דו"ח מאכזב לרמי לוי: רווח של 25 מיליון שקלים ב-Q4, המניה נחתכת 2.7%
רשת הקמעונאות רמי לוי פירסמה דו"חות כספיים פושרים לרבעון הרביעי של 2012 ולשנה כולה. החברה רשמה ברבעון הרביעי גידול של 20% בהכנסות לרמה של 700 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וגידול של 24% ברווח הנקי לרמה של 25 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2011.
נציין כי התוצאות הכספיות פיספסו את התחזיות המוקדמות של האנליסטית אילנית שרף מבית ההשקעות פסגות והאנליסטית ליאת גלזר מבית השקעות אקסלנס, שצפו הכנסות גבוהות יותר ברבעון הרביעי של 702.2 מיליון שקל ושל 702 מיליון שקל בהתאמה, כשהרווח הנקי הצפוי היה 29.4 מיליון שקל ו-26.1 מיליון שקל בהתאמה.
בסיכום השנה כולה, רשת הקמעונאות נרשמה עלייה של 26% בהכנסות ל-2.79 מיליארד שקל לעומת 2.2 מיליארד שקל ב-2011. הרווח הנקי רשם עלייה של 17.2% לרמה של 110.4 מיליון שקל. נקודה נוספת שראוי לציין אותה היא הרוווח תפעולי של 29.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2012, גידול של 21.6% לעומת הרבעון הרביעי אשתקד, נמוך מהצפי של שרף לרווח תפעולי רבעוני של 33.7 מיליון שקל.
בנוסף, הפדיון של חנויות זהות עלה בשנת 2012 ב-7.5% ותזרים המזומנים עלה ל-152 מיליון שקל. הרשת, שמפעילה כבר 24 סניפים בבעלתה ו-2 נוספים באמצעות זכיינים, הודיעה כי בכוונתה לפתוח 8 סניפים חדשים עד לרבעון השני של 2014.
עלות שכרו של רמי לוי הסתכמה בשנה החולפת ב-3.85 מיליון שקל, ואילו אשתו עדינה, שמשמשת כגזברית הרשת, קיבלה שכר על סך של 1.18 מיליון שקל.
האנליסטית ליאת גלזר מאקסלנס התייחסה לדו"ח: "בשורה התחתונה, דוח מעט מאכזב כתוצאה מתזוזה בהוצאות בין הרבעונים במחצית השנייה. אנו חוזרים על כך שהבעיה העיקרית של החברה בשלב זה של הצמיחה הינו בצד השליטה על ההוצאות אשר צומחות בשיעור גבוה מהצמיחה בהכנסות. אנו חוזרים על המלצת תשואת שוק עם מחיר יעד של 147 שקל למניה".
רמי לוי, מנכ"ל החברה התייחס לדו"חות: "בשנת 2012 המשכנו להציג צמיחה דו-ספרתית משמעותית בהיקפי הפעילות של הרשת ולהגדיל את רווחיה. הצמיחה של הרשת באה לידי ביטוי בעלייה של כ-7.5% בפדיון של החנויות הזהות שלנו, ברבעון הרביעי גדלנו בשיעור של 10.4% בפדיון החנויות הזהות, דבר המצביע על אמון ומעבר של לקוחות חדשים לרשת. לרשת היום כ-700,000 חברי מועדון מתוכם כ-580,000 פעילים".
עוד הוסיף לוי כי "הרשת שמרה על שיעורי הרווחיות, וזאת הודות לשיפור תנאי הסחר של הרשת מול הספקים, מבלי לפגוע בלקוחותינו, שאנו ממשיכים להציע להם את סל הקניות הזול ביותר בישראל לאורך כל ימות השנה. ב-15 החודשים הקרובים אנו מתכננים להקים 8 סניפים חדשים ברחבי ישראל, ובכך לאפשר ליותר ויותר צרכנים להפוך ללקוחות הרשת ולהנות ממחירים נוחים באופן יומיומי".
לסיכום, לוי ציין כי "אנו מרחיבים את פעילות האינטרנט של הרשת, שצוברת תאוצה ועלי לציין שיש לנו גידול של למעלה מ-150% בפעילות האינטרנט. בכוונתנו לפתוח מוקדי הפצה חדשים במספר ישובים. אני רואה את הצרכן לנגד עיני כבר 35 שנה וזהו הקו שמנחה אותי בניהול החברה בכל עת.
- 4.אם זה מאכזב מה לא? (ל"ת)ofir.a 18/03/2013 18:45הגב לתגובה זו
- 3.KING DAVID 18/03/2013 12:20הגב לתגובה זומספרים יפים בשנת מיתון . סתם כותרת להוריד את השוק. אוספים סחורה החלשים מוכרים. הרשת עם הביצועים הטובים ביותר במגזר הקימעוניות. חכו לדוחות של המתחרות .ותראו שצדקתי.
- 2.אראל 18/03/2013 12:13הגב לתגובה זואיך האיש שמוכר עוף בשקל מצליח להביא משכורת כזאת של 320,000 ש"ח בחודש (עלות כוללת) . כמו שקרע את מחיר העוף כך הוא קורע את הספקים הקטנים ועל גבם הרשת שלו מרוויחה . אבל מה שכן הוא משלם ואפילו בזמן . רוצה הקדמת תשלום זה עוד 5% קיזוז . הבנתם איך זה עובד ? לבריאות .
- 1.ציפיות גבוהות מידי 18/03/2013 11:43הגב לתגובה זומלחמת המחירים תשפיע גם על תוצאות רמי לוי , השוק צפוף והתחרות לא קלה וכבר בדוחות הבאים של החברה ירגישו את זה , הבדלי המחירים בין רמי לוי למתחרים מצטמצמים .