינו תחליף לייעוץ המידע מוצג לידיעה בלבד ואין לראות בו המלצה לתמהיל משכנתא מכל סוג שהוא. כל העושה שימוש באמור לעיל עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

כתבות נוספות:

איך קונים דירה בשווי מיליון שקלים עם סכום ראשוני של 100 אלף ש'?
הקבלנים: "הקיפאון מוחלט, הפחתנו מחיר ב-5% ובלתי אפשרי להוריד יותר מזה"

רינה דגני צופה ירידה של 20% בביקוש לדירות ומעניקה תחזית לתשע"ב

תגובות לכתבה(73):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    אין לי נושא
    שייקה 05/12/2011 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שונא קבלנים ומתווכים ,הם כל הזמן בוכים ,גם שהם מרוויחים מליונים ותמיד אבל תמיד מציגים מיצגי שווא
    סגור
  • 50.
    החזר כפול
    רק אדיוט 28/11/2011 23:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק אדיוט יקח משכנתא ויחזיר כפול ועוד על 4 קירות באוויר
    סגור
  • 49.
    תת רמה
    דודו 28/11/2011 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה להחזיר 1.8 מיליון, שמעתם על ערך נוכחי?
    סגור
  • 48.
    נקודה למחשבה
    ללא שם 27/11/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אמר שבעוד עשר שנים הפריסה על מסלול דחיית התשלומים תתבצע באותה ריבית כמו שהוא קיבל על הדחייה. מה עם המדד שאותו סכום נדחה יהיה צמוד אליו....אם לוקחים בחשבון את אותם 3% של מדד הזוג יהיה חייב לבנק בעוד עשר שנים הרבה יותר מ-218 אלף ש" ח שלקח היום.....
    סגור
  • 47.
    שאיסטרא בלגינא קיש קיש קריא (ל"ת)
    שאיסטרא בלגינא קיש ק 27/11/2011 12:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 46.
    לא ראיתי חישובי ערך נוכחי בכל הסיפור
    שטויות 27/11/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתי עושים חישובים לשלושים שנה בערכים נומינליים? ואיך אתה יכול להניח (תגובה אחרונה של ערן) שההצמדה של הסכום הנדחה תקביל להכנסה מריבית עבור אותו סכום? הרי ההצמדה היא על כל הסכום הנדחה מהיום הראשון, והחסכון המצטבר (גם אם הוא נושא ריבית, שבכלל לא בטוח שתהיה בגובה האינפלציה!) נושא ריבית רק על הסכומים שמצטברים בו בקצב של 800 לחודש.
    סגור
  • 45.
    מסלול דחיית התשלומים
    ערן כרמל 27/11/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מגיבים רבים מתייחסים לנושא דחיית התשלומים ולמה שקורה בתקופה המדוברת בעוד 120 חודשים. הרי חבריי המלומדים יודעים שהאפשרויות שעומדות בפני הלווים כיום בדחיית התשלומים אינם רבות וחלקות אף צמודות למדד. ללא כל ספק במידה והיתרה " הדחויה" תהיה צמודה למדד יתרת הקרן תגדל אך עם כל זאת מכיוון שהייעוץ מתייחס למשכנתאות ולא להשקעות גם יתרת החיסכון מוצגת ללא ריביות (ראו תגובתו של מגיב 43 שמתייחס לחיסכון המשקף רווח מריביות). ולמרות כל זאת נשמרת הזכות להשתמש במסלול הפריים גם במקרה של דחיית תשלומים ולחסוך את ההצמדות. בכתבה אף הודגש כי אפשרות זאת אינה מתאימה לכל פרופיל פיננסי, וכי משפחה אשר ניתן ללמוד מהפרופיל הפיננסי שלה אשר בעלת משמעת פיננסית ותוכל לעמוד בפיתוי של חיסכון חודשי (בהפרשי ההחזרים החודשים) מול הרצון העז להשתמש בהפרשים לשימוש שוטף. החיסכון בבניית תמהיל זה משוקף בצורה מסודרת ללקוחות במהלך פגישה אך המטרה היא ברורה ניתן לחסוך הרבה ולא רק בריביות. על פי התגובות ניתן לראות שרבים לא מתייחסים ליכולת לשלם בכל חודש פחות מאשר הבנק מציע דבר אשר משמעותי בתקופות של אי וודאות וסיכון גבוהה שלווים רבים יגיעו למצב של חדלות פירעון.
    סגור
  • 44.
    איפה הכותב - תן תשובה ל- 38
    מציאותי 27/11/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שימו לב מה כתב 38 - שם קבור הכלב. אין כמעט חיסכון. ערן כרמל - נא לענות. נראה לי שעשית טעות גדולה בתור יועץ שזה המקצוע שלו.
    סגור
  • למציאותי
    יועץ בבנק למשכנתאות 27/11/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מסלול דחיית התשלמים מאוד נפוץ בתקופה האחרונה מסיבה ברורה!! תמיד עדיף לחסוך את הכסף ואז לפרוע בתשלום אחד מאשר לשלם את הכסף על פי לוח שפיצר. בשיעורי מימון הראשונים מלמדים על לוח שפיצר שבתקופות הראשונות משלמים יותר כסף על הריבית ופחות תשלומים ע" ח הקרן. המצאת דחיית התשלומים לצורך חיסכון ידועה ומיושמת בבנק שלנו כבר תקופה ארוכה. השיטה עובדת מצוין גם שאנחנו מתמודדים עם הפרשי ריביות מול יתר הבנקים
    סגור
  • ליועץ בבנק למשכנתאות
    מציאותי 27/11/2011 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל איפה התשובה למה שרשמתי - אם לוקחים בחשבון שמשלמים לבנק את סכום החיסכון של 107,007 ש" ח אז החיסכון נמוך בהרבה וצריך להחליף את הכותרת של המאמר הזה...
    סגור
  • 43.
    מסלול דחיית ריבית נשאר נומינלי ?
    מבין קצת 27/11/2011 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נראה לי שהסכום של 107000 יישאר 107000 בתום התקופה הבנק לא אדיוט ולא פראייר הסכום צמוד למדד כלשהו , סביר להניח למדד המחירים לצרכן , ואחרי 10 שנים זה כבר לא יהיה חוב של 107000 לבנק אלא הרבה יותר ... תיזהרו לעשות שטוית ת המסלול הזה אינו לטובתכם
    סגור
  • 42.
    להפקיד את החיסכון לתוכנית סולידית
    משקיע 27/11/2011 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תוכנית סולידית שהרווח המינמלי בה 5% שנתי ובכך להגדיל את החיסכון לסכום של 139,056 שח
    סגור
  • 41.
    לא מבין כנסו!!!!!
    יוסי 27/11/2011 05:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסכום 218,000 לא צמודים למדד? ואם ללא הצמדה אז הריבית תהיה הרבה יותר גבוהה ממה שנקבל בתוכנית חסכון על הסום שנחסוך....
    סגור
  • 40.
    אפשרות טובה מאוד
    יועץ משכנתאות 26/11/2011 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יועץ בחברה למשכנתאות ואנחנו מציעים מספר רב של אפשריות בניהם גם ההצעה המדוברת.... איני מבין את הסיבה להתגובות החסרות תרבות מצד המתחרים. קצת כבוד בתחום ליתר היועצים יעזור לכולם ויקדם את כל התחום. כתבה שלי שפורסמה ב ynet גם זכתה לתגובות מעליבות ללא סיבה מוצדקת
    סגור
  • תגובה תרבותית
    יגאל 27/11/2011 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה והייעוץ הם חסרי אחריות ההחזר החודשי רק יעלה עם הזמן ובמשך 30 שנה עשוי להגיע לסכום אסטרונומי אין בכלל רכיב של משכנתא בריבית קבוע לא משתנה בכך ניתן להגן על המשכנתא מפני תנודתיות של הפריים והמדד, החלק של המשכנתא של הקבועה משתנה כל 5 שנים היא עבודה בעיניים ויוצאת הכי יקרה משל שאר המסלולים תבדקו את האותיות הקטנות. אני חושב שהאינטרס של הבנק שהיועצים שלו לא יבינו באמת מה הם עושים או מייעצים, זה לטובת הבנק. זוג שמרוויח סכום כזה לא יסגור את החודש כשיבואו ילדים ! עצוב אבל נכון
    סגור
  • אל תתרגש...
    אכפתי 27/11/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי ידוע שאיסטרא בלגינא קיש קיש קריא. הטיפשים וחסרי הבינה עושים רעש גדול.
    סגור
  • 39.
    שימו לב שהחזר החודשי שומר על רמה נמוכה לאורך
    עומר 26/11/2011 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל התקופה
    סגור
  • 38.
    שאלה- כמה זוגות מרוויחים 17K נטו ויש להם 495K
    אהרון 26/11/2011 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה זוגות שמרוויחים 17K נטו ויש להם 495K בצד אתם מכירים ??? ועוד - כאלה שתהיה להם הכנסה " בטוחה" לעוד 30 שנה. תבינו שמי שלוקח משכנתא לפי הדוגמא הזו - זוהי ככל הנראה התאבדות כלכלית שלו (וגם של הבנק).
    סגור
  • 37.
    משהו שכח את ה- 107,007 ש" ח שגם מחזירים לבנק
    עופר 26/11/2011 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתום העשר שנים נחזיר לבנק לא רק את ה 69,759 ש" ח על הריבית של ההלוואה הדוייה, אלא גם את הסכום שחסכנו - 107,007 ש" ח. ולכן סה" כ ההחזר יעמוד על 1,859,034 ש" ח. כך שנרוויח לכאורה רק כ- 20,223 ש" ח.
    סגור
  • זאת באמת דרך להרוויח על חשבון הבנק
    חיים 26/11/2011 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם מדברים על החיסכון ועל הדרך. אבל באמת נראה לי שזאת הדרך לחסוך כסף. בעבר הייתי בחברת ייעוץ ובסוף לקחתי לבד את המשכנתא גם הם הסבירו לי שיש דרך לחסוך באמצעות המסוללים. כנראה בנק לא מספר לנו הכול
    סגור
  • 36.
    לפעמים אני חושב שעדיף היה לחיות בימי הביניים
    חי לנצח 26/11/2011 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום בשביל דירה צריך לעבוד 30 שנה,עד שהיט תהיה שלך,בימי הביניים היתה בונה בית פשוט בחודשים ספורים,אז איפה הקידמה אני שואל???
    סגור
  • וגם תוחלת החיים שלך היתה רק 35 שנה
    שטויות 27/11/2011 11:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאותם היית מבלה בעבודה בשדות של האציל תמורת קצת אוכל, בריאות לקויה, שיניים מקולקלות, מחלות מפה ועד להודעה חדשה - לא תודה, אני מוותר!
    סגור
  • 35.
    אפשר לפרוש 5000 ש" ח לגיל 103? (ל"ת)
    חי לנצח 26/11/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    דחיית תשלום תמיד מייקרת
    אודי 26/11/2011 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תונית החסכון אף פעם לא תניב ריבית כמו שהלוואה בולט עולה.
    סגור
  • 33.
    לירן, טעות חמורה בחישב !!!
    רודי 26/11/2011 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במסלול דחיית התשלום (בולט) ע" ס 218 אשח יש להוסיף את ריבית הצבורה. אחרי 10 שנים יש למחזר לא 218 אשח אלא 390 אשח (בהנחה של ריבית שנתית ריאלית של 6%). המשמעות - תוכנית החסכון בבנק לא יצליח להקטין את החוב בסופו של דבר...
    סגור
  • דחיית התשלומים
    לרודי 26/11/2011 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקופת דחיית התשלומים משלמים את הריבית לכן לא צריך לחשב את הקרן בסוף התקופה עם הריבית. עם זאת החישוב הכולל שמתייחס להחזר הכולל לבנק (הכסף ששילמו הלווים בפועל) יש שיקוף ע״ס69 אלף שח
    סגור
  • 32.
    אם הבנתי נכון על 925000 מחזירים 1700000 ,
    דודי 26/11/2011 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מעושק יש למישהו הגדרה נוספת ?
    סגור
  • לקחת הלוואה ל-30 שנה (!!!) - מה אתה מתלונן? (ל"ת)
    איתן 27/11/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    הייתי מייעץ להמתין ולא להכניס עצמכם לצרות
    מוטי 26/11/2011 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ע" פ המשבר העולמי בכלכלה שקרוב ולוודאי ישפיע עלינו, להמתין ובסבלנות, חייבי משכנתא יאלצו לוותר על ביתם,מחוסר אפשרות תשלום, כאשר הבנקים יחלטו אותם, בשוק יצטברו אלפי דירות ללא ביקוש והמחירים ירדו בכ30% המשיכו בשכירות
    סגור
  • 30.
    עכשיו לא קונים דירה. נקודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    קול העם. 26/11/2011 02:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    הכל נכון אם הריבית לא תשתנה
    יוסי 26/11/2011 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית עוד תשתנה- תעלה במהלך השנים, אין מצב שהריבית תישאר כל כך נמוכה לאורך זמן, ,יחשב לנו הכותב המכובד את ההחזר הכולל בשני המסלולים בריבית עולה ואז הציבור יבין את האמת
    סגור
  • 28.
    המאמר מלא הנחות סמויות וכן לא הוצגו הסיכונים.
    צריך לתת תמונה מלאה 25/11/2011 23:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשל, עליה בריבית הפריים תגרום הפסד כספי ניכר. כך גם חוסר מודעות או חוסר משמעת בחיסכון כל שקל שיורד מההחזר החזוי בתרחיש הראשון (תרחיש אפשרי ביותר שכל ההפרש פשוט ינוצל לצריכה). ואגב, לדעתי האישית, נקודת המוצא - דירת 4 חדרים בראשל" צ ב- 1.35 מיליון - הזויה (מחיר כזה ודאי לא יוכל להישאר לאורך זמן. זה מחיר לא ריאלי, שיגרום לרוכש הדירה הפסדי הון*
    סגור
  • 27.
    מסלול שיחסוך יותר
    י.ה 25/11/2011 22:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום המשתנה ל 5 שנים לקחת קבועה לאזור ה 10 שנים. הבעיה בריבית קבועה הינה עליית המדד, והריבית הגבוהה בפריסה לשנים רבות. כל קיצור תקופה מוריד את הריבית, מוריד את ההצמדה בכך שהחזר הקרן הוא מהיר יותר, וגם פחות סיכון להיכנס לתקופה של מדד גבוהה. ניתן לקחת בלון ל 5 שנים (בכך מורידים את ההחזר על החלק בבלון לשם הורדת תקופת החלק במדד קבועה) זאת בתנאי שיש קרן השתלמות עם סכום שיהיה דומה בסוף התקופה שיאפשר להחזיר חלק מהבלון ובכך להשאיר את גובה ההחזר גם לאחר 5 שנים.
    סגור
  • 26.
    מדינה לעשירים בלבד
    רונן 25/11/2011 21:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכל מקום אנחנו נסחטים אין קץ הבנקים חןגגים על הממוצעים ומטה אם ימשיך הקפאון במכירת הדירות לא תהיה להם ברירה אלא להיות הבנקאים של עצמם
    סגור
  • 25.
    17 ברוטו או נטו???
    מהנדס 25/11/2011 20:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    17 ברוטו או נטו???
    סגור
  • 24.
    המאמר הינו ניתוח שגוי חובבני וירוד!!!!!
    כלכלן 25/11/2011 18:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המאמר שגוי היות וההשוואות בין המסלולים בלתי אפשרית היות ותלויה באינפלציה ובריבית הפריים , וכן אין כאן כל חיסכון כספי,בסך הכל דוחים תשלומים מהשנים הקרובות לשנים מאוחרות
    סגור
  • 23.
    אין מצב שמסלול דחיית תשלומים חוסך כסף
    yad2count 25/11/2011 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשו אותו דבר, רק אם החזר של אותם 200 אלף ותשלמו פחות סה" כ. זה כמו לקצר תקופה של המשכנתה. מה שיש פה זה שני המסלולים שונים בבסיס (חלק של פריים וריבית משתנה).
    סגור
  • אז יש לנו בשורות חדשות בשבילך (ל"ת)
    יועץ משכנתאות בטפחות 25/11/2011 21:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    הזמנתי עבודת נגרות
    אכפתי 25/11/2011 16:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנגר גבה ממני 700 ש" ח. איך הוא לא סיפר לי שהוא היה מוכן לעשות את עבודה בדיוק גם תמורת 600 ש" ח ???
    סגור
  • 21.
    רוצים לחסוך הרבה כסף במשכנתא............
    יואש 25/11/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באם אתם רוצים כעת לרכוש דירה--תוכלו להקטין את המשכנתא שאתם רוצים לקחת ע" י דבר אחד פשוט. התנהלות נכונה מול חברות הבניה/הקבלן שממנו החלטתם לרכוש את הדירה לא -100,000 חיסכון על פני תקופה של 30 שנה -אלא חסכון של 200,000 ש" ח או יותר -במידי - יש לדרוש מהקבלן - הנחה של 25% עד 30% מהמחירון שלו (וכמובן לבדוק טוב את כל המחירים של הקבלנים בסביבה ולוודא שהמחירון של הקבלן שלכם זהה פחות או יותר למחירונים של האחרים). אל תדאגו ואל תתביישו לדרוש הנחה ככזאת - אני גם התביישתי -והלכתי עם אחי שהוא אין לו בושה - ואחרי משא ומתן ארוך עם כמה קבלנים -הא קיבל את ההנחה הגדולה ועוד הטבות --הקבלנים בלחץ כעת וחייבים לנצל את זה.
    סגור
  • 20.
    מחירי הדירות עולים
    עוזב את הארץ 25/11/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והבנקים למשכנתאות מרוויחים על חשבון הזוג הצעיר. אני מחר קונה כרטיס לניו יורק אה גם שם המחירים מטורפים
    סגור
  • 19.
    משחקי מספרים לא רלוונטיים.
    איציק 25/11/2011 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ריבית הפריים כיום נמוכה, מה יהיה בעתיד? ריבית משתנה? יכולה לעלות בחדות. אין התייחסות למסלול המדדי. אין התייחסות לריבית על האובר בגלל התשלומים. אדם צריך לקחת משכנתא בהצמדה הכי קרובה לשכרו ושתהיה בתחילתה 20% משכרו. מכאן להתחיל לחשב.
    סגור
  • 18.
    לא מדויק
    ניסו 25/11/2011 15:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני תמהילים שונים,זה ממש לא רציני להשוות בינהם,זו פשוט הטעיה,בלשון המעטה.
    סגור
  • צודק לגמרי. פה יש הצמדה ופה לא, כאן קיים מסלו
    איתן 27/11/2011 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסלול קבוע ופה לא... מה ההשוואה הזאת, על רגל אחת? בואו ואמצא לכם מסלול הרבה הרבה יותר זול: לקחת הכל בפריים וזהו, ולהמר שבמקסימום תעלה הריבית מעבר ליכולת ההחזר - במקרה כזה לעבור מייד לצמודה (בפריים הרי אין עמלת פרעון מוקדם). ככה חוסכים הרבה כסף בלי להוסיף הרבה לסיכון. ומה תגידו כדי לסתור אותי? שהמסלול הזה בכל זאת מסוכן יותר ואי אפשר להשוות? אבל זה בדיוק מה שעשו בכתבה! לקחו שני מסלולים ברמת סיכון שונה והשוו...
    סגור
  • יש לך דרך טובה יותר לבצע השוואה ? (ל"ת)
    ניסו 2 25/11/2011 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    סטנלי פישר דורש להסיר ת' כתבה מייד (ל"ת)
    פישר הרס את ישראל 25/11/2011 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    עם ריביות כאלה לא תודה אמשיך לגור בקראוון
    אבי 25/11/2011 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה עושקת יושביה ...........
    סגור
  • 15.
    סאב פריים ישראלי דירות במיליונים בשכר 21 שק
    עמי מקסימוס 25/11/2011 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לים לשעה הזוי
    סגור
  • 14.
    עם הסכומים האלו, אני גר בקרטון.חפשו אותי. (ל"ת)
    בלה 25/11/2011 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    החיסכון ללא רווח ?!
    מנהל השקעות 25/11/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את החיסכון ניתן להצמיד להשקעה סולידית ובכך להרוויח ולמקסם את החיסכון. חבל שלא הצגתם תוכנית חיסכון וכמה באמת הם יכולים לחסוך
    סגור
  • 12.
    הון/שלטון המציאו חוקים שנועדו לשרת
    שמואל 25/11/2011 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך ורק את עצמם, קומץ של אנשים שמשתמשים בכספם של רוב העם לצורך הגשמת האינטרסים ש ל ה ם ב ל ב ד!!!!
    סגור
  • 11.
    משכנתא
    ברוך 25/11/2011 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך זה יכול להיות שהבנק למשכנתאות משהה לך סך של 218,000 ש" ח,מצד אחד, ובנק אחר נותן לך 207,007 ש" ח הכנסה, באותן שנים?
    סגור
  • חיסכון של 107007 ש" ח
    ערן כרמל 25/11/2011 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפרשים בהחזריםה חודשים עומדים ע" ס 891 ש" ח, לתקופה של 120 חודשים וכך ניתן להגיע לחיסכון של 107,007 ש" ח (בתום התקופה וללא ריביות)
    סגור
  • 10.
    טעות!הדירה כבר שווה 2.1 מיליון!!
    קליפת השום 25/11/2011 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לזוג הצעיר אין בעייה לייצר הון עצמי של 1.8 מיליון ש" ח
    סגור
  • ההנחה שערך דירות רק עולה היא מקסם שווא
    שטויות 27/11/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקרא קצת היסטוריה, או סתם עיתונים
    סגור
  • 9.
    לא מסכימה
    טופר משכנתאות 25/11/2011 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המסלול שהוצע כמסלול חוסך לא נכון מ2 סיבות : א. הסיכוי לקבל דחיית תשלומים בבנק ל10 שנים שואף לאפס (מקסימום 3 אם בכלל ) ב. זה לא נכון לדחות תשלום אם אין צפי ברור לסכום כסף שאמור להתקבל ולכסות את הלוואה . דחיית התשלום רק תייקר מכיוון שבמשך 10 שנים תשלמו ריבית בלבד ,הקרן לא תרד ורק תעלה כי היא צמודה למדד ולאחר 10 שנים החוב היה גדול יותר ותצטרכו לפרוס אותו ל25 שנה . מה השגתם בזה לא ברור ? התמהיל הוא מלכודת דבש להראות שהייעוץ הוריד החזר חודשי ,אך זאת אשליה כי כעבור 10 שנים החזר היה גדול יותר וכן החוב לבנק
    סגור
  • תלוי בפרופיל הפיננסי
    ערן כרמל 25/11/2011 14:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים שמאפשרים דחיית תשלומים ל - 10 מאשרים את הדחייה לפי פרופיל פיננסי (כפי שציינתי בכתבה). קיימת התייחסות ברורה ליום בו מסתיימת פריסת התשלומים ולדרך לפרוס את היתרה ע" ס 110 אל" ש וכמובן שעל אותו משקל תוכנית החיסכון לא משקף רווח מריביות, אינך יכולה לשקף בשלב זה באופן את היתרה לפריסה באותה תקופה. יועץ השקעות יוכל לנתח את הסכום שמצטבר בתוכנית החיסכון באותה תקופה וכך לשקף את היתרה לאחר הפחתת החיסכון
    סגור
  • 8.
    נמאס מעושק הטייקונים
    תשובה תעשה לי נכס 25/11/2011 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נותנים לנו סטירה ואנחנו מגישים את הלחי השנייה, מה שהיה הקיץ הוא רק פרומו למהפכה החברתית האמיתית (והלצערי אלימה) שנראה בקיץ הבא. מאפיית המלייאנים תכיני את הבונקרים
    סגור
  • 7.
    לא ברור מקור ההבדל
    בן אובד 25/11/2011 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הסיבה לתשלום הכולל הנמוך יותר? ההשערה שלי היא שהרבית הקבועה ולא צמודה שנמצאת רק במסלול הראשון יקרה בהרבה מהיתר. קשה להסיק מסקנות בלי הנתון הזה
    סגור
  • 6.
    הבונוס על חשבונינו
    יונס הביתה 25/11/2011 14:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים לא באמת באים לטובתנו, הם יעשו הכל כדי להשאיר אותנו עם עור ועצמות, העיקר שהטייקונים המדושנים יוכלו לשלם דמי כיס לליצן החצר שלהם מר רני רהב
    סגור
  • 5.
    הבנקים יעשו הכל כדי לעשוק אותנו
    שרי העושקת 25/11/2011 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור להאמין ליעוץ שלהם, למרות הריביות הלכאורה נמוכות שהם מציעים, הם תמיד יידעו איך לדפוק אותנו. עצוב שלכל דבר צריך יועץ בימינו וצריך בהחלט לדעת כיצד לבחור אותם
    סגור
  • 4.
    אני לא מאמין שהבנק לא סיפר לי
    לקחתי משכנתא 25/11/2011 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להאמין כמה כסף הם עושים על חשבוני הם דופקים אותי בעו" ש בריביות של 10% ומעלה עדיף שוק אפור
    סגור
  • אף פעם לא עדיף שוק אפור תזהר ותשמור על חייך (ל"ת)
    אסנת 25/11/2011 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וגם עכשיו לא מספרים
    רועי 25/11/2011 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה להסתפק ב3 משסלולים למה לקחת ריבית משתנה כשאתה לא יודע מה יהיה בעוד 5 שנים תעשה לעצמך טובה ותלך לחברת יעוץ למשכנתאות אתה תחסוך כל כך הרבה יותר לי יש 8 מסלולים שונים למשכנתא והרווח הוא ענק
    סגור
  • עבדו עליך... פיצול מסלולים עולה לך כסף
    בנקאי 26/11/2011 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנק (שבמסגרת גילוי נאות לא חייב לפרסם עמלה זו מלבד פרסום בלוח העמלות שבאתר שלו)ולא חברת היעוץ סיפרו לך שעל כל מסלול ומסלול אתה משלם עמלה ש1.25 ש" ח לחודש. תכפיל בשנים וזה הרבה כסף שאתה לא מודע לו ......
    סגור
  • מדברים פה על חסכון בעשרות/מאות אלפי ש" ח ואתה
    בנקאי בגרוש 27/11/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדבר על עמלה מצטברת של 1200 ש" ח ב- 10 שנים. תחליף מקצוע או תקבל קידום על מה שאתה מנסה למכור.
    סגור
  • אבל לא כמו בשוק אפור
    הבנק דופק ריביות 25/11/2011 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנק דופק קיביות של 10-15 אחוז ריבית שנתית. בשוק אפור לוקחים סביב 5 אחוז לחודש... זה לא אומר שהבנק בסדר , אבל תתפלל לא להגיע למצב שלקחת כספים בשוק האפור
    סגור
  • מגיב בעבור לעיל בתשלום!! (ל"ת)
    תודה מר מושתל 25/11/2011 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מי בכלל רוצה לקנות בישראל בכאלו מחירים? (ל"ת)
    ישראל זה עולם 3 25/11/2011 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    או שאפשר לקחת משכנתא על 100% מהנכס
    moshebs 25/11/2011 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכשמגיע מועד התשלום לומר למלווים שאין איך להחזיר את הכסף. אה, רגע, שם המשפחה שלי אינו תשובה/זיסר/בן דב/לבייב. אז תשכחו מזה
    סגור
  • 1.
    מיליון וחצי לדירה. לא תודה (ל"ת)
    בני 25/11/2011 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות