באקסלנס ממליצים למכור את סלקום ופרטנר: "2013 - לא בהכרח התחתית"
בבית ההשקעות אקסלנס ממליצים היום (ג') למכור את
סלקום
-3.02%
סלקום
1,860
-3.02%
בסיס:1,918
פתיחה:1,874
גבוה:1,917
נמוך:1,800
תמורה:5,644,590
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
ו
פרטנר
-0.4%
פרטנר
1,987
-0.4%
בסיס:1,995
פתיחה:1,995
גבוה:2,015
נמוך:1,970
תמורה:7,900,496
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
ואומרים במסגרת סקירתם על שוק הסלולר לו הם מספקים המלצת "" כי "2013 לא בהכרח תהווה תחתית לתוצאות".
מחיר היעד שנותנים באקסלנס לסלקום יורד ל-31 שקל, כ-17.3% מתחת למחיר השוק. מחיר היעד לפרטנר יורד ל-20 שקל, נמוך בכ-16.3% ממחיר השוק. האנליסטים מציינים כי קשה להתלהב מפרטנר ומסלקום כשהן נסחרות במכפיל רווח של 13-11.5, מכפילים גבוהים למדי בהתחשב בעובדה שאלה חברות בירידה.
האנליסטים ליאת גלזר וגלעד אלפר טוענים כי "שוק הסלולר מסרב להירגע ואיננו מתייצב, כאשר השבוע הודיעה גולן טלקום על נוסף עם מחיר של 49 שקל ל-6 חודשים, זאת דקה אחרי שסמייל (החברה הבת של פרטנר) יצאה עם חבילה קלה ב-9 שקל... וזה רק השבוע. המשמעות היא כי למרות שהחברות הוותיקות מנסות לגבות מחירים גבוהים יותר, בפועל אנו רואים את כולן שוחקות את המחירים בצורה זו או אחרת".
להערכת האנליסטים של אקסלנס השחיקה הדרמטית ב-ARPU (ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי) - טרם מאחורינו. "לאחר שחיקה של 4 שקל בממוצע ב-ARPU ברבעון השלישי אנו צפויים לראות שחיקה גבוהה יותר ברבעון הרביעי (כ-6 שקל), כאשר זו תימשך גם אל תוך 2013. אנו מריכים כי ה-ARPU הממוצע בסלקום ופרטנר יהיה ב-2013 ברמה של 75 שקל ו-80 שקל בהתאמה לעומת 87 שקל ו-98 שקל בסוף הרבעון".
בהתייחס לתהליך איבוד המנויים ברבעון השלישי אומרים גלזר ואלפר כי הוא משקף רק את ההתניידות ולא את הנטישה. ומציינים כי "נתוני איבוד המנויים שראינו ברבעון השלישי אינם כוללים מנויים שהתנתקו במהלכו אלא רק כאלה שהתניידו, ולכן נתוני איבוד המנויים ברבעונים הקרובים עדיין צפויים להיות גבוהים".
"כמו כן, גם אם אנו פחות אופטימיים לגבי גולן טלקום ויכולת הגיוס שלה קדימה, ההנחה כי הוט מובייל תעמוד בנתח שוק של 7% עוד חצי שנה יצריך ממנה להכפיל את כמות המנויים שלה ולכן להיות אגרסיבית אל מול המתחרים".
האנליסטים מציינים כי ההתייעלות של החברות צפויה להמשיך, אך גם ב-2013 היא לא תפצה על השחיקה בהכנסות. עוד הם מציינים כי שעון הסטופר של השוק הסיטונאי מהווה הזדמנות אך גם איום שעלול להביא את חברות הסלולר לאיבוד נתח שוק משמעותי להוט ולבזק.
בסיום הסקירה מדגישים האנליסטים גם איפה הם עלולים לטעות ואומרים כי "ייתכן שבעלים חדשים - נניח סבן בפרטנר - יחליט להאיץ בצורה קיצונית את קצב ההתייעלות, למשל ביצוע שינוי במודל העסקי שיאפשר פיטורים של 2,500 איש נוספים, כלומר חיסכון של כ-300 מיליון שקל בשנה. וכן הם מציינים את האפשרות שמימוש המיזם של חברת החשמל עשוי לאפשר לפרטנר וסלקום דריסת רגל אמיתית ואפקטיבית בשו הקווי ובכך להגדיל את הסיכוי על פני הסיכון".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה