ג'נרל מוטורס תייצר חצי מיליון מכוניות חשמליות בשנה עד 2017

עליית מחירי הדלק משפיעה גם על האמריקנים - ג'נרל מוטורס מעוניינת לקחת את התואר של היצרנית הירוקה בעולם מטויוטה
 | 
telegram

האם ג'נרל מוטורס תוותר על מנועי הענק המזהמים ותעבור להנעה ירוקה? החברה מתכננת לייצר עד לחצי מיליון מכוניות המונעות בחשמל עד שנת 2017 ולקחת את התואר של יצרנית הרכב הירוקה בעולם מטויוטה. בהתחשב בכך שהחברה ייצרה בשנה החולפת 9 מיליון כלי רכב, מדובר ב-5.5% מכלל תוצרתה.

הקונצרן האמריקני מתכנן לייצר מכוניות היברידיות נטענות חשמלית (Plug In) ומכוניות חשמליות כמו השברולט ספארק EV הצפויה לצאת לשווקים בקיץ הבא. נזכיר כי החברה השיקה ב-2010 את השברולט וולט ההיברידית הנטענת שלא זכתה להצלחה יתירה. נציין שקדילאק מתכננת גרסה משלה לרכב שתצא לשוק בסוף 2013.

עד כה מכר הקונצרן בארצות הברית יותר מ-50 אלף מכוניות בעלות טכנולוגיה חשמלית. מארי בארה, ראש מחלקת הפיתוח הגלובאלית של הקונצרן אמרה כי החברה תתמקד בעיקר בייצור מכוניות חשמליות נטענות, אך אינה שוללת את המשך פיתוחן של מכוניות היברידיות ומכוניות תא דלק מימניות.

"השברולט ספארק EV תשתמש בטכנולוגיה של ניסאן ליף החשמלית ותהיה מכונית גלואבאלית של החברה", מסרה בארה. "השיווק יחל בארצות הברית ובקוריאה ואחר כך יתרחב למדינות נוספות."

ובינתיים, מתחרתה מבית פורד מעריכה שמכוניות היברידיות נטענות ורכבים חשמליים יהוו כ-25% מהמכירות עד שנת 2020. היצרנית האמריקנית השנייה בגודלה השיקה בשנה החולפת את הפוקוס EV החשמלית ואת ה-C-Max ההיברידית הנטענת, ומתכוונת להשקיע 135 מיליון דולר בפיתוח הדור הבא של רכבים חשמליים בעלי מנועים חשמליים עם טווח נסיעה כפול בשנה הקרובה.

נשיא ארצות הברית בארק אובמה, תומך נלהב בטכנולוגיה החשמלית, הציב מטרה של מיליון כלי רכב חשמליים בארצות הברית עד שנת 2015. אולם האנליסטים מעריכים שמחירן היקר של המכוניות החשמליות, יחד עם טווח הנסיעה המוגבל והמחסור בעמדות טעינה יובילו לרכישות מועטות בלבד שיגיעו ל-200 אלף יחידות, או ל-5% מכלל הרכבים במדינה בעוד 8 שנים.

כתבות מעניינות נוספות:

זירת המיני לוהטת: סיאט משיקה את ה-Mii - מהמכוניות הזולות בישראל

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות