מדד הביורוקרטיה ירד ב-2011; בתי המשפט במקום האחרון

משרד התמ"ת הוא המשרד בעל השירות הטוב ביותר לעסקים. משך ההליכים הארוך ביותר: במשרד הבריאות ובתי המשפט
 | 
telegram
(3)

התלונות של בעלי העסקים בישראל על סחבת הרשויות ככל הנראה גברו בשנה החולפת, כך מצביע מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר אשר ירד ב-2011.

"מדד הביורוקרטיה" בודק את איכות השירות של משרדי הממשלה וכולל ארבעה מרכיבים: זמינות, זמן טיפול בפניה, יחס אישי ואיכות הפתרונות. ב-2011 המדד ירד ל-6.59 לעומת ציון של 6.69 ב-2010.

המדד אשר בוחן גם תהליכים המתרחשים במשרדים כגון הנפקת רישיונות, הוצאת/חידוש דרכון ותשלומים למשרדים התחיל את 2011 בהחרפת המצב אך סיים בשפור מסוים ברבעון השלישי והרביעי. לדברי מנכ"ל SQ, החברה שביצעה את המחקר, ניתוח של 4 שנים מראה כי יש עונתיות ביחס המשרדים. "במחצית ראשונה של כל שנה חלה הרעה בביורוקרטיה ובמחצית השנייה של כל שנה חל שיפור".

על פי המדד, ולרבים זו לא תהיה הפתעה, את השירות הגרוע ביותר לאזרחים מספקת מערכת בתי המשפט. מכון התקנים, הגיע למקום השני ברשימה כאשר חוסר זמינות לעסקים והתארכות זמני הטיפול העניקו לו ציון נמוך ממוצע נמוך יותר מהאחרים. המשרד הנוח ביותר לעסקים הינו משרד התמ"ת. ציונו הוא 7.2 והציון עלה לשיא מאז הושק המדד.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי "יש משרדים העושים מאמצים לשיפור המדד. יחד עם זאת, שרי הממשלה ומנכ"לי משרדיהם צריכים להציב את שיפור השירות כיעד מרכזי בעבודתם. זוהי חובתם הבסיסית כלפי הציבור הרחב וכלפי המגזר העסקי. פחות פוליטיקה ויותר שירות. רמת שירות ירודה היא התעללות באזרח. במקום שמשרדי הממשלה ישרתו את משלמי המסים הם מתעללים בהם" .

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בירוקרטיה בסניפי מס ערך מוסף
    דורון יניב רואה חשבו 29/01/2012 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נסו להשיג מישהו בטלפון במע" מ ! זו משימה בלתי אפשרית באף סניף של מע" מ ברחבי הארץ. הטלפונים מצלצלים והעובדים פשוט לא מרימים את השפופרת ! היה ראוי שמשרד מכובד יקצה כח אדם ספציפי שיענה לפניות טלפוניות ויפתור חלק גדול מהבעיות, וכך פחות אנשים יגיעו לסניפים עצמם. בכל מקרה חשבתם על עסק לא ממשלתי שיכול להרשות לעצמו לקבל קהל במשך חצי יום בלבד ולא לאפשר שיחות טלפון עם העסק ??? מישום מה אצלנו במדינה הכל הולך, אנחנו כל כך רגילים שפקידי הממשל מצפצפים עלינו שזה נראה טבעי, אבל משכורתם של כל אותם עובדי מדינה ממומנת על ידינו - ולכן זכותנו, וחובתנו לדרוש תמורה מלאה עבור המיסים שאנחנו משלמים
    סגור
  • 2.
    בירוקרטיה
    לימור 29/01/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבירוקרט הגדול הוא מוסד לביטוח לאומי,עולם עשירי, הרזים סוחבים את המוסד השמן הזה שעושה הכל חוץ מלשרת את האזרחים,השודד הגדול של האזרחים,הכל במסווה של בירוקרטיה חוגגת .
    סגור
  • 1.
    הרשיונות
    גורג 29/01/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתמול כתבתי את זה והיום יוצאת כתבה על הנושא כל הממונים על ההגבלים מיהם שלא יאשרו את הרשיונות משקיעים השקיעו ים של כספים ופיתאום צץ לא איזה ממונה על ההגבלים עלק הבקש מהממונה על ה נפט או על הקידוחים לאשר לרציו את רשיון גל זה לא מישחק ילדים זה אנשים שהשקיעו ומשקיעים המון כסף להמשך הקידוחים וזה לא מישחק של חתול והחבר שמתי שהם רוצים מאשרים ומתי שהם לא רוצים אז לא מאשרים ובכונה מהכוים את המשך העבודה בכונה הבקש שבגץ יתהרב פה כי זה עבר כל ביקוןרת ליכלוך וצרות עיין זה מה שזה רואים את זה ברור הממונה על ההגבלים היתי קורא לא הממונה על הנזקים זה השם שמתאים לו
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות