באפט מאמין בצרכן האמריקני: קונה את מותג הקטשופ היינץ ב-28 מיליארד דולר
וורן באפט מאמין גם הפעם במה שהצרכנים אוהבים, הפעם רוכש גורו ההשקעות הוותיק יחד עם חברת ההשקעות 3G קפיטל את יצרנית הקטשופ הפופולרית היינץ בתמורה ל-28 מיליארד דולר - העסקה הגדולה ביותר שנעשתה בענף המזון מעולם.
מניית היינץ מזנקת ב-20% במסחר המוקדם בוול סטריט לרמת שיא של 72.6 דולר. מחזיקי המניה של היינץ יקבלו במסגרת העסקה 72.5 דולר למניה במזומן בהיקף של 23 מיליארד דולר ובנוסף לוקחים על עצמם המשקיעים גם את חובות החברה בסך של כ-5 מיליארד דולר. כבר כעת סוגרת מניית היינץ את הפער ונסחרת במחיר דומה. ברקשייר האת'ווי שבשליטת באפט תשקיע 12-13 מיליארד דולר בעסקה והיתרה תמומן על ידי 3G קפיטל ועל ידי אשראי מ-JP מורגן ומוולס פארגו.
היינץ אינה חברה חלשה כל וכלל, אלא חברה שנסחרה עוד לפני הדיווח קרוב לרמת השיא לאחר שב-30 הרבעונים האחרונים הציגה צמיחה רציפה בהכנסות. לאחר הרכישה, ימחקו מניות היינץ מהמסחר בוול סטריט והחברה תהפוך לפרטית. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי של השנה.
את הרכישה של היינץ יבצעו יחד ברקשייר האת'וואי וחברת ההשקעות 3G קפיטל. בכך מגדיל באפט את ההימור שלו על תחום מוצרי הצריכה. באפט חיפש זה זמן רב השקעה משמעותית, זאת לאחר שקופתה של ברקשייר האת'אווי תפחה והגיעה ל-45 מיליארד דולר. באפט הבהיר כי בקופת החברה נותר עוד מספיק כסף על מנת לקנות עוד "פיל".
נציין כי פרט לקטשופ מייצרת היינץ מוצרים רבים נוספים ובהם ממרחים שונים, חטיפים ומזון לתינוקות. השוק האמריקני אחראי לכ-28% מהכנסות החברה ולכמחצית מהרווח של החברה. נזכיר כי באפט הוא אחד המשקיעים הגדולים גם בחברת קוקה קולה שבמניותיה הוא מחזיק כבר שנים ארוכות. באפט גם עזר למארס לממן את רכישת יצרנית המסטיקים Wrigley.
"להיינץ יש פוטנציאל צמיחה חזק ועקבי המבוסס על סטנדרטים איכותיים גבוהים, יזמות מתמשכת, הנהלה מצויינת ומוצרים מעולים וטעימים. זו עסקה כלבבי ושותף כלבבי. להיינץ יש מוצרים פנטסטיים, אנחנו שמחים מאוד להיות חלק מהשותפות החדשה" אמר באפט עם פירסום דבר הרכישה.