ירון זר: "התוצאות שהציגה גבעות הפתיעו - הפוטנציאל יפה, אבל יש עוד נק' מבחן"

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים מתייחס בשיחה עם Bizportal לדו"חות שפרסמה השותפות, למכפיל של המניה וגם מסתכל קדימה לחודשים הקרובים. המעו"ף עלה השבוע 6.6% - כמה ירדה גבעות?
 | 

שותפות גבעות יהש 0% גבעות יהש 21.5 0% גבעות יהש בסיס:21.5 פתיחה:21.1 גבוה:21.5 נמוך:20.8 תמורה:65,103 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יהש פרסמה השבוע דו"חות לרבעון השלישי ולראשונה בהיסטוריה דיווחה על רווח. גבעות הרוויחה 11.8 מיליון שקלים לאחר שמכרה 69,336 חביות במחיר ממוצע של 110 דולר לחבית. מבירור שערך Bizportal עולה כי המחיר הממוצע של חבית נפט ברנט ברבעון השלישי עמד על 113 דולר לחבית, כלומר גבעות מכרה סביב רמת המחירים שהייתה מקובלת ברבעון זה, זאת לאחר שבזמן מבחני ההפקה מכרה גבעות את הנפט במחירים שעל פי הערכות נמוכים בכ-20% ממחיר השוק.

מבחינת יחידות ההשתתפות, גבעות רשמה ירידה שבועית של 5.26%, זאת בזמן שהמעו"ף רשם עלייה של 6.6%.

ירון זר, האנרגיה של כלל פיננסים שאינו מסקר את גבעות אך התייחס בחודש מארס האחרון לדיווח של גבעות על קצב הפקה של 785 חביות ביום ואמר אז כי מדובר באבן דרך עבור החברה, אומר בשיחה עם Bizportal כי "באופן כללי הדו"ח הוא היסטוריה מבחינת השותפות והוא בהחלט חיובי".

לדבריו של זר, "מהדו"ח עולה כי עלות ההפקה לחבית היא 9 דולר, המכירה היא ב-110 והרווח שנשאר אחרי תמלוגים למדינה ולשותף הכללי מגיע ל-65 דולר לחבית וזה בהחלט רווח יפה לחבית וזה הפתעה חיובית למרות שצריך לציין שזה לפני ששינסקי וצריך לציין גם שאין כרגע מידע לגבי כמות הנפט במקטע הרלוונטי ב'מגד 5' ולכן לא ברור משך זמן ההפקה והקצב. בתוך כך, השאלה היא מה צפוי הלאה. גבעות אמורה לבצע קידוח נוסף ברבעון הראשון של 2012. אם בשותפות ישחזרו את ההצלחה של 'מגד 5' וישמרו גם על רמת הרווחיות, יש אפשרות לאפסייד".

באופן כללי אומר זר, כי "בגילום שנתי גבעות נסחרת עכשיו במכפיל 13 שזה מתקרב למשהו סביר. עם זאת, השותפות הצהירה שבכוונתה לבצע גיוס עוד לפני הקידוח הבא וזה עניין פחות חיובי. היה עדיף שקודם נראה את תוצאות הקידוח ב'מגד 6' ורק אז יבוא הגיוס, הרי החברה מרוויחה ויש לה כסף בקופה אבל צריך גם להגיד שהכסף מהגיוס מתוכנן ל-3 קידוחים וזה מראה שהחברה מסתכלת קדימה." לסיום אומר זר, כי "קיים פוטנציאל אך הוא בעיקר מותנה בהצלחה של הקידוח הבא".

תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    אנליסט בגרוש
    קובי 04/12/2011 07:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ילד יכול לראות שהדוח מצויין אבל אתה חיפשת בכוח להראות את חצי הריקה שבכלל לא קיימת. א. לא ניתן לקבוע תמחור רק על פי באר אחד ומקטע אחד וגם זה לא חכם. ב. אם גבעות לא שווה אפסייד עכשיו אז למה גלוב שלא מפיקה שווה כמו גבעות ולמה זרח שלא מפיקה ערך היהש שלה שווה או יותר? בולשיט כי גבעות כבר הוכיחה את עצמה והן לא!! ג. אין צורך בשום הנפקה!!!
    סגור
  • 29.
    לא מקצועי ולא ראוי... חבל.
    ניקל 04/12/2011 00:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתמחר שדה נפט עפ" י באר אחת ולא עפ" י המאגר זה כבר מטופש אחרי 100,000 חביות מופקות. לתמחר שדה נפט עפ" י מכפילי רווח זה כבר פשע ועוון מקצועיים. האם תתמחרו את טבע עפ" י קוו ייצור של האקמול בלבד ?? בושה לביזפורטל שהתמחור והכתבה הופיעו ככה, מאידך זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע, הרי התרגלנו...
    סגור
  • 28.
    בהצלחה-לגבעות ולעם!
    T 04/12/2011 00:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לפחד מאנליסטים וממשמיצים!
    סגור
  • 27.
    ירון זר תרגיע ותמשיך לאסוף . יש נפט וןהרבה
    אור 03/12/2011 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה לכולם
    סגור
  • 26.
    מתי בדיוק גבעות הצהירה שילכו להנפקה???
    מושון 03/12/2011 20:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש דיבורים שזו אופציה אך לא בטוח בכלל שיממשו אותה
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    יישר כוח לקוגיטו ולמרוז ולאחרים
    המאמין 03/12/2011 19:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסברים מפורטים ומצוינים .והמבין יבין .גבעות תכפיל את עמצה בקרוב.בבקשה להמשיך ולהדליק נר ולתת צדקה לע" נ הרב מנחם מנדל שניאורסון בן חנה .ולע" נ הרב מרכי צמח בן מזל .בהצלחה .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות .שבוע טוב ומבורך לכל עם ישראל .
    סגור
  • 24.
    במקום להשקיע בעסקים של תשובה, תשקיעו בגבעות
    כסף מתחת לפנס 03/12/2011 19:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המלצה חמה לקופות הגמל. אם ששינסקי יפול בבג" צ (בע" ה. אמן, אמן, אמן) איך עם ישראל יוכל ליהנות מהפירות? רק דרך קופות הגמל. אחלה תמלוגים.
    סגור
  • 23.
    לא יהיה גיוס בוודאות יש מימון
    tam 03/12/2011 18:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעצבן לי באוזן שעל כל פידבק חיובי שסוקרים נותנים הם חייבים לנסות לעקוץ וזה לא נכון כלל. לא יהיה גיוס בוודאות בדוק !!!
    סגור
  • TAM-למה אתה מתחזה לתם ...
    אלת 03/12/2011 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תם לא כותב בביזפורטל
    סגור
  • 22.
    כשירון זר מסויג מעט זה רק סימן שהוא אוסף...
    קורא בין השורות 03/12/2011 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תשכחו תמיד. כולם מדברים מפוזיציה. אפילו אני :)
    סגור
  • 21.
    אולטרה שייפ (ל"ת)
    0000 03/12/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    3 (ל"ת)
    ישרכח 03/12/2011 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    זהירות מירון זר כנראה תקוע עם כמות גדולה של מ
    אבי 03/12/2011 17:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניות ומנסה להשחיל אותה לכם -הרי בעוד חודש -חודשיים הבאר תתיבש לגמרי ואז יגידו שקודחים את מגד 6......לא להתקרב למנייה אלא אם כן יהיו בארות חדשים עם הפקה מוכחת -אין לראות באמור המלצה משום סוג שהוא
    סגור
  • טוב אם אתה אומר אז מחר אקנה עוד חחח (ל"ת)
    ענת 03/12/2011 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כן, אחרי חצי שנה של הפקה רציפה
    cogito 03/12/2011 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ו140 אלף חביות נפט מחר היא תתייבש, נו באמת, מדדת את לחצי המאגר שאתה מבין כזה גדול? יש לך תואר בהנדסת מאגרים? אתה מקורב להנהלה? אם לא אז אין צורך לקשקש
    סגור
  • קוגיטו התותח!! תקראו בעיון ותבינו
    הדרך 03/12/2011 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שידוע לשטייניץ וחבר מרעיו ומנסים להסתיר מ" עמך" !! חוששים מהתעשרות של המוני אדם פשוטים
    סגור
  • 18.
    שבוע טוב לכולם
    כפיר 03/12/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים יקרים- אני מדבר מופיזציה כמובן אך ברצוני לומר כמה דברים חשובים:אני מושקע בגבעות יהש מזה שנה ו7 חודשים[ממאי 2010] ואני מופסד בכ-38% אך אני באמת רגוע לגבי השקעתי בגבעות יהש.אין לי מושג למה אנשים לא אוהבים את המנייה ושונאים את טוביה לוסקין.להזכירכם מר תשובה[שאני מושקע בכל מניותיו] נכשל בכ-84 קידוחים ואנשים הפסידו בתים בשנת 94 בהשקעתם בישראמקו ומר טוביה לוסקים כשל בסה" F 4 פעמים ובפעם החמישית יצא גדול[פחות או יותר לרגע זה] והדרך עמוסה בדיווחים חיוביים אני בטוח בכך.אני אחכה עם גבעות עד לתחילת 2014 כשאני אוחז במנייה וזה כי אני מאמין בהמשך טוב שיהיה לחברה הזאת ובטוח שזוהי רק ההתחלה...אם אנשים רוצים לעשות סיבובים אז אני לא ממליץ לעולם אבל כיום גבעות מגלמת סיכון נמוך לעומת סיכוי מאוד מאוד גבוה...בהצלחה לכולם ואין בכתיבה זו המלצת קנייה או מכירה אלא רק הבעתי דעתי...שבוע נפלא וירוק שיהיה לכולם בעזרת השם...מתקרבת-נעלמת לי לגמרי....[-:
    סגור
  • חה עוד יוספטלי שהושחל
    פתי מאמין 03/12/2011 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדהים כמה אנשי שכונות הושחלו בגבעות
    סגור
  • מתוקי
    כפיר 03/12/2011 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לאחותך השחילו ולא אותי....אם יש לך בעיה תפנה אליי אישית ואשמח לענות לך איפה השחילו אותי...
    סגור
  • בשדה מגד נקדחו רק 3 מגדים עד מגד 5,
    cogito 03/12/2011 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגד 2, מגד 3 ומגד 4, ובכולם הוכח נפט. לא סתם שדה מגד הוא חזקה כבר משנת 2004.
    סגור
  • אתה טועה ב4 קדחו פעמים (ל"ת)
    יאיר3 03/12/2011 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    תכפילו את הרווח פי 4 עד סוף 2012
    mosses 03/12/2011 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותקבלו אופסייד של מאות אחוזים ....
    סגור
  • 16.
    שאלה חשובה למי שבאמת מבין
    גבעות עולם 03/12/2011 16:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם גבעות תיכנס למדד ת" א 100? הרי פאנדטק גרמה לכך שהתפנה עוד מקום אחד ולפי מה שאמרו שמן תיכנס ל-100 במקום האחרון על חשבון גבעות. כך שגבעות לא תיכנס ותישאר ביתר 50?
    סגור
  • שמן
    יניב 03/12/2011 20:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המניה לא נסחרה בנובמבר לכן היא לא תיכנס לאף מדד בעדכון הקרוב
    סגור
  • לפי הרישומים - גבעות בת" א 100 (וסל 75) (ל"ת)
    אבי 03/12/2011 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    משקיעי הגרעין הקשה בגבעות יודעים ש
    גלעד 03/12/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו רק ההתחלה ומגד 5 היא באר אקספלורציה ולא באמת מגלמת את מלוא הפוטנציאל .לא צריך להיות גאון גדול בשביל לחשב כמה תהיה שווה גבעות כאשר יהיו 16 בארות מפיקות במלוא הפוטנציאל.תעשו חשבון של 16 בארות כפול 2000 חביות בממוצע לבאר ביממה אחת ועכשיו תכפילו ב 365 ותגלו מספר מדהים.גיוס לא יהיה כי הפרויקט מקיים עצמו לבד.מי שלא יקנה עכשיו ב 5 אגורות יקנה בעוד שנה ב 20 ובעוד שנתיים ב 60 אגורות ליהש.
    סגור
  • 14.
    הגיוס הקרוב מפחיד (ל"ת)
    מאיר3 03/12/2011 16:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מעניין שזה מפחיד אנשים שבחוץ...
    משיב לטמבלים 03/12/2011 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו שבפנים - לא מפחדים ! כי לא יהיה!
    סגור
  • אין גיוס (ל"ת)
    מאיר 2 03/12/2011 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    מה שהאנליסים לא רואים !!!
    צאמפ 03/12/2011 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכל האנליזה הזו מתבססת ממספר החביות היצאות משיכבה אחת בבאר המונה 8 שכבות מתוך עמוד נפט בעובי 600 מטר ש230 מטר ממנו הינם שכבות מניבות !!! בנוגע לגיוס ולהנפקה אין כל כוונה לגיוס !!! כפי שלוסקין כבר הכריז בעבר אנחנו משק סגור ויש נכון לעכשיו כסף בקפה ל 2 קידוחים נוספים ואחר מגד 6 על פניו נראה שיהיה מספיק כסף לעוד 3 נוספים !!! נפגש עם ירון זר במדץ 2012 בטוחני שהוא יהיה מופתע ונדהם !!!
    סגור
  • כל מילה בסלע ידידי :-) (ל"ת)
    נפט שחור 04/12/2011 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    פרפטום מובילה
    ראובן 03/12/2011 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי !! יוצא נפט בשביל להפעיל את המשאבה-ואפילו נשאר כסף לפיצוחים
    סגור
  • 11.
    ירון זך כנראה לא כל כך מבין
    cogito 03/12/2011 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסקטור אותו הוא מתמחר או שהוא בדק את גבעות בצורה מאוד " חפיפה" . למה? אם הוא מדבר על תוצאות מגד 6, קידוח המרוחק ק" מ אחד ממגד 5 , בשדה בו בוצעה ססמיקה סקר מגנטי 4 קידוחים 18 שנה של מחקר גיאופסי ויעוץ עם חברות היעוץ מהטובות בעולם אז אין כאן מה לדבר. זה בדיוק כפי שאני אגיד: יש אפסייד במאגר תמר, אבל רק אם תמר 5 תוכיח הפקה. או יש אפסייד בשדה הלוויתן, רק אם לוויתן 6 יוכיח גז. הוא עושה את הטעות הכי בסיסית שיש, מתמחר באר ולא שדה. מיותר לציין, שפורסמו באינטרנט ההערכות של חברות יעוץ והנדסה רבות שביצעו תמחור לכל השדה ולא לבאר בודדת, חברות אלו מדברות על הפקה אפשרית של 60 מיליון חביות(שמרני) ועד ל558 מיליון חביות(P10) כאשר לפי הנתונים כרגע, הטווח הריאלי הוא: 240 מיליון חביות ועד ל420 מיליון חביות שאפשר להפיק ללא EOR ובמידה ומניחים שאי אשפר יהיה להפיק ממקטעים מסויימים מחוץ לליבת השדה, כשאין סיבה טובה להניח שאי אשפר להפיק ממקטעים מסויימים. מי שרוצה ציטוטים יש בשפע: ENVOI: http://www.bizportal.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=228435 " תגלית מגד: 180 קמ" ר הממופים עכשיו בתוך הזיכיון של גבעות עולם מכילים ע" פ הערכות עד 2.8 מיליארד חביות נפט במאגר (oil in place) עם סיכוי של 90% (P90) ל-58 מיליון חביות נפט בר הפקה (recoverable) וסיכוי של 10% (P10) ל-558 מיליון חביות בר הפקה ו-0.4 TCF של גז טבעי" , כותב לאקין בדו" ח מחודש ספטמבר 2008." http://ftp5.bizportal.co.il/web/giflib/news/228435_228435_table1.jpg SHIRE INTERNATIONAL: " t is anticipated that a multi-lateral horizontal development could yield production of 160,000,000 to 240,000,000 BO from roughly half the number of locations. Based upon the reserves estimated to be in place in the secondary objectives an additional 70,000,000 BO might be added to the total recovery, which could exceed 300,000,000 BO. " סיכום קצר: מעל ל300 מיליון חביות צפי להפקה בשדה מגד. http://www.pgnrg.com/upstream/middle-east/results RDS(שמרני במיוחד): http://www.givot.co.il/english/article.php?id=222
    סגור
  • ירון זר תתעמק בתגובה 13 ותשתדל להבין
    atleast 03/12/2011 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את משמעות שדה הנפט מכל היבטיו וכיצד יש לתמחר אותו במידה ואתה מעוניין להיות אנאליסט נפט רציני ולא חפיף כמו יתר האנאליסטים בארץ בנושא.
    סגור
  • ירון לא מבין מה כתבתה.. (ל"ת)
    north sea 03/12/2011 18:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קוגיטו - אף אחד לא יבין על מה אתה מדבר....
    קובי מרוז 03/12/2011 17:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה גבוהה מידי בשבילם. תרשום מספרים קטנים וגם כך יחשיבו שאתה מגזים...
    סגור
  • גבעות
    מושון 03/12/2011 17:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוגיטו, שאפו גדול על תגובתך העיניינית והמפורטת ,פרט לתיקון קטן בשם אשר בכותרת, אני מניח שהכוונה היתה לירון זר ולא ירון זך .
    סגור
  • 10.
    כך גם הייתה מעריך שווי הפוטנציאל של סעודיה
    קובי מרוז 03/12/2011 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הבאר הנפט הראשונה שלה ? גבעות היא מפעל תעשייתי שאתה מודד אותו במכפילים ? כל שיכבה השפריצה נפט ואתה עדיין מחפש חיזוקים ? איפה אתה משבץ בפוטנציאל של גבעות את ההכרזה של איילנד על אספקה של 10% מצריכת הנפט של ישראל ? זה צ' יזבאט ?אז....תגיד בפה מלא ...
    סגור
  • 9.
    גבעות
    סוסו 03/12/2011 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף התייחסות רצינית ומנומקת לדבר האמיתי שעובד יפה וימשיך לעבודולהפיק נפט בכמות ובאיכות טובה מאוד. טיסה נעימה.
    סגור
  • 8.
    עם כל זה שאני מוכר פיתוח אני רואה שאתה דווקא
    מוכר פיתות 03/12/2011 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוכר לוקשים
    סגור
  • 7.
    פירגון יפה נקווה שגם ללויתן תדע לפרגן בבוא הע
    שגיא 03/12/2011 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העת ..אבל יפה שאלכס קומן אכל את הכובע וירון זר בלע צפרדע בגבעות . נקווה שיבלעו עוד שק של צפרדעים בלויתן.... ל.מ .מחזיק לויתן .
    סגור
  • 6.
    ירון הפעם אתה טועה (ל"ת)
    גיל בשן 03/12/2011 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לך ללמוד משהו איך מתמחרים שדות נפט
    חחח 03/12/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במיוחד כאלה שמפיקות נפט
    סגור
  • 4.
    תמשיך למכור לוקשים לציבור כגון רציו מודיעין (ל"ת)
    שמפיקות בינתיים כלום 03/12/2011 14:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גבעות מהבטחה-לקיום.
    טבעי מטבעון 03/12/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבעות מתנהלת מאז בואו של ג.איילנד כחברה רצינית. הרבעון סיימה ברווח. גם העתיד נראה טוב. 2012 שנת הפריצה של החברה.זמנם של המשקיעים הנאמנים יגיעץ
    סגור
  • 2.
    נחמד - סוף סוף התייחסות חיובית לגבעות
    קורא בעיתון 03/12/2011 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם הרוב. כניסה לת" א 100 תביא שינוי. כמו כן, השבוע יש שינויים בבאר ובשדה, מקווה שיהיה שיפור כספי.
    סגור
  • האם ינסו לפתוח את המקטעים הנוספים? (ל"ת)
    אטקו בע" מ 03/12/2011 20:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קניתי בשער 11 בסכום גבוה 30000 ש" ח
    שי 03/12/2011 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והיום אני צריך להכפיל את ערך המניה וזה רק בשביל להחזיר את הכסף.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות