"קו ת"א אילת ישפיע דרמטית על ישראל ב-50 השנה הבאות"
אזרחי ישראל יוכלו בעתיד להגיע לחופשה באילת תוך שעתיים בלבד, כך הצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה הבוקר. חזון הקמת קו רכבת ת"א-אילת, אשר יכלול גם קו להעברת סחורות, נפתח הבוקר לדיון בממשלה.
נתניהו אמר בפתח הדיון כי קו העברת סחורות ייצור "אינטרס גדול מאוד של המעצמות העולות, סין והודו, וגם אחרות במדינת ישראל, ולכן יש חשיבות אסטרטגית, גם לאומית וגם בינלאומית, להקמת הקו הזה".
השינוי הזה הוא בעצם מימוש חזון של חיבור הארץ במקביל לפיתוח תשתיות לתחבורה לצפון – מקרית שמונה ועד אילת, בכבישים ללא רמזורים וחיבור מסילתי", אמר ראש הממשלה והוסיף, "אני חושב שזאת בשורה גדולה מאוד, היא תשפיע על מדינת ישראל בחמישים שנים הבאות בצורה דרמטית. זו עוד אחת מההחלטות שהצהירו עליהן, מדברים עליהן שנים, אבל כמו גדר הגבול, כמו חוק חינוך חינם מגיל שלוש - אנחנו לא רק מצהירים, אנחנו פשוט עושים אותן". ראש הממשלה העריך כי חברי הממשלה יצטרכו לקיים דיון נוסף להשלמת ההחלטות בעניין.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.מי יתחזק את הרכבת ? שר התחבורה -מר כץ ??אהרון 02/02/2012 12:12הגב לתגובה זו0 0הצחקתם אותי הרכבת מלוד לת" א עוצרת עשרה פעמים בתקלות מעכו ונהריה לחיפה חמש עצירות פתע על-ידי עובדי הרכבת ,שהם בעלי הדין בישראל ,מאילת לתל אביב צריך קרונות שינה רבות ומסעדות ושירותים רבים מר ישראל כץ ! מה אתה אומר ???ותאונות ???סגור
-
4.המפעל הכלכלי ביותר שהוקם אי פעם בישראלאשר דעדוש 29/01/2012 22:40הגב לתגובה זו2 0מקווה לראות מפעל אדיר זה מתממש וקם, במידה ויקום הוא יהפוך את המדינה לכפר קטן ויתרום לכלכלתה יותר מכול פרויקט שהוקם עד כה,סגור
-
תחבורהדוד 30/01/2012 13:16הגב לתגובה זו0 0שיתנו את המיכרז לסיניים שלוש שנים והרכבת נוסעת בטוחסגור
-
3.מה הסתימו העבודות ברכבת בתל אביבאברהם אליהו 29/01/2012 16:50הגב לתגובה זו0 0לא מסוגלים לסיים סליחה את הרכבת בתל אביב . עברו לאילת צחוק הגורל ידוע לפני בחירותסגור
-
2.שקודם יהיה קו מחיפה לתא בחצי שעה בעומס (ל"ת)hartkh 29/01/2012 15:03הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
1.רכבת לאילת.קטר מעלה עשן 29/01/2012 14:14הגב לתגובה זו0 0בוא נעמיד דברים על דיוקם. הרי לא מדובר על רכבת מתל אביב לאילת אלא מבאר שבע לאילת. ואם היום זמן הנסיעה ברכבת מנתניה לבאר שבע לוקחת שעתיים, מאיפה ההבטחה לזמן נסיעה של שעתיים מתל אביב לאילת? מה, לא יעצרו בתחנות שבדרך? לא יחברו את הפריפריה למרכז וההיפך? ומה אם הפגיעה בנוף? ואיפה הירוקים עם כל הפגיעה הצפויה בשכיות החמדה של המדבר? צודק רוה" מ - יש כבר עשרות עורכי דין שחוככים ידיים בהנאה על הקופה שהם הולכים לדפוק ב- 50 שנה הבאות על כל הסיפור הזה של הרכבת לאילת. הרי המרחק מתל אביב לאילת הוא 350 קמ' (דרך מצפה רמון). בנסיעה רגילה עושים את הדרך בשלוש שעות או קצת יותר. בשביל שעה לעשות את כל הבאלאגן? תרחיבו קצת את הכבישים ותאפשרו נסיעה מהירה יותר. רכבות מטען וגשר יבשתי? מצטער ביבי, אני לא מאמין שאתה יכול לקחת את הנושא הזה קדימה. לדבר ולחלום אולי. אבל אתה רחוק מאד מלהיות איש חזון. את זה תשאיר לשמעון פרס.בו תפתור קודם את המצוקות היומיות והרדות שלנו בחי יומיום. אחר כך תעבור לנושאים הגדולים. תתחיל בקטן. אם תצליח תקבל קרדיט וגיבוי שלנו להמשיך. חובת ההוכחה עליך.סגור
-
איזה חזון היה לפרס. אתה יכול לאצביע על איזההחלילן מהמלין 29/01/2012 20:10הגב לתגובה זו0 0פרויקט שהוא עשה?סגור