הישראלים פאסימיים: מדד אמון הצרכנים בשפל מאז פרסומו במארס 2011
למרות שמצבה הכלכלי של ישראל לא רע מאוד ואולי גם בגלל גל ההתייקרויות האחרונות - הישראלים פאסימיים ביותר בנוגע למצב הכלכלי. נתון אמון הצרכנים שפורסם היום (ה') על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראה כי הישראלים כיום הם פאסמיים יותר מכל חודש אחר מאז פירסום המדד במארס 2011.
המדד בספטמבר עמד על 38- בסולם של 100 עד 100- כאשר ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. נציין כי כאשר המדד קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים. לשם ההשוואה באוגוסט הנתון עמד על 34-, ביולי על 22- ובמחאת הקיץ שעבר השפל היה 24-.
הסקר כולל שאלות הנוגעות לנושאים הבאים: ציפיות לגבי המצב הכלכלי של משק הבית ב-12 החודשים הקרובים, ציפיות לגבי המצב הכלכלי בישראל ב-12 החודשים הקרובים, ציפיות לגבי מספר המובטלים בישראל ב-12 החודשים הקרובים, ציפיות לגבי חיסכון של משק הבית ב-12 החודשים הקרובים.
ועכשיו להסברים: "בין הסיבות האפשריות לירידה החדה בערך מדד אמון הצרכנים באוגוסט 2012, ניתן להזכיר עליה במספר דורשי עבודה (נתוני שירות התעסוקה), הגברת מתיחות מסביב לאיום האסטרטגי על ישראל, וגם תוכנית העלאת המסים, גזירות וקיצוץ תקציבי שהתפרסמה בסוף יולי", כתובים בלמ"ס.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.פאסימיים? פאאסימיים?bOrderline 25/10/2012 17:58הגב לתגובה זו0 0מה זה ה-א' הזו? אתם לא יודעים לבטא את המילה פסימיים?סגור