סטפק ל-Bizportal: "מחירי הדירות יצנחו 15%-20% לפחות, אנשים כעת הם כמו שיכורים" - ומה האפסייד במעו"ף?

סטפק בשיחה עם Bizoprtal ערב כניסת הפסח. על שוק המניות: "יש כרגע באחד העם גורם-על שמייצר משבר, אבל זה ישתנה". חג שמח!
 | 

ערב חג הפסח וימים ספורים לאחר השלמת המיזוג עם בית ההשקעות דש, Bizportal שוחח עם צבי סטפק, מייסד מיטב שיחזיק 28.7% מהגוף הממוזג ויהיה יו"ר בית ההשקעות מיטב-דש לצד שותפו החדש אלי ברקת שיחזיק 29.8% ויהיה יו"ר החברה הציבורית מיטב-דש. סטפק נשמע אופטימי למדיי בכל הקשור לכיוון בבורסה, ומנגד חושב שמחירי הדירות - בדרך למטה.

"ברור שלא יהיה לי את אותו חופש פעולה כפי שהיה לי לפני 10 שנים, אבל ביני לבין השותף החדש יש כימיה מאוד טוב", פותח סטפק על ענייני השעה ומוסיף כי "תהליך המיזוג היה ארוך מאוד (בדיוק שנה) וכך יצא שנפגשנו הרבה ולמדנו להכיר אחד את השני. אני חושב שנביא במיזוג הזה ערך לא מועט, היתרון לגודל יאפשר לנו לעשות דברים רבים ובעוצמה. הגדולה של מיטב הייתה ברגעים שידענו ללכת נגד הזרם, כמו ב-2002 כשקנינו שחרים בתשואה של 11.5% וכולם אמרו שאנחנו מטורפים או ב-2008 חודשיים אחרי נפילת ליהמן ברדרס כשאמרנו לקנות קונצרני. נמשיך להיות גוף חושב ולא כזה שרק עוקב אחרי בנצ'מארק".

"לא מתלהב מהארכת שעות המסחר, אם כבר אז שייסגרו ביום ראשון"

מפה השיחה מתגלגלת לכיוון משבר הנזילות באחד העם. "אני בטח לא מתלהב מעניין הארכת שעות המסחר, ואם כבר מאריכים את שעות המסחר בשני עד חמישי, לפחות שייסגרו את המסחר ביום ראשון. הכמה שעות האלה ביום ראשון זה חסר טעם, ממש חבל להביא את האנשים מהבית. מה גרם לירידת המחזורים? כמובן שהיה את עניין ה-MSCI ואני מקווה שניכנס ל-MSCI אירופה ונראה שינוי מהבחינה הזו, אבל זה לא רק זה. כל נושא הרגולציה הכבדה מאוד פוגע, למשל הרפורמה בסלולר או השינוי במתווה הפחתת מס החברות, אלה דברים שמבריחים משקיעים זרים. אני דווקא לא הייתי מייחס את הירידה במחזורים להעלאת המס על הבורסה. ויש את הסיבה הפסיכולוגית שהיא סוג של גורם-על, פשוט חוסר רצון של הציבור לקנות מניות - אבל זה ישתנה, וזה יקרה כשהמדד יהיה גבוה יותר. עזוב את כל ההסברים המלומדים, כשהמדד יטפס הציבור פתאום ישאל את עצמו למה אני לא בפנים - וייכנס".

באופן כללי סטפק אופטימי לגבי הכיוון בבורסות, גם בזו שבאחד העם. "אם לא יקרה איזה אירוע דרמטי, השוק פה בשל למהלך עליות - ויש לכך הצדקה. בתור התחלה, כי אין אלטרנטיבות - באג"ח הממשלתי צמוד אנשים ממש מפסידים ריאלית, בקונצרני כבר לא יהיו עוד רווחי הון מעבר לתשואה השוטפת וככה אתה מגיע למניות, שם היחס סיכון-סיכוי כרגע הוא הטוב ביותר."

"האפסייד הכלכלי במעו"ף - 12%-18%"

אבל זה לא רק עניין היעדר האלטרנטיבות מדגשי סטפק, "כאשר אני מחשב לפי בסיס כלכלי, אני מעריך שהשוק פה ייצא למהלך עליות של 12%-18%. הגורם הקריטי לעניין מהלך העליות בת"א הוא מבחינתי דווקא לא מה יעשה ה-S&P500 אלא איך יתפקד השוק הקונצרני. אם נראה את הקונצרני מתפקד טוב ומאפשר לחברות לגלגל את החוב, זה ייתן לשוק המניות את התמיכה לה הוא זקוק. ומיותר לציין שבתרחיש של התפרקות גוש האירו וכו' הסיכון גדל, אבל זה מבחינתי ממש לא התרחיש העיקרי שכן לגרמניה יש את כל הסיבות להחזיק את הגוש מאוחד. ובארה"ב, לדעתי אנחנו נראה שם התאוששות מהירה שתפתיע את כולם - אני ממש לא מתרגש מרמות השיא בוול סטריט. מה שכן, בשלב מסוים ההתאוששות הזו תגרור עליית תשואות באג"ח האמריקניות, דבר שכתוצאה מחוק הכלים השלובים יביא להטיית כספים לאפיק זה - זה יהיה הזמן להיות בעמדת ייכון מבחינת ההחזקה בשוק המניות".

כאשר אני שואל את סטפק על עניין מחירי הדירות, הוא מביע דעה נחרצת. "יהיה פה שינוי כלפי מטה של המחירים ויש לכך לא מעט סיבות. אני מעריך שמחירי הדירות יירדו 15%-20% במהלך של כמה שנים, ואם במהלך אותם שנים תהיה הרעה במצב הכלכלי במדינה, אז שיעור הירידה יהיה אף חריף יותר. ואני מדבר על ירידת מחירים שתתרחש דווקא באזור המרכז. אנשים מתנהגים כיום בשוק הדירות כמו שיכורים, הם עוד יתפכחו. הייתי בסרט הזה, נוצר כאן הלך רוח שהשתלט על אנשים."

סטפק ממשיך ואומר כי "זה שוק שיכול מהר מאוד להפוך לשוק של קונים. כוח הקניה של הצעירים הולך ויורד, תוחלת החיים של ההורים הולכת ועולה וזה מגביל את היכולת שלהם לשחרר כספים לדור הצעיר, על זה תוסיף גם את ההבנה שבשלב מסוים הריבית תתחיל לעלות. חוץ מזה אני מאמין שעניין הפינוי-יבינוי יהיה בוננזה, נכון שהתוכנית הזו היא עניין בירוקרטי לא פשוט אבל 'אם כל ההמצאות זה ההכרח', ויש פה הכרח. אני גם חושב שלפיד ובנט שהם ההפתעה של הבחירות האחרונות מחוייבים לנושא הזה ויודעים שהם ייבחנו בסוף הקדנציה שלהם על ההישגים שיביאו בעניין הורדת מחירי הדירות. לכן הן יפעלו".

תגובות לכתבה(76):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    מצויין , עכשיו הבורסה תזנק בגדול מתחילים בשלישי
    הניצוץ 30/03/2013 20:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם סטפק אומר , זה בטוח. הללויה
    סגור
  • 39.
    הבל הבלים
    אנונימי 27/03/2013 23:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעולם לא המלצת ופגעת ואם פגעת, אז פגעת במשקיעים ששמעו לדבריך אנחנו זוכרים טוב מאוד את המלצותיך לקניה רגע לפני הנפילה ב 2000 וב- 2008 חוצפה
    סגור
  • 38.
    מחירי הדירות לא ירדו בחיים (ל"ת)
    המדינה לא תפחית מס 27/03/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    4 14
    סגור
  • 37.
    תוחלת החיים מתארכת ולמבוגרים לא תספיק הפנסיה
    hdtk 27/03/2013 11:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    התוצאה, עיקר הכסף שזוגות צעירים לוקחים בחשבון לקניית דירה ראשונה ,לא יהיה זמין כפי שהיה עד כה. מה שיקטין את מספר רוכשי הדירות ויחזיר את החיים לסגנון ה"חמולה",אשר הצעירים נהנים מבסיס נוח(בית ההורים) תמורת עזרה להורים בבגרותם.סהכ דיל לא רע.
    סגור
  • 36.
    נו מה אתם מצפים מאיש הון שיגיד שהבורסה תרד
    משה ראשל"צ 26/03/2013 22:22
    הגב לתגובה זו
    3 7
    מקסימום מחירי דירןת לא יעלו הרבה נפילה זה לא בלקסיקון של המדינת ישראל זה המצב אל תכנסו לאשליה שהמחירים יפלו
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    מי שלא מאמין שיאמין
    מיכאל 26/03/2013 21:51
    הגב לתגובה זו
    10 2
    בישוב שאני גר ישנם בתים למכירה עם השלטים כבר 5 חודשים אין קונים והמחירים מתחילים לרדת לכל הר יש פסגה רק שהערידה מההר היא מהירה ולפעמים ללא שליטה לדעתי מחירי הדירות ירדו לפחות ב50 אחוז
    סגור
  • 34.
    מילת המפתח היא "אינפלציה ", ומדיניות אנטי ירידה !
    אדם 26/03/2013 21:21
    הגב לתגובה זו
    3 6
    כאן לא אמריקה וכאן מעולם לא הייתה ולא תהיה ירידה .יהיה קפאון.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה בתחילת שנות האלפיים הייתה ירידה של 20
    יגאל 28/03/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחוז לפחות (נדלניסט לשעבר)
    סגור
  • הטעיה- היו ירידות חדות בנדלן בארץ, שום דבר לא עולה לנצח
    ההסטוריונית 28/03/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ולמי שרוצה להעמיק - כנסו לאתר בןעת נדלן
    סגור
  • תמשיך לחיות בסרט , יעזור לך הרבה בחיים..חחח (ל"ת)
    כ 26/03/2013 22:44
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 33.
    נבואה
    בני 26/03/2013 10:47
    הגב לתגובה זו
    5 4
    הנבואה ניתנה ל**** יש עוד דר שאמר שחבית נפט תעלה 60 דולר מספיק עם השטויות
    סגור
  • 32.
    איך בכל העולם הדולר עולה ופה הוא מתרסק
    קולומבו 26/03/2013 08:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אודה לסטפק אם ואיך יסביר את הדבר ?
    סגור
  • 31.
    המחירים יורדים ריאלית כבר שנה
    משקיע ממוצע 25/03/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    16 7
    מי שהשקיע את כספו בשנה האחרונה בקופת גמל עשה 10 אחוז. מי שהשקיע בדירה או שלא הרויח כלל או אולי 4 אחוז בלי מיסי הנדלן. מסקנה? מחירי הדירות ירדו מינימום 6 אחוז שנה שעברה ביחס להשקעה סולידית.
    סגור
  • 30.
    הירידה במחירי הדירות תיהיה חדה ומהירה יותר (ל"ת)
    כלכלן בדימוס 25/03/2013 15:55
    הגב לתגובה זו
    26 6
    סגור
  • שטויות בגלל זה אתה בדימוס (ל"ת)
    ניר 26/03/2013 20:50
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • עדיף להיות כלכלן בדימוס מטוקבקיסט בתשלום (ל"ת)
    אנונימי 27/03/2013 12:56
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 29.
    הוא שכח לומר את הדבר הכי חשוב ומשמעותי מבחינת עתיד השוק
    צביקה דורון 25/03/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    12 24
    היזמים לא מטומטמים. הם יפסיקו לקנות קרקעות ולבנות דירות. לא משנה מה יהיה גובה הריבית, ההיצע יהיה אפסי. מחירי הדירות לא יכולים לרדת אם לא יבנו דירות. יכול להיות שיהיה תיקון מטה, אבל אחר כך יבואו שוב כמה שנים של עליות חזקות. דירה זו לא מניה. צביקה דורון, יועץ נדל"ן
    סגור
  • צביקה תתפכח
    יהונתן 27/03/2013 23:09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אין בעיית היצע!!! הבעיה היחידה היא היעדר אלטרנטיבת השקעה בגלל ריבית נמוכה. שהריבית תעלה כל המשקיעים יזרקו את הדירות שמניבות להם 3.5% תשואה
    סגור
  • ברררררר איזה פחד !!!! (ל"ת)
    אריק 26/03/2013 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • אף אחד לא יפסיק , הם עושים ים כסף, יש קבלנים קטנים
    ע 25/03/2013 16:53
    הגב לתגובה זו
    12 4
    שיבואו במקומם כמו שקרה בבאר שבע בתחילת שנות ה-2000..הגדולים עזבן ובאו במקומם קטנים...אל תיגרר לקלישאות ולכל מיני דברים שמאכילים אותך , לא יקרה כלום אם מחירי הדירות ירדו 15-20% , רק רווחיות של חזירים שהרוויחו מספיק תיפגע אבל הישרדותם לא מוטלת בספק.
    סגור
  • לצביקה דורון. אז שהקבלנים מצידי לא יבנו הם גם לא ירויחו
    אנונימי המקורי 25/03/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    13 8
    אז אולי נעבור כולנו לגור באוהל בכיכר המדינה
    סגור
  • 28.
    אין מנוס מחירי הדירות מתחילים לרדת
    בכר רחמים 25/03/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    26 7
    מרבית הדירות ,שנבנו בשנים האחרונות נקנו כדירה שניה או אפילו שלישית לצורך השקעה. נכון לעת זו הסתימה הבניה ולשוק מתווסף היצע דירות רב להשכרה הרוכשים מעוניינים להשכיר בכל מחיר לדוגמא ניתן כיום למצוא ביבנה הירוקה דירת 5 חדרים ב 3300 ש״ח לחודש והמחיר הולך ויורד
    סגור
  • 27.
    סטפק מעדיף שהכסף ישאר אצלו. נו באמת...
    בעל ענין 25/03/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    9 5
    הוא טוב בשוק ההון אבל לא בשוק הדירות
    סגור
  • 26.
    הצרות בפתח התרסקות של מחירי הדירות כבר פה ממתווך!!! (ל"ת)
    מאיר 25/03/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    25 7
    סגור
  • 25.
    אכן מחירי הדירות בדרך למטה 20-25% - כל הדבילים
    מישהו 25/03/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    46 10
    שחושבים שזה שוק שיכול רק לעלות יווכחו עד כמה הם טועים , הפוזיציה לפעמים מעוורת ולפעמים אותם אינטרסנטים יודעים את האמת אך מסתירים דעותיהם מהציבור - אבל בסוף התוצאה תגיע וזה לא קשור לממשלה - זה קשור לכח הקנייה של הצעירים שהולך ויורד אל מול המחירים שהמשיכו לעלות , המשכורות נותרו תקועות במקרה הטוב, ההוצאות רק עולות ויעלו עוד ולכן אין שום מנוס מירידת מחירים חריפה זאת על רקע ציפיה להתחלה של עליות ריבית בשנה הבאה בארה"ב. מי שרוצה להקשיב לכל מיני אינטרסנטים מתחום הנדלן שמדברים מפוזיציה שיקשיב, מי שרוצה להקשיב לאנשים שמבינים בכלכלה יעשה יותר בשכל . בשורה התחתונה- אנשים משלמים בארץ על דירה פי 3 !! מאשר משלמים בעולם המערבי עפ"י יחס של משכורות (ברוטו!) למחיר הנכס - אם זה לא פראיירים אז מה כן ??? העיקר ללכת מכות על מקום חניה או להתווכח על הנחה של שקל על חולצת טריקו בשוק זה כן אבל לזרוק הלוואות של מיליונים של נכס לא???? הכסף שלכם הולך לקבלנים שנוסעים על פרארי ועושים אירועים כמו חתונות עם אלפי מוזמנים וגרים בוילות ענקיות - הכל מהכסף שלכם! ואתם מאמינים לשטיפת המוח שלהם ושל חבריהם מהתקשורת!
    סגור
  • גם אתה בפוזיציה (ל"ת)
    אתה חי בסרט חמוד 25/03/2013 19:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא רק קבלנים חוגגים כל עשירי סביון אסוף ועוד
    רקדנית סמויה 25/03/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    8 3
    לכל חגיגה שלהם מזמינים רקדנים סמויים משלמים להם אלפי שקלים. וגם נותנים טיפ אלפי שקלים. חברות של רקדנים סמויים מרויחים אלפי שקלים לכל הופעה בעל החברה משלשל לכיסו אלפים לרקדנים נותנים שכר מינימום בקושי והם מבסוטים וכל הכסף הזה בשחור! בעל החברה מקבל שיק ללא שם מפקיד אותו אצל קרוב משפחה שנותן לו את הכסף אחכ . מס הכנסה אדיוטים
    סגור
  • את זה כתבת גם לפני 4 שנים. אני זוכר...
    גור 25/03/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    10 30
    חי באשליות. הבנקים+בנק ישראל+משרד האוצר לא יתנו למחירים לרדת כי זה לא מתאים להם. וכל זמן שהביקוש גדול מההיצע (וזה מה שיהיה גם בשנים הקרובות) לא תהיה ירדת מחירים. מסכנים אלה שחיכו בשנים האחרונות לירידת מחירים ואכלו אותה.
    סגור
  • לגור - אתה חי בקלישאות לצערי אין לך מושג על
    מישהו 25/03/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    23 2
    מה אתה מדבר , הממשלה חייבת להוריד את מחירי הדירות על מנת להגביר את כמות העיסקאות ואת זרימת המיסים לכיסיה , מחירי הדיור גרמו לגירעון המדינה לצמוח , לצמיחה הכלכלית לרדת ולגבייה ממיסים לרדת - זאת כי לאזרח הישראלי אין כסף פנוי , בנק ישראל מוטרד מאד ממחירי הדיור הגבוהים משום שהוא יודע שאם השוק לא יתקרר הוא פשוט יתפוצץ ויקח את כל המערכת איתו - כדאי שתבין שהסכנה לבנקים גבוהה הרבה יותר ברמה הנוכחית מאשר אם המחירים ירדו - הבנקים מבוטחים עד 25% מרמת המחירים הנוכחית זאת ע"י ההון העצמי שלך שהשקעת בדירה כך שלא יקרה להם כלום חוץ מירידה ברווחיות , היצע וביקוש לא שייכים לעניין , העניין מספר 1 הוא המימון - והמימון בצרות צרורות משום שהמדינה חיה בבועה של הלוואות וכסף זול והסיפר הזה יגמר ע"י תנודות בכלכלה העולמית שצפויות בשנה-שנתיים הקרובות ואף לפני בזירה המקומית. ואתה לא יכול להגיד שאתה זוכר שכתבתי את זה לפני 4 שנים כי אתה לא מכיר אותי בכלל , אז אנא הרגע את הלחץ בו אתה נתון , שתה מים קרים ותגיב לעניין. שיהיה לך חג שמח.
    סגור
  • למישהו- אתה ממש צודק אנחנו בסוף נשלם את המחיר
    אנונימי המקורי 25/03/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    17 1
    תרחיש קפריסין בהחלט יתכן גם אצלנו. אף פעם לא היה מצב כזה פשוט ההשלכות של בועת הנדלן יתחילו בקרוב מאד עם עזיבתו של פישר המחליף שלו פשוט יתחיל להעלות את הריבית ואז הגלגל יתחיל.
    סגור
  • 24.
    סטפק אני מסכים איתך - שוק המניות יעלה והדירות ירדו (ל"ת)
    ש.א 25/03/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
    15 6
    סגור
  • 23.
    מניה בלי דאוסייד
    שחורי 25/03/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מרתון חברה בעלת מאזן חזק נזילות גבוהה ומחלקת דוידנדים מצטיינת מחזיקה בשני אחזקות ביומד מענינות . הראשונה פרוטליקס בא מרתון נמצאת בתהליכי מימוש בשנתיים האחרונות כסף אשר הופך לדוידנד והשניה והמענינת יותר לשנים הקרובות היא די אן איי ביומד הנסחרת בתל אביב ובבעלותה טכנולוגיה מהפכנית להעברת חלבונים במתן אוראלי ראו עסקת כיאזמה האחרונה ולחילופין שוויה של אורמד הישראלית הנסחרת בנאסדאק ולה טכנולוגיה נחותה משל די אן איי ואינדיקציה קשה בהרבה והכי יפה שגם אם חברות הביומד שהיא מחזיקה יכשלו עדיין מרתון תהיה זולה
    סגור
  • אז למה היא לא עולה? רק יורדת כבר 3 שנים (ל"ת)
    אנונימי המקורי 25/03/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    לצעירים המגיבים. כדאי להקשיב לאדם בעל ניסיון כמו שלו. (ל"ת)
    איציק ר 25/03/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • עד המשבר
    מנוסה 26/03/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    כאשר המשבר שבקפריסין יגיע לפה כולם ימשכו את הכסף וירוצו לנכסים אין שום דבר בטוח
    סגור
  • 21.
    בסוף הכל יסתדר - גם אצל "עם הסגולה" ישראל
    אנונימי המקורי 25/03/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הדירות יצנחו לא בגלל שהמדינה תעשה משהו היא בעצם לא מעוניינת להוריד את מחירי הנדלן כי היא יודעת מה יקרה למשק שלנו אז בלי שליטה אלו שלא יעמדו בהחזרי המשכנתא יורידו את מחירי הדירות. וגם המניות יציגו את מצבם הכלכלי הריאלי בינתיים רואים לפי הדוחות אין רווחים מרקיעי שחקים. המצב בא לידי ביטוי ועוד יחמיר. ואם מדד המעוף יעלה אז זה רק בשביל לרדת .
    סגור
  • 20.
    אז הוא אמר?!?..אז?....איך אומרים את זה ביידיש?
    אני 25/03/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    7 7
    גם עראפאת אמר....גם הרצל אמר...וגם שרה של ביבי אמרה....כולם אומרים!..כולם גאונים!!!...להקשיב לכולם!!!...אם הייתי עושה מה שהוא אמר:הייתי הומלס ברחובות היום!!!
    סגור
  • ב-2006 או 2007 סטפק טעה בענק ומיטב לא פגעו
    אלון 25/03/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אז הוא אמר....לפחות הבן אדם הודה בטעותו
    סגור
  • חכה תראה מה יקרה כאשר ההחזר החודשי שלך יזנק
    SWAP 25/03/2013 14:15
    הגב לתגובה זו
    18 2
    פי 2 ופי 3 מאשר היום , זה נראה לך לא הגיוני אבל סביר מאד שזה יקרה במהלך 7 השנים הקרובות ואז משפחות רבות יקרסו לצערי הרב , אז אתה יכול ללגלג על דבריו ולהקשיב לקלישאות משנות ה-70...בסופו של דבר מי שלקח משכנתאות ב4-5 השנים האחרונות בהיקפים גדולים ישלם ביוקר רב , הורים מימנו את ילדיהם יקלעו לקשיים אדירים אל מול בעיות רפואיות שיצוצו חלילה כאשר יתבגרו , הבעיה של הישראלים שחיים מהרגע להרגע ולכן בעתיד התשלום יגיע והוא יהיה כואב ורציני לצערי , חכה ותראה.
    סגור
  • 19.
    סטפק ידוע בתחזיות יציבות יחסית לשאר הפרשנים.
    ררמ 25/03/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אני דווקא צופה שחרור לחץ כפול גם בנדל"ן וגם בבורסות, אבל הטריגר יגיע מחו"ל, כי מה שמחזיק הכל בעולם אלה ההדפסות של ארה"ב. אם ישחררו את הרגל מדוושת הגז של המדפסת כל המערכת תשחרר אוויר.
    סגור
  • אתה מערבב בורסה ונדל"ן. לא עושים ככה. (ל"ת)
    רועי 25/03/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 18.
    הכל דיבורים מפוזציה
    חיים 25/03/2013 12:17
    הגב לתגובה זו
    9 1
    20שנה סטפק מדבר רק מפוזציה ורצון להגביר פעילות .אחד האנשים האינטרסנטים ביותר בשוק ההון.תלמד מגלעד,בדש וכדומה חג שמח
    סגור
  • 17.
    אני מזהיר את המשקיעים מהנדלן ומניות הבנקים בארץ תזכרו
    כלכלן 25/03/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    8 4
    טוב מה אמרתי
    סגור
  • איך המעוף יעלה ל1300 לשיטתך אם הבנקים יירדו .ליצן (ל"ת)
    חכמולוג קטן שכמוך 25/03/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • בטווח הקצר הוא יעבור את 1300 אבל בטווח של שנה ויותר
    כלכלן 26/03/2013 02:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבנקים והנדלן מלכודת מוות זכור מה אמרתי תשאל את הדחלילון אם אני פוגע בול או לא
    סגור
  • מצב הבטחון העצמי שלו בקאקט (ל"ת)
    מי שצריך מליציי יושר 26/03/2013 18:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 16.
    לא הגיוני
    מתאם 25/03/2013 11:32
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לא הגיוני שמחירי הנדל"ן בארץ ירדו, והבורסה תעלה. אם מחירי הדירות בארץ יירדו ב 10% - הבנקים=משכנתאות, חברות הנדל"ן= הפסדים- בטחון הצרכנים יורד= מיתון. יותר סביר שיהיה משבר בטחוני/כלכלי בשנים הקרובות והבורסה תרד וגם מחירי הדירות יירדו איתה- אנחנו 4 שנים בעולם שהבורסות עולות רק כי אין מה לעשות עם הכסף כי הריבית נמוכה - כל משבר החובות "נעלם" כשבפועל כל הממשלות בעולם המערבי - כולל ישראל - רק הגדילו את סך החובות.
    סגור
  • 15.
    סטפק מנסה להעביר את משקיעי הנדלן לבורסה (ל"ת)
    בין השורות 25/03/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    18 5
    סגור
  • נכון מאד לאט לאט הממשלה תעביר את כולם מבועת נדלן
    אנונימי 25/03/2013 12:29
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לבועת בורסה. העיקר שיהיה לך רווחים.
    סגור
  • 14.
    פינוי בינוי גם אם יצליח יקח 10 שנים
    יצחק 25/03/2013 11:01
    הגב לתגובה זו
    8 6
    ההיצע באזור המרכז מאוד נמוך . לא תמא 38 ולא פינוי בינוי יפתרו הבעייה. המחירים במרכז כמעט ולא ירדו. תהיה לדעתי ירידת מחירים מחוץ למרכז שם יגדל מאוד ההיצע והמחירים עדיין שפויים. לא ניראה מצב שהבורסה עולה והנדל״ן יורד. הם ילכו ביחד.
    סגור
  • 13.
    מדבר מתוך פוזיציה
    אנונימי 25/03/2013 10:56
    הגב לתגובה זו
    5 12
    כרגיל מדבר מתוך פוזיציה אף אחד לא יכול לדעת מה יקרה בטח לא במדינה מטורפת כמו שלנו
    סגור
  • מהפצעים.חבל להלחם בפד. שים תחבושת ולך לישון (ל"ת)
    ואתה מדבר 25/03/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    צבי סטפק מתעלם מהמצב הביטחוני
    קותי 25/03/2013 10:55
    הגב לתגובה זו
    12 3
    השקט המדומה שאותו אנו חווים בתקופה הזאת, יסתיים בקרוב! אנחנו יושבים על חבית של אבק שריפה, ומה שיקבע את מצב הכלכלה בשנה הקרובה, יהיה המצב הביטחוני ורק המצב הביטחוני.
    סגור
  • שר הביטחון.המלצות תובנות הושיע נא .אתה פצוע שים פלסטר (ל"ת)
    מה שלומך כבוד 25/03/2013 12:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הבעיה שאנשים כמוך לא מבינים שמלחמה מביאה לצמיחה בכלכלה
    כלכלן 25/03/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אתם חושבים שאם יהיה מלחמה יתחיל מיתון בדיוק ההפך ארה"ב יצאה מהמשבר הגדול בזכות מלחמת העולם השניה יצור בלתי פוסק של המשק בכל התחומים
    סגור
  • כלכלות מודרניות מפסידות ממלחמה.מחירי האנרגיה עולים וכך
    אתה כנראה בן 100 25/03/2013 17:11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    נוצרת אינפלציה ,חוסר יציבות של המטבעות.וסטגנציה.אתה כלכלן כמו שאני מדען אטום ליצן קטן שלי
    סגור
  • אתה חי בעולם של מלחמות של פעם
    אנונימי המקורי 25/03/2013 15:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אצלנו יהיה חורבן גדול .... נראה לי ששוב תהיה בועת נדלן ....
    סגור
  • אצלנו זה אחרת! מלחמה אצלנו לא תיגמר זה לכל החיים (ל"ת)
    אנונימי המקורי 25/03/2013 15:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • תבדוק מה עשה השוק אחרי מלחמת לבנון השניה עופרת יצוקה
    כלכלן 26/03/2013 02:15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עמוד ענן לך תלמד כלכלה ואז תגיב כאן דור ידיד מלחמה מיצרת מנוע צמיחה למשק כמובן שאני לא מאחל מלחמה אבל אם בעתיד יהיה אני ינצל זאת לסיבוב רווח מהיר
    סגור
  • 11.
    קשקשן גדול. הלואי שיירד אפילו 5%. (ל"ת)
    חיים 25/03/2013 10:26
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 10.
    גם בזה הוא טועה - הדירות יתרסקו ב 30% לפחות (ל"ת)
    אנונימי 25/03/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    20 9
    סגור
  • לא רק 30% בואו נזרוק מספרים.זה חינם אם היו גובים 1 ש״ח
    נראה לי ב68% 25/03/2013 12:23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    על כל הפלצה אני בטוח שהמטומטמים לא היו כותבים
    סגור
  • זרקת מספר מאוד משמעותי בלי לדעת אפילו...
    אור 29/03/2013 20:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    68 אחוז זה תיקון פיבונאצי קלאסי לעליות - מאוד יכול להיות שקלעת בומבה :)
    סגור
  • 9.
    מתי אנשים יתחילו להבין ?
    co007 25/03/2013 10:21
    הגב לתגובה זו
    11 5
    שוק ההון הוא משחק פוקר, או שולחן רולטה. אף אחד לא יודע איזה קלפים יקבל , או לאן הכדור יפול בכול סבוב של הרולטה. פשוט תקנו תמיד מניה בעלת גב כלכלי חזק בזמן ירידה. לאחר שעלתה כ - 3% לזרוק אותה לפראיירים האחרים.
    סגור
  • 8.
    פתאום קם אדם בבוקר ומצטייר כמומחה.
    oraemuna 25/03/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    10 6
    צבי, זמנך עבר. פעם היית. זורק כותרות ו"שוכח" לנמק אותם בעזרת אמת. הדירות ירדו כי הן עלו בפראות ובגזל. אז לא דיברת. הם יפלו כי מחירן הריאלי נמוך, כי יהיו המון מובלי החזר משכנתא שיציפו את השוק. הבורסה, הבורסה צבי. לא עולה כי סוחרים לא רוצים שתעלה. הם רוצים מדד מדשדש. זהו "הכח העליון". הם מרוויחים מאופציות המעוף. כללי המסחר מייטיבים איתם. הציבור כהרגלו משלם בין שהוא בפנים ובין שחסכונותיו בפנים. תאמר את האמת צבי. אתה ושכמותך מעלתם באמון של ציבור החוסכים.
    סגור
  • 7.
    נמאס לי להגיב לכל מטומטם שמראיינים אותו. (ל"ת)
    אבי - מתנגד למחאה 25/03/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • 6.
    כמו תמיד
    אריאל 25/03/2013 10:16
    הגב לתגובה זו
    14 11
    כמו תמיד ואני זמן רב עוקב אחרי ראיונות של סטפק תמיד היה צודק ותמיד לפני כולם.
    סגור
  • 5.
    שיכור זה מי שחושב שאפשר ליקר תשומות בניה בלי ליקר את
    mot 25/03/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    9 10
    מחירי הדירות, תבדקו בכמה התייקר פועל בענף ב 3 השנים האחרונות ותבינו, מר סטפק תבדוק את התקנים החדשים שהוציאו לבניה תבדוק כמה עול לבנות ה חניה תת קרקעית ותבין שאתה טועה.
    סגור
  • אתה טועה יבוא פועלים סינים יוריד את המחיר ביותר מחצי (ל"ת)
    כלכלן 25/03/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 4.
    אתה אומר את זה כבר 5 שנים !!!
    מוטי 25/03/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    13 5
    תודה שטעית
    סגור
  • 3.
    הדירות יתרסקו, במיוחד הישנות והמתפוררות (ל"ת)
    אני 25/03/2013 09:56
    הגב לתגובה זו
    28 3
    סגור
  • 2.
    מה זה אתה צודק לגבי הדירות אנשים שיכורים זה המילה
    יעלי 25/03/2013 09:54
    הגב לתגובה זו
    35 3
    והפרירים קונים בכסף שלא יקבלו תמורתו אפילו בעוד חודשיים
    סגור
  • שיכורים על דירות מתפוררות במחירי בוטיק
    יוסי 25/03/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    14 4
    גם החדשות של היום הם ישנות של מחר
    סגור
  • 1.
    מהלך עליות- הוא מתעלם מהגזירות הכלכליות והמיתון הקרב
    מיליונים 25/03/2013 09:44
    הגב לתגובה זו
    9 5
    או שהגירעון שיש לנו אפשר לסגור אותו תוך חודש? או שאנחנו אימפריה .
    סגור
  • מציין.לכן לא תהייה לזה השפעה שלילית.נהפוך אם יפעלו נכון
    אין הפתעות במה שאתה 25/03/2013 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אזי זה יהיה מנוף לעליות רציניות
    סגור
  • איך זה יהיה מנוף לעליות רציניות? השוק פשוט מתעלם
    מיליונים 25/03/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמעט כל החברות שיווחו הרווחים לא משהו כיל, בזן, חברה לישראל, לאומי, השאר עוד בדרך..... העם רץ כמו מטורף למניות הגז חברות שלא מרויחות ועומדות לגייס כספים לדוגמא אבנר למרות ידיעות על כך שהם יגייסו כסף ע"י הנפקת מניות הצבור קונה ... ויאכל אותה בקרוב.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות