משקיעי גבעות בצעד חירום, השיגו 550 חתימות ופנו לנתניהו - "הבירוקרטיה מעכבת פיתוח משאב לאומי"

שלחו לראש הממשלה עצומה עליה חתומים מעל 500 איש ובה נטען כי השיקול הלאומי האסטרטגי הכולל מחייב את התערבותו.
 | 

משקיעי גבעות עולם החליטו לעשות מעשה ושלחו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו בו הם קוראים להם להתערב בגלגלי הבירוקטיה ולזרז את תהליך האישורים לשדה מגד.

"אנו קוראים לראש הממשלה ולשר התשתיות להתערב, מתוך ראיית השיקול הלאומי האסטרטגי הכולל, במיוחד בתקופה זו של חוסר יציבות בשוק האנרגיה העולמי, ולזרז את תהליך האישורים לשדה מגד, ובראש ובראשונה להורות לאשר לאלתר את קידוח מגד 6", נכתב בהודעה לתקשורת. להודעת העצומה "הבירוקרטיה מעכבת משאב לאומי" צורפו מעל 500 חתימות גולשים.

אחרי ההצלחה בהפקת נפט מקידוח 'מגד 5' ביקשה גבעות יהש 0% גבעות יהש 21.5 0% גבעות יהש בסיס:21.5 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לבצע שלושה קידוחים נוספים, מגד ‭.8-6‬ בהתבסס על חוק הנפט ביקשה גבעות עולם לקבל אישור לשלושת הקידוחים הנוספים בהליך תכנוני מזורז. אך ביום שישי דיווחה השותפות כי בקשתה של השותפות לפעול בשדות אלו נדחתה ע"י הוועדה המחוזית.

משקיעי גבעות עולם ממשיכים וקוראים במכתב לראש הממשלה, לשר התשתיות, לחברי הכנסת והממשלה לבקר באתר הקידוח מגד 5, ו"לחזות במו עיניהם בהפקה הסדירה של עשרות אלפי חביות עד כה, בתגלית נפט תקדימית בישראל מאז ומעולם, שמשוועת לפיתוח מהיר לטובת המדינה".

המשקיעים מצטטים בעצומה את דברי האלוף (מיל.) גיורא איילנד כפי שבאו לידי ביטוי בכתבה שפורסמה ב-Bizportal ב-29 בנובמבר 2011. "גבעות עולם מסוגלת לתת לישראל תעודת חיונית בתחום הנפט". לסיפור המלא

תגובות לכתבה(73):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 62.
    אריאל,שים לב יש כבר יותר מ 1000 חתימות בעצומה (ל"ת)
    כדאי לעדכן 10/01/2012 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חברים ביבי לא רוצה ???
    zvikaa g 10/01/2012 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי לא רוצה לא את הלפיד של הגבעות ולא את הלפיד [יאיר] בכנסת זה כמו הקומקום והרכבת ?.!!!!הם מפחדים
    סגור
  • 61.
    אל תעשו לנו טובות
    דני האדום 10/01/2012 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא ידברו אלינו במושגים לאומיים. מדובר במשקיעים(במילה אחרת טייקונים), שרוצים לגרוף רווחים כמה שיותר מהר. לא צריך את הנפט שלכם ולא צריך את הזיהום שתביאו לנו איתו!
    סגור
  • 60.
    חידה-מה המשותף לביבי לוסקין
    ראל0520000 10/01/2012 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בין הפותרים יקבלו ארכיב של נאומי ביבי (ימניים קיצוניים ובפועל שמאלן וידיו רחוצות בידי עראפת)ולוסקין נאום המיליונרים חחחככככככחחחחלמי אתם פונים שוקעי גבעות האיש חמדן אם יש פוטנציאל כמו שאתם אומרים יש לו הרבה חברים מיליונרים .חומר למחשבה אתם נאחזים באנשים הלוא נכונים.לדעתי להעיף את איילנד ההבנה שלו בנפט יותר מידיי שילך לאיזה נסיכות שם הוא יכול ללמד אותם מניסיונו הרב(בצחוק כן אנשי גבעות לא חכמים במיוחד)ולוסקין צריך ללכת לעזוב את הפרה שהוא חולב אותה .ויתן ללנגוצקי ואז אם יש באמת הנייר יטפס .ככה שער 1 קרוב מתמיד
    סגור
  • 59.
    המדינה היא זו המבקשת לנער ידים חלשות
    לךם 10/01/2012 07:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מנת שהמוסדיים יוכלו להיכנס דקה אחת לפני ההמראה.בגדול הם מעדיפים(ביבי ושטיינץ) שרווחי העתק מגבעות כמו גם מלוויתן יחולקו לתיקי הפנסיה מאשר לשכבה הקטנה יחסית של המשקיעים.
    סגור
  • טען עוד
  • 58.
    עם כל הבלאגן שהם עושים בסוף עוד באמת ימצאו
    חנניה 09/01/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם נפט חחחחחחחחחח
    סגור
  • 57.
    לידיעת הכתב 850 חתימות עד כה
    יצחק 09/01/2012 21:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העצומה צוברת תאוצה ואני מצפה לאלפי חתימות של המשקיעים לידיעיתך ועריכתך הכנה בכותרת הכתבה תודה וכל הכבוד על היוזמה לפרסם כתבה כזו
    סגור
  • 56.
    לאלישע וכל המעוניינים להצטרף רצ" ב קישור
    tom 09/01/2012 21:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.atzuma.co.il/meged
    סגור
  • 55.
    כמו עיכוב תמר,בוכים לאחר שהחלב נשפך!!
    hdtk 09/01/2012 21:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שאמר גיורא איילנד,גבעות תספק הביטחון האנרגטי כך הוא.אך אם הממשלה וראשה,לא מבינים את החשיבות של הפקת נפט בארץ( וכמה שניתן יותר מהר) יכול הדבר להיות בעוכרנו בזמן מלחמה.ברגע שיש לנו הנפט שלנו אנחנו עצמאיים,במידה ולא ,אנחנו סחיטים.כמה טעויות אתה רוצה שירשמו תחת שמך ביבי?????
    סגור
  • 54.
    ברזל
    גבעות 09/01/2012 20:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעוד שבוע הלפיד הירוק יגיע לאתר,כחודש וחצי התקנה,ההתקנה לא תפריע להפקה....
    סגור
  • 53.
    הבירוקרטיה במדינה בכלל ובגבעות בפרט תהרוס
    אורן 09/01/2012 20:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותנו,יש גבול עד שמצאו תגלית ענק עם פוטנציאל לביטחון אסטרטגי בתחום הנפט לכולם יש זמן למשחקי כוחות זה פרוייקט לאומי ממדרגה ראשונה שחייבים לקדם ויפה שעה אחת קודם
    סגור
  • 52.
    ל-45- הלוואי וכולם היו שומרים על איכות סביבה
    T 09/01/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו גבעות
    סגור
  • 51.
    אשמח לדעת כיצד אפשר להצטרף לעצומה (ל"ת)
    אלישע 052-8928464 09/01/2012 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    ישר כח גדול לעוסקים במלאכה (ל"ת)
    אלישע 052-8928464 09/01/2012 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    כבר יותר מ 700!!!! (ל"ת)
    דני 09/01/2012 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    גבעות עולם
    המבין 09/01/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה תיפטר רק שהליכלוך והמלוכלכים יבוא לחקירות מישטרטיות. הפרשה של המעטפות החומות גדולה כאן עשרות מונים מפרשת הולילנד בירושלים . לדעתי אנשים משוחדים היתעשרו ממעטפות חומות על גב המשקיעים התמימים שעוד האמינו שיש כאן מדינה . ולא מאפיה של קוזה נוסטרה. כיעלו על קצה החוט כדור השלג יתחיל להיתגלגל .
    סגור
  • 47.
    לא להיות נאיבי
    שני 09/01/2012 16:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לחשוב שמשהו במדינה פה יכול לזוז בלי כסף שלמונים וקשרים בכנסת....
    סגור
  • 46.
    איך זה בים מחוררים איפה שרוצים? (ל"ת)
    יול 09/01/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    למה שהמדינה תאשר לזהם את האויר בלפיד גז
    שומרי הסביבה 09/01/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחשבו על תושבי ראש העיין שילדיהם ינשמו גזים רעילים שנפלטים לאטמוספרה. וחלקם בועררים בלפיד גז. מי יממן את הוצאות הטיפולים באסטמה של הנפגעים.
    סגור
  • על לפיד ירוק שמעת???
    דמו 13 09/01/2012 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמשרד האנרגיה מחייב לצורך מסחריות??
    סגור
  • בשבילך עדיף נפט אירני סעודי טרוריסטי (ל"ת)
    moise 09/01/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לידע הכללי: מגז אפשר לעשות חשמל. לא משעת? (ל"ת)
    פאנקי 09/01/2012 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    @ למיתלהמים למינהם ! @
    up 09/01/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צאו ולימדו את העובדות בנוגע לפיתוח מאגר מגד ! לירוקים : אין שום פגיעה באקוויפר המים כיוון שמדובר בעומקים שונים, אין כל פגיעה במסדרון אקולוגי : " סה" כ מדובר על גידור שטח של 130*130 מטר שבו מתבצעת פעולת הפקת הנפט ממגד 5 - עם תום הזיכיון מחוייבת החברה על פי תנאי הזיכיון להחזיר את המצב בשטח לקדמותו ! קיראו את הפירסומים הרישמיים באתר הבורסה ועל תלכו רכיל בעקבון אינטרסים מעוותים של גופים שונים ושליחי טייקונים למינהם... אל תישכחו שבגבעות עולם אין טייקונים אלא למעלה מ-14000 בתי אב בישראל שהישקיעו כספם בחברה זו. יש לכם הזדמנות לפעול למען צדק חברתי בעצם הצטרפותכם לחתימה על העצומה ! ! ! כמו כן עדיין לא מאוחר לרכוש כמות קטנה של מניות בבורסה (כל אחד לפי יכולתו )
    סגור
  • 43.
    מה אתם רוצים מביבי אין שם בכלל נפט!
    הגאון 09/01/2012 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבעות סתם רמאים...
    סגור
  • 42.
    אתם ברפובליקת בננות
    למשקיעי גבעות 09/01/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אים אין טייקון -אין אישור אים אין מקורב - אין אישור למרות שהגשתם בזמן ותקנה חדשה בדרך אים אין לך מישפחה בחברת חשמל - לא תיתקבל לעבוד שם כשתיזרקו את הניירות הטייקון יקח הכל ואז מגד תהפוך פרויקט לאומי ותואץ אפילו שישנסקי יקנה לכם מקדח הרי גם ככה 80 אחוז למיסים
    סגור
  • 41.
    מכה
    מכה 09/01/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכה לכתבים ניצחון לאוספים ברינה בקרוב יקצורו
    סגור
  • 40.
    @ למיתלהמים ולמיתנגדים ללא כל ביסוס @
    up 09/01/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    45. @ למיתלהמים ולמיתנגדים ללא כל ביסוס @ 13:33 9/1/2012 up
    סגור
  • 39.
    ביבי וארדן תתעוררו ועיצרו את קידוח מגד
    דוק44 09/01/2012 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משתמשים בפראק הטכנולוגיה מסרטנת! אסור שאף ילד ייפגע
    סגור
  • 38.
    גבעות עולם 100 מיליון שקל
    ללמוד ולהבין 09/01/2012 13:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.facebook.com/l.php?u=http://www.globes.co.il/news/article.aspx?fbdid=1000702292
    סגור
  • 37.
    @ מאגר מגד = מאגר אסטרטגי! ! ! @
    up 09/01/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ציטוט : כדי לספק את תצרוכת צה" ל המלאה, יש צורך בשדה נפט המפיק לפחות 200 מיליון ליטר נפט גולמי בשנה, כדי להפוך זאת לחביות ליום, נחלק 200 מיליון בכמות הליטרים בחבית נפט(159 ליטרים) ונקבל את המספר המייצג את הדרישה של צה" ל בנפט גולמי. כדי שצה" ל יוכל לתפקד במלואו גם במקרה בו יוטל חרם על הספקת נפט לישראל, ישנו צורך בהפקת 3500 חביות נפט גולמי מידי יום. שדה מגד מסוגל לכך ואף הרבה יותר! לפי דברי מומחי נפט שונים אשר בדקו את נתוני השדה, השדה יוכל לספק כ5-10% מצריכת הנפט של המדינה כולה(בין 12500 עד 25000 חביות נפט גולמי ביום) ובכך לאפשר מקור אנרגיה אסטרטגי בשעת שגרה ובשעת חרום(כמובן בתקווה שלא תתרחש).
    סגור
  • 36.
    זו ההזדמנות להיכנס , ביבי קבל שכל (ל"ת)
    הרצל 09/01/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    ביבי תתחיל לעבוד (ל"ת)
    moise 09/01/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    מי צריך נפט?
    בשם קוג' יטו 09/01/2012 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ע" פ דברי דובר צה" ל צריכת הנפט של הצבא לצרכים אישיים היא 15 מיליון ליטר דלק וסולר ברבעון או כ45 מיליון ליטר דלק וסולר ברבעון: http://dover.idf.il/IDF/News_Channels/today/2011/05/0404.htm צריכה זו מהווה כ40% מסך צריכת צה" ל הכוללת, העומדת על 112 מיליון ליטר דלק וסולר בשנה. מכל חבית נפט 40 API כפי שמפיקים מידי יום בשדה מגד, ניתן להפיק את החומרים הבאים: 4barrels of a naturally occurring 40 degree API South Louisiana Sweet crude when fed to the distillation column at the refinery could come out of the still as 1.4 barrels of gasoline and naphtha, 0.6 barrels of kerosene (jet fuel), 0.7 barrels of diesel fuel, 0.5 barrels of heavy distillate, 0.3 barrels of lubricating stock, and 0.5 barrels of residuum (tar)." מ 4 חביות של נפט 40 API מתוק, אפשר לזקק: 1.4 חביות דלק ונפטא. 0.6 חביות קרוסן(דלק מטוסים) 0.7 חביות דיסל 0.5 חביות דלקים כבדים(או יותר מדוייק " חומרי זיקוק כבדים" ) 0.3 חביות של חומר סיכה 0.5 חביות של התרן(זפת) לכן, כדי לספק את תצרוכת צה" ל המלאה, יש צורך בשדה נפט המפיק לפחות 200 מיליון ליטר נפט גולמי בשנה, כדי להפוך זאת לחביות ליום, נחלק 200 מיליון בכמות הליטרים בחבית נפט(159 ליטרים) ונקבל את המספר המייצג את הדרישה של צה" ל בנפט גולמי. כדי שצה" ל יוכל לתפקד במלואו גם במקרה בו יוטל חרם על הספקת נפט לישראל, ישנו צורך בהפקת 3500 חביות נפט גולמי מידי יום. שדה מגד מסוגל לכך ואף הרבה יותר! לפי דברי מומחי נפט שונים אשר בדקו את נתוני השדה, השדה יוכל לספק כ5-10% מצריכת הנפט של המדינה כולה(בין 12500 עד 25000 חביות נפט גולמי ביום) ובכך לאפשר מקור אנרגיה אסטרטגי בשעת שגרה ובשעת חרום(כמובן בתקווה שלא תתרחש). שדה מגד, ללא ספק, הוא מאגר אסטרטגי למדינה המפיקה 100 חביות נפט בלבד ללא התחשבות בקידוח מגד 5, השדה ממוקם במרכז הארץ, פיזור הקידוחים גדול והשדה פשוט יחסית לאבטחה. סיכום הדברים: יש פה הזדמנות נדירה לשריין למדינת ישראל רזרבות אסטרטגיות לשנים רבות, תוך פגיעה מינימלית בסביבה וחיזוק כלכלתה. מי שרוצה להשתמש בנתונים אלו בטוטבקים, מוזמן ע" פ דברי דובר צה" ל צריכת הנפט של הצבא לצרכים אישיים היא 15 מיליון ליטר דלק וסולר ברבעון או כ45 מיליון ליטר דלק וסולר ברבעון: http://dover.idf.il/IDF/News_Channels/today/2011/05/0404.htm צריכה זו מהווה כ40% מסך צריכת צה" ל הכוללת, העומדת על 112 מיליון ליטר דלק וסולר בשנה. מכל חבית נפט 40 API כפי שמפיקים מידי יום בשדה מגד, ניתן להפיק את החומרים הבאים: 4barrels of a naturally occurring 40 degree API South Louisiana Sweet crude when fed to the distillation column at the refinery could come out of the still as 1.4 barrels of gasoline and naphtha, 0.6 barrels of kerosene (jet fuel), 0.7 barrels of diesel fuel, 0.5 barrels of heavy distillate, 0.3 barrels of lubricating stock, and 0.5 barrels of residuum (tar)." מ 4 חביות של נפט 40 API מתוק, אפשר לזקק: 1.4 חביות דלק ונפטא. 0.6 חביות קרוסן(דלק מטוסים) 0.7 חביות דיסל 0.5 חביות דלקים כבדים(או יותר מדוייק " חומרי זיקוק כבדים" ) 0.3 חביות של חומר סיכה 0.5 חביות של התרן(זפת) לכן, כדי לספק את תצרוכת צה" ל המלאה, יש צורך בשדה נפט המפיק לפחות 200 מיליון ליטר נפט גולמי בשנה, כדי להפוך זאת לחביות ליום, נחלק 200 מיליון בכמות הליטרים בחבית נפט(159 ליטרים) ונקבל את המספר המייצג את הדרישה של צה" ל בנפט גולמי. כדי שצה" ל יוכל לתפקד במלואו גם במקרה בו יוטל חרם על הספקת נפט לישראל, ישנו צורך בהפקת 3500 חביות נפט גולמי מידי יום. שדה מגד מסוגל לכך ואף הרבה יותר! לפי דברי מומחי נפט שונים אשר בדקו את נתוני השדה, השדה יוכל לספק כ5-10% מצריכת הנפט של המדינה כולה(בין 12500 עד 25000 חביות נפט גולמי ביום) ובכך לאפשר מקור אנרגיה אסטרטגי בשעת שגרה ובשעת חרום(כמובן בתקווה שלא תתרחש). שדה מגד, ללא ספק, הוא מאגר אסטרטגי למדינה המפיקה 100 חביות נפט בלבד ללא התחשבות בקידוח מגד 5, השדה ממוקם במרכז הארץ, פיזור הקידוחים גדול והשדה פשוט יחסית לאבטחה. סיכום הדברים: יש פה הזדמנות נדירה לשריין למדינת ישראל רזרבות אסטרטגיות לשנים רבות, תוך פגיעה מינימלית בסביבה וחיזוק כלכלתה.
    סגור
  • 33.
    הקישור לעצומה לא עובד בבקשה
    איציק בללי 09/01/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מזה כל הכבוד לאתר באמת מכל הלב
    סגור
  • 32.
    אם לא תתעורר תתעורר אחרי הפריימריז! (ל"ת)
    T 09/01/2012 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    הכרה בפרויקט מגד כפרוייקט לאומי
    picon 09/01/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכרה בשדה מגד כפרוייקט לאומי ,תקדם בראש ובראשונה את האינטרס של המדינה. שדה מגד מכיל כמויות לא מבוטלות של נפט וגז שני ח" ג בעלי חשיבות אסטרטגית: הקטנת התלות בספקים מחו" ל [ראה מקרה הגז עם מצרים],הקטנת היכולת להטיל אמברגו,חסכון במטבע זר והחשוב מכל תזרים מזומנים חיובי ומיידי לקופת המדינה ממיסים.קידום מסיבי של שדה מגד על ידי הסרת חסמים בריוקרטיים ותוך כדי התחייבות החברה לעמוד בתקנים הרגולטוריים יאפשרו הפקה הולכת וגדלה שתעשיר את קופת המדינה במיסים .תוספת לתקציב מעבר למתוכנן מה שיאפשר למדינה ,הקלה וגמישות תקציבית גדולה יותר , אדוני ראש הממשלה. אין אני צריך לייעץ לאדוני על היתרונות הכלכליים והאפשרויות הנוספות הנגזרות מכך אם בבטחון ואם בנושאים חברתיים. משום מה העניינים וקצב הפיתוח מיגע ואינו מתקדם אלא בקצב שמכתיבים הגורמים הרגולטוריים.הגיע הזמן לאחר " שנפתרו בעיות שישינסקי" לממש את הפוטנציאל ולהסיר את החסמים בשוק בתול זה לטובת המדינה ולטובת המשקיעים.
    סגור
  • 30.
    האם בממשלה מבינים אזה נזק חם עושים?..........
    אריק 09/01/2012 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד יכול לחתום במכתב הזה לראש הממשלה על המלחמה ביורוקרטית נגד נפט וגז כחול לבן! ביבי הוא ראש הממשלה וגם הוא ראש הביורוקרטיה... מה? הוא לא רוצה לראות את הנפט והגז הישראליים?! כעת הממשלה שלו עושה מצב אבסורדי ובעיות גדולות בשביל נפט וגז ישראלי... פשוט רצינו לשאול את ביבי ואת שטייניץ: האם הם מבינים איזה נזק הם עושים לעם ישראל למשל בחוק ששינסקי ?! ממש בושה לממשלה!
    סגור
  • 29.
    אריך שרון תתעורר- ביבי נתניהו יושן @^@
    בארותיים 09/01/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתגעגע לשרון..מיזמן היה מעלה בולדוזרים והינו היום מפקים מ-40 בארות
    סגור
  • 28.
    הגיע הזמן להיתקדם לעצמאות אנרגטית (ל"ת)
    משקיע מגוון 09/01/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    שדה מגד, צריכת הנפט של המדינה ומשמעות אסטרטגי
    cogito 09/01/2012 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתונים: בשנת 2006 עמדה צריכת הנפט של המדינה,ע" פ נתוני משרד התשתיות, על 249,500 חביות נפט ליום, כאשר כושר ההפקה של המדינה עמד על 100 חביות ליום בלבד(שדה חלץ). ע" פ דברי דובר צה" ל צריכת הנפט של הצבא לצרכים אישיים היא 15 מיליון ליטר דלק וסולר ברבעון או כ45 מיליון ליטר דלק וסולר ברבעון: http://dover.idf.il/IDF/News_Channels/today/2011/05/0404.htm צריכה זו מהווה כ40% מסך צריכת צה" ל הכוללת, העומדת על 112 מיליון ליטר דלק וסולר בשנה. מכל חבית נפט 40 API כפי שמפיקים מידי יום בשדה מגד, ניתן להפיק את החומרים הבאים: 4barrels of a naturally occurring 40 degree API South Louisiana Sweet crude when fed to the distillation column at the refinery could come out of the still as 1.4 barrels of gasoline and naphtha, 0.6 barrels of kerosene (jet fuel), 0.7 barrels of diesel fuel, 0.5 barrels of heavy distillate, 0.3 barrels of lubricating stock, and 0.5 barrels of residuum (tar)." מ 4 חביות של נפט 40 API מתוק, אפשר לזקק: 1.4 חביות דלק ונפטא. 0.6 חביות קרוסן(דלק מטוסים) 0.7 חביות דיסל 0.5 חביות דלקים כבדים(או יותר מדוייק " חומרי זיקוק כבדים" ) 0.3 חביות של חומר סיכה 0.5 חביות של התרן(זפת) לכן, כדי לספק את תצרוכת צה" ל המלאה, יש צורך בשדה נפט המפיק לפחות 200 מיליון ליטר נפט גולמי בשנה, כדי להפוך זאת לחביות ליום, נחלק 200 מיליון בכמות הליטרים בחבית נפט(159 ליטרים) ונקבל את המספר המייצג את הדרישה של צה" ל בנפט גולמי. כדי שצה" ל יוכל לתפקד במלואו ללא גם במקרה בו יוטל חרם על הספקת נפט לישראל, ישנו צורך בהפקת 3500 חביות נפט גולמי מידי יום. שדה מגד מסוגל לכך ואף הרבה יותר! לפי דברי מומחי נפט שונים אשר בדקו את נתוני השדה, השדה יוכל לספק כ5-10% מצריכת הנפט של המדינה כולה ובכך לאפשר מקור אנרגיה אסטרטגי בשעת שגרה ובשעת חרום(כמובן בתקווה שלא תתרחש). שדה מגד, ללא ספק, הוא מאגר אסטרטגי למדינה המפיקה 100 חביות נפט בלבד ללא התחשבות בקידוח מגד 5, השדה ממוקם במרכז הארץ, פיזור הקידוחים גדול והשדה פשוט יחסית לאבטחה. סיכום הדברים: יש פה הזדמנות נדירה לשריין למדינת ישראל רזרבות אסטרטגיות לשנים רבות, תוך פגיעה מינימלית בסביבה וחיזוק כלכלתה.
    סגור
  • למה להסתיר?
    אחד מהעם 09/01/2012 19:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא שמים נתונים אלו על הקיר של ביבי???
    סגור
  • נתונים מדהימים.למה מחביאים את המידע הזה (ל"ת)
    מהציבור? 09/01/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    ביבי - תתעורר !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ירון 09/01/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים להכריז על מגד פרוייקט לאומי ולפתח אותו תוך שנתיים המדינה תרוויח בענק וכל האזרחים יהנו !!! כאן אין טייקונים ...רק אנשים פשוטים וטובים !!!
    סגור
  • 25.
    עוזי לנדאו - שר חלש ומאכזב...
    ראובן כהנא 09/01/2012 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חודשים יושבת מועצת הנפט על המדוכה האם לתת רבע רשיון צ' וקומוקו לאיזו חברה עלומה או האם לאשר בעלות ברשיון חארטה לחברת בארטה... אבל, שר התשתיות ומועצת הנפט הגדולה לא מסוגלת לקבל החלטה לגבי 10%-30% מתצרוכת הנפט של ישראל ל-30 שנה הבאות?? ממשלת גמדים מטופשת, ממשלת מיסים שרואה רק את קצה חוטמה... ה ב י ת ה !!! עוזי, ביבי, יובל, סילבן, ברק, אביגדור - אתם הולכים הביתה, הגיע הזמן !!!!!!!!!!!
    סגור
  • 24.
    כיצד אפשר לחתום על העצומה ? (ל"ת)
    ליאור 09/01/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    תסמכו על ביבי הוא יעזור הוא לא סתם ראש ממשלה (ל"ת)
    דוויד 09/01/2012 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    אם העצומה נכונה...
    רן 09/01/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם העצומה נכונה והממשלה עצרה ביורוקרטית את פיתוח שדה מגד אזי, יש להקים מיד וועדת חקירה ממלכתית שתבדוק מי מרוויח ב א מ ת מאי הפקת נפט?? מי מקבל שלמונים ע" מ לעצור את הפקת הנפט כחול לבן? מי באמת עומד מאחורי הטמטום הזה?
    סגור
  • 21.
    חייבים לפתח את השדה בדחיפות
    עסקים כרגיל 09/01/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במצב חירום גבעות מצילה את המדינה
    סגור
  • 20.
    חלמאות לשמה
    חכמי חלם 09/01/2012 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלה דמיקולו שרק תוקעת מקלות בגלגלים. ביבי תעשה כבר משהו עם הפקידונים הללו!!
    סגור
  • 19.
    מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו...
    ניקל 09/01/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך ראש ממשלה ושר תשתיות מאפשרים (או מעלים בדעתם) חסמים ביורוקרטיים על נושא שהוא בנפשנו הלאומית?? ביבי, הגיע הזמן שתלך לעשות לביתך ותניח ללפיד להאיר את הדרך. אתה מעולם לא ידעת את הדרך כי אופורטוניסט עיוור אתה !!! לכו הביתה ממשלת טיפשים!
    סגור
  • 18.
    שכולם יחתמו על העצומה!!!!
    דני 09/01/2012 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מי שנגד החברה יכול להצביע סה" כ אם משקיעי גבעות ירוויחו מהעניין אתם לא תפסידו אז אם לא אכפת לכם תחתמו זה יכול לשנות את פני הדברים בסקטור כולו
    סגור
  • 17.
    40 בארות 8 שכבות 600 מ' עמוד נפט (ל"ת)
    קדימה לעבודה 09/01/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    המכתב לביבי נגד ביורוקרטיה
    אריק 09/01/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.atzuma.co.il/meged כל אחד חייב לחתום ! די למלחמת ממשלה נגד נפט וגז כחול לבן!
    סגור
  • 15.
    ומה עם משקיעי ישראמקו ,דלקד ,אבנר ,רציו וגלוב (ל"ת)
    ציקור 09/01/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    קרוב לצלחת
    בסוף 09/01/2012 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתקבלו כל האישורים ואז כל המדינה תראה כמה נפט יוצא מהמאגרים על אפם וחמתם של כל המקטרגים. מה שזה יעשה למנייה מיותר לציין. בינתיים מנסים ליאש משקיעים ולאסוף כמה שיותר במחירי רצפה. ראו הוזהרתם - מי שבחוץ...
    סגור
  • 13.
    שוק ההון
    אחד מהעם 09/01/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שהשנה זאת המניה שהולכת לעלות הכי יפה מכולם
    סגור
  • 12.
    לינק לעצומה, תמשיכו לחתום
    רם 09/01/2012 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://www.atzuma.co.il/meged
    סגור
  • 11.
    אין ספק שגבעות היא הצלחה של כולם
    ישר כוח 09/01/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנרגיה עתידית לאומה,גבעות היא הדבר הבא...
    סגור
  • 10.
    תמימים- פניתם לכתובת הלא נכונה
    משה צחובל 09/01/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש הממשלה מאחוריי הקלעים נתן הוראה לעקב ולהקשות על פיתוח גבעות בכדיי שחביריו התייקונים יוכלו לפתח את המאגרים בים לפניי מגד- 6,7,8 , תחשבו קצת על אינטרסים....
    סגור
  • לפי התנהלות הממשלה אולי אתה צודק....
    דמו 13 09/01/2012 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר להבין את התנהלותה של המדינה שבמקום להכריז על מגד כפרויקט לאומי תוקעת ומעכבת את העבודה.....מישהו דבר על תחרותיות עם תמר??הממשלה עצמה בהנהלותה הרשלנית מונעת תחרות שכזאת!!!
    סגור
  • אתה צודק אך לא מסיבה זו
    no name 09/01/2012 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם היו צריכים לפנות לשרה, ברגע שביבי יקבל הוראה משרה הוא יבצע זאת מייד
    סגור
  • 9.
    למה משלמים למשרד יחסי ציבור כשהמשקיעים עובדים
    לא שייך 09/01/2012 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבור החברה בחינם. תנו למשקיעים את הכסף ותראו איזה יחסי ציבור תקבלו.
    סגור
  • 100% (ל"ת)
    פאנקי 09/01/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מאחל לכם בהצלחה חברים!
    משקיע ברציו וישראמקו 09/01/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אני אישית לא ההיתי משקיע שם שקלון
    סגור
  • 7.
    קובי, אני מבין שאתה מושקע חזקקקק בגבעות
    אלי 09/01/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד דבר קטן אתה כנראה גם סובל מפיצול אישיות. פעם אתה חושב שאתה ברק פעם ביבי. יש היום תוכנים ב 9 בשבילך " פנים אמיתיות" עם אמנון לוי!
    סגור
  • 6.
    טמטום ממשלתי!!!אין מילים!! (ל"ת)
    דמו 13 09/01/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    דלק
    הרצל 09/01/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה נימצאת בבעיות תקציביות בימקום לזרז ולתת אישוריים במידיי.כדי ליפתור חלק מבעיות התקצייב כל יום שעובר ולא קודחיים זה הפסד למדינה וחבל.
    סגור
  • 4.
    יש את האפשרות לא להיות תלויים במדינות ערב!!!! (ל"ת)
    ברק 09/01/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בינמין תפתח את המשאב הזה לעולם (ל"ת)
    אהוד ברק 09/01/2012 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ביבי תתעורר יש לך אוצר ביד!!!!! (ל"ת)
    סילבן שלום 09/01/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל הכבודד,ממשלה של אטומים תיתעוררו!!!!!!!!!! (ל"ת)
    קובי 09/01/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לכל אילו שירדו על משקעי גבעות
    כסף שחור 09/01/2012 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם יכולים לאכול את הכובע ועוד כמה.. גבעות מראה חוסן ..למניה יש מקום רק לעלות
    סגור
  • ביבי קדימה לעבודה הלפיד מחכה! (ל"ת)
    שחר חדש 09/01/2012 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות