התחזית של פניני: "2012 עשויה להיפתח טוב, זו תהיה מלכודת דובים"; מצביע על 3 הרגליים הבעייתיות כיום בשוק ההון

מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון בתחזית ל-2012. "כרגע 3 הרגליים שאמורות לדחוף חזק מעלה את שוקי המניות נמצאות בבעיה". צפו בראיון המלא (4:32)
 | 

זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון ומומחה המעו"ף של Bizportal, מסביר בראיון מצולם למה כל תנאיי הרקע שהתקיימו בשנת 2011 ויצרו את הירידות צפויים ללוות את השווקים גם ב-2012.

"המסחר מאוד לא נזיל, מספר השחקנים ירד בצורה דרמטית, סוג השחקנים השתנה. השחקנים הגדולים, אלה שנותנים נזילות לשווקים ופועלים נגד המגמה, יושבים כבר הרבה זמן על הגדר. השחקנים הקטנים יותר, הממונפים, שסוחרים בתוך היום מגיעים אל השוק במתאם מאוד גבוה, בשעות מסוימות, ומזיזים סחורה יחדיו. לכן אנחנו רואים את השווקים זזים בבת אחת ופתאום נעצרים לאיזה שעה-שעתיים ללא מסחר.אותם שחקנים בתוך שוק לא נזיל מזיזים את השווקים בצורה לא בריאה. להערכתי זה ילווה אותנו גם ב-2012".

"אין הרבה גורמים חיוביים באופק שיכולים לקחת אותנו מעלה. למעשה, שלוש הרגליים שיכולות לדחוף אותנו בצורה אמיתית ואגרסיבית נמצאות בבעיה", מסביר פניני וצופה כי בעיית החובות בגוש האירו תיגמר לא טוב. "יהיו קיצוצים ותספורות בין מדינות, מצב שלא יכול להניב חיובית על שוק המניות. להיפך, זה ילחץ מעלה על המשך עלייה באגרות החוב מה שיקשה על שוק המניות להתאושש".

"הצד החיובי של המצב הנוכחי בשווקים הוא שיש פוטנציאל לעליות בתחילת 2012. דווקא עכשיו, לקראת סוף שנה - תחילת רבעון ראשון, אנחנו עשויים לראות עליות שערים, אך זאת תהיה הזדמנות נכונה להקטין חשיפה לנכסים מסוכנים, כי התקופה שלנו יכולה להתברר בדיעבד כמלכודת דובים".

תגובות לכתבה(40):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 34.
    יאללה פניני התחיל חיובי
    העוקב 01/01/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלק הראשון (והקל) בסדר...נראה אם עכשיו גם יירד חזקקקקקק
    סגור
  • 33.
    אמיר אייל
    משה כ 28/12/2011 07:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומר בדיוק הפוך - נחיה ונראה.
    סגור
  • 32.
    מעניין מאד. תודה (ל"ת)
    דורי, הרצליה 27/12/2011 23:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    תיהיינה ירידות חדות במניות ובאג" ח קונצרני (ל"ת)
    bn 27/12/2011 20:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איפה היד הנעלמה?
    ספיר 28/12/2011 01:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קראת לזה באיזה סקירה" היד הנעלמה" . זוכר זיו?
    סגור
  • טען עוד
  • 30.
    אני זוכר את הכותרת
    המשקיע השוקע 27/12/2011 20:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של פניני על קרנות הגידור והמנופים הגדולים ערב משבר הסבפריים והנפילות שיגיעו עקב צורך בהורדת מינוף...מה שבאמת קרה אבל אני מסכים עם קליפת השום שכעת אם השוק יעלה זו לא תהיה מלכודת דובים אבל זמן יגיד.
    סגור
  • מאחל לך רוויחם נאים.
    למשקיע המעופף! 27/12/2011 22:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאת קליפת השום
    סגור
  • 29.
    זיו,אני זוכר היטב
    קליפת השום 27/12/2011 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך צפיתה בשיא המשבר " מפולת הפוכה" ....וצדקתה! עכשיו,אם יהיו עליות.....לא בטוח שזו תהיה מלכודת.ימים תגדנה
    סגור
  • 28.
    012-בנק,חברות,כולם רוצים,לשקר,לגנוב כולם
    דוד 27/12/2011 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1,אמר גבי גזית נטויזין-012זה נשאין לגנב,פושע,אתה נדבק אינך יכול להשתחרר ממנו ללא נשאר יד או רגל אצלו 2.מצב זה יש וקיים בבנקים חברות כל משק ישראלי בכנסת מתקנים כאן ושם איך הנוכלים מאתרים מפעילים שיטות אחריות 3.דוגמה קטנה-שים כספ בבנק שנה אולי יביא כמה שקלים-מספיק פעם תעשה משיכה יקחו עמלה יותר ממה קיבלתה 4.בזק ועוד חברות לא שילמת יום נקבע למחרת תשלם עוד כמה שקלים קנס- - כל חברה יודע את שיטות לגנוב קלינת[הראל,מגדל,כלל,מיטב, אכסלנס,פסגות.מנורה,כולם יבטיחו כמו בנקים יתר חברות כזה
    סגור
  • 27.
    פניני
    אמיר לוי 27/12/2011 18:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיף לקרא את התשובות שלך יותר מהמאמר חחחחחחחחח
    סגור
  • 26.
    תשובות...אחרונות...
    ז.פ 27/12/2011 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    21 - מורכב ולא לבמה זו...ללא קשר נסה לצמצם סיכון בהשקעותיך... 22 - 23 - תודה רבה על תגובתכם. 24 - אני בהחלט מבין אותך ואף חשבתי על כך בעצמי... לבקשת העורך ול" חימום" התגובות אני בכל זאת עונה... עדיין עדיף שאנשים יוציאו תסכול כאן ולא במקומות אחרים... 24.1 -כותבים עלי הרבה דברים (חלקם כמעט נכונים) אבל ללא ניסיון מעשי???עכשיו ממש לכלכת.... 25 - גודל העסקאות כגודל עסקאות הריפו ריבית....ונכון שהמחזור חריג שכן עסקאות תואמות אלו לא נעשות על בסיס יומי....
    סגור
  • 25.
    לז.פ
    מיכה 27/12/2011 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא שאלתי מי ולמה ביצעה את העסקאות הנל אלה למה היה מחזור כזה תודה
    סגור
  • 24.
    ומעריך דעותיך
    אחד שלומד אצלך 27/12/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קורא אותך ומאוד מתעניין בשאתה כותב אבל לדעתי אינך צריך לענות לכל המלעיזים וכן אין אתה צריך להתיחס לכל אחד ואחד. תודה רבה.
    סגור
  • אל תלמד אצל מי שאין לו נסיון מעשי. זיו תמיד
    תומי 27/12/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משתמש במלים גבוהות כדי שלא תבין ותעשה אצלו את הקורס. לצערי נפלתי למלכודת הזו עשיתי את הקורס ותנחש מה - עדין לא מבין כלום.
    סגור
  • 23.
    שאפו , סוף סוף מישהו רציני, חכם ומנומק היטב !
    UU 27/12/2011 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש צודק זוהי בפירוש מלכודת דובים בין ינואר למרץ יתחילו הירידות !!
    סגור
  • 22.
    מעוף צור
    מומחה המעוף 27/12/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנבואה ניתנה לטיפשים. מספיק כבר לתת במה ל " מומחי מעוף" , גורו שמורו, " אני יודע מה יקרה בשנה הקרובה וגם יש אפשרות שיקרה בדיוק ההיפך" . דיי כבר, נמאסתם, לכו לעבוד ותפסיקו לקרוא לנו בקפה.
    סגור
  • 21.
    זיו - יש לי שאלה אם תוכל
    נועם 27/12/2011 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני מסתכל על הטווח הארוך לגבי הראייה שלך (שאני מסכים איתה) שמתממשת בכל יום עוד קצת, רציתי לדעת לאיזה נכסים יציבים אפשר לפנות מלבד תעודות שורט לא ממונפות?
    סגור
  • לקוחות יפסידו
    ריאליסט 27/12/2011 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הכתבה הזאת הוא צריך לימכר לכל הלקוחות שלו את כל מניות שנקנו עבורם כדי שלא יפסידו, לפי התחזית שלו
    סגור
  • 20.
    תשובות...
    ז.פ 27/12/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1 - זה דווקא קצת מטריד... 2 - מסורבל? למה להעליב? 3- נכון אבל עדיין מה שקובע מגמות ותנודתיות זה הכסף והמינוף... 5 - 6 תודה - יש משהו במה שכתבתם... 7- צודק!! 8 - נחכה ונראה השאלה היא גם ממתי תתחיל העליה שאתה מדבר עליה... 10 - נתת לי קרדיט גדול מדי... לא להגזים בבקשה... 11- זה בגין עסקאות ריפו בין תעודות הסל לבין שחקני האשראי של נכס הבסיס, בעצם חותכים את המרווח הבנקאי... 12- גם אני מעדיף אנדרואיד ברמת העיקרון... 13 כן. 14 - כן - מאוד אופטימי... 17- צודק. 19 - תודה אבל ככול שיות יסכימו איתי - זה לא יקרה כעת... תודה לכל המגיבים.
    סגור
  • 19.
    צודק מאוד, חושבת בדיוק כמוך (ל"ת)
    אחת שמבינה 27/12/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    גם אני טענתי
    RF 27/12/2011 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השנה השוק יעלה ! או ירד ? לא ברור. וזה אף פעם לא היה ברור.
    סגור
  • 17.
    האם קבע ?
    אסטרטגיה 27/12/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שורט ? מהיכן הוא יכול לחזות בורסה ? יש כל כך הרבה קובעי מגמה שמספיק שאחד מהם לא לקח בחשבון שכל התאוריה שלו תתמוטט....... ומאידך אם וזה אם אחד גדול הוא יצדק .....יגיד לכם : " אמרתי לכם" ! במילים פשוטות צריך לשאול אותו באיזו פוזיציה הוא נמצא בכלל ? לפני שהוא פותח את את פיו......!
    סגור
  • תריץ גוגל על דעותיו לפני משבר הסבפריים....
    אסטרטג 27/12/2011 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכן תחזית על בעיות במינוף קרנות גידור ב 2007, אבל אתה צודק שיכול להיות שהוא צדק אז במקרה... נראה עכשיו...
    סגור
  • 16.
    עזבו את הכל - הוא צופה קטסטרופה ב-2012 (ל"ת)
    ירון 27/12/2011 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ההשלכות מטרידות
    צחי 27/12/2011 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צפיתי בראיון, רק קראתי את המלל, אבל אני חושב דומה למה שהיה כתוב בכותרת. לצערי, שוק המניות אולי יעלה בתחילת השנה, אבל לא יחזיק מעמד זמן רב. המיתון באירופה (וכמעט כמעט גם בארה" ב), ישפיע מאוד על ישראל, ידירה בייצוא, אבטלה שתעלה- מה שיחייב את פישר להשאיר את הריבית נמוכה מאוד. ריביות נמוכות שוק מניות מדשדש- יגרום לאנשים להוציא את הכסף מהבורסה ולהפנות אותו לדירות שוב... (צר לי מאוד, אין לי אינטרס, אבל אני חושש שיהיה קשה מאוד לרכוש דירות גם בשנה הבאה..). ריבית נמוכה, שוק דירות להשקעה שמתעורר (אולי היחידים שירוויחו מזה יהיו השוכרים, אבל כמו תמיד, חוזה שכירות מתחדש בדיוק כשהמחיר הכי גבוה שיש בשוק ואחרי זה יורד...). בקיצור, פעלו בזהירות, פזרו את הכסף שלכם במספר אפיקים וקוו לטוב. נ.ב., אני לא מתיימר לייעץ לאנשים האם עכשיו זמן טוב לרכוש דירה או לא, קטונתי. מה שכן ברור- מי שצריך דירה למגורים- קונה עכשיו, ומי שיכול לחכות- כנראה שמדובר בהשקעה, ואז הידע שלו טוב כמו שלי... חנוכה שמח לכולם וחודש טוב, צחי.
    סגור
  • 14.
    פניני האם הגלגול נסחר בפרמיה? (ל"ת)
    סוחר 27/12/2011 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    פניני, זה אומר למכור עכשיו? (ל"ת)
    יוסי כ 27/12/2011 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הגיע הזמן שתתאימו את הוידאו שלכם לאייפד (ל"ת)
    עידן 27/12/2011 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • באנדרואיד רואים חלק וב HD!!!
    וגם לאיפון רק 27/12/2011 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא צריך להוריד כלוםםםםםםם
    סגור
  • 11.
    לז.פ
    מיכה 27/12/2011 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה קול 001 לדצמבר נסחר אתמול במחזור חריג
    סגור
  • 10.
    הכל פסיכולוגי
    נותן בראש 27/12/2011 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כותרות כאלה זורעות סופה שתקצור פורענות וידידנו המלומד שכח שכל הכלכלה היא בעצם פסיכולוגיה וכל מילה שנאמרת או נכתבת משפיעה על מצב הרוח וכשנוצרת בהלה מ" ניתחים" כאלה כמובן שהעדר נבהל ושועט במדרון ואז יבואו חוכמולוגים כמו כותב המאמר הזה ויגיד.." אמרתי לכם" ..???? ידוע הסיפור שמספרים בכל שיעור ראשון במבוא לכלכלה על השמועה שמפיצים שבשבוע הבא מחיר השמן יקפוץ חזק..מה עושה העדר??רץ לרוקן מדפים ובאמת אחרי שבוע המחסור יוצר שיאים של מחירים ואז בא אותו מפיץ שמועה ואומר.." אמרתי לכם" ??אז..אמר החכם באדם..חכמים היזהרו בלשונכם במבוא לכלכה
    סגור
  • 9.
    יש פוטנציאל לעליות - תהיה מלכודת דובים " ?
    מאיר 27/12/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיו פניני ידוע כעילוי בשוק ההון , הוא הראשון שגילה את השריפה בצפון , פניני משחרר פנינים מזויפות , מקסמי שוא , פניני לא ממש מקפיד על קו רציני " יהיו עליות - תהיה מלכודת דובים " , הכל חארטה הוא לא יודע מה הוא רוצה !
    סגור
  • 8.
    שנה של
    אשר קרן 27/12/2011 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    16% עליות
    סגור
  • 7.
    תודה שאתם מתחשבים
    אחד שלא שומע 27/12/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומתמצתים את הראיון בכתבה במלל כתוב כדי שלקויי שמיעה יוכלו לדעת מה נאמר בכתבה שאפו לכם ותודה
    סגור
  • 6.
    כעוקב אחרי פניני
    משקיע מהצד - ל2. 27/12/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לדעת מתי האיש שלילי ומה הוא יכול או לא יכול לומר בצורה פורמאלית. אתה חייב לדעת לקרא בין השורות...
    סגור
  • 5.
    מעניין ומסקרן
    חיים ט 27/12/2011 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק זמן יגיד.
    סגור
  • 4.
    מי שסוחר במניות אלו הם מכונות המסחר !!!
    אפי 27/12/2011 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם השוק יעלה 3-4 % אז אולי תהיה לי הזדמנות למכור את כל תיק המניות.
    סגור
  • 3.
    נכון מבחינה כלכלית אבל זה שוק פוליטי ולכן 3 פ
    gg 27/12/2011 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    3 פרמטרים חיוביים מכיוון כלכלת ארהב בחודש פברואר מרץ והכל טס למעלה למה? כי הפעם פוליטיקאים קובעים את המגמה ולא משנה מה יקרה באירופה מה שמשנה זה מה שיקרה בארהב
    סגור
  • 2.
    בעצם לא אמרת כלום..עשוי.. אולי..גמגומים
    בן 27/12/2011 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יודע לנבא מה יהיה?? לא חייבים לומר אם לא יודעים למה להשתמש במלל מסורבל בשביל לא לומר כלום???
    סגור
  • 1.
    באסה
    טאלב 27/12/2011 09:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא חושב מה שאני יודע...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות