"ב-2018 תהיה רכבת קלה שתצא מפ"ת לת"א, הקו הירוק יושק ב-2021"
כבר ארבעה עשורים שממשלות ישראל מבטיחות שאוטוטו תוכלו לנסוע ברכבת קלה מפתח תקווה לתל אביב תוך פחות מ-15 דקות, אך הישראלים למודי האכזבות מגיבים בספקטיות.
היום (ד')הונחה אבן הפינה השלישית לרכבת הקלה במעמד שר התחבורה ישראל כץ, זאת לאחר שביום א' החלה לבצע קידוחי ניסיון לקו הירוק של בכיכר רבין וברחוב הדסה בתל אביב.
יצחק זוכמן, מנכ"ל נט"ע, אמר הבוקר בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל כי לפי לוחות הזמנים ב-2018 תהיה רכבת קלה שתצא מפתח תקווה דרך תל אביב עד לבת ים, חלקה עילית וחלקה תחתית.
"ב-2021-2022 יפעל גם הקו הירוק, בעוד שנתיים נקבל את האישור הסטטוטורי", אומר זוכמן. "מסלול הקו יתחיל בחולון, דרך רחוב אבן גבירול בתל אביב ואז יתפצל לזרוע להרצליה פיתוח וזרוע מזרחה לכיוון אוניברסיטת תל אביב עד לאזור עתידים ברמת החי"ל."
עמירם סטרולוב, מומחה בניהול אסטרטגי ובפיתוח מערכות תחבורה, אמר בתוכנית כי ההשקעות ברכבת קלה וברכבת תחתית מיותרות וגבוהות פי 10 עד פי 100 מהשקעה במערכות של אוטובוסים - "אם יתנו לאוטובוסים את אותה זכות דרך בכבישים כמו לרכבת הקלה הם יספקו את אותה התפוקה בעלות הרבה יותר נמוכה. הזמינות, המהירות והגמישות של אוטובוסים רבי קיבולת עדיפות כדי לכסות את גוש דן הרבה יותר מהר."
זוכמן אמר בתגובה כי בעוד שנה יסעו אוטובוסים רבי קיבולת במסלול של הקו האדום עד שקו הרכבת יפעל. לדבריו, באזור השרון, היכן שהיקף האוכלוסיה קטן יותר יפעל הקו הוורוד שיהיה מבוסס על אוטובוסים רבי קיבולת.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.עמירם סטרולוב לא אמרת כלום! ומי אמר שהתפוקה הזאת מספיקהברק יור 16/01/2013 12:19הגב לתגובה זו0 0תרגום: אם לא יהיו מכוניות על כבישים האוטובוסים יסעו יותר מהר. איזו חוכמה!סגור
-
4.לא פלא שהתראיין לתוכנית " מה בוער" - אולי ב2018 , 2025 (ל"ת)הלו זה רדיו 16/01/2013 12:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.בקהיר יש רכבת תחתית כבר 20 שנהאחד העם 16/01/2013 11:30הגב לתגובה זו0 1ישראל כץ "מנהיג התחבורה" וביבי " מנהיג חזק " כפי שהם קראים לעצמם, משאירים את ישראל בפיגור של עשרות שנים אחרי מדינות כמו קאטר, מצרים, טורקיה ויוון.סגור
-
2.אוי. טעות בחילוף מספרים. הכוונה ל-2081 (ל"ת)נוסע 16/01/2013 10:55הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.לא יאומן על מדינת הבירוקרטיה הזאת!!!סוחר27 16/01/2013 10:36הגב לתגובה זו0 040 שנה כדי להקים רכבת קלה! בסין, לעומת זאת, רכבת קלה על מסילה באורך של 560 ק"מ לוקח לבנות שנתיים וחצי. תחי מדינת המושחתים!סגור