אושרה תוכנית להקמת 287 יח"ד במגדלים בני 44 קומות בקרייה בת"א
הועדה המקומית תל אביב אישרה היום (ד') את תכנית מתחם כנרית- פינת רחוב קפלן ולאונרדו דה וינצ'י, במסגרת "הסכם הקו הירוק" שנחתם בין העיריה, מינהל מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד התחבורה ואשר כולל מספר פרויקטים באזור וקושר את ביצועם עם פתרון לשיקוע קו הרכבת הקלה העוברת ברחוב אבן גבירול בתת- הקרקע (הקו הירוק).
האזור העתיד להתפנות משימושיו הצבאיים, יהפוך למרכז עסקים מטרופוליני בשימוש מעורב לתעסוקה, מסחר ומגורים בבינוי אינטנסיבי. התכנון המוצע מאפשר בניית דופן עירונית פעילה למחנה הקריה וממשק אזרחי לחלק זה של המחנה.
התכנית כוללת:
1. הקמת כ-287 יחידות דיור המיועדות למכירה ב- 2 מגדלי מגורים בגובה 44 קומות, מעל קומת הקרקע, בחלקו המזרחי של הפרויקט. הועדה המקומית קיבלה את המלצת מהנדס העיר כי 20% מהשטח המיועד למגורים יוקצה ליחידות דיור קטנות אשר שטחן יהיה עד 65 מ"ר עיקרי. יתרת שטחי המגורים הנותרים יקבע במסגרת תמהיל גודל יחידות דיור, אשר יוגש לאשור הועדה המקומית במסגרת אישור תכנית עיצוב ופיתוח.
2. הקמת מבנה דו אגפי בן 6 קומות שיכלול 2 קומות מגורים בהן יחידות דיור המיועדות להשכרה + 4 קומות משרדים מעל קומת קרקע וגלריה מסחרית לאורך הרחובות קפלן ולאונרדו דה וינצ'י, ומנגד שני אגפים למגורים ומשרדים (אגף מזרחי ואגף צפוני) בני 11 קומות שיכללו 2 קומות מגורים בהן יחידות דיור המיועדות להשכרה + 9 קומות משרדים מעל קומת הקרקע המסחרית. הועדה החליטה להמיר את שני המבנים הללו ממשרדים בלבד לשימושים מעורבים של מגורים להשכרה ומשרדים.
3. בניית שטחים לשימושים ציבוריים בהיקף של 1,500 מ"ר שטחים עיקריים + שטחי השירות הנלווים להם.
4. תותר הקמת עד 7 קומות מרתף בתחום המגרש לשימושי חניה ושטחי שירות. 30% ממקומות החניה לשימושי תעסוקה (לרבות מסחר ושטחים ציבוריים), יהיו פתוחים בתשלום לציבור הרחב.
הסכם הקו הירוק נחתם בחודש יוני 2012 והוא כולל את שיקוע הקו הירוק בציר רחוב אבן גבירול וקידום תכניות המדינה המצויות באזור זה. שיתוף הפעולה במקרה זה בין עיריית תל אביב-יפו, מינהל מקרקעי ישראל, משרד התחבורה ומשרד האוצר, אפשר, במקביל לקידום תכנון ציר הקו הירוק כציר משוקע, קידום של 4 תכניות בנין עיר באזור שבין אבן גבירול למתחם סבידור - רכבת ארלוזורוב הקרוי מתחם 2000, תכניות שיוסיפו אלפי יחידות דיור חדשות במרכז תל אביב-יפו.
מהוועדה המקומית נמסר כי תכניות אלה מקודמות בלוחות זמנים מזורזים תוך שימת דגש לתכנון משלב שטחי ציבור בנויים אשר יתרום לאזור ויאפשר חידוש ופינוי של חלקים נכבדים מאזור צפון הקריה ושינוי משמעותי באזור תחנת הרכבת סבידור וסביבותיה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה