בעל הבית השתגע? העסקה אתמול גוזרת למאגר הגז 'ישי' שווי של כמעט 2 מיליארד ש' - הנה החישוב

קידוח 'ישי' מתנהל בימים אלו במרחק 160 ק"מ מחופי ישראל. העסקה של טדי שגיא נותנת תג מחיר שמעבר לזה הסחיר, אז מי פה צודק?
 | 

בשקט בשקט, כ-160 ק"מ צפונית מערבית לחיפה, מתנהל בימים אלו קידוח 'ישי' שהחל ב-4 לחודש ואמור להימשך 87 יום. רישיון 'ישי' הוא אחד מחמשת רישיונות פלאג'יק שלפי הסקרים הסיסמיים מכילים יחד 6.7 TCF של גז טבעי. ספציפית ברישיון ישי מדובר על פוטנציאל ל-3.7 TCF כאשר הסתברות ההצלחה היא גבוהה מאוד ומגיעה עד 77%.

עד כה התחלקה האחזקה ברישיונות פלאג'יק בצורה הבאה: ג'נסיס (שמחזיקה ב'פראנדום' שהיא המחזיקה) של טדי שגיא עם 33.5%, חברת 'דאדן' שאף היא של טדי שגיא עם 9%, 'נמקס' של בני שטיימינץ עם 42.5%, המפעילה הנורבגית AGR עם 5% ו הזדמנות יהש -1% הזדמנות יהש 78.9 -1% הזדמנות יהש בסיס:79.7 פתיחה:79.7 גבוה:79.5 נמוך:78 תמורה:13,092 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הבורסאית עם 10%.

ביום שני דיווחה לבורסה חברת {אדן אנרגיה} (לשעבר קרן קציר) כי היא מנהלת מו"מ לרכישת 8.7% מחברת ג'נסיס תמורת 10.5 מיליון דולר. יום לאחר מכן (אתמול) דיווחה החברה כי ההסכם נחתם. מבחינת הסוחרים שמסתכלים על קידוח 'ישי', סגירת העסקה בין טדי שגיא לאדן אנרגיה מהווה תג מחיר נוסף למאגר 'ישי כולו', זאת מעבר לזה הסחיר - כפי שהדבר בא לידי ביטוי משוויה של הזדמנות ישראלית - כפול 10 (שכן השותפות מחזיקה ב-10%).

לפי חישוב פשוט, 8.7% תמורת 10.5 מיליון דולר זה מחיר המשקף שווי של 120.5 מיליון דולר לחברת ג'נסיס (אחרי הכסף). לפני הכסף זה אומר 110 מיליון דולר ולזה צריך להוסיף את החוב של ג'נסיס שלפי הדיווח אתמול עומד על 50.6 מיליון דולר (עד כה לא היה ידוע על היקף החוב). כלומר קיבלנו 160.6 מיליון דולר. כעת כל שנותר בכדי לקבל את שווי 'ישי' זה לחלק את המספר הזה ב-33.5% (שיעור האחזקה של ג'נסיס) והתוצאה היא 480 מיליון דולר. בשקלים מדובר בכמעט 2 מיליארד שקלים, בהחלט לא כסף קטן.

אם נתעלם כרגע משאר הרישיונות בפלאג'יק, בהתייחסות ל'ישי' בלבד מדובר ביחס של 130 מיליון דולר ל-TCF אחד. לשם השוואה, רציו יהש -0.32% רציו יהש 347.9 -0.32% רציו יהש בסיס:349 פתיחה:349 גבוה:353 נמוך:345.2 תמורה:3,507,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שנסחרת בשווי של 2.6 מיליארד שקלים והיא שחקנית טהורה של 'לוויתן' - גוזרת למאגר שווי של 4.4 מיליארד דולר שזה אומר 261 מיליון דולר ל-TCF אחד. נזכיר בהקשר הזה גם את 'תמר' שהינו מאגר מתקדם בהרבה מבחינת הפיתוח ולכן בעל רמת סיכון נמוכה באופן משמעותי - שם השווי של ישראמקו (6.8 מיליארד שקלים) גוזר יחס של 623 מיליון דולר ל-TCF. כלומר במקרה של תגלית - יש ל'ישי' לאן לטפס מבחינת השווי, גם אם הפער הזה לא יסגר ביום אחד (ואפילו לא בכמה שנים).

לגבי הזדמנות ישראלית, שוויה עומד על 200 מיליון שקל אבל לאחר סיום הקידוח ישארו בקופת השותפות עוד 29 מיליון דולר (שלצורך גזירת השווי למאגר כולו יש להפחית שכן השווי המדובר הוא לגז במאגר, הכסף בקופה לא קשור לעניין). לפיכך הזדמנות גוזרת למאגר כולו שווי של 210 מיליון דולר בלבד, כלומר 56 מיליון דולר ל-TCF אחד. זה כמובן אומדן גס ביותר, ועדיין ניתן לראות פער אדיר בין מחיר השוק למאגר 'ישי' לבין תג המחיר שנקבע בעסקה שביצע טדי שגיא.

מאיפה מגיע הפער האדיר?

אחד ההסברים לפער המשמעותי בין השווי הסחיר דרך הזדמנות לבין זה שנקבע בעסקה בין טדי שגיא לאדן אנרגיה הוא עניין תמלוגי העל. השותף הכללי בהזדמנות לוקח 10% מההכנסות. לשורת הרווח זה דרמטי ולכן גם לשווי השותפות ובהתאם לשווי הנגזר למאגר.

מאדן אנרגיה נמסר בתגובה, כי "להערכתנו החישוב איננו נכון, היות ותמלוגי העל שהזדמנות משלמת לשותפים האחרים ברישיון, ותמלוגי העל שיחידות ההשתתפות משלמות לשותף הכללי בהזדמנות ישראלית, מהווים סכום משמעותי מאוד מהרווח של מחזיקי יחידות ההשתתפות. כמו כן, לעניין שווי ג'נסיס לפני הכסף, ראוי לציין כי במידה ומר שגיא ימיר את הלוואות הבעלים, אזי לאדן אנרגיה תהיה הזכות לשמור על חלקה בחברת ג'נסיס, מה שאומר כי שווי הכניסה הנכון יותר הינו 110 מיליון דולר לפני הכסף".

תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 29.
    אופציה-4
    שמוליק. 22/11/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מישהו יודע מה קורה באופציה ואם חושבים להאריך את מועד הפקיעה. זה הוגן ומחויב המצאות לאור התוצאות שעומדות להיתפרסם בקרוב מאוד.
    סגור
  • 28.
    ירון זר.
    אביחי. 22/11/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאז הכתבה שלך שנתתה להיזדמנות ישראלית אפסייד של-51% ,ניראה שיום יום המניה עולה לכיוון-38 וזאת לפני התגלית הגדולה בקידוח ישי
    סגור
  • 27.
    הזדמנות פרצה היום היי שנתי!!!! קדימה לשער 40!!!!! (ל"ת)
    גזי גזית 22/11/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 26.
    במה להשקיע בהזדמנות יהש או הזדמנות ישראל ?
    שאלה?אני רוצה להשקיע 22/11/2012 08:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במה כדאי יותר להשקיע מבין שניהם ומי יותר חשופה לקידוח הנל תודה מראש.
    סגור
  • יש רק חברה אחת - הזדמנות ישראלית יה"ש. בהצלחה. (ל"ת)
    ראובן 22/11/2012 09:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    אם ישי 2 מיליארד אז הזדמנות 200 מיליון
    תייר מזדמן 21/11/2012 22:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איפה פה בדיוק ההזדמנות
    סגור
  • טעות. תוריד את המזומן שלא נועד לקידוח הזה ונשאר 80מליון
    ראובן 22/11/2012 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מ80 ל200 בחודשיים זו הזדמנות די טובה לדעתי.
    סגור
  • המזומן אין לו משמעות
    אבי לוין 22/11/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הולך לקידוחים ככה שהשווי שוק בול מתאים לעיסקה של 2 מיליראד שקל ויש פה טעות מאוד גדולה בניתוח של הכתבה
    סגור
  • אתה טועה. בלי מזומן אין קידוחים ויש הנפקות מדללות. (ל"ת)
    ראובן 25/11/2012 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    עדן עשו עסקה גרועה
    יוסי 21/11/2012 18:26
    הגב לתגובה זו
    2 3
    היה להם 75 מ"שח אכלו את הכסף על משכורות ועד שעשו עסקה עשו עסקה לא טובה יכלו לקנות מניות וזהו בחברות אחרות עם פיזור אם הקידוח יבש הלך כל ההשקעה כמו עם הכשרה אנרגיה
    סגור
  • 23.
    לשי ששאל אם לקנות עכשיו הזדמנות או לחכות שתרד. מי יודע?
    גז, ששון גז 21/11/2012 15:48
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הכתבה מראה לך שהזדמנות בדאונסייד של 400% יחסית לסטנדרט של רציו אז אתה מתלבט על האם לחכות לירידה של 4%?? יתכן שהיא תרד ויתכן שלא. אף אחד לא יודע את זה. מה תעשה אם היא תמשיך לעלות? תקנה בקנס של 4% על המחיר העכשוי? זה עדיין יהיה כדאי לך כי האפסייד כאמור עצום, אבל לי נראה שעדיף לקנות לפני עליות. בד"כ מניות בסקטור מטפסות לקראת תוצאות הקידוח והקידוח הפעם בטוח מאוד. עם זאת, ברור שיתכנו נפילות וטיסות במניה עד לתוצאות הקידוח. משם הדרך אמורה להיות ברורה.
    סגור
  • 22.
    הזדמנות תעלה הרבה - יש לאן..
    גבי 21/11/2012 15:42
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שווי שוק בחסר
    סגור
  • 21.
    ביזפורטל עכשיו הגזמתם. תהיו הוגנים ותכתבו כמה לוקח
    ותיק בשוק 21/11/2012 14:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השותף הכללי גם בשותפויות אחרות. אתם תראו שהזדמנות לא ממש יוצאת דופן פה, חוץ מאשר במחיר השוק הזעום שלה.
    סגור
  • 20.
    מכל הקידוחים הקידוח הנל הכי מעניין
    הכי ותיק 38 21/11/2012 13:06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ניהול הקידוח בידי צוות ברמה גבהה זכרו 70% זה 100% רק דבר אחד מטריד אותי האם מכונת הקידוח מספיק חזקה לעמוד בלחצים לאור העומק הרב???
    סגור
  • אותה אסדה קדחה בהצלחה בלוויתן ובבלוק 12. היא תעמוד בזה. (ל"ת)
    גז, ששון גז 21/11/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 19.
    ואם הקידוח יאכזב? או ייכשל לגמרי? היכן אלמנט הסיכון
    שמיל 21/11/2012 12:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גרן יענה
    סגור
  • זה הקידוח הבטוח ביותר שהיה אי פעם בארץ
    גז, ששון גז 21/11/2012 12:25
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לפני כמה ימים רוני הלמן התייחס אליו בתור הצלחה ב100%. תכפיל מחיר TCF של רציו ב77% הצלחה אם תרצה ועדיין תקבל שהזדמנות נסחרת ברבע משוויה ההוגן.
    סגור
  • היה יותר בטוח משרה ומירה ? (ל"ת)
    שי 21/11/2012 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • בהחלט. הזדמנות לא נכנסה לשרה ומירה כי הן היו מפוקפקות.
    גז, ששון גז 21/11/2012 14:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אסור להאמין לעופר נמרודי בכלום. בכל מקרה גם אחוזי ההצלחה במירה היו נמוכים בהרבה מבישי שהוא בעצם קידוח אימות של בלוק 12.
    סגור
  • לששון
    שי 21/11/2012 15:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם כדאי ליקנות עכשיו קצת היזדמנות או לחכות ל 25 כי נשאר עוד כחודשיים לסיום הקידוח ויכול להיות תקלה בקידוח מחכה לתשובה תודה
    סגור
  • 18.
    בורסה
    ישי 21/11/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה בטחון שורר בבורסה כאילו והיא מנהלת את משא ומתן להפסקת האש כשחושבים ליום שאחרי לוקחים בחשבון שני אפשרויות.
    סגור
  • 17.
    אפסייד אדיר בהזדמנות
    הזיש הזישוני 21/11/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    השוק ממתין לתגלית כדי להסתער
    סגור
  • 16.
    ירון זר
    ליאור. 21/11/2012 11:58
    הגב לתגובה זו
    3 2
    צדקתה מאוד ! כל הכבוד לתמחור הנכון והעקבי שלך בנוגע לחברה, היזדמנות ישראלית מזה חצי שנה נקווה מאוד שבקרוב נגיע לשער -38 וזאת לפני התגלית בקידוח ישי.
    סגור
  • 15.
    זהירות! מריצים אותה לקראת ההנפקה!! (ל"ת)
    אחת שמבינה 21/11/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • מחיר הקידוח.
    נוכל 21/11/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מחיר קידוח במים עמוקים יעבור ה=100 מליון דולר ! בטוח שהשותפים ירצו הכסף שלך !!!! (בשפת הגנבים זה נקרא " הנפקה"...). ובכלל בעוד חודשים ....אלוהים גדול....
    סגור
  • 14.
    השווי האמיתי של ההזדמנות
    kowa 21/11/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    11 2
    השווי האמיתי עכשיו על השולחן. מוצע לכם בלפחות 50 אחוז הנחה :-) פנו לבנק שלכם ובקשו מנה גדושה של ההזדמנות הישראלית.
    סגור
  • 13.
    יש פה חשבון מאוד לא ברור איך...
    אבי לוין 21/11/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך שווי של 200 מיליון שקל שזה 50 מיליון $ משקף שווי מאגר של 200 מיליון$ לפי חשבון פשוט זה שווי של 500 מיליון$ לכל המאגר ,מישהו פה טעה בחשבון?
    סגור
  • כי שכחת את המזומן של הזדמנות - 120M שקל. (ל"ת)
    גז, ששון גז 21/11/2012 12:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 12.
    אין ספק - הזדמנות תהיה מניית אחד העם ב2013. גזור ושמור. (ל"ת)
    ותיק בשוק 21/11/2012 11:47
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 11.
    הזדמנות - בעלת הפוטנציאל הגדול בסקטור. (ל"ת)
    דני משקיע 21/11/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 10.
    הזדמנות ישראלית רציו הבאה (ל"ת)
    משקיען 21/11/2012 11:46
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 9.
    אופציה - 4
    ,תומר. 21/11/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה הזמן להחליט על הארכת מועד הפקיעה לפחות לחצי שנה זה לגמרי צודק ומתבקש.
    סגור
  • 8.
    אופציה 4 של הזדמנות - הארכה בימים הקרובים... (ל"ת)
    אחד שיודע 21/11/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • לא האריכו אותה כבר
    אריק 21/11/2012 14:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם האופציה הזו הוארכה בעבר? יש זמן...הפקיעה 31/1 מתי יודיעו?
    סגור
  • ולא משחיל. כי אני מחזיקה שם ומחכה.... (ל"ת)
    הלוואי שאתה צודק 21/11/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אדן אנרגיה!!!
    משה 21/11/2012 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בדרך לשער 40!!!
    סגור
  • 6.
    זוכרים את ההשחלה של הגרוזיני מהכשרה אנרגיה ?? (ל"ת)
    השחלה מהסרטים 21/11/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 5.
    זוכרים את ההשחלה של הגרוזיני מהכשרה אנרגיה ?? (ל"ת)
    השחלה מהסרטים 21/11/2012 11:22
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 4.
    הזדמנות יהש תסחר בקרוב בשער 50+
    א. יפית 21/11/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    14 2
    הבוננזה האמיתית של השוק
    סגור
  • 3.
    גבעות - פוטנצייל מטורף (ל"ת)
    אלישע 052-8928464 21/11/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • הבעיה של גבעות זה ההנהלה
    אמיר 21/11/2012 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרבה עובדים שגוזרים קופון ע"ח השותף המוגבל. מושכים עבודה כדי לקחת עוד משכורות. מעקבים עליה לקרקע כמה שיותר. תראה איך שמן תקתקה את הביורוקרטיה. המקדח מחכה בקפריסין מראש. קודחים תוך שלושה ימים מהאישור. גבעות שוואיה שוואיה... נ.ב מישהו שמע משהו אי פעם מהדובר של גבעות? הוא מקבל משכורת כל חודש ולא פוצה פיו.
    סגור
  • 2.
    תמצות הכתבה - הזדמנות נסחרת לפי 56M$ לTCF. סופר זול.
    גז, ששון גז 21/11/2012 11:13
    הגב לתגובה זו
    15 1
    העסקה נחתמה לפי 130M$ - יותר מפי 2. רציו נסחרת לפי 261M$ לTCF - פי 5! ישראמקו לפי 623M$ - פי 12!!!! מתוך זה שישי יוחרג מצמח וייוצא במלואו הרי שכל TCF בישי, שככל הנראה ייוצא מהר יותר מאשר בלוויתן, צריך להיסחר בין רציו וישראמקו, כלומר בין פי 5 לפי 12 מהשווי הנוכחי, וזה תחת ההנחה השגויה שישראמקו ורציו לא ימשיכו לעלות עוד. הפער בין השער הראוי של הזדמנות לשער בפועל הוא פשוט מדהים.
    סגור
  • 1.
    זו עסקה קטנה !!שלא משקפת שווי אמתי לדעתי
    אנונימי 21/11/2012 10:58
    הגב לתגובה זו
    6 4
    מספר מבוטל של מיליוני שקלים אינם יכולים אינדיקטור.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות