אל על נשאה ב-2012 בהוצאות ישירות לאבטחה בסך 33 מיליון דולר

הסכם השמים הפתוחים צפוי להשפיע לרעה על חברות התעופה הישראליות, וביניהן גם על אל על. זאת, לאור העובדה כי החברה נושאת בהוצאות ביטחון משמעותיות
 | 
telegram
(4)

אלפי אנשים שביקשו לטוס עם חברות התעופה הישראליות מקורקעים בארץ ובחו"ל, לאחר שהחברות השביתו מאתמול בבוקר את שירותי הטיסה שלהן ובכוונתן להמשיך בכך לעת עתה. השבתת הטיסות הינה על רקע אישורו בממשלה של הסכם השמים הפתוחים, מסבירה חברת התעפה הגדולה בישראל את הסיבות להשבתה ובראשן הפגיעה בתחרות הנגרמת לה כתוצאה מעלויות הביטחון המשמעותיות בהן היא נושאת.

חברת אל על הודיעה לבורסה כי היא מעריכה כי יישומו של הסכם השמים הפתוחים (הסכם התעופה האירופי - ים תיכוני בין מדינת ישראל לבין האיחוד האירופי והמדינות החברות בו) - צפוי להשפיע לרעה על חברות התעופה הישראליות, וביניהן גם עליה. זאת, לאור העובדה כי החברה נושאת בהוצאות ביטחון משמעותיות, כאשר החברה מציינת כי בשנת 2012 נשאה אל על בהוצאות ישירות לאבטחה בסך של כ-33 מיליון דולר.

לטענת החברה אישור הסכם השמים הפתוחים צפוי להשפיע לרעה עקב החרפה נוספת במצב התחרות, ריבוי מובילים וקיבולת שהסכם כזה יביא עמו וחוסר יכולת מצד חברות התעופה הישראליות לממש באופן שווה את זכויות הטיס מכח ההסכם והעדר שיוויוניות בתנאי התחרות, זאת בין השאר לאור העובדה שהחברה נושאת בהוצאות ביטחון משמעותיות.

החברה מוסיפה כי בדברי ההסבר להחלטה על אישור ההסכם על ידי הממשלה צוין כי מטרת ההסכם הינה לבטל את הסכמי התעופה הבילאטרליים שנחתמו עם המדינות החברות באיחוד האירופי, תוך ליברליזציה של התעופה האזרחית בין מדינת ישראל למדינות האיחוד האירופי, באופן שבו כל חברת תעופה אירופית או ישראלית צוכל להפעיל קווי תעופה לישראל וממנה, ללא צלות בזכויות טיס, תדירויות והסכמים פרטניים. ההסכם כולל התחייבות ארוכת טווח של מדינת ישראל להתאים דיני תעופה מסויימים לדינים האירופיים.

כמו כן נקבע בהחלטה כי תינתן השתתפות נוספת של המדיה בתקציב אבטחת התעופה ש חברות התעופה הישראליות בסך של 5 מיליון שקל בשנה בשנים 2015 ו-2016.

החברה מציינת עוד בהודעתה לבורסה כי הממשלה ייפתה את כוחם של שר החוץ ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, לחתום וליישם את ההסכם אשר נחתם בראשי תיבות ב-30 ביולי 2012.כמו כן, הנחה ראש הממשלה את השרים להקים צוות מקצועי אשר יבחן את הסוגיות שעלו בדיון בהקשר להשלכות שיש להסכם על התעופה הישראלית.

נציין כי הערב צפוי בין הדין לעבודה להחליט אם להוציא כנגד עובדי החברה צווי מניעה שיכריחו אותם לשוב לעבודה, כפי שדורש איגוד התעשיינים אשר נפגע מהשבתת הטיסות של החברות הישראליות שבאמצעתן נוהגים היצואנים להפיץ את תוצרתם בעולם.

נזכיר כי אתמול התייצב יו"ר ההסתדרות, עיני לצידן של חברות התעופה הישראליות והודי כי באות לסולידריות בכוונתו להשבית את כל הפעילות בנתב"ג החל ממחר בבוקר.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הבינו שחברות התעופה צודקות
    ניר 23/04/2013 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושלא סתאם הם פתחו בשביתה. עובדה שבסוף האוצר משתתף במלוא הוצאות האבטחה כך שהתחרות בין חברות התעופה השונות תהיה יותר הוגנת (למרות שאירופה לא פותחת לנו את השמיים שלה ויש עלינו הגבלות רבות על נתיבי תעופה ושימוש בנמלי תעופה)
    סגור
  • 3.
    כל עוד המנכל לוקח מיליון ש"ח לחודש הממשלה לא צריכה לתת
    אזרח טס 22/04/2013 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפילו לא שקל, והו לא היחיד. סמנכלים ומנהלי אגפים לוקחים הון, גם הטייסים מרוויחים פי 3 עד פי 4 ממקביליהם בחברות אירופאיות. אז שיתיעלו ומצידי אם לא שיסגרו. למה אני צריך לסבסד חברה שמי שעובד בה מרוויח הרבה יותר ממני?
    סגור
  • 2.
    הממשלה צריכה לשלם את זה . (ל"ת)
    בא 22/04/2013 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין ספק שזה נראה כמו פיגוע ממוקד בלפיד (ל"ת)
    אחד 22/04/2013 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות