שטף נתוני מאקרו בארה"ב: המכירות הקמעונאיות זינקו בדצמבר 0.5%

הצפי היה לעלייה של 0.2% במכירות הקמעונאיות. מדובר בנתון החזק ביותר מאז ספטמבר. האמריקנים יצאו לשופינג למרות החששות מהצוק הפיסקאלי
יעל גרונטמן |

שטף של נתונים מאקרו כלכליים מציף היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט את המשקיעים. בין הנתונים נציין את מדד המכירות הקמעונאיות שהיה גבוה מהציפיות, את מדד המחירים ליצרן שירד בהשפעת ירידת מחירי המזון והאנרגיה ואת מדד האמפייר סטייט הבוחן את הפעילות היצרנית באיזור ניו יורק שסגר חודש שישי ברציפות של התכווצות.

נתון המכירות הקמעונאיות היה חזק למדי כשלפי הדיווח של משרד המסחר האמריקני עלו המכירות הקמעונאיות בדצמבר ב-0.5% לעומת צפי לעלייה של 0.2% בלבד. בניטרול מכירות של לי רכב עלו המכירות הקמעונאיות ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. גם הנתונים לחודשים הקודמים, נובמבר ואוקטובר עודכנו כלפי מעלה.

העליות בחודש החגים התרחשו למרות שהצרכנים נאלצו להתמודד עם הידיעות שזרמו על המאבק שהיה בוושינגטון בעניין הצוק הפיסקאלי. מדובר בחודש בו היו העליות החדות ביותר מאז חודש ספטמבר.

נתון נוסף שפורסם ב-15:30 היה מדד המחירים ליצרן שהצביע על ירידה של 0.2% במחירים הסיטונאיים בארה"ב בדצמבר בעוד שהצפי היה לירידה מתונה יותר של 0.1%. את הירידה במדד הובילו הירידות במחירי המזון שנפלו ב-0.9% ומחירי האנרגיה ירדו גם הם ב-3%. בניטרול מחירי המזון והאנרגיה נרשמה עלייה של 0.1% במדד הליבה. בשנת 2012 כולה עלה מדד המחירים ליצרן בארה"ב ב-1.3%, העלייה המתונה ביותר שנרשמה בנתון זה מאז שנת 2008.

הנתון החלש ביותר שפורסם לפני פתיחת המסחר היה מדד האמפייר סטייט שמעיד על הפעילות היצרנית באיזור ניו יורק שהתכווצה זה החודש השישי ברציפות. המדד נפל למינוס 7.8 בינואר לעומת הנתון שעודכן לדצמבר שעמד על מינוס 7.3. הכלכלנים ציפו שהמדד הזה ישאר שלילי אך הרבה פחות, 2.8 בינואר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה