פניני: "שוק האופציות קובע את תמחור המעו"ף - ביום ה' זו הייתה הצצה לכך"
בראיון ל-BizportalTV זיו פניני מתייחס לאחד מימי המסחר המוזרים אי פעם. וגם - איך האירוע ישפיע על הפקיעה בעוד יומיים?
אריאל אטיאס span > a > | 
"יש פה הרבה מאוד עשן אך האמת שקצת פחות אש ממה שחושבים", כך אמר היום (ג') בראיון ל-BizportalTV, זיו פניני, מנהל חדר המסחר של מגדל שוקי הון, בהתייחסות לדרמה שהתחוללה בבורסה בתל אביב ביום ה' האחרון, כאשר מניית {מלאנוקס} זינקה בחדות ויתר מניות המעו"ף נפלו.
Bizportal חשף אמש, כי קרבות הסוחרים שהתנהלו מאחורי הקלעים של יום המסחר הובילו לזינוק של 119% ביתרות המכירה בחסר השבועיות על מדד המעו"ף לרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2011 (בנטרול השורטים החשבונאיים על אבנר ודלק קידוחים). יתרות המכירה בחסר טיפסו ב-511 מיליון שקלים ל-937 מיליון שקלים, כאשר כל אחת ואחת ממניות המדד ראתה עלייה בפוזיציה השבועית אשר הגיעה בשיא לשיעור של 1256%. לסיפור המלא: מאחורי הטלטלה במדד - זינוק ביתרות השורט
"בכל יום, כאשר מניות כבדות זזות בצורה חדה, מכונות המסחר דואגות כל הזמן שהמניות ייסחרו סביב החוזה או סביב המדד הגלום. צריך להבין שאת מדד המעו"ף לא ניתן לקנות ולמכור אלא את החוזה הסינטטי, ככה שהוא מייצג את המדד האמיתי. יתרה מזאת, החוזים עצמם נסחרים בהיקפי מסחר של 15-20 מיליארד שקל ביום, כאשר בכל רגע נתון ניתן לקנות או למכור מעל 10 מיליון שקלים, זאת לעומת מסחר של מאות מיליוני שקלים בלבד במדד המעו"ף, שגם הוא מוטה למניות הכבדות.
"למעשה, הפרדוקס הוא שלא מדד המניות קיים וממנו יוצרים את התמחור של האופציות, אלא שיש לנו שוק ענק של אופציות עם חוזה גלום וממנו אנחנו מקבלים את ההיצע והביקוש של המכונות והארביטראז'ים בנכס הבסיס (מדד המעו"ף – א.א)".
אז מה קרה פה ביום חמישי? "כאשר נכנסנו לשלב הרצף המדד עלה בשני אחוז, המדד נסחר בהיקפי מסחר מאוד גדולים, בין קונים מרצון למוכרים מרצון. המוכרים האגרסיביים בשוק החוזים מול הקונים המאוד אגרסיביים במלאנוקס, הובילו למצב בו המדד באופציות נסחר ב-1,080. במצב זה לא היה יתכן שמדד המניות יסחר ברמה של 1,090-1,095 ולכן מכונות המסחר ושחקני הארביטראז' האנושיים מכרו בצורה אגרסיבית את המניות והורידו את שאר המניות עד שהמדד הגיע למחיר הגלום בחוזים ובכך נסגר הארביטראז'".
כגיבוי לדברי פניני ניתן לראות את מה שהתרחש בשוק הנגזרים ביום חמישי. לפי מצבת הפוזיציות הפתוחות ביום חמישי אכן נפתחו עשרות אלפי אופציות כפוזיציות חדשות.
הירידה נראית בצורה בוטה על רקע המחזור הגדול במלאנוקס, המחזור הגדול בחוזים הסינטטיים ועל רקע המחזור הדליל והקיקיוני במניות הנופלות - הבנקים, הביטוח ויתר מניות המעו"ף. זה הכשל הגדול. הפער היה חייב להיסגר.
ומה חושב פניני על תפקידה של הבורסה בכל הנוגע לעיוותים שהתרחשו באותו היום כאשר בשלב הפתיחה של המסחר, מנגנון הבורסה מנע פתיחת מסחר במניית מלאנוקס בעלייה של יותר מ-35%? "היו כאן שחקנים שעשו ארביטראז' טכני על מנגנון הבורסה. הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני. מה היה קורה אם דבר שכזה יקרה ביום פקיעה? גוף ארביטראז' לא יוכל להתכסות על מדד הפקיעה. המדד יפקע והוא יישאר בשורט על המניה. הגוף יאלץ לסגור את הפוזיציה בהפסדים ומי יודע אלו תביעות יוגשו כנגד הבורסה".
תגובות לכתבה(50):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
36.השוק יעוף את כל הירידהמאיר כ 28/07/2012 15:01הגב לתגובה זו0 0בגלל מלנוקס.זה היה הזדמנות לקונים...סגור
-
אמרתי שיעלה!! וזאת רק ההתחלה. (ל"ת)מאיר כ 31/07/2012 19:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
35.פניני האם צפית את הפקיעה הזו? (ל"ת)יוסי 26/07/2012 13:59הגב לתגובה זו0 0סגור
-
34.תמיד השוק רץ לגלוםל 34 25/07/2012 20:59הגב לתגובה זו0 0בסוף היום השוק בכלל לא זזסגור
-
אם אתה בעצמך 34...? (ל"ת)איך אתה מגיב ל34?? 25/07/2012 21:25הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
33.שאלה לפניני, למה המדד התיישר לפי הגלום?דני7 25/07/2012 11:31הגב לתגובה זו0 0כמה פעמים ראינו כבר איך הגלום טס בנעילה 10 נקודות לפי ביקושים/היצעים מהמדד , מתי הגלום ייתישר לפי המדד ומתי המדד יתיישר לפי הגלום?סגור
-
32.חשוב מאודסוחר נוסטרו 25/07/2012 08:36הגב לתגובה זו0 0יש כללים ואיתם משחקים 35% עליה זה הכלל ומי שמפסיד מפסיד ומי שמרוויח מרוויח פשוט מאוד.סגור
-
31.רק בישראל.... (ל"ת)אחד העם 25/07/2012 08:34הגב לתגובה זו0 0סגור
-
30.גנבים עם רשיוןמיקו 24/07/2012 23:57הגב לתגובה זו0 0בורסה של רמאים וחוצ מיזה למה הבורסה שלנו עד 16:30 ולא כמו בשאר העולם עד 17:30....צריך לדרוש להחזיר לאלתר את הזמן שלנו למסחר!!סגור
-
29.מעניין, תודה. (ל"ת)תלמיד 24/07/2012 22:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
28.לא הבנתי כלוםאחד מהצד 24/07/2012 21:57הגב לתגובה זו0 0אבל ברור לי שיש כאן משהו מאוד לא בסדר. האם משהו יבדוק את זה?סגור
-
גם אני לא הבנתי כלום (ל"ת)מבולבלת 25/07/2012 10:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה יש כאןלאלהביןהמסביר הלאומ 25/07/2012 21:11הגב לתגובה זו0 0השוק ללא מחזורים הבורסה ללא מנהיג או מנהל וגב כהן עם פחות כסף ממה שמגיע לה...פשוט מאוד.סגור
-
27.פניני יפה ניתחתעמי ש 24/07/2012 20:12הגב לתגובה זו0 0מה צריכה הבורסה או הרשות לעשות לדעתך??סגור
-
26.הרצת אופציותhdavid1 24/07/2012 19:40הגב לתגובה זו0 0תקנו אותי אם אני טועה, אבל השפעה במתכוון על שער מנייה זו עבירה, אז למה מתירים להשפיע על מדד המעוף באמצעים מלאכותיים ?סגור
-
25.אבל זה לא חדש רק ששבוע שעבר זה היה בוטה מידיKAMPOS 24/07/2012 18:05הגב לתגובה זו0 0חוץ מזה שהריבון שם קצוץ על כולנו ועושה מה בראש שלו קוראים לזה לגנוב מהציבור כסף בחסות החוקסגור
-
24.הבורסה שייכת לשחקני המעוף,אדון ביבי תתעוררו קפיטליזים (ל"ת)אביב 24/07/2012 15:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
23.זיו פניני- הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני ???אודי 24/07/2012 15:52הגב לתגובה זו0 1היי זיו הסבר בבקשה "היו כאן שחקנים שעשו ארביטראז טכני על מנגנון הבורסה. הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני " כיצד ניתן לבצע ארביטראז' טכני אם לא היו כלל עסקאות בשלב הפתיחה ? תודה אודיסגור
-
את טועהלאודי 24/07/2012 16:10הגב לתגובה זו0 0כדאי לך לשמוע את הראיון הוא דווקא מסביר שם. כן היה מחזור בפתיחה של כ 6 מיליון ש"ח וכן מכרו וקנו ועל זה בדיוק הוא מלין. עבדו על גברת כהן מחדרה בחסות החוק.סגור
-
מלאנוקס 19.7.12 - היה מחזור כספי בפתיחהאודי 25/07/2012 12:05הגב לתגובה זו0 0היי בבדיקה שערכתי, המחזור הכספי בפתיחה במלאנוקס בתאריך 19.7.2012 היה כ- 5,463,00 ש"ח ושער בפתיחה היה 34,220 המחזור הכספי ברצף הסתכם באותו היום בכ- 398 מ' ש"ח, ושער הסגירה נקבע ברמה של 37,380. מעניין מדוע הבורסה אינה משיקה אופציה על מניה זו ? בהצלחהסגור
-
הבעיה היא לא רק המחזןרמוטי 28/07/2012 01:15הגב לתגובה זו0 0במלנוקס אלה גם המחזור התאורטי דרך קרנות הנאמנות שקנו בשלב האופנינג! פניני האם אתה יכול להעריך את המחזור הזה?סגור
-
22.זיו פניני- הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני ???אודי 24/07/2012 15:48הגב לתגובה זו0 0היי זיו הסבר בבקשה "היו כאן שחקנים שעשו ארביטראז טכני על מנגנון הבורסה. הבורסה העבירה כסף מצד לצד על קטע טכני " כיצד ניתן לבצע ארביטראז' טכני אם לא היו כלל עסקאות בשלב הפתיחה ? תודה אודיסגור
-
21.לא הבנתי מילה ממה שהוא אמר - מישהו יכול להסביר את הארב?אנונימי 24/07/2012 15:47הגב לתגובה זו0 0זיו פניני, דבר יותר לאט... מישהו יכול להסביר את עניין הארביטראז וקוני מוכרי מניות ואפציותסגור
-
פשוט מאודמוטי 24/07/2012 16:19הגב לתגובה זו1 0או שקנו בבוקר מלנוקס ומכרו חצי דקה אחרי הפתיחה... או שקנו קרנות בוקר ומכרו את המניות כנגד... הבורסה האלה לא נורמליים.סגור
-
20.אין שוק, אין מדיניות, אין מנהיג!!אמיר וייס 24/07/2012 15:46הגב לתגובה זו1 0הבורסה אפילו לא מדבררת את עצמה - מה קרה שם במדד הפתיחה?סגור
-
19.מה הבורסה משיבהליאת 24/07/2012 15:38הגב לתגובה זו1 0לסיבה שהיא השאירה את מדד הפתיחה בהגבלה וגרמה נזק?סגור
-
18.הסבר נכון מאודאבי כ 24/07/2012 15:28הגב לתגובה זו1 0הכל יגיע לקניות ביום הפקיעהסגור
-
17.אמרתי לכם עליותם היום - קניתי קולים אתמולאיפה השורטים???????? 24/07/2012 15:28הגב לתגובה זו2 0ולא ממליצה כל כלום!!סגור
-
16.הם יודעים זאת עשור שלם וגם במניות היתר הכל חרטה ושלא יתGG 24/07/2012 15:21הגב לתגובה זו1 0ושלא יתפלאו מדוע אין אמן בבורסה הישראלית וגם לא בקברניטיה הכל פה מכור לאינטרסים ככה בנו את זה וכנראה שממה שמתפרנסים כלכך טוב קשה להיפרד האינטרס של קברניטי הבורסה נובע ממחזורי המבחר ומהקופונים השנתיים שנגזרים למשכורות בקיצור שנתניהו ילך לחפש לו עם אחר שיבחר בו ושכרמל שאמה יחפש עמוד פייסבוק בארץ נהדרת החגיגה שלהם עומדת להסתיים מהר מאודסגור
-
15.האם ביזפורטל ניסה לראיין את מנכלית הבורסה בנדון ? (ל"ת)אנונימי 24/07/2012 15:15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
14.כל העולם יורד אצלנו עולהאלי המלך 24/07/2012 15:14הגב לתגובה זו0 0המדדים בעולם כבר שבועיים ימים יורדים ובישראל שומרים את המדד על 1060 כי ככה רוצים פקיעה.זה מעשה רמיה .תזרקו סחורה כמו בכל העולם כי אחרי הפקיעה הכל ירד!סגור
-
אם אתה רותה להידבק לעולם עדיין חסרים לנו 15 אחוזים (ל"ת)תסתכל על כלל התמונה 24/07/2012 15:29הגב לתגובה זו0 1סגור
-
13.שוק לא משוכללאייס 24/07/2012 15:03הגב לתגובה זו3 1זוהי הבורסה היחידה בעולם שאופציות משפיעות על המדד ולא להפך. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלא נסחרים חוזים עתידיים על שוק המעוף אלא רק חוזים סינטטים. אני חושב בכדאי לעשות הרמת מסך לפני שהמצב יחמיר, חוסר נזילות והעדר חוזים על המדד מעוותים את המציאות. יש לי מילה אחת ויחידה למצב והיא, ביזיון - אני מציע שביבי יטיל גם מס טרנזקציות בכדי לשפר את המצב בבורסה.סגור
-
12.לא מבין,חוקי או לא חוקי כל הסיפור? (ל"ת)רובי 24/07/2012 14:59הגב לתגובה זו0 1סגור
-
11.מדבר מפוזיציה -לפי המשפט האחרון !!!!אנונימי 24/07/2012 14:55הגב לתגובה זו3 2עוד יומיים נראה שורט סקוייז !!סגור
-
זה ברור לכלהכל יעלה חזק 24/07/2012 15:28הגב לתגובה זו1 1ככה זה אחרי שיורד עולה!!!סגור
-
מסכים איתך -יום חמישי נראה סגירה מהירה של השורטיםצודק 24/07/2012 15:16הגב לתגובה זו0 1עם היום בארה"ב יסתיים חיובי 1%-1.5% למעלה ומחר ירוק באירופה ממליץ בחום לקנות מחר מהמניות החזקות במעוף ...סגור
-
10.מנכלית הבורסה חייבת לפחות הסבר למשקיעיםאנונימי 24/07/2012 14:54הגב לתגובה זו6 1למה אנו צריכים לקבל הסבר מאנשים שוניםסגור
-
9.שערוריה של הבורסה בבוקראסף ח 24/07/2012 14:48הגב לתגובה זו2 0ושל מחזורי המסחר אחרכך.סגור
-
8.סוף סוף הודעה טובה לפרוקוגניה, עכשיו יתחיל להכנס הכסף.אש 24/07/2012 14:42הגב לתגובה זו0 0ברגע שיש הסכם מסחור עם מכון וויצמן אז מתחיל להכנס כסף. מהיום המנייה תשנה כיוון ותתחיל לחזור ובגדול.סגור
-
7.קזינוyou 24/07/2012 14:38הגב לתגובה זו2 0הבורסה אינה מקום לציבור שרוצה להשקיע על סמך נתונים כלכלים.הבורסה הפכה לקזינו של שחקני המעוף ברצונם השוק עולה ברצונם השוק יורד .אין דין ואין דיין .הנהלת הבורסה נהנית ממשכורות עתק ואינה דואגת למשקיע התמימים. הנוכלים ירוויחו הציבור התמים יפסיד הכלכלה תתמוטט.למנוע מסחר בחסר.סגור
-
נכון מאוד-ניסיתי ביום חמישי לקנות מלאנוקס ישר בפתיחהמבין עניין 24/07/2012 15:48הגב לתגובה זו2 1ופשוט לא הצלחתי להיכנס בכלל, המכונות והגדולים פשוט התנפלו. ואני נשארתי החוץץץסגור
-
6.בקיצור זו לא בורסה, זה קזינו של שחקני מעוף || (ל"ת)אנונימי 24/07/2012 14:37הגב לתגובה זו16 0סגור
-
ושל כמה נוכלים קטנים שמשחקים בכסף של אחרים. (ל"ת)לא מפסידים כסף שלהם. 24/07/2012 14:57הגב לתגובה זו3 0סגור
-
5."ומי יודע אלו תביעות יוגשו כנגד הבורסה"עו"ד האוזר 24/07/2012 14:36הגב לתגובה זו4 0אז מה? כשמרוויחים מתמחור ארביטראז- הכל בסדר, כשמפסידים- תביעות?סגור
-
4.הבורסה לא מתפקדת לא במסחר ולא בהנהלה! (ל"ת)סוחר ותיק 24/07/2012 14:36הגב לתגובה זו7 2סגור
-
3.מי שמפחד מאש שלא ישחק עם גפרורים (ל"ת)קובי 24/07/2012 14:34הגב לתגובה זו0 2סגור
-
2.הזנב מכשכש בכלב (ל"ת)ליאור 24/07/2012 14:31הגב לתגובה זו13 0סגור
-
זנב? זה מפלצת (ל"ת)איתי 24/07/2012 15:39הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.מי שמפחד מאש שלא ישחק עם גפרורים (ל"ת)קובי 24/07/2012 14:22הגב לתגובה זו0 0סגור