יום חגו של סיטרמן: "כבר לפני שנים חברות התעופה ידעו על הכוונה לפתוח את השמיים - הן היו צריכות להתכונן"

כך אומר ל-Bizportal מי שעמד בראש ועדת שמיים פתוחים, שהמלצותיה אושרו היום. "הגברת התחרות תאפשר לטוס עם מי שרוצים ובמחירים זולים"
 | 
telegram
(7)

"אני מברך על ההחלטה לפתוח את השמים הישראלים", כך אומר בשיחה עם Bizportal גדעון סיטרמן, מי שעמד בראש 'ועדת סיטרמן' לבחינת סוגיית השמים הפתוחים שהוקמה ב-2007 ושהמלצותיה התקבלו היום על ידי הממשלה, למגינת ליבן של חברות התעופה הישראליות שמשביתות גם בשעה זאת את טיסותיהן.

סיטרמן שמשמש כיום כיו"ר חברת נמל אשדוד ושימש בעבר כמנכ"ל משרד התחבורה אומר כי "חברות התעופה הישראליות ידעו על הכוונה לפתוח את השמים בישראל כבר לפני מספר שנים, הן היו צריכות להתכונן לכך מראש, ולא להסתמך רק על התהליכים הפוליטיים".

"העובדה שכבר היום חברת LOW COST כמו איזיג'ט מגיעה לארץ זה דבר מבורך. אני מאמין שנראה עוד הרבה חברות מסוגה מציעות את שירותיהן לציבור הישראלי. הגברת התחרות מאפשרת לכלל הישראלים לטוס עם מי שהם רוצים במחירים זולים הרבה יותר מאלה שמוצעים להם כיום".

"אני מודע לטענות של החברות הישראליות בנושא הוצאות הביטחון. זה נושא שטעון דיון מול המשרדים הרלוונטים, קרי משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה, (ולא מול משר התחבורה כי מדובר בנושא שתלוי בשב"כ). אבל צריך להבין שלא מדובר על כך שכל עלויות הביטחון מוטלות על אל על, ארקיע וישראייר, אלא כיום כ-80% מעלויות הביטחון מוטלות כבר על הממשלה, ולכן הויכוח הוא רק על ההפרש של ה-20% הנוספים עד ל-100% ולא על כל הסכום".

"לדעתי עדיף לחברות הישראליות להידבר עם הגורמים הרלוונטיים על מנת להגיע, בשלבים, לפיתרונות, ולא לקחת את הציבור הישראלי כשבוי לצורך מיקוח בהידברות המקצועית מול הממשלה".

לדברי סיטרמן "גם המגבלה על יעדי טיסה (למשל לטורקיה) שמוטלת על החברות הישראליות צריכה לבוא לדיון בין החברות לבין הממשלה, על מנת שזו תתן להן פיצוי, מאחר ומדובר בהחלטה ביטחונית ולא החלטה מסחרית".

"אבל כל אלה וטענות נוספות שמעלות כרגע החברות הישראליות שמשביתות את טיסותיהן מהבוקר הן לא סיבות להמשיך לעכב את הסכם השמים הפתוחים, שדיוניו מתנהל כבר משנת 2007. אל לחברות הישראליות, שהיו שותפות מלאות לכל הדיונים, להלין כעת ולנסות להרוויח זמן על חשבון הציבור הישראלי".

כשאני שואלת את סיטרמן מה יהיה ההיקף הכספי שיחסך למשק הישראלי בעקבות אישור הסכם השמים הפתוחים הוא לא נוקב בסכום מדוייק אך אומר לי "אם תבחני את המספרים מאז תחילת הדיונים, ומאז שבפועל החלו להתרחב השמים הפתוחים, תראי שנוספו אלפי מושבי טיסה זרים לישראל. זה יצר מוצר מגוון ורחב שמשרת לא רק את הציבור הישראלי, אלא גם הגדיל את הפוטנציאל של התיירות הנכנסת לארץ, מה שאכן קרה".

"החשיבות למשק הישראלי נמדדת לא רק בחיסכון בעלות הכרטיס לישראלים אלא גם בעידוד כניסת תיירות לישראל. זה חשוב מאוד לתעשיית המלונות והתיירות בישראל, שיהנו מגידול בהכנסות בזכות פתיחת השמיים".

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה השינוי?
    נוסע 22/04/2013 07:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד היום האם לא הייתה לכל נוסע בחירה באיזה חברת תעופה לטוס לפי מחיר, שירות קונקשיון וכו'. איך השמיים הפתוחים יגדילו את תנועת התיירות, הרי בטיל הראשון שנורה מעזה התיירות פוסקת ולוקח לה חודשים להתאושש. במבצע עמוד ענן השמיים הפתוחים מיד נסגרו והיחידים ששמרו אותם פתוחים אלה היו החברות הישראליות שהממשלה מתייחסת אליהם כנייר טואלט
    סגור
  • 5.
    צודק, גם תשובה ידע ונשאר עם דלקנדלן וכספי הציבור-חגיגה (ל"ת)
    לדעתי עשקו אותנו 22/04/2013 06:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    החברה סובלת מתחזוקה בעיתית של המטוסים
    פיני 22/04/2013 00:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו כמה תקלות קטנות יהיו בקיץ . ישבתי שעתים על המסלול, ביולי ,בחום הכבד בלי מיזוג ועם תקלה בדלת אוטומטית.
    סגור
  • 3.
    החברה שכולם אוהבים לשנוא
    אורי 21/04/2013 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו ימים, מר מספר 1 , שמנכל אל על הרויח 35 אלף ש"ח בחודש ואני בטוח שגם אז שנאת אותה.וגם אז רצית שהיא תממן את הוצאות הבטחון וגם אז לא איפשרת לה לטוס שבעה ימים בשבוע.
    סגור
  • 2.
    מה הולכים לפתוח את השמיים איך ? עולים לירח ושולחים טיל
    כריש פטיש 21/04/2013 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא מסוכן ? שמיים פתוחים בסוף לא יישאר לנו אויר לנשום . כריש : מה שחשוב לא לטוס לטורקיה בשביל לתת להם פרנסה שיתבשלו במיץ של עצמם עם כל השנאה שלהם אל היהודים !
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    למה מנכ"ל אל על צריך להרויח 17 מליון לשנה (ל"ת)
    שהחברה תממן בטחון 21/04/2013 20:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • הסבר לשכר המנכ"ל
    gubbuy 22/04/2013 03:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על ידי עסקאות בעלי עניין בין אל על וחברת כנפיים שמחכירה לאלעל מטוסים כל הרווח של אל על עובר לחברת כנפיים שם לבעלי השליטה של אל על אין שותפים וכך אל על מוצגת כחברה מפסידה והיא יכולה לבוא לממשלת ישראל ולהתבכיין שהיא מפסידה ושיממנו לה עוד הוצאות ביטחון ויפצו אותה בעוד כסף על יעדים שהיא לא טסה וכו'. בעלי השליטה צריכים שהמנכ"ל ישתף איתם פעולה בעניין הזה שהוא בסך הכל רמאות אחת גדולה שפוגעת בעיקר בבעלי המניות הקטנים בחברה ועל כ הם משלמים לו מיליוני שקלים בעוד שהחברה מציגה בדוחות הפסד. המנכ"ל מפסיד שם טוב ( נראה שהוא מנכ"ל גרוע שכן החברה תחת ניהולו מפסידה לכאורה הרבה מאוד כסף ) ומשלמים לו על זה ועל שיתוף הפעולה שלהם הרבה מאוד כסף. מבחנתו זו עסקה משלתמת ומבחינת בעלי השליטה זו עסקה משתלמת ומבחינת בעלי המניות האחרים בחברה זו פשוט גניבה ישירה מכיסהם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות