שחקן מעו"ף (לשעבר): "לפני 10 שנים הייתי יכול 'לעשות דירה' ביום בבורסה בת"א, המכונות הרסו את זה - שיגבילו אותן"

על רקע דשדוש המחזורים בבורסה בת"א, Bizportal שוחח עם סוחר מעו"ף שבחר להעביר פעילות לחו"ל. "יש פה קושי של נזילות והגיון..."
 | 

מדד המעו"ף חוגג 20 שנה להשקתו ב-1992, ושוק הנגזרים שמוחשב בשנת 1999 נחשב במשך תקופה ארוכה למנוע המרכזי של הבורסה בת"א, אך בשנה האחרונה ניכרים שינויים משמעותיים בשוק המקומי ובראשם ירידה בהיקפי המסחר ובנזילות של השוק המקומי. בשיחה עם Bizportal התייחס היום סוחר מעו"ף בכיר שכבר לא פעיל בשוק המקומי, לסיטואציה כיום באחד העם.

לדבריו, "רוב השחקנים המקצוענים שסחרו על בסיס יומי עברו לשווקים בחו"ל, לאפיקים אחרים כמו מט"ח או שפשוט עזבו את פעילות המסחר. אם לפני 10 שנים הייתי יכול ללכת ליום עבודה בבורסה בבוקר ולחזור עם כסף שמספיק לקניית דירה בערב. היום זה לא המצב. מי שלא הבין שהתנאים השתנו ולא עשה את ההתאמות המתבקשות אכל אותה, ויש הרבה שלא שרדו".

הסבר לטענות אלו ניתן לראות בנתוני הבורסה לני"ע לפיהם, מתחילת שנת 2012 ועד אוקטובר נסחרו מדי יום בממוצע 238 אלף אופציות על מדד ת"א 25 לעומת מחזור יומי ממוצע של 357 אלף אופציות מעו"ף בשנת 2011, צניחה של 33% בהיקפי הפעילות בנגזרות המעו"ף.

"כבר ב-2008 וב-2009 אמרתי בצורה מאוד ברורה שהמחזורים ילכו ויירדו כי הבורסה למעשה הפקירה את שוק הניגזרים. גם מה שמנסים לעשות עכשיו, למסד פקיעה שבועית של אופציות מעו"ף - זה מעט מדי ומאוחר מדי".

"ב-2008 הקראש בשווקים הביא למחיקה של הרבה מאוד חשבונות שנהגו לסחור בשוק, וב-2009 במיוחד אחרי שבית ההשקעות פריזמה קרס, הדבר הבריח גם את המשקיעים המוסדיים משוק האופציות. שני המשברים האלה הביאו לכך שהמוסדיים יצאו מהשוק וכשגם הזרים וגם סחרני היום פשוט נעלמו - מי שנכנס זה מכונות ושחקנים פרטיים גדולים יחסית שעוד נשארו והתחילו לווסת את השוק כרצונם. בפועל שוק המעו"ף איבד את השכלול והנזילות שלו".

"אני חושב שאם היו מגבילים את פעילות המכונות היה הדבר מאפשר לעוד שחקנים לפעול פה, אבל בבורסה לא חשבו מילימטר מעבר לאף. בהתחלה עוד היו שחקנים, אבל הפעילות של המכונות שתמיד פועלות ומגיבות לפני השחקנים האנושיים, הביאו לכך שהרבה שחקנים נשרפו ופרשו. יכול להיות שזו האבולוציה של השוק אבל העובדה היא שכיום המסחר בנגזרים בבורסה הישראלית מתקיים עם הרבה פחות שחקנים וזו עובדה".

"לעומת זאת בשוקי הנגזרים בחו"ל יש מחזורים ואין אף שחקן בודד שיכול להשפיע על השוק ולכן אני כמו רבים אחרים שנהגו לסחור בבורסה באחד העם העברנו את הפעילות לשם. מה שסוחר צריך זה שני אלמנטים מאוד בסיסיים - נזילות והגיון, ואת שני אלה אין כיום בשוק המעו"ף".

תגובות לכתבה(52):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    שחקן מעוף מתרברב.
    יוסי 23/01/2014 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל סיפורים שחקן מעוף לא הרוויח וגם היום לא מרוויח. כל הסיפורים שאין בהם אמת באו בכדי למשוך משקיעים . אנשים נלכדים במלכודת הסיפורים ומשקיעים אצל שחקן מעוף.
    סגור
  • 29.
    על חשבון מי היית עושה דירה ביום ? !
    דודו 24/06/2013 09:09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    על חשבונם של הפראיירים התמימים שנכנסים לשוק המעו"ף ומשאירים שם את כספם . הרי ידוע שמדובר בסכום 0 . על כל מרוויח יש גם מפסיד . לא נורא , כעת המכונות ילמדו אותך קצת לקח ...
    סגור
  • 28.
    לפני 10 שנים, הייתי צעיר ב 10 שנים!!!
    רוצה להתלונן 05/12/2012 09:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפני 10 שנים חלמתי על דירה ביום, היום אני חולם על דירה פעם בשנה!
    סגור
  • 27.
    לפני מאתיים שנים
    לינקולן 01/12/2012 21:28
    הגב לתגובה זו
    15 1
    יכולת לקנות את מנהטן תמורת כמה גולות צבעוניות
    סגור
  • 26.
    באמת
    ראובן 01/12/2012 19:34
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כואב הלב.. אני כל הזמן עם דמעות בעיניים...באמת סיפור נורא עצוב די....אני לא עומד בזה
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    ולמה זה אמור לעניין אותי ?? (ל"ת)
    גל 01/12/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 24.
    מסחר אוטומטי - אם אתה לא יכול עליהם הצטרף אליהם !
    טכנולוגיה 01/12/2012 07:09
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הטכנולוגיה התקדמה בעשור האחרון, גם בתחום המסחר בבורסה, הבעיה שבארץ זה נותר מאחור. עכשיו כשזה מתחיל לתפוס תאוצה מי שהיה מרוויח פעם הרבה מתחיל לבכות כי הוא מאבד את היתרון שלו, למה לבכות ! חפשו בגוגול מסחר אוטומטי וגם אתם תהיו בעל מכונה אוטומטית, הדבר נפוץ בחול ובמסחר במט"ח, תוכנת מחשב שמבצעת את העבודה במקום סוחר שמתייבש כל היום מול המסך
    סגור
  • 23.
    שילך - לא צריכים ספקולנטים כאן (ל"ת)
    אלי 30/11/2012 23:05
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • חייבים ספקולנטים!
    יו"ר איגוד הספקולנטי 01/12/2012 08:14
    הגב לתגובה זו
    15 0
    הבחור אכן בכיין, ומאשים טכנולוגיה (מכונות) שלא בצדק וללא הבנה. אבל, אתה טועה. חייבים ספוקלנטים בשוק - אם לא היו כאלה, אז מחירי ני"ע לא היו מתכנסים לערכם ההוגן (שזה מה שספקולנט עושה - קונה אם נמוך מידי לפי דעתו, מוכר אם גבוה) - כי אף גורם אחר לא עושה תמחור (אלא קונה לפי צרכיו, ולא לפי ערך הנכס (ספקולציה)).
    סגור
  • 22.
    ביב היה מעוניין בנדל"ן כדאי לא לרקן את הקופה עד הסוף
    ציפי 30/11/2012 20:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ולא בבורסה אז כול הספוקלנטים קנו דירות ולא שילמו מס כמו היו משלמים בבורסה
    סגור
  • 21.
    נראה אתכם מחזיקים אופציות עד למחרת ומרויחים
    אורן 30/11/2012 19:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זאת החכמה. לקנות ולמכור אלף פעמים ביום זה רק למכונות.
    סגור
  • צודק ! !
    טכנולוגיה 01/12/2012 07:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    חפש בגוגול מסחר אוטומטי באופציות מעוף, הבנתי שניתן לקבל מערכת מסחר אוטומטי למסחר באופציות מעוף ללא תשלום
    סגור
  • 20.
    בתור סוחר ותיק בשוק כל מילה אמת,כנסו להסבר
    דניאל 30/11/2012 18:30
    הגב לתגובה זו
    25 3
    רדו מהנושא של הדירה זה רק בשביל תפוס כותרת זה הטפל לא העיקר,הנושא החשוב הוא שהשוק מווסת ברמות על בגלל חוסר הנזילות והאטימות של הבורסה והרשות לניירות ערך שהם אלו שאמורים לדאוג שלא יהיה ויסות בשוק ומי שחושב שזה יגמר פה הוא טועה,כשהביטחון העצמי של המווסתים יגבר הם יעתיקו את הויסות למניות וז אולי ירד למישהו האסימון,למי שלא מבין היום בשוק האופציות נעשים דברים חמורים עשרות מונים מויסות הבנקים בשנת 1982 וזה באשמתם הישירה של הרגולטורים שאמורים לפקח ולא עושים את עבודתם נאמנה.
    סגור
  • סוף סוף תגובה ממישהו שמבין
    סוחר 30/11/2012 21:51
    הגב לתגובה זו
    10 2
    תעמקו קצת מעבר לכותרת הפופוליסטית, הסוחר מתאר את מה שקרה בשוק שלנו "אחד לאחד".
    סגור
  • שאלה- אז איך כל הרגולטורים מסבירים את מה שהם עושים ?
    יובל המבולבל 03/12/2012 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה, כולם מטומטמים? הצדק נמצא רק בצד אחד? חשוב לשמוע גם את ההסבר של הצד השני. ואם אפשר בשפה שניתן להבין אותה. תודה
    סגור
  • 19.
    כששחקן מעו"ף לא יכול להרוויח דירה ביום
    עופר 30/11/2012 17:56
    הגב לתגובה זו
    9 3
    זוהי בועת נדל"ן והיא תתפוצץ לנו בפנים.
    סגור
  • 18.
    מי שנתן מכת מוות לבורסה זה ביבי וטראח! שכחתם 25% מס? (ל"ת)
    אנונימי 30/11/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
    25 2
    סגור
  • תאשים את המחאה המטופשת (ל"ת)
    יעקב 30/11/2012 15:49
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 17.
    הספקולנטים הרסו את הכלכלה.
    oraemunna 30/11/2012 13:38
    הגב לתגובה זו
    6 5
    הראיון עם הסוחר מוכיח שהגנבים הקטנים נעלמו ובמקומם נכנסו הגדולים. הבורסות בכל העולם הפכו לקזינו של ספקולנטים ותוצאות פעילותם פגעה אנושות בכלכלת העולם. מה שקורה אצלנו זה כאין וכאפס לעומת מה שקורה בבורסות חו"ל. המסקנה המתבקשת היא לעצור את כל המסחר במכשירים ולחזור למסחר רק במניות שיש בחשבון.
    סגור
  • אתה פשוט מדבר בלי להבין!!!
    אבי 30/11/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    שום דבר ממה שנקרא ספקולציה לא הרס את הכלכלה והגיע הזמן לשים לזה סוף לדיעה הטיפשית הזו. ספקולנטים בבורסה כפי שאותו בחור בכתבה היה, נותנים ומקנים נזילות ומהווים חלק לא קטן מהנזילות. שוק הון בריא זה שוק עם נזילות!!! ולא כמו היום מחזורי אפס ושליטה מושלמת של המכונות. חבל רק שאת זה לא מבינים מנהלי הבורסה ועובדיה, ובמקום לאפשר לנזילות, מקטינים אותה עוד ועוד עם עוד ועוד חוקים דרקונים. לא נשמע בשום בורסה בעולם את השטות הזו ממתני תנודה!! במקום הטיפשות הזו היו פשוט מבטלים את מגבלות השערים. בורסה זה מקום מפגש של רצונות קניה ומכירה, ולא יד נעלמת שקובעת! זה גורם ויגרום לעוד ועוד לעזוב ולסחור בחול ואז הגופים ישארו לסחור עם עצמם ויהיו לטרף על ידי האוטומטים. חבל מאוד שהגברת לבנון ואדון ברונפלד לא רואים מילימטר מער לאפם.
    סגור
  • 16.
    אם הרווחת דירה - השוק היה לא יעיל. היום הוא מאוד יעיל.
    בן 30/11/2012 13:10
    הגב לתגובה זו
    20 2
    המצב היום טוב בהרבה מאשר ב2009 או ב2005. הנזילות פה עצומה באופציות! אם הרווחת "דירה כל יום" - השוק היה לא יעיל. טוב שהוא נעשה יעיל.
    סגור
  • מה זה עצומה... פעילות "עתק". מצטרף לקודמי עדיף שתשתוק. (ל"ת)
    אבי 30/11/2012 18:19
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • מעוף
    אבי 30/11/2012 14:18
    הגב לתגובה זו
    1 11
    אם אתה לא מבין-תשתוק
    סגור
  • אתה לא היחיד שמבין כאן...חוצפה לדבר על דירה ביום..... (ל"ת)
    יעקב 30/11/2012 15:50
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 15.
    באם עשיתה דירה כל יום,משהוא אחר הפסיד דירה, הבורסה היא
    קזינו 30/11/2012 12:14
    הגב לתגובה זו
    11 2
    קזינו של רמאים ומריצי מניות.
    סגור
  • 14.
    אתה מודה שאתה פיננסר /חד גדיא /ביבי שרף את השוק הסולידי
    פריד היהודי 30/11/2012 12:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על איזה בסיס אתה צריך כל יום לעשות דיר ה מי שאפשר זאת צריך להכניס אותו לכלא פני הבורסה כפני הממשלה
    סגור
  • 13.
    על חשבון מי הדירה הזאת?
    יוסי 30/11/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    4 6
    על חשבון העם.!!זו גניבה.
    סגור
  • 12.
    מעניין מי כל יום היה מפסיד דירה???? (ל"ת)
    izy10 30/11/2012 11:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 11.
    לך לקזינו ועזוב אותנו בשקט, ממש מסכן
    שלי 30/11/2012 11:54
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ומה אתם בכלל נותנים לו במה
    סגור
  • 10.
    בזמן ירידות, כול יו הפסיד דירה
    co007 30/11/2012 11:50
    הגב לתגובה זו
    5 5
    שיפסיק לבכות ולבלבל את השכל. עוד וחר בגרוש. תמיד יש את מי להאשים. תאשים את עצמך על ההפסדים שנגרמים לך. גם בחו"ל לאחר תקופה של עליות תבוא המפולת. מקווה שתפסיד את המכנסיים .
    סגור
  • 9.
    בכיין - המכונות הביאו נזילות ושיכללו את השוק.
    lepxii 30/11/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    24 5
    כן, כבר אין "דירות כל יום" בשוק - כי הספריידים מאוד הדוקים והתמחור מאוד הוגן. המכונות מתחרות אחת בשניה ומתכנסות בצורה הגונה למחיר הנכון, ההגיוני. יש כמות ענקית של נזילות בשוק המעוף היום - ניתן לבצע 100 חוזים (10 מש"ח) בספריידים של 0.3-0.6 נקודות! שזה כלום! לא היה שם בעבר. מי נפגע? אותם אלה שפעם סיפקו נזילות באופן ידני וארכאי ונהנו מהספריידים העצומים ועיוותי המחיר ששררו בשוק. כל מי שמנסה לקנות/למכור במחיר הוגן - הרוויח המון משיכלול השוק שעבר המעו"ף (שדא"ג - מכונות פעולות בו כבר לפחות 14 שנה)!
    סגור
  • אתה קשקשן
    בוט 30/11/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
    3 9
    כן התמחורים הוגנים אבל על איזה נזילות אתה בדיוק מדבר ? הכמויות ע"נ ברמות העליונות הן זעומות.
    סגור
  • אתה טועה מטעה
    רוני 30/11/2012 12:41
    הגב לתגובה זו
    5 10
    היום לקנות או למכור מאה חוזים אוטומטית מורידים או מעלים את השוק בנקודה ולפעמים מעט יותר.רואים את זה באינספור שידורים הזויים ממש באמצע היום בלי שום קשר לכלום.זה ברור מאד שמי שושה את השידורים האלו זו אותה מכונה שעובדת בנכס בסיס ומכוונת את השוק על פי הדלתה שלה בנכס בסיס באותה נקודת זמן.המכונות בלי ספק משפרות נזילות ובלעדיהן המחזורים אולי היו נמוך הרבה יותר.אבל וזה אבל גדול,חייב להגביל את זה,את הפעילות,להטיל עליהן עמלה על כל שידור שמעמיס אין סוף על הבורסה בכמות שידורים מטורפת פר שנייה.השוק פה גמור בלי שום קשר לכלום,לא מיין איש,מכונות מתחרות אחת בשנייה,תפסות אחת את השנייה ולסחור הידני שהיווה אחוז נכבד מהמחזור פעם,כבר אין לו מקום כאן כמעט.זה כמובן לא יימשך לנצח מאחר ואת הסוחר הידני תמיד יצטרכו,לא בטוח שכך את המכונות.ואתה לפקסקיל מגיב פה תמיד שמישהו מדבר בגנות המכונות.כנראה שאדוני מפעיל מכונה(כל הכבוד אבל גם לי יש אחת כזו במניות)ומגן בחירוף נפש על פעילותן.אני אובייקטיבי ויודע שהמכונה שלי משפרת נזילות בשוק אבל 90 אחוז אם לא מאה אחוז פוגעות במשקיע.
    סגור
  • יש שורה של מגבלות בתל-אביב על מכונות. זה שוק מתקדם.
    lepxii 30/11/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    10 4
    יש Kill switch. יש מגבלה על ציטוטים/מחזורים. לא ניתן לשדר ללא אבחנה ללא קנס. השוק בתל-אביב נזיל הרבה יותר. לגבי חוזים - יש גורמים שבאופן קבוע מבצעים כ-100 חוזים (12 מש"ח נכס בסיס) ומקבלים מחיר הוגן. הספרייד היום הוא אפסי - 0.15 עד 0.4 נקודות על הגלום. העומק הוא עצום. לכל משקיע שמנסה לקנות ולמכור בזול - המצב יותר טוב. המצב פחות טוב למי שהרוויח פעם מהספריידים הענקיים ומעיוותי תמחור ענקיים שהיו בין סדרות שונות של אופציות. כן - ה"דירות" הללו נעלמו.
    סגור
  • ואתה ממשיך וממשיך ממשיך
    רוני 30/11/2012 22:50
    הגב לתגובה זו
    2 7
    יש דברים שנעשים במעוף שגובלים כבר בפלילים.אני משנת 98 בשוק ההון,סוחר בנכס בסיס,אגמים וכו וגם קצת אופציות.במעוף אין לך סיכוי לעשות שום סקאלפ של עשרה שקלים וזה למה??כי יש מכונה שמזהה שידור של הוראה ידנית או אוטומטית והיא סוחבת אותו אוטומטית קודם כל לעשרים שקל לפחות הפסד.לא ייתכן הרי שטובי הסוחרים בישראל שהיו מרוויחים ב99 אחוז מהמקרים בסקאלפ מרוויחים היום בלחץ ב10 אחוז.לא ייתכן שכל טרייד ביומי ילווה אוטומטית בעשרה שקלים קנס גם אם עמדת על הסקיו הכי מדויק.עזוב לפקסיל,אתה כנראה דנדש בשוק ולא מבין שזוהי שירת הברבור של שוק ההון הישראלי.אם לא ניכנס למדד היאירופאי שנה הבאה(ולא ניכנס)המצב פה יהיה הרבה הרבה יותר גרוע.שבת שלום.דבר אחרון;אמרתי שהמכונות בהחל מוסיפות לנזילות של השוק אבל בהחלט יש מקום לתת להן מגבלות של שידור פר ביצוע הרבה יותר יקר והוגנות.כי אם אתה עומד ביד ומכונה עוקפת אותך ואתה משפר ומשפר ומקבל בסוף,המכונה כבר לא תעמוד מגדרה מתחתיך אלא במחיר נמוך יותר.אגב,חשוב להגיד גם ש90 אחוז מהן מפסידות כסף.
    סגור
  • אתה ממשיך להטעות
    רוני 30/11/2012 15:44
    הגב לתגובה זו
    3 8
    היום הספרייה למי שרוצה מאה חוזים עולה נקודה ואף יותר.הנזילות לא קיימת באופציות,רואים עשרות שידורים בים של אופציות בודדות שמזיזות את הסינתטי בנקודה ואף יותר אז מאה חוזים לא יזיזו???עזוב נו אתה משוחד.לגבי הקנסות אתה גם מטעה.לפעמים אני סוחר בנכס,מכניס ביד ואז מתחילה לולאה רצחנית של אינספור הוראות שעוקפות אותי,הולכות וחוזרות ככה בהמון המון הוראות.ברגענשני מבטל המכונה חוזרת למקומה וײַושבת בשקט.אז אם על זה לא עושים מגבלה אני לא יודע על מה כן.וברור שלשמנה גברת אסתר לבנון המכונות זה טוב כי אם לא הן המחזור פה ביום בלחץ 200 מיליון שקל.
    סגור
  • כמה שאתה צודק! והכי יפה הוא...
    אבי 30/11/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    2 8
    כשאתה דופר למכונה או קונה אסק ממנה פתאום אתה נוכח לדעת שהכמות שביצעת היא מינורית או על סף המינימלית. אבל אז מתחילה השתוללות בספר הפקודות. נזילות אמר האדון..... לפעמים פקודה של אופציות בודדות משנה הכל! אין שום נזילות!!!! והכי יפה... המצאת העמלת מינימום שהבורסה גובה על כל נגיעה. תכניס פקודה של מאות אלפי שקלים ופתאום תקבל את זה במאות עסקאות, אז כמה עמלה אתה משלם? אבסורד!
    סגור
  • אתה מודה בתשובך שזה מגביר נזילות.
    lepxii 30/11/2012 16:12
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ללא המכונות - השוק היה הרבה יותר דליל. הן פועלות חרף המצב הקשה - ואיך שהוא עוד מביאים פה נזילות. זה טוב לכל מי שנשאר פה למרות כל הבעיות - כי עדיין ניתן לבצע במחירים הגיוניים ובספרייד (מרווח) סביר. לגבי 100 חוזים - רואים עשרות ביצועים כאלה מידי יום במעוף (בבום, בבת אחת). והן מקבלות תמחור מאוד יפה - את הספרייד + 50% לערך (ספרייד על 0.15 ל 0.4 (סוף/תחילת חודש) אז הוא מקבל 0.225 ל 0.6).
    סגור
  • 8.
    אם עשית דירה ביום בשביל מה להמשיך לעבוד??
    בן 30/11/2012 11:26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ליצן... לפי דבריו מספיקה שנה עבודה בשביל לממן עשרים תקופות חיים...
    סגור
  • 7.
    אני בתהליך הקמה של חברה בשם KING INVESTMENT
    KING investment 30/11/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    2 11
    אני שואף להנפיק את החברה בשוק ההון הישראלי והאמריקאי ולגיס כ 300 מיליון דולר ארצות הברית ולהתחיל לרכוש נתחים מחברות בשוק ההון וכן לקנות נדלן מי שהוא יודע או מכיר אנשים בעלי קשרים במוסדיים ובנקיים? המיל שלי הוא GLOOP55555@GMAIL.COM
    סגור
  • 6.
    כנסו
    כהן עמוס 30/11/2012 10:55
    הגב לתגובה זו
    4 5
    וזה תקין בעינייך שעשיתה דירה כל יום?אתה ההאחרון שצריך לבוא בטענות.
    סגור
  • איזה קנה וצרות עין יש לך?
    אנונימי 30/11/2012 11:43
    הגב לתגובה זו
    6 5
    זכותו לעשות כסף אם הוא מצליח למה לא? זכותו לעשות 2 דירות ליום מה זה נוגע לכם? וזכותו גם לבוא בטענות משהו פה לא תקין עובדה וזה משפיע על כולם לא רק על סוחרי בורסה אלא גם על הפנסיה שלך מאז שבחרת ביבי וועדת בכר מה לא הבנת?
    סגור
  • סוף כל סוף תגובה לעניין!!!!!! (ל"ת)
    אבי 30/11/2012 18:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • מסחר בניגזרים זה הימור ונוכלות אז יאללה שתוק מפגר (ל"ת)
    יעקב 30/11/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 5.
    האם פריזמה נפלה בגלל מסחר בנגזרים?
    כותב שרוף 30/11/2012 10:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי "נשרף" בנגזרים ב- 2008?
    סגור
  • קרן אופציות נובה סטאר נמחקה לגמרי
    אורן 30/11/2012 19:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיליונים רבים נמחקו תוך מספר חודשים בסוף 2008 ותחילת 2009 מאד מוזר וחבל שלא נפתחה חקירה
    סגור
  • עידו סמואל, אייל קורן, פריזמה חרמון (ל"ת)
    שקשוקי 02/12/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    תשארו בחו"ל, וגם המכונות שילכו איתכם, נקבל שוק רגוע
    טוב מאד 30/11/2012 10:34
    הגב לתגובה זו
    10 1
    ויציב. לעשות דירה כל יום ? אתה חי בסרט, אין לכם מקום בשוק הזה. הבורסה לא צריכה את התנודתיות, הטלטלות, והפחדות שאתם מביאים.
    סגור
  • 3.
    "שחקן" למה יש קהל?אולי סתם סחרן ???
    קליפ 30/11/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למה חשוב לכבס בתקשורת שיקרית כל פעילות בזויה?
    סגור
  • 2.
    השוק כאן לא מתאים לאופציות מעוף ! מחזורים נמוכים
    אבי 30/11/2012 10:30
    הגב לתגובה זו
    10 7
    אופציות מעוף נועדו להגן על השקעות ולא נועדו להימורים ! בפועל הם שימשו כקזינו בלבד ! הבוסה לנ"ע צריכה לבטל את שוק האופציות בארץ מיכוון שהוא יוצר עיוותים בנ"ע - אבל האיטרס הכספי מהעמלות מונעות מהבורסה לפעול נכון ובהתאם !
    סגור
  • לך תרויח באופציות וקח שיעורים בעברית (ל"ת)
    רון 30/11/2012 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    כמה שחצנות! כל יום דירה?! הוא יותר עשיר מבאפט?! (ל"ת)
    אני 30/11/2012 10:24
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות