נמצאה הסיבה לתקלה בפלאפון: באג שהוביל לתקלה במתג לניתוב שיחות

התקלה התגלתה ביום ראשון, לפני כשבוע וחצי, כאשר החל מהשעה 19:00, לקוחות החברה ברחבי הארץ הלינו כי אין באפשרותם להוציא או לקבל שיחות
יואב כהן |

חברת פלאפון הודיעה לפני זמן קצר כי לאחר שהסתיימה חקירת התקלה ברשת, נמצא כי התקלה נבעה משילוב של בעיה באחד ממרכיבי האיתותים של הרשת ובאג תוכנה באחד ממרכיבי המתג לניתוב שיחות של החברה. כתוצאה מכך, נשלחו הודעות שגויות למתגים, מה שגרם לתקלת הדיבור והמסרונים ברשת.

התקלה תוקנה בתוך 3.5 שעות, במאמצים משותפים של עובדי חטיבת ההנדסה וחברת אריקסון, זאת למרות שמדובר בתקלה נדירה שלא ארעה קודם לכן אצל מפעילים אחרים. ביום ראשון האחרון הגיעה מאריקסון גרסת תוכנה מתקנת, ולאחר שנבדקה במעבדת פלאפון, הותקנה הגרסא במתגים ברשת.

כידוע, התקלה התגלתה ביום ראשון, לפני כשבוע וחצי, כאשר החל מהשעה 19:00, לקוחות החברה ברחבי הארץ הלינו כי אין באפשרותם להוציא או לקבל שיחות. בנוסף, דיווחו הלקוחות כי לא הצליחו לשלוח או לקבל מסרונים.

בשעות הראשונות הועלה החשש כי ייתכן ומדובר במתקפת האקרים, אך היום כאמור הסתבר באופן סופי כי מדובר בתקלה טכנית. גם לקוחות הרשתות המסתייעות בתשתיותיה של פלאפון, רמי לוי וחלק מצומצם מלקוחות HOT מובייל דיווחו על תקלות תקשורת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה