תאונה חזיתית: דגמי הקאמרי והפריוס של טויוטה - אחרונים במבחני ריסוק
המשבר הקשה שפקד את יצרנית המכוניות היפנית המובילה, טויוטה מוטורס לפני יותר משנה, אז נמצאו תקלות ברבים מכלי הרכב מתוצרתה, מה שהצריך אותה לבצע את ריקול ענק בכל רחבי העולם. עכשיו נתקלת טויוטה בבעיה חדשה - הדגמים המובילים שלה קיבלו את התוצאות הנמוכות ביותר במבחני הריסוק.
דגם הקמארי, שהוא הדגם הנמכר ביותר של טויוטה בקטגוריית המיד-סייז בארה"ב ודגם הפריוס V ההיברידי מתוצרתה - קיבלו את הציונים הנמוכים ביותר במבחני הריסוק החדשים והמחמירים יותר, כך נמצא על ידי קבוצת חברות הביטוח.
שני הדגמים הפופולריים של טויוטה קיבלו את הציון "Poor" (נמוך, חלש, גרוע) במסגרת מבחני הבטיחות בכבישים מהירים שמבצע איגוד חברות הביטוח. במבחן זה מבוצעת באופן מבוקר תאונה שבוחנת את אופן הריסוק ובו הפינה הקדמית של כלי הרכב מתנגשת עם מכונית אחרת, עם עץ א עם עמוד. מבחן זה נחשב למחמיר יותר ממבחן הריסוק שמבצעת ממשלת ארה"ב ובו מבוצעת התנגשות חזיתית בין שני כלי רכב או בין כלי רכב וחפץ.
"למהנדסים של טויוטה יש הרבה עבודה על מנת שהמכוניות מתוצרת החברה יעמדו בביצועים בהם עומדות המתחרות שלה", אמר אדריאן לונד, נשיא קבוצת הביטוח.
ענף הביטוח ייסד את קבוצת הביטוח והציג השנה את מבחן הריסוק המחמיר יותר שנקרא Smaii-Overlap Test מאחר ותאונות מסוג זה מהוות כמעט רבע מכלל התאונות הפרונטליות שגורמות לפציעות קשות או למותם של הנוסעים במושבים הקדמיים של הרכב.
דובר טויוטה מסר עם קבלת התוצאות, "במבחן החדש האיגוד העלה שוב את הרף ואנו נענים לאתגר. נבצע הערכה של הפרוטוקולים של המבחן החדש ואנו יכולים לומר שלא יהיה פיתרון יחיד על מנת שנשיג ביצועים טובים יותר במבחני הריסוק מסוג זה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ולמה לא מציינים את הטובות ביותר (ל"ת)רונן 20/12/2012 12:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מיוצר בתורכיה? (ל"ת)44 20/12/2012 11:24הגב לתגובה זו0 0סגור