ברקע לעליית המחירים; הפידיונות של רשתות השיווק ירדו ב-4.5%
לפני זמן קצר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתון המכירות של רשתות השיווק בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2012. על פי הנתון, במהלך החודשים, אוגוסט-אוקטובר חלה ירידה של 4.5% במכירות רשתות השיווק, זאת לאחר יציבות בשלושת החודשים מאי-יולי שבה התרחשה עליה של 0.1%.
בד בבד, חלה בחודשים אוגוסט-אוקטובר ירידה של 5.9% בפדיון של רשתות המזון, זאת בהמשך לירידה של 2.6% בחודשים מאי-יולי 2012 .
ניתן לשאר שהירידות במכירות נוצרו עקב העלאות במחירים של מוצרי המזון שהתרחשו בזמן האחרון. כידוע, חברות כגון יוניליוור, אוסם ושטראוס העלו בחודשים האחרונים את מחירי המוצרים שלהם בשעור של עד כ-7%. לאחר הודעת החברות גם רשתות השיווק הצטרפו והודיעו גם הן על העלאות מחירים.
הפרסום מגיע ביום שבו רשת רמי לוי, השחקנית השלישית בגודלה בבעלותה 23 סניפי דיסקאונט, דווחה על כך שברבעון השלישי של השנה הסתכמו ההכנסות של הרשת ב-746.7 מיליון שקל, עלייה של 23% ביחס לרבעון המקביל. ברמי לוי הסבירו כי ברבעון השלישי נרשם זינוק של 5.8% במכירות של חנויות זהות (חנויות שהיו קיימות גם ברבעון השלישי של השנה וגם ברבעון המקביל).
נתוני המכירות ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה