הרב אמסלם: "ש"ס הובילה אוכלוסיות שלמות לעוני, היא יצרה נזקקות ונבערות, החרדים חייבים לשוב לחיים נורמלים"

הרב שהתנתק מש"ס ורץ כעת כראש מפלגת 'עם שלם' מדבר עם כתבת Bizportal על תורה-עבודה והבוחר. "לדעתי נגיע ל-6-7 מנדטים"
 | 

"אני מרגיש שקורה משהו הרבה יותר גדול ממה שחשבתי שיקרה. אני חושב שנהיה הפתעת הבחירות. לדעתי נגיע ל-6-7 מנדטים. החום שזורם אלי מהציבור הרחב או אדיר", כך אומר בראיון מיוחד ל-Bizportal הרב חיים אמסלם, אשר יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת בראש תנועת 'עם שלם', תנועה שהקים עם פרישתו מתנועת ש"ס ושחרתה על דגלה את המושגים מתינות, אחדות וצדק חברתי.

מהם הנושאים הבוערים ביותר לדעתך בבחירות הקרובות? "בראש מעייניה של מפלגת עם שלם תהיה הזהות היהודית והצדק החברתי. אלו הנושאים הבוערים ועל זה יצאו מאות אלפים לרחובות לפני שנה וברור שצריך להיות פה שינוי משמעותי. אני לא מכוון רק למעמד הביניים, אלא גם אל מי שעוד לא זכה להיכנס למעמד הביניים ויש הרבה יותר מדי כאלה בישראל, בעיקר בפריפריה. ש"ס הייתה הזרז שהוביל אוכלוסיות שלמות בפריפריה לחיי עוני, בכך שטיפחה שם את הנזקקות והנבערות במקום להוביל לעשייה וליצירה. זה ציבור שלם שאני חושב שישמח לשמוע את האלטרנטיבה השפויה יותר שמפלגת 'עם שלם' מציעה כיום לבוחר."

איך אתם מתכוננים לבחירות? "אנחנו בימים אלו עובדים נון סטופ בגיבוש האסטרטגיה ובמפגש עם השטח וכבר יש לצידי אנשים מצוינים מכל תחומי החיים, כולל אנשי חינוך, אנשי צבא ואנשי עסקים. אנחנו חדורי תחושת שליחות ומאמינים בצדקת המטרה. כרגע אנחנו לא בכלל לא עסוקים בכיסאולוגיה".

מיהו ציבור הבוחרים שלך? "ציבור הבוחרים שלי הוא הציבור הכללי, גם הציבור החרדי אבל גם הציבור הלא חרדי. אני חושב שהציבור החרדי חייב לשוב לחיים נורמלים הכוללים תורה ועבודה. עצם זה שחרדי יצא לעבודה זה בראש ובראשונה תרומה שלו לעצמו. מי שעובד עוזר לעצמו לצאת ממעגל הנזקקות ומהתלות שאליו הכניסו אותו המפלגות החרדיות. יציאה לשוק העבודה משמעותה גם עזרה בהגדלת התוצר של המדינה, בהגדלת ההכנסות למדינה, בתשלום מסים, במקום לחיות חיים של תלות בצינור החמצן של תקציב המדינה".

אתה מציב את היציאה של הציבור החרדי לעבודה כעניין מרכזי אליו אתה חותר, אתה חושב שתצליח באמת ליצור שינוי? "אני רואה ביציאה לעבודה ערך של כבוד האדם – אדם חוזר הביתה עם משכורת ויכול להסתכל לאשתו בעיניים, זה דבר יפה ונותן לאדם הרגשת כבוד וחיוניות. במקום זה, מה שקורה היום זה שהתדמית של האדם החרדי היא כל כך גרועה ומעוותת בעיני הציבור הכללי ובמידה רבה של צדק. צריך להבין שהאדם החרדי הוא בסה"כ אדם מתון כמו כל אדם אחר, אבל כיום מאוד קשה לו להשתלב בשוק העבודה כשהמעסיקים חוששים מכל מני דרישות שהוא עלול להציג או מחוסר ידע בסיסי איתו הציבור הזה מגיע. ברגע שיפלו המחיצות יהיה קירוב לבבות. יש אלמנטים רבים מאוד של תועלת ליציאה לעבודה ואת זה אני קורא גם לציבור החרדי לאמץ".

מה רע לציבור החרדי במצבו כיום? "הציבור החרדי כיום שואף להיות מעמד ביניים.רבים מהחרדים חיים חיי עוני. המפלגות החרדיות לא רוצות שהמצביעים שלהם יעבדו, אלא שימשיכו להיות תלויים, זקוקים ומסכנים וכך הם יוכלו להמשיך ולהפעיל את הלחצים שלהם על הקואליציה ולהמשיך לחלוב את הקופה הציבורית. את המשוואה הזו צריך לשנות לטובת הציבור הזה והציבור הישראלי כולו".

אתה חושב שתצליח לשנות את סדרי העדיפויות במדינה כך שגם הציבור החרדי ישא בנטל? "אני כורך את הנשיאה בנטל ואת החובה לשרת את המדינה ביחד. אי אפשר לדרוש רק מחלק מהציבור להיות פראיירים ולשאת על גבם את כל הנטל, ומנגד שתהיה אוכלוסיה נזקקת כל כך גדולה שנשענת על אליהם".

ומה עם עיקרון תורתו אומנותו שקיים פה מאז קום המדינה? "כרב כמובן שאני מצדיק שקבוצה עילית של חכמי תורה תמשיך ותלמד תורה ותעסוק רק בזה, אבל באמת מדובר בקבוצה ייחודית. זה רחוק מאוד ממה שאנחנו רואים היום בכוללים, אליהם מכוונות המפלגות החרדיות את רוב התלמידים שיוצאים ממערכת החינוך התורני. אין שם רק עילויים".

מהם השינויים שצריך לדעתך לעשות במערכת החינוך החרדית? "אני עסקתי ועוסק כל הזמן בנושאים שעוסקים בהפלת המחיצות בין החרדים לחילוניים. אני חושב שלימודי ליבה לכל ילד בישראל זה נושא מהותי ואני אתמוך והוביל לחקיקה שתתקן את המצב הזה. אני לא מוכן לראות ילד בכיתה ח' שלא יודע דברים בסיסיים, בלי קשר לעניין הדת. אני רוצה לפתח את הדת אבל לא על חשבון העתיד של הילד. במוסדות החרדיים מונעים כיום מהילד את הסיכוי וגם את הרצון להתמודד עם העולם הרחב. הוא לא יודע מה זה ABC או את לוח הכפל. מדינת ישראל שוגה כבר הרבה מאוד שנים כשהיא תומכת במערכת שאינה כוללת לימודי ליבה. מי שרוצה להקים מוסדות בדלניים שיקים אותם על חשבונו ושלא ידרוש את התקצוב מהמדינה".

אתה באמת חושב שתצליח להתמודד עם הכוח שיש למפלגות החרדיות על הממשל בישראל? "הבעיה היא שכל הממשלות ללא יוצא מהכלל תלויות כיום באלקטורט החרדי. אני מנסה להביא בשורה חדשה לעם ישראל ולכנסת ישראל, ובמסגרתה אני מציע כאדם חרדי לעמוד בראש תנועה כלל ישראלית. אנחנו רוצים להביא אלטרנטיבה שלא הייתה פה אף פעם וזה כולל גם ייצוג לנשים, לחילוניים, לדתיים, לחרדים ובעצם לכל מי שמרכיב את הפסיפס של מדינת ישראל הציונית, מתוך כבוד לזולת ומתוך כבוד לכלל האומר 'צדיק באמונתו יחיה'. מדינת ישראל צריכה להיות אור לגויים זו לא רק קלישאה - ולכן יש לשאוף לאחדות העם".

תגובות לכתבה(114):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 93.
    הפתעה בענק!!!! (ל"ת)
    לדעתי 01/11/2012 23:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 92.
    אני אישה לא דתיה ואני אתמוך באדם כזה (ל"ת)
    שיר 31/10/2012 11:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 91.
    שלי יחימוביץ צריכה לצרץ אותו לעבודה ולשריין לו מקום (ל"ת)
    פ 31/10/2012 00:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • שירוץ לבד ויקבל את המנדטים שמגיעים לו, שלי רק תקלקל לו (ל"ת)
    לא כדאי 31/10/2012 15:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 90.
    כל הכבוד
    דני 30/10/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מאחל לך הצלחה
    סגור
  • טען עוד
  • 89.
    חזק ואמץ ואל תחת
    נתן 30/10/2012 08:30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דעותיך חשובות מאוד בשילוב האדם החרדי הספרדי והאשכנזי בעשיה הכללית במדינה בכל התחומים.אני רואה במאבקך הפוליטי מסירות נפש שבסופו של דבר תרבה יראת שמים . הצביעו עבור הרב אמסלם .
    סגור
  • 88.
    אני חושב שהוא צריך להצטרף למערך -בכך הוא ישפיע יותר (ל"ת)
    שלומי-כלכלן 30/10/2012 01:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 87.
    על החרדים לעשות צבא כמו כולם
    איציק כהן 29/10/2012 16:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני חושב שאתה איש אמיץ מאד ומאדמאד צודק לא יכול להיות שאנשים לא יצאו לעבודה או לא ילכו לצבא לימוד תורה עם עבודה
    סגור
  • 86.
    ישר כוח מאחל למפגה שלך להיבחר ולשלב את החרדים במאה ה 21
    yvgeny82 28/10/2012 11:39
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כי הם אנשים טובים בהצלחה
    סגור
  • 85.
    האמת כמצע בחירות
    תום 28/10/2012 11:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    האיש אומר ועושה. הוא גם ישר ובעיקר אמיץ ,.לצאת נגד ש"ס ללא חשש וללא מורא. אני מסכים עם כל מלה ,. אינני דתי אך אני בודאות אצביע לאיש זה . העם זקוק להרבה אנשים כאלה ,.שיעזרו לנו למחוק את חרפת ש"ס. שהשתמשה בכוחה על מנת לייצר דורות חדשים של מצוקה. מי שעיניו בראשו חייב לעזור לאיש יקר זה ולו רק כדי לזעוק בראש חוצות על העוול המתמשך הנקרא ש"ס.
    סגור
  • גם אני
    tcbr ahhi 29/10/2012 19:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אני
    סגור
  • 84.
    יישר כוח! אני הולך אתך! מעולם לא הצבעתי למפלגה דתית (ל"ת)
    שלומי 28/10/2012 10:01
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 83.
    האיש גבר גבר אבל ש"ס יכסחו אתו (ל"ת)
    גמלאי 28/10/2012 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 82.
    הרב אמסלם יוצר לש"ס בעיה רצינית - הם בהחלט יגיבו
    בני 28/10/2012 09:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדובר פה בכח עצום שש"ס לא יוותרו עליו. מצד ש"ס יש סיכון גדול שהם לא יכולים לקחת. אני חושב שעדיף לרב לפעול בחוכמה ובזהירות.
    סגור
  • 81.
    תתחבר ליאיר לפיד
    ראש יהודי 28/10/2012 08:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העמדות שאתם מביעים די דומות. גם קדימה מביעה עמדות דומות, אם תחבור אליה לפחות תהנה מתקציב בחירות ענק
    סגור
  • 80.
    אדם ישר והגון שמייצג את התורה האמיתית
    צ'יף 28/10/2012 07:54
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יאמר לזכותו שהוא החל את המרד שלו למרות סכנות הנידוי והחרמות . היחיד עם אומץ לאמר ש "המלך עירום" . התמיכה בו היא הבעת סלידה בחרדים הפנאטים ששונאים את השונים. הלוואי ויצליח
    סגור
  • 79.
    אומץ לב ציבורי
    נתן 28/10/2012 07:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כאדם שמכיר היטב את התרבות של ההשתיכות הפוליטית בחברה הדתית/חרדלית/חרדית אתה ראוי לכל שבח על אומץ הלב הציבורי שאתה מפגין. הצבעת על החוליים ועל האינטרס הברור של מנהיגי ש"ס אני מקווה שקולך יישמע היטיב בקרב מצביעי ש"ס.
    סגור
  • 78.
    ח"כ אמסלם
    3naya 27/10/2012 23:52
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כל הכבוד לאומץ שלך לקום ולהטיח דברים נכונים במיסדי הבורות והבערות בקרב אוכלוסיה גדולה . רק בשביל זה , מגיע לך נצחון גדול . יישר כח
    סגור
  • 77.
    כל מילה של אמסלם בסלע
    דוד 27/10/2012 18:57
    הגב לתגובה זו
    11 2
    פשוט תענוג לקרוא את דבריו של הצדיק אמסלם -יחיד בדורו. בתורתנו היקרה כתוב במפורש כל בן 20 יוצא צבא .אני שוקל להצביע לאמסלם.אמסלם יגרום לאנשים להתקרב לדת ולא להתרחק כמו שגורמים כל עסקני שס .אני מקווה ששס ו"נביאיה" יתרסקו ואמסלם ושותפיו ימריאו.
    סגור
  • 76.
    תתחבר למפלגה חילונית, כן ירבו. (ל"ת)
    חילוני שפוי 27/10/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 75.
    כל הכבוד סוף סוף
    דני 27/10/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    10 2
    מישהו מחרדים מעודד עבודה ושירות בצה"ל הלוואי שתצליח רב אמסלם
    סגור
  • 74.
    יש צדיק בסדום!!!! (ל"ת)
    ממשלת מושחתים 27/10/2012 12:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 73.
    הרב אמסלם, הרב שהתנתק מש"ס ורץ כעת כראש מפלגת 'עם שלם'
    אסתר 27/10/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סוף סוף דברי חוכמה. חבל הורסים את כל הטוב שיש בדת ואצל החרדים הנאורים.
    סגור
  • 72.
    אדם ישר ואדם יקר
    צחי 27/10/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    8 3
    אכן מלים ראויות - אדם דתי שמתבייש בפירוש והיישום של הדתית נוסח השיך עובדיה והפיכת המאמינים לפרזיטים שחונחו על ,מגיע לי " גם החילונים צריכים לתמוך בו ולהצביע עבורו כי הוא יכול להיות שובר המשוואה של נתניהו והשיך עובד !!
    סגור
  • 71.
    שינוי אדיר בתפיסת הדת בתוך המדינה החילונית פריצת דרך
    שרביט 27/10/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    10 5
    הזדמנות נדירה לתמוך ולהכניס לכנסת יהודי ישראלי אותנטי שאומר את האמת לגבי התהליך שעברו הדתיים המזרחים בהצטרפותם לאסכולה האשכנזית ליטאית תוך איבוד זהותם כפי שהיתה בעבר . אני שוקל להצביע לרב הנכבד , ואני חילוני.
    סגור
  • 70.
    העומדים בראש ש"ס "הגנב הרע והמכוער.." (ל"ת)
    אבי 27/10/2012 06:39
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 69.
    הרב אמסלם עוד יפתיע את מפלגת "שלושת המוסקטרים"! (ל"ת)
    יעקב 27/10/2012 06:38
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 68.
    בחירות 2013
    מאיר אדרי 26/10/2012 19:38
    הגב לתגובה זו
    9 2
    גמרתי להתלבט ! אני אתך,ואני יפעל למענך בכל הכח.ויפיץ את משנתך בהצלחה!
    סגור
  • 67.
    כל המפלגות החרדיות זה הסטרא אחרא בכבודו ובעצמו (ל"ת)
    משה 26/10/2012 13:22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 66.
    חרדי שעומד נגד כל מה שחרדיות מייצגת? לא יכול להיות! (ל"ת)
    מקס 26/10/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • עוד אחד ...
    יצחק 27/10/2012 10:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד עובד אלילים !מרשים לך בכלל להכנס לאינטרנט ?הרי זה תועבה !!
    סגור
  • צודק! חרדי שעומד נגד מושחתים חרדים, משתמטים מעבודה
    דוד 27/10/2012 06:37
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ומשמירת המדינה בה הם חיים, חרדי כמו הרב אמסלם שעומד נגד 7 חברי ש"ס ושריה שהורשעו בפלילים על שוחד וגניבה...וישבו בכלא, חרדי שעומד מול ש"ס שתומכת בהפליית ילדות ספרדיות בסמינרים...חרדי שעומד מול מפלגת ש"ס שהציבה בראשה עבריין שהורשע בגניבה וקבלת שוחד.. חרדי שמתנגד לעשות את התורה "קרדום לחפור בה.."חרדי כזה, כמו הרב אמסלם ...אני תומך ואצביע לו!!!!!!!!!!!
    סגור
  • הרב המעשי.
    מאיר אדרי 26/10/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כי שמחתני הרב אמסלם בפועלך ובקו מחשבותך ארנן שתצליח.
    סגור
  • 65.
    גג 10 מנדטים
    ביוקנון העילוי 26/10/2012 10:13
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שס כנראה תתרסק הפעם וחוט המשולש ינתק בחסות האגו והבורות
    סגור
  • 64.
    העין של הדעת
    ביוקנון העילוי 26/10/2012 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל הזרמים והפילוג הסקטוריאלי הרס את המדינה וחובה להתאחד ןלחזור ולהניח את האגו בצד כי לא ננצח את המלחמה הבאה עלינו לרעה בקצב הנוכחי
    סגור
  • 63.
    סוחרי הדת
    ביוקנון 26/10/2012 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מאז 84 שהוקמה המפלגה של שרייך סוררים שס המדינה מדרדרת אל תהומות חדשום כל שנה
    סגור
  • 62.
    השי''ח עבדדאלה
    ביוקנון 26/10/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    רוב תופעת הפינגווינים הפגנים תתפוגג כאשר יוסוף הניבער יאסף אל אבותנו
    סגור
  • ללא
    יצחק 27/10/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השייח עובד יוסוף ! לחילופין אובד יה
    סגור
  • 61.
    יישר כוח , לו ירבו כמוך. (ל"ת)
    יוסי 26/10/2012 09:58
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 60.
    ואוו.הלוואי וישמעו לו
    ציון 26/10/2012 09:05
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הלואי ויצליח.
    סגור
  • 59.
    ש"ס לפחות מראה את הפנים שלה ולא מוכרת את העקרונות שלה..
    אני 26/10/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
    3 15
    אין פורשים מן הציבור!!! אתה תישאר לבד!! לא תעבור את אחוז החסימה!!! בסקרים - המפלגה שלך בכלל לא מוזכרת!! אתה לא פקטור!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • צודק..פנים של גנבים ולוקחי שוחד! (ל"ת)
    משה 27/10/2012 08:08
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 58.
    מה? מי? איך? כמה? ולמה? ואימתי?
    אחד שיודע 26/10/2012 08:30
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מה? - עולה מצרפת נכנסת לפוליטיקה הישראלית מי?- עדיין לא ידוע, לאמסלם הפתרונים איך? - $, €, ₪, $, €, ₪, $, €, ₪, $, €, ₪$$$$$$$$ כמה? - ראה "איך", בין 1,000,000-10,000,000, ₪, $, €,?? למה? - למה לא?? אוהב כסף לא ישבע כסף!!! ואימתי? - כשרוצים להיכנס לפוליטיקה ולחלוב את המדינה עושים עלייה מצרפת ואמסלם מכשיר את השרץ!!! סחיטה בכשרות הרב אמסלם!!! בסוף כולכם צבועים! כולכם מושחתים!
    סגור
  • 57.
    אישה מצרפת?! ביורו או בשקלים???
    אחד שיודע 26/10/2012 08:20
    הגב לתגובה זו
    3 4
    בכמה היא קנתה את ה"כהונה"???
    סגור
  • 56.
    עולה חדשה מצרפת?! כמה היא שילמה לך על המקום?
    אחד שיודע 26/10/2012 08:19
    הגב לתגובה זו
    3 7
    חסר נשים בארץ שרוצות להיכנס לפוליטיקה??? מה אישה מצרפת מבינה על מדינת ישראל??? הון ושלטון - הסמל של עם שלם! למה לא נשים מהמדינה או שגם אתה רוצה לשמר את ה"נבערות" / ה"אפלייה המגדרית", הרי בצרפת אין אפליה נגד נשים כמו בארץ אז למה לא הבאת מישהי מהמדינה שלנו, שבאמת איכפת לה והיא לא תארוז ברגע את הפקלאות ותברח לצרפת/ לבית שלה במשבר הביטחוני הראשון!!!
    סגור
  • 55.
    אם ש"ס לא טובים למה לא התפטרת והמשכת לקבל מהם משכורת???
    אחד שיודע 26/10/2012 08:16
    הגב לתגובה זו
    4 5
    אמרו לך "תחזיר ת'מנדט", והמשכת לשבת איתם ולמצוץ מהם שכר על חשבון משלם המיסים, למה לא קמת והלכת אם חוש הצדק שלך כל כך מפותח????
    סגור
  • 54.
    כבר זכית הרב אמסלם ב10 קולות דרוזיים (ל"ת)
    דרוזי 26/10/2012 06:08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 53.
    אמסלם
    אנונימי 26/10/2012 00:32
    הגב לתגובה זו
    3 5
    אמסלם לא יעבור גם רבע מאחוז החסימה.
    סגור
  • 52.
    בורות? נפלתם על הראש?
    נדהם 25/10/2012 23:15
    הגב לתגובה זו
    4 11
    החרדים בורים? החרדים מתעסקים ברוב שעות היום בתורת ישראל, שהיא מקור החכמב והצדק העולמיים! תעמידו את בוגרי החינוך החילוני מול בוגרי החינוך החרגי, תציבו להם אתגרים מחשבתיים ותראו שהחרדים אוכלים את החילוניים בלי מלח! וזה שהם מעדיפים לחיות בדרך החיים שלהם אך בעוני זה ענין שלהם. מיד תגידו אנחנו ממנים אותם. אז איך זה שבנשימה אחת אתם אומרים אנחנו ממנים אותם וגם שהם עניים? החרדים הם אנשים איכותייים, עם הרבה חכמה, אנושיים ומלאים שמחת חיים. בואו תנסו להכיר ואל תשטפו בתעמולה של פוליטיקאים תאבי כסא.
    סגור
  • הזהרו מהצבועים העושים מעשי זמרי כנדהם, תגובה ל-60
    cleareye 27/10/2012 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הנדהם חי באספמיה? מי אשר לא למדו את לימודי הליבה נמצא בחשכת ימי הביינים ואינו יכול להשתלב בחברת ההשכלה המודרנית. ולשאלתו בדבר עוני החרדים כן, אנו ממנים בקושי את החרדים אשר תורתם אומנותם ולכן הם חיים בעוני. העולם המודרני תחרותי וכאשר שכבה רחבה באוכלוסיה מתנתקת ממנו כל האוכלוסיה סובלת. ולא פלא שהנדהם לא דיבר על שויון בנטל ההגנה על המדינה, מדוע בנינו יהרגו בהגנה על בניך המסתתרים באוהלה של תורה, היכן בהלכה יש הצדקה להשתמטות שכזו?
    סגור
  • מאוד איכותיים ...7 מבכירי ש"ס הורשעו וישבו בבית הכלא! (ל"ת)
    דוד 27/10/2012 08:07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 51.
    הרב אמסלם עשוי להפתיע
    אפי 25/10/2012 22:16
    הגב לתגובה זו
    12 4
    שמעתי הרצאה של הרב אמסלם בפני הסגל הבכיר בשירות הציבורי מאד הרשים את הנוכחים בדברי תבונה ואומץ . נבחר ציבור ראוי. נקווה
    סגור
  • 50.
    אילו הייתי חרדי/מזרחי הייתי הולך עם אמסלם ללא היסוס
    M-59 25/10/2012 21:03
    הגב לתגובה זו
    16 3
    הוא קודם כל אדם,אמיתי וישר .בניגוד לאריה דרעי שאולי שילם את חובו לחברה בכך שישב בבית הסוהר על גניבה אבל מבחינה מוסרית הוא פסול מלשרת בכל תפקיד ציבורי שהוא.עובדיה יוסף החזיר אותו לראשות ש"ס ובכך הכשיר את השרץ.כל אדם ישר ומצפוני צריך להדיר רגליו ממפלגה זו. אולי כאן גם המקום להזכיר שדרעי ורמון הם אבות התרגיל המסריח של שנות השמונים,אותו רמון שהורשע על מעשה מגונה
    סגור
  • 49.
    זה רב שמדבר לעניין (ל"ת)
    22 25/10/2012 20:18
    הגב לתגובה זו
    18 3
    סגור
  • 48.
    ראוי להערכה מרובה
    אנונימי 25/10/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
    14 3
    לא יודע מי עוד רץ איתו, אבל מסרים שאני מזדהה איתם, ושוקל להצביע לו.
    סגור
  • 47.
    חילונים הזויים נגד השפיות ונגד אמסלם
    לא ככה? 25/10/2012 18:06
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כשהציג את עצמו בתקשורת החילונית ישר הפנו אותו לציבור הדתי לאומי הכיפות הסרוגות שנגד החרדים לכאורה במקום להיות שפוי וגם חרדי יש החילוני רואה זאת כניתוק מהא-ל לדעתי אתם טועים.
    סגור
  • 46.
    איש יקר מאוד
    שוקי 25/10/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    10 3
    איש יקר מאוד אבל רצןי שלא תחיה באשליות ואל תשלה אף אחד
    סגור
  • 45.
    איש נחמד עם מסר נכון, אך חסר כל סיכוי.
    יעקב אשד 25/10/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לצערי אין לו שום סיכוי, אולי יעבור את אחוז החסימה. אבל המסר שלו נכון. חבל שהוא לא מצטרף למפלגה גדולה שם הוא יקבל סיכוי להעביר את המסר שלו.
    סגור
  • נחיה ונראה
    מאיר אדרי 26/10/2012 19:47
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם הוא יצטרף למפלגה הוא יאבד את היחוד שלו.
    סגור
  • 44.
    הרב אמסלם - כל נתיבותיה שלום!
    שרית אלוני 25/10/2012 17:02
    הגב לתגובה זו
    4 10
    כל השיח הזה מציג את הציבור החרדי כאנשים שלא מועילים לאף אחד, אפילו לעצמם. אם היו מפרסמים דבר כזה בכל מקום אחר בעולם - היו קוראים לזה אנטישמיות. אני לא דוסית, אני ישראלית ששירתה בצה"ל וחורה לי מאוד השיח הזה בישראל שעושה דמוניזציה לציבור שלם. מה מפריע שם לאנשים? שיש להם זכות בחירה? מה זאת אומרת "חולבים את הקופה הציבורית?" - כל ציבור שגר במדינה - זכאי לקבל ממנה כספים. יש מצג שווא שנמשך כבר יותר מדי זמן שלפיו הציבור החרדי לא תורם. וזה לא נכון. אני כן מסכימה עם הרב אמסלם שצריך לוודא שהחינוך החרדי יכלול לימודי אנגלית ולימודי מתמטיקה וכן לימודי מחשב כי בלי זה - אין להם סיכוי למקום עבודה נורמלי. אבל מה - אני, כתוצר של החינוך הממלכתי הרגיל, רוצה לראות לא רק שינוי במערך הלימוד בבתי הספר החרדיים אלא גם בחילוניים. לא ייתכן שאני, ישראלית ויהודיה שסיימה 12 שנות לימוד במיטב בתי הספר של ירושלים - יצאתי משם בלי לראות אי פעם דף משנה, אי פעם לעבור ולו קליל על דף גמרא - שלא לדבר על לדעת איך אומרים תהילים על אחי שנהרג במהלך שירותו הצבאי. אם כבר לתקן - אז גם אצל החילונים נחוץ שדרוג של הידע.
    סגור
  • 43.
    כל מי שמצביע ש"ס עושה עוול לילדים שלו..
    אבי 25/10/2012 16:32
    הגב לתגובה זו
    10 3
    כי ש"ס מנציחים נבערות , מקדמים בבתי הספר לימודי תורה ולא לימודי ליבה וטכנולוגיה, ואותם אלה שמצביאים לש"ס ומחנכים את ילדיהם לנבערות מקנים להם חיי עוני לכשיגדלו
    סגור
  • 42.
    תפקיד התקשורת
    העיתונאי 25/10/2012 16:06
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לתקשורת יש תפקיד מאד חשוב בשיני סדרי ההצבעה של הציבור מבחינת מעצבי דעת קהל. התחילו בזה בן כספית ובן דרור ימיני במעריב ואולי גם אחרים. חייבים להמשיך ולהציב את הרב אמסלם ותנועת "עם אחד" בעמודי החדשות. אסור לדחוק אותו לשוליים. יש להציב אותו בסקרים ולהראות את כוחו בציבור. חייבים להטמיע את דעותיו בציבור הימני והדתי וגם החרדי. חובה להציב אותו בתור אלטרנטיבה השפוייה לטירוף המערכות שבו אנו נמצאים מבחינת יחסי חילונים-חרדים. ברגע שהוא יקבל התייחסות מש"ס ושאר מפלגות הימין שיראו בהתחזקותו, הרי שאנחנו בדרך הנכונה. עיתונאי המדינה ! התאחדו למען המטרה ! חייבים להמשיך ולא להרפות ! תנו לו זמן מסך, ראיונות בתקשורת הכתובה ואלקטרונית, כתבות תדמית, תבדקו אותו בסקרים (למה בודקים את אהוד ברק שהוא ממש בדיחה?). ואל תשכחו להצביע. ולשכנע את הסובבים אתכם. זו חובתנו לעצמנו ולעתיד המדינה. אם כל אחד יצליח לשכנע אדם אחד, רק להעביר אדם אחד מגוש הימין או ש"ס לתנועת "עם אחד" הרי שביחד נצליח.
    סגור
  • 41.
    הרב אמסלם איש מצויין. חבל שש"ס לא הציבה אותו בראשה! (ל"ת)
    שלמה לוי 25/10/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • 40.
    ואו! נשמע ממש קול שפוי. (ל"ת)
    א 25/10/2012 15:38
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 39.
    דברי אלוהים חיים! אמת! אני גאה שיש רבנים כמו הרב אמסלם
    אוריאל 25/10/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    15 5
    ש"ס ממיתה אסון על הציבור הספרדי. כפתה על ציבור מזרחי גדול בורות ובערות שיקח דורות לתקן. והתוצאה: המזרחיים מבית מדרשה של ש"ס לעולם ישארו מאחור, הם וצאצאיהם ויהוו בושה גדולה לעם היהודי. אני מצביע לרב אמסלם שקם ואומר את דברו ללא מורא. דבריו הם אמת לאמיתה !!!
    סגור
  • 38.
    אם הסקרים יראו שאתה עובר את אחוז החסימה אני אבחר בך (ל"ת)
    צחי 25/10/2012 14:46
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 37.
    הגיע הזמן שהציבור המזרחי המסורתי יזכה לנציגות אמיתית
    חלוני 25/10/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    15 2
    אני איתך, ישר כח!
    סגור
  • 36.
    ללא ספק אנו הספרדים החדשים תומכים ברב אמסלם
    דוד 25/10/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
    16 1
    לצערי שס היא החיקוי העלוב של המפלגות החרדיות האשכנזיות והכי חמור איך נבחרי שס לאורך שנים לא היו מסוגלים ליבנות רשת חינוך נאורה הריי כסף לא היה חסר מזה אני מסיק 2 דברים אחד העומדים בראש מערכת החינוך ניבערים ובורים והשני יש לי החשד שעדיין כל הקשור למערך הכספי דורש חקירה
    סגור
  • 35.
    כמוך נמחקו 1000 חבל על הקולות תתחבר למישהו (ל"ת)
    עוד לא למדת 25/10/2012 14:19
    הגב לתגובה זו
    2 7
    סגור
  • 34.
    הלוואי שתצליח! הצלחתך, הצלחתנו!!! (ל"ת)
    א7 25/10/2012 13:43
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 33.
    ש״ס מייצרת עוני ובערות ?
    ספונסר בעל כורחו 25/10/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    12 2
    נו,מה חדש ? הרי אנחנו,אוכלי השפנים הנהנתנים, צועקים את זה כבר 30 שנה בכל גרונינו !!!!!!!!! והאדיוטים רצים להצביע לש״ס כי הם מקבלים ממנה מעון יום לילד בהנחה.......(מיותר לציין שמי שמממן את כל הבולשיט הזה - זה אני)
    סגור
  • 32.
    חילוני, אבל מאחל לו הצלחה מכל הלב. כן ירבו
    נדי 25/10/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סוףסוף יש הרגשה של שפיות ואחדות דרך בין חילוני כמוני לחרדי כמו הרב אמסלם
    סגור
  • 31.
    עברתי ממפלגת העבודה אליך
    ישראל 25/10/2012 13:15
    הגב לתגובה זו
    14 0
    יישר כח אני איתך
    סגור
  • 30.
    רק לא ש"ס ודרעי = הקונטרה הכי שפויה באזור (ל"ת)
    אמסלם אני מצביע לך 25/10/2012 13:14
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 29.
    אני חילוני וייתכן מאוד שאצביע עבורו
    אסף 25/10/2012 12:57
    הגב לתגובה זו
    17 2
    הייתי מצביע לליכוד בראשות נתניהו , אבל בגלל שהוא זרק את קדימה מהקואליציה במקום לשנות את שיטת הממשל ולעצור קצבאות לישיבות שמחנכות לא להתגייס הוא הפסיד את הקול שלי .
    סגור
  • 28.
    כל הכבוד הרב אמסלם, מאחל לך הצלחה.אך חוששני שמרבית
    חילוני שפוי 25/10/2012 12:49
    הגב לתגובה זו
    14 2
    הציבור החרדי ו/או הספרדי מסורתי ינהגו לפי אמירותיו של עובדיה, אף שהוא ומפלגתו מוליכים אותם לבורות ואביונות. הלואי שאני טועה ושתקבל את כל קולות ש"ס.
    סגור
  • 27.
    יש צדיק בסדום. והפעם סדום זה החרדים....
    אזרח מודאג 25/10/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
    11 1
    בהצלחה
    סגור
  • 26.
    הרב אמסלם - דברי טעם ואמת. להצביע ולא רק לשבח ולהלל.
    החוזר בתשובה 25/10/2012 12:07
    הגב לתגובה זו
    16 2
    חייבים לעזור לרב אמסלם ולתנועת עם שלם. יש להצביע לו על מנת שיתחזק ויקח מנדטים מהימין ומש"ס. רק הוא ישבור את השיוויון בין הגושים. חייבים לעזור לו כי הוא היחיד ששם את הבעיתיות הישראלית העכשווית על השולחן. יותר חינוך ופחות כסף לישיבות ולכוללים. יותר עבודה ופחות כסף להקצבות וקצבאות. לפתוח את העולם בפני החרדים מבלי לפגוע באמונתם הדתית. להלחם בקיצוניים ובהקצנה. לשלב אותם בחברה לתועלת המדינה. לקבל אותם כחלק אינטגרלי בחברה הישראלית לרבות כל החובות והזכויות. זוהי חובתנו אם אנו מעוניינים להמשיך לחיות במדינה הזו. אנחנו בדקה ה-90 וחיים על זמן פציעות. כל שאר המפלגות מברברים. יש לתת לו 3 מנדטים מהמרכז על מנת שיתחזק ויקח עוד 3-4 מנדטים מהימין ומש"ס. הוא יהווה את לשון המאזניים בקואליציה העתידית. אם יקבל 6-7 מנדטים, אזי יש סיכוי. חייבים להצביע "עם שלם".
    סגור
  • 25.
    כמה שהוא צודק .אבל לא נראה לי שיש לו סיכוי להיכנס. (ל"ת)
    מני 25/10/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 24.
    דרעי אריה חושב כמו הרב אמסלם - רק חסר אומץ
    msbura 25/10/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
    11 1
    עקבתי אחר הרב מימי היותו בש"ס ומצאתי קול שפוי. אני חילוני שואכל ביום כיפור טרפה - החלטתי לתת לו את קולי בקלפי. יישר כוח - גם דרעי אריה חושב כמו הרב אמסלם אבל בשלב זה אין לו אומץ לומר זאת - הוא יגיד זאת לאחר לכתו של הרב עובדיה לעולם שכולו טוב.
    סגור
  • 23.
    כל הכבוד לרב אמסלם - יש לך את הקול של חילוני נוסף! (ל"ת)
    עדי 25/10/2012 11:47
    הגב לתגובה זו
    18 1
    סגור
  • 22.
    צודק בפילוסופיה אך
    ttyyuu 25/10/2012 11:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הלוואי שיהיו לך 6 מנדטים אני מסופק וחושב שאתה לא תגרד את אחוז החסימה אני תומך במה שאתה אומר אבל אני לא אצביע לך היתי מציע לך להצטרף (אם ירצו אותך) למפלגה מבוססת למשל עבודה או לכוד או
    סגור
  • 21.
    לדן
    אלי כהן 25/10/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליך נאמר בור ועם הארץ
    סגור
  • 20.
    צודק. סוף סוף מישהו אור את האמת. (ל"ת)
    גלי 25/10/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 19.
    לדן
    אלי כהן 25/10/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עליך נאמר בור ועם הארץ
    סגור
  • 18.
    אני מצטרף כאדם דתי למפלגתו וגם
    רמי ברכה 25/10/2012 11:27
    הגב לתגובה זו
    12 0
    אני בעד הרב חיים אמסלם לדעתי הוא איש ישר ושקול אשר ראה דבר או שתייים בחיים ולדעתי הוא איש הנכון בעת נכונה להביא שינוי באוכלוסיה . ישר כוח אם אוכל לסייע לך השמח עד מאד .
    סגור
  • 17.
    זו בעצם מפלגת "יש עתיד לחרדים". ישר כוח. החרדים ברובם
    זיו 25/10/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    17 0
    רוצים את הדברים עליהם אתה מדבר. חשוב שזה מגיע מאדם חרדי.
    סגור
  • 16.
    ל-12
    אלי כהן 25/10/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתה תמים תסביר איך ילד שאין לא כלל בסיס יכול ללמוד ראית חשבון אבותינו דגלו בתורה ועבודה והיו לא פחות צדיקים מהבורה שקוראת לעצמה רבנים האם דרעי אלי ישי רבנים? אפוא הכבוד לרבנים האמיתיים תשוב על כך ידידי
    סגור
  • 15.
    כל הכבוד! סוף סוף קול שפוי מהציבור החרדי! (ל"ת)
    אנונימי 25/10/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    21 3
    סגור
  • 14.
    מה הפלא ?
    אנונימי 25/10/2012 11:04
    הגב לתגובה זו
    14 1
    רוב המפלגות החרדיות נוהות אחר איזו שהיא דמות של באבא/בובה "גדול בתורה" וכדומה. רוב המפלגות החרדיות "תלויות וחיות" על אתנן של הממסד עבור תמיכה בגועליציה. רוב המפלגות החרדיות נבנות על בידול והפרדה מהעם היושב בציון. טוב יעשה הרב עם-שלם (כשמו כן הוא) שיקים ויוליך קבוצה/מפלגה שתחרוט על דגלה את הישראליות האמיתית של אהבת העם והמדינה, ללא בידול אתני/גזעני ועם קצת אידישקייט.
    סגור
  • 13.
    יישר כח.
    חילוני. 25/10/2012 11:00
    הגב לתגובה זו
    16 0
    עלה והצלח !. אני אתך.
    סגור
  • 12.
    יש כמה טעויות בדבריך הרבה
    rafael 25/10/2012 10:58
    הגב לתגובה זו
    3 3
    כיום המצב שונה מאשר מלפני 20 שנה . 1. מי שרוצה לעבוד –הוא הולך ועובד ואף אחד מהרבנים לא אוסר לו לעבוד. 2. הרבה מציבור החרדי מכל הגוונים- ליטאים, אשכנזים, ספרדים, חסידים הצטרפו למעגל העבודה אחרי גזרות כלכליות של הממשלה ב10-15 שנה אחרונים, ומחירים גבוהים של המוצרים ודירות 3. נפתחו כמה מכללות לציבור החרדי, שאחרי מכינה של שנה לומדים בהם ראיית חשבון, עריכת דין, ריפוי בעיסוק, עיצוב , מחשבים ועוד מקצועות מכובדות. 4. הרי כבוד הרב מכיר שבחור ישיבה אחרי לימודים של התורה אין לו שום בעיה ללמוד כל חומר של מקצוע כלשהו.
    סגור
  • תלמידי ישיבה גם אם מוכשרים מוגבלים מאד בידיעותיהם
    די לתמימות 31/10/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה לגבי מקצועות ההנדסה? מקצועות שדורשים ידע באנגלית? תלמידי ישיבה לא מצליחים להשלים את הפערים והם נדונים להתעסק במקצועות מוגבלים ביותר.
    סגור
  • יהירות זה הצד החזק שלך (ל"ת)
    ttyyuu 25/10/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • כל זמן שאין בזה אותיות באנגלית או מתימטיקה חו"ח. (ל"ת)
    זיו 25/10/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    כמה שאתה צודק
    אלי כהן 25/10/2012 10:56
    הגב לתגובה זו
    15 0
    ש"ס מחזירה את הספרדים לימי המעברות וחבל שכך אני רואה זאת יום יום הם מכריזים עטרה ליושנה ושולחים את ילדהם לישיבות אשכנזיות איפה הם היו כשהיפלו את הבנות במדרשות החרדיות כל כולם עסקנות פולטית טמאה וביצור מעמדם האשי עטרה ליושנה? אולי קרדום לחפור בו אשרך הרב אמסלם ישר כוח אני איתך הקב"ה אוהב אותך
    סגור
  • 10.
    אין לאידיוט הזה מה למכור חוץ מלנגוח את ש"ס (ל"ת)
    דן 25/10/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 28
    סגור
  • שפוט של שס
    ttyyuu 25/10/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אתה אחד משפוטי שס ותמשיך אתה לחיות תחת גלימתם אבל לא חראם על הילדים שלך ? תחשוב קצת מותר לך לחשוב ? אלא אם כן שטפו את מוחך הרופס עד בלי תקנה
    סגור
  • גם לנגח את ש"ס ושאר המפלגות החרדיות האנטי ציוניות
    אנונימי 25/10/2012 11:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ולבטל את הנהיה אחרי כל מיני באבות/בובות, הינה מטרה חשובה בפני עצמה. ובכלל, למה לנבל את הפה בתארים ושמות שמקומם אינו בויכוח הציבורי הפתוח. האיש רוצה להוביל מהלך חדש וכנראה נכון להפוך "מזרחיים" עכו"ם לאנשי תרבות, מה הרע בזה ? יישר כח הרב עם-שלם, אני איתך.
    סגור
  • 9.
    ביתר עילית
    עוזי 25/10/2012 10:47
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ומה עם התופעה המכוערת והבזויה והנפשעת שלא נותנים לאנשים מסוימים להכנס לרב עובדיה ע"מ להביע את בעיותהם שגרמו להם אנשי ש"ס הנבזים....כמה נסיונות נעשו בעניין זה ללא הועיל. אתה חייב לומר משהו לציבור החרדי ספרדי בפרט ובכלל גם לציבור החרדי הכללי על העניין הנ"ל כדי שידעו מפשיעה שכזאת . שהביאה אסון גשמי ורוחני על אנשים מסוימים. תודה
    סגור
  • שקר וכזב
    יוסי 26/10/2012 02:08
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חייםפ אמסלם אמנם טען שלא נתנו לו להיכנס לרב עובדיה, אבל מה אחר כך גם רבו הגאון רבי מאיר מזוז יצא נגדו ואליו אמסלם בודאי נכנס והרב מזוז ודאי נכנס אצל הרב עובדיה כך שכל הסיפור הוא קשקוש מוחלט.
    סגור
  • וכנופית ש"ס הנבלות-כולם יודעים שהם עושים סלקציה (ל"ת)
    השקרן הוא אתה 01/11/2012 23:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הטענה שלא נותנים להיכנס לרב חוזרת השכם והערב
    מי השקרן??? 01/11/2012 23:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא הראשון שאמר את זה,דרך אגב גם כשאני רציתי לא נתנו עד שנגעלתי ואמרתי שילכו לעזזאל ונפגש בבחירות. לעומת "הרב" או האנשים שלו שמשקרים ואומרים שאפשר להיכנס אליו עכשיו אנחנו עם הרב אמסלם. ואז נראה מי בכלל ירצה להיכנס לרב עובדיה, ולא יעזרו שום קללות ושום קמיעים, אנחנו עם הרב אמסלם, גם את יהודה אזרד הוא קילל ברבים שלא יגמור תשנה שלו,והבן אדם היום 10 שנים אחרי עוד חי והכל טוב.....ככה שזה מראה מה הכח שלו.
    סגור
  • 8.
    מקווה שהוא סוף סוף יביא לריסוק מפלגות החושך החרדיות (ל"ת)
    אחד 25/10/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 7.
    כל מילה - זהב . (ל"ת)
    כל הכבוד 25/10/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 6.
    להצביע עבור הרב אמסלם
    חגי 25/10/2012 10:10
    הגב לתגובה זו
    33 0
    כדי שהרב אמסלם יצליח להגשים את רעיונותיו חייבים להצביע עבורו !!! , גם דתיים וגם חילוניים,
    סגור
  • 5.
    הרב אמסלם-שתצלח דרככך!
    .חני 25/10/2012 10:09
    הגב לתגובה זו
    27 2
    בשעה טובה רב נורמלי. דרך אגב שמעתי אותך רבות גם ברדיו ואני מסכימה עם רוב דעותיך. אני לא מאף מוצא, סתם נולדתי בישראל.
    סגור
  • 4.
    דרעי בש"ס אין לך אפילו 100 בוחרים (ל"ת)
    לאמסלם 25/10/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    5 25
    סגור
  • 3.
    צודק - מייצג נכון את הדת!
    זו המסורת 25/10/2012 09:56
    הגב לתגובה זו
    27 2
    המסורת וההיסטוריה תומכים בדברי הרב. מה שיצרו רבני ועסקני המפלגות הדתיות הינו עיוות גמור של הדת שגרמו להמוני אנשים להתרחק מהדת. יש צורך בהפרדת הדת מהמדינה! אנשים דתיים לאורך כל ההיסטוריה למדו ועבדו והרחיבו תמיד את הדעת. רבנים מפורסמים וגדולים למדו רפואה, פילוסופיה, מתמטיקה ועוד ועסקו במקצועותיהם לצד העיסוק האינטסיבי בלמידת ההלכה. דבר אחד לא מונע את השני. אף אחד מהרבנים היום לא מגיע לדרגתם ועדיין עליהם הם מסתמכים, אז אולי שיקחו מהם דוגמה ויפסיקו לפחד ולהטיל פחד!
    סגור
  • 2.
    ולך אני גאה לקרוא, כבוד הרב !!! יישר כח.
    אני אדם חילוני 25/10/2012 09:52
    הגב לתגובה זו
    32 1
    כבוד הרב, אתה בעיניי אדם אמיץ. הניתוח שלך נכון ובזכות יצירת כבוד אדם לכל אדם בציבור החרדי ובזכות התרומה הכללית של כולם לחיים המשותפים בישראל יהיה כאן קירוב לבבות עצום. גם אנו החילונים אוהבים את היהדות. היא שלנו כמו של כל אדם חרדי, ובזכות שכמותך נוכל לבנות כאן חברה יהודית - ישראלית משגשגת. יישר כח לך במשימתך החשובה.
    סגור
  • 1.
    סוף סוף אדם אמיץ וישר בפוליטיקה המדבר אמת (ל"ת)
    ישראל ישראלי 25/10/2012 09:40
    הגב לתגובה זו
    34 1
    סגור
  • כל הכבוד
    הרנגן החילוני 25/10/2012 22:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל מילה סלע!
    סגור
  • הרב אמסלם...באת חושך לגרש...ובטוח שתצליח!!!
    דוד 26/10/2012 08:12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני ובני משפחתי, מצביעים בשבילך, אתה הקול השפוי ...שיחזיר את הכבוד לערכי הדת.
    סגור
  • גם אני חושב כמוך ובלי נדר מבטיח את קולי וב"ב להרב אמסלם (ל"ת)
    אלי 27/10/2012 08:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות