ד"ר עדית סולברג: "ההחלטה של סילבן שלום בעניין ייצוא הגז התקבלה כנראה על סמך רגשות הציבור בלבד - זו טעות"
הויכוח הציבורי באשר לסוגיית ייצוא הגז הטבעי עומד במוקד עניין המשקיעים בתקופה האחרונה, ומשקיעי שותפויות {אבנר יהש},
ניו-מד אנרג יהש
0%
ניו-מד אנרג
1,155
0%
בסיס:1,155
פתיחה:0
גבוה:0
נמוך:0
תמורה:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
ו
רציו יהש
0%
רציו יהש
347.9
0%
בסיס:347.9
פתיחה:0
גבוה:0
נמוך:0
תמורה:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
מייחלים מזה זמן רב להכרעת הממשלה בנושא.
כזכור, בחודש ספטמבר האחרון החליטה ועדת צמח, בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה שאול צמח ובהשתתפות בכירים בתחומי המשפט, הכלכלה והאנרגיה, לאפשר ייצוא של 53% ממאגרי הגז הטבעי שנמצאו בישראל. אולם השבוע דווח כי שר האנרגיה סילבן שלום החליט להמליץ לממשלה לייצא 40% בלבד ממאגרי הגז הטבעי. לידיעה המלאה
ניכר כי המתנגדים להמלצות הוועדה טענו במשך הזמן כי אלה התבססו על הערכה מופרזת של הוועדה לגבי עתודות הגז בישראל וכן על רקע הערכת חסר של הביקוש לגז טבעי של המשק הישראלי בעתיד. אותם מתנגדים, בראשות השר להגנת הסביבה גלעד ארדן וחה"כ סתיו שפיר ומיקי רוזנטל, טענו כי הגז יספק את צרכיה של מדינת ישראל לזמן מוגבל, וכי לאחר תקופה זו מדינת ישראל תצטרך לייבא גז טבעי במחיר יקר בהרבה. נציין בהקשר זה כי שר האנרגיה שלום החליט ביום חמישי האחרון לפרסם את פרוטוקולי וועדת צמח לציבור בתקופה הקרובה.
Bizportal שוחח עם ד"ר עדית סולברג, מרצה בכירה בחוג לכלכלה ומינהל באוניברסיטת אריאל וראש המכון למחקרי מדיניות באוניברסיטה. לדבריה, "העליהום התקשורתי על בעלי התפקידים בחברות ושותפויות האנרגיה בנושא סוגיית יצוא הגז לא מובן. במסגרת ועדת צמח התכנסו מומחים שקבעו כי צריך לייצא 53% מסך משאבי הגז הטבעי. במידה והוועדה אכן שקלה שיקולים מקצועיים, הן כלכליים והן גיאולוגיים, הרי שיש לקבל את המלצתה כפי שהיא או לחלופין ששר האנרגיה סילבן שלום יסביר מדוע בכוונתנו להמליץ לממשלה להפחית את שיעור הייצוא ל-40%, מעבר לחשש כי הגז הטבעי בישראל צפוי להיגמר בעתיד".
לדבריה של ד"ר סולברג, "ישראל בעצם מוותרת פה על הזדמנות שיכול ותהיה חד פעמית ולא תחזור. הממשלה חוששת לייצא כמות גדולה של גז טבעי בשל פחד לא ממשי מהעתיד. אף אחד לא יודע מה יהיה עוד 25 שנים, והטיעונים הללו הם מבחינתי לא רציניים. אולי במהלך התקופה הנדונה ישתנו טכניקות הוצאת הגז? ואולי מחיר הגז הטבעי יירד בעתיד על רקע גילוי משאבי נפט וגז טבעי חדשים בעולם?".
"ישראל תוכל לייבא גז טבעי ממדינות אחרות במידת הצורך"
ד"ר סולברג סבורה כי יש לקבל את ההחלטות באשר לייצוא הגז לאחר עריכת ניתוח מעמיק שיתייחס גם לתרחישים עתידיים. לדבריה, "יש לערוך ניתוח כלכלי מקצועי שכולל מומחים מתחום האנרגיה שמתמצאים בטכנולגיות מתקדמות. כיום השימוש העיקרי בגז טבעי נועד לייצור חשמל. אין לדעת מה תהיה התקווה החדשה של האנושות בשנים הבאות, והאם מקורות אנרגיה חלופיים יתפסו את מקומו של הגז הטבעי, כך שאולי כדאי לייצא את הגז הטבעי במחירים הנוכחיים. במידה ואכן יהיה מחסור מסוים, הרי שישראל תוכל לייבא גז טבעי ממדינות אחרות".
ד"ר סולברג מציינת בהקשר זה את המקרה של בריטניה, שהחלה לפני כ-15 שנים בייצוא של הגז הטבעי שמצאה במאגרי הים הצפוני בשיתוף עם נורבגיה בשנות ה-60 של המאה הקודמת. בשנת 1998 נחנך מוליך הגז לבלגיה שאיפשר הזרמה דו כיוונית של הגז הטבעי, כך שבשנת 2002 החלה בריטניה לייבא גז באמצעות הצינור. לדבריה, "במקרים בהם לבריטניה היו עודפי גז היא ייצאה אותו ליבשת אירופה ולא השאירה אותו בשטחה, ובמקרה בו היה מחסור היא ייבאה גז ממדינות אירופה".
"הסבירות כי יהיה מחסור חמור בגז טבעי בעתיד נמוך מאוד"
סולברג מותחת ביקורת על תפקוד הממשלה בעניין סוגיית ייצוא הגז הטבעי. לדבריה, "הממשלה לוקחת בחשבון מקרי קיצון, מקרים שמתארים קטסטרופה לפיה יהיה מחסור חמור בגז טבעי שהסבירות להתממשותה נמוכה מאוד. אם ישראל תחליט לשמור את מאגר 'לוויתן' לתקופה של כ-40 שנים למקרה שייחסר היא תפסיד תקבולי מיסים אדירים מהיצוא. כלל לא בטוח אם ישראל תעשה שימוש בכל היקף הגז הטבעי בעתיד. נראה לכאורה כי החלטת שר האנרגיה שלום התקבלה על סמך רגשות הציבור בלבד, ואם יש טיעונים מקצועיים שוועדת צמח לא שקלה או לקחה אותם בחשבון הרי שמן הראוי לדון בהם".
ד"ר סולברג סבורה כי "קרן העושר" הממשלתית, שצפויה להיות מוקמת בשנת 2018 ולקלוט את רווחי המדינה מתגליות הגז הוא צעד נכון. לדבריה, ישראל צריכה ליישם את המודל הנורבגי, לפיו ההכנסות ממשאבי הגז והנפט מנורבגיה מועברים לקרן השקעות שמשקיעה בנכסים ברחבי העולם לרווחת הדורות הבאים שם. נציין כי קרן הנפט של נורבגיה החלה לנהל נכסים בשנת 1996 שהיקפם כיום מוערך ביותר מ-713 מיליארד דולר - כ-1% משווי השוק של כל ניירות הערך (מניות ואג"ח) הנסחרים בעולם. בהקשר זה, סולברג מציינת כי "היא בטוחה שישראל תוכל לנהל את הקרן משיקולי יושר והשקעות נכונים".
לסיכום, כאשר אני שואל את ד"ר סולברג האם החלטת שר האנרגיה סילבן שלום להקטין את שיעור ייצוא הגז תדיר חברות אנרגיה מלהשקיע בישראל, היא סבורה שאכן כן. לדבריה, "אמנם גם בשיעור הייצוא הנוכחי הפקת הגז עדיין רווחית מאוד לחברות ושותפות הגז הטבעי. אולם, החלטתו הנוכחית של שר האנרגיה, זאת מבלי לפרט ולהסביר את מכלול השיקולים שתרמו לכך, מהווה פגיעה בעיקרון הוודאות, שהינו הבסיס והיסוד האינטגרלי בהשקעות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
143.כל השאר בקושי מטומטמיםהחכם היחידי 09/06/2013 10:53הגב לתגובה זו0 0השאלה לא צריכה להיות כמה גז יש להזרים לחו"ל שהרי ברור שיש להזרים כמה שיותר בלי להוביל לשינוי במחיר, השאלה היחידה היא לאן יזרום הכסף? אלינו או אל הטייקונים?סגור
-
142.עכשיו נתחיל לייצא גם את המים שלנו!? (ל"ת)עידו 07/06/2013 01:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
141.בא לי לפוצץ למפגרים האלו את המאגר הזהאושרי 06/06/2013 23:55הגב לתגובה זו0 0שימשיכו לריב אם לגמור עכשיו או אח'כ.סגור
-
140.החלטות ניתנות לשינוי בעתידדורון 06/06/2013 22:08הגב לתגובה זו0 0החלטתו של השר שלום מקובלת עלי. ישראל עומדת בפני מהפכה של מעבר גודל והולך לשימוש בגז טבעי. יש אינטרס עליון לכך על מנת להוזיל את הוצאות האנרגיה של ישראל, לשפר את איכות האויר וגם להקטין את התלות בדלקים ממקורות זרים. יתכן וכלכלית עדיף ליצא יותר גז. זה בבירור האינטרס של מי שמשקיע בחיפושי גז ובהפקתו. הוא רוצה החזר מהיר ככל האפשר להשקעתו. מצד שני, לאזרחי המדינה, שהם הבעלים של הגז, יש אינטרס אחר. ההחלטה כמובן ניתנת לשינוי. אם יתגלו מאגרי גז נוספים, אחוז הגז המיוצא יוכל לגדול.סגור
-
139.פופוליזם הוא יועץ גרוע לניהול מדינה (ל"ת)אבל מביא קולות בקלפי 06/06/2013 05:21הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
138.לאמץ את המודל הנורבגישמוליק 05/06/2013 08:35הגב לתגובה זו0 0לארה"ב עתודות גז עצומות. קצב גידול המעבר לחשמל סולרי אקספוננציאלי. זה כמעט מבטיח שינוי דרסטי בביקושים תוך 10 שנים. את המודל הנורבגי כדאי להפעיל מוקדם למען הדורות הבאים. הוא משקיע ההכנסות במקום לבזבז אותן.סגור
-
137.She is right. New energy sources will lower the costBaruch 05/06/2013 04:48הגב לתגובה זו1 0Look at US as an example. Chinese thurst for energy is reaching the high point right now. Also it is hard to defend gas. Better to use it upסגור
-
136.סילבן היה ונשאר פופוליסט קטן הוא בטח לא (ל"ת)מנהיג סתם פקיד קטן 04/06/2013 22:10הגב לתגובה זו1 0סגור
-
135.יצוא גזאורי 04/06/2013 17:39הגב לתגובה זו0 0לא ברור למה YNET שפוטה של תשובה והכתבה נשארת כל כך הרבה ימים באתרסגור
-
134.כדאי לייצא רק אם משתמשים בכסף לפיתוח אנרגיה ירוקהענבל 04/06/2013 00:21הגב לתגובה זו0 0המטרה של היצוא צריכה להיות כמו בסקנדינביה - פיתוח אנרגיות ירוקות מסוגים שונים. צריך לחשוב על הרבה יותר רחוק מ 25 שנה. הכתבה לא מציגה תמונה מאוזנת של בעד ונגד, כלומר, מעוררת חשד שאולי היא מוזמנת על ידי הטייקונים שעתידים להרוויח מסחר במשאבי הציבור. כן, הגז שייך לציבור , לאלו ששכחו את הפרט הקטן הזה. לכן לציבור יש קול שצריך להיות קשובים לו ולפעול לפיו.סגור
-
133.ומה עם דור הילדים והנכדים ?לימור 04/06/2013 00:15הגב לתגובה זו0 0העולם לא נגמר ב40 שנה . אין סיבה לרוקן את המאגרים .סגור
-
132.חצופה שכנראה מקבלת שוחד טוב. (ל"ת)שי 03/06/2013 18:54הגב לתגובה זו1 0סגור
-
131.קשקשנית אקדמאיתיהודה 03/06/2013 16:05הגב לתגובה זו1 0מקשקשת בזנב ללא שום נימוק הגיוני..סגור
-
130.זה כמו להגיד, למה לחסוך כסף כשניתן לבזבז כאוות נפשנו...@@%@^$#@#$@$%@# 03/06/2013 08:33הגב לתגובה זו1 1לרכוש מכל הבא ליד כי מי יודע, אולי עוד 25 שנה אולי נזכה בלוטו ואולי נקבל ירושה ואולי יחלקו בתים בחינם. נו באמת? את בטוחה שאת דוקטור?סגור
-
129.אמתרומי 03/06/2013 08:08הגב לתגובה זו0 0סוף סוף מישהו שמפעיל שיקול דעת אמתי ומקצועי וללא שום שיקולים אמוציונליים שלא יקדמו את המדינה הזו לשום מקום. לפני שמדברים על הרווחים של המדינה שמהם ירוויח בעיקר הציבור, איך בכלל אפשר יהיה להפיק את הכמויות האלה אם חברות הגז לא ירוויחו. והרי העלויות הן אסטרונומיות. במידה והן לא ירוויחו כמויות הגז יישארו טמונות באדמה ואף אחד לא יוכל לממן את הוצאתן, אז מספיק אם ההתייפייפות הזו של הירוקים וכל הארגונים החברתיים אולי הם רוצים ליצור קאופרטיב לקידוחי נפט?סגור
-
128.גברת סולברג. האם את קשורה בצורה כלשהי לחברות המפיקות גזאבנר סזיר 02/06/2013 23:36הגב לתגובה זו4 3אין להסתכל על סוגיה זו מהזווית הכלכלית נטו. ישראל איננה בריטניה ואין להקיש מהחלטות בבריטניה על החלטות בישראל. יש לשמר את הגז לדורות הבאים בישראל. התאבון של החברות מפיקות הגז למקסם רווחיהן, מבחינתם לגיטימי.אבל, אין זה האינטרס של מדינת ישראל.סגור
-
127.לא נוראלא ד"ר 02/06/2013 21:46הגב לתגובה זו1 1אם השר שלום טועה - תמיד אפשר לתקן ולהחליט לייצא. אם ד"ר סולברג טועה - אין תיקון, ותהיה בכיה לדורות. ובכלל, החלטות היום משולות לחלוקת עור הדב לפני שניצוד. לאף אחד אין מושג כמה גז יש באמת, והתחייבות יצוא עלולה להשאיר אותנו בלי רזרבות.סגור
-
126.הדברים שלה הם כלכלה כמו שה"אוניברסיטה" שלה אוניברסיטה (ל"ת)יעקב 02/06/2013 20:35הגב לתגובה זו4 2סגור
-
125.איזה רגשות הציבור, הרוב בעד יצוא הגזוואשו 02/06/2013 12:02הגב לתגובה זו4 1רק סילבן גודי מוזס שלום וברכה, מחליט שהוא יותר חכם מהועדה המיקצועית. הוא ניבהל מצעקני יחימוביץ האדומים וההומואים משיינקיןסגור
-
124.מי זו בכלל?oneinten 02/06/2013 00:36הגב לתגובה זו1 2חצופה! מי את בכלל? למה את יודעת טוב יותר? תחזרי לחור ממנו זחלת, ושלא אשמע עלייך יותר! עוד קשקשניתסגור
-
123.מקור אינרגיה יחידי שלנו - ואוצר טבע של כל אזרחי ישראלזליגמן 01/06/2013 11:28הגב לתגובה זו2 4צריך להלאים את אוצרות הטבע. ולהבטיח לכלל אזרחי ישראל את הרווחים מהם.סגור
-
האזרחים רק יפסידו אם ילאימו את הגז. הפוליטיקאים ירויחו (ל"ת)אזרח ישראלי 02/06/2013 22:51הגב לתגובה זו0 1סגור
-
122.ממי נייבא? ממצרים?מסוריה?מלבנון? חיה בסרט.. (ל"ת)צפוני 01/06/2013 08:09הגב לתגובה זו3 4סגור
-
121.כפר הנגידמשה 01/06/2013 06:59הגב לתגובה זו0 0כולם מומחים גדולים המגמה היא פשוטה כמה כסף בעלי השליטה מרווחים .המדינה לא תקבל אגורה שחוקה מדברים על נורוגיה והיים בישראלסגור
-
120.כפרה, נעשה לך חיים קלים!בלי התחכמויות. 01/06/2013 02:20הגב לתגובה זו1 0תנו לנו חשמל ב25 אג' לקוט"ש ל30 שנה ואת כל השאר תייצאו.. פשוט וקל!!סגור
-
119.פעם כשהיית רואה ד"ר סולברג .. היית עומד דוםקלמן 01/06/2013 01:53הגב לתגובה זו2 2והיום אתה מבין שטיב ההנחות שלה הוא בדיוק כמו של כל אחד אחר , רק עם מרקם אינטרסים שונה. השר שלום מקשיב לרחשי לב הציבור ועושה בשכל , כי אם שוקלים חלופות בתנאי אי ודאות ( והסבירות של ד"ר סולברג מעניינת כקליפת השום ) הרי שזו האופציה הפחות גרועה.סגור
-
118.ישורון הבועטלילך 31/05/2013 21:31הגב לתגובה זו0 0מענין תמיד מי שמתנגד לבניה באצטלה ירוקה זה אותם אנשים שהם נגד יצוא גז ואף אחד מהם לא גר בדירת שיכון ואין לו בעיה לגמור את החודש ואדון סילבן החיטה בשדה מתכופפת פחות ממך עם הרוח דרקסגור
-
117.באה הגברת מהאקדמיה שבחיים שלא לא מכרה כוס לימונדהשי 31/05/2013 12:59הגב לתגובה זו4 4ומלמדת אותנו כלכלה.הכלכלנים עולים לנו יותר מידי כסף ובמקרה הטוב אומרים לנו את מה שאנחנו כבר יודעים ובמקרה הרע מייעצים עצות גרועות כמו שהגברת עידית סולברג מייעצת. שיטת השקשוקה כבר אמרנו?סגור
-
116.ככה זה כשאתה רכיכה שמחפש אהדה.כלכך אופייני-לחסרי חוליותלא מנהיג 30/05/2013 23:58הגב לתגובה זו0 0תבדקו את ההתנהגות שלו בעבר מחפש אהדה של וועדים וקבוצות לחץ. לא מנהיג - מונהגסגור
-
115.אולי תספרי לנו מה הנתח שלך מהמכירה בחול ואז אולי נבין ? (ל"ת)אלי 30/05/2013 22:04הגב לתגובה זו13 2סגור
-
114.תמיד אפשר להגדיל את הייצואי 30/05/2013 16:04הגב לתגובה זו2 1להגדיל את ייצוא הגז תמיד אפשר אולם יש בעיה להקטין ייצוא לאחר שמתחייבים לספק גז. חברות הגז ימשיכו לחפש גז בכל מקרה כפי שחיפשו עד עכשיו. אף אחד לא הבטיח לחברות תגליות כמו "לוויתן" ו"תמר" אולם המשיכו לחפש שנים רבות. בכל מקרה אין שום חשש שיפסיקו לחפש גז והנימוק שחברות הגז יפסיקו לחפש גז במקרה ומדינת ישראל תקטין את מכסת הגז לייצוא הפך ללא יותר מבדיחה ואת אומרו מושא ללעג. אנחנו לא חיים באירופה ואי אפשר לסמוך על צינור גז דו כיווני. ההחלטה על הקטנת ייצוא הגז נכונה אף על פי שהיא מתחשבת בהמלצות ועדת צמח שניתן להשליכן לפח הזבל בשל השחיתות שליוותה את תהליך קבלת ההחלטות.סגור
-
113.הביקוש לגז בעליה ויש לשמור רזרבות גדולותאל תתן פול גז 30/05/2013 15:21הגב לתגובה זו3 3הביקוש לגז רק בעליה - בעיקר לייצור חשמל אך גם להנעת מפעלים עתירי אנרגיה כמו פניציה, מפעלי נייר, מפעלי ים המלח ואחרים. בנוסף גם חלק מכלי הרכב יונע בעתיד בגז או בחשמל המיוצר מגז; וגם המגמה למעבר לכלכלה ירוקה תגרום לגידול בביקוש לגז. בשלושים השנים הבאות האוכלוסיה בישראל תוכפל והביקושים לגז ימריאו. לכן צריך להשאיר ברשותנו כמה שיותר גז ולא להתפתות לתקבולי יצוא מהיריםסגור
-
112.אוניברסטית אריאל תמיד היתה האורים והתומיםשימי גז 30/05/2013 13:31הגב לתגובה זו5 0לא צריך להיות דר' כדי לזהות איפה מרוחה החמאה והיכן ללקק.סגור
-
111.למה נותנים לה במה באתר הזה ?!קיקי 30/05/2013 10:56הגב לתגובה זו4 7כי היא וחבריה העשירים (כולל בעלי האתר) רוצים עוד כמה מיליארדים בכיס, במקום להיות צנועים ולהתחשב בחברה ובסביבה. ואם הגברת הנכבדה באמת לא מבינה על מה ה-"עליהום" היא כנראה חיה בעולם אחר או במדינה אחרת.סגור
-
היא אכן מרצה במדינה אחרת (ל"ת)הצדק אתך 31/05/2013 07:15הגב לתגובה זו8 1סגור
-
110.השאלה מה יהיה בעוד 25 שנהאיל 30/05/2013 03:01הגב לתגובה זו0 1היום אף מדינה באיזור לא מוכנה לימכור לנו גז, ליבא גז באוניות יקר וגם מזוט ופחם יקרים ומזהמים היום הכי כלכלי להשתמש בגז שנימצא בים ואף אחד לא יכול לומר שבעוד 25 שנה לא ניצטרך גז ליצור חשמל מה שבטוח צריכת החשמל תיגדל מיכון שהאוכלוסיה גדלה, יותר מים להטפלה התעשיה המקומית גדלה ואולי מכניות ינעו על חשמל. להמר שבעוד 25 שנה יהיה מקור אנרגיה אחר זול יותר זה חוסר אחריות ולכן המסכנה הברורה שאסור ליצא את הגז ולהמר עתיד המדינה.סגור
-
109.עובדות יבשותגל ב. 29/05/2013 23:40הגב לתגובה זו1 0בהתחשב בכך שמחירי האנרגיה מאז 1973 רק עולים ועולים עם תנודות קלות. הרי בצפי לעוד כ20-40 שנה המחירים יעלו וההכנסות ממיסוי הנגזרות ממחיר המכירה יעלו גם. כך שאין לתרץ את הגבלת המכירה כפגיעה בהכנסות ממיסוי. מעבר לכך-כל המדענים האקולוגים צופים התמעטות של מקורות אנרגיה כגון נפט וגז. הצריכה העולמית גודלת והסוף כבר נראה לעין. מאגר גז גדול מהווה נכס אסטרטגי קיומי בזמן כזה אפילו במחיר פגיעה ברווחיות של כמה טיקונים.סגור
-
108.מי את בכלל שתגידי שההחלטה התקבלה על סמך רגשות הציבור?אנטיטייקון 29/05/2013 21:30הגב לתגובה זו10 3מעניין בשביל מי היא עובדת. תחפשו תמצאוסגור
-
הנה עוד אחד שיושב מאחורי מקלדת ויודע יותר טוב מהפרופסור (ל"ת)אני שונא ישראלים!!! 30/05/2013 08:34הגב לתגובה זו3 2סגור
-
107.צודקת צריך להתחשב רק בתשובה הטייקון (ל"ת)שחר 29/05/2013 20:27הגב לתגובה זו3 1סגור
-
106.אין דבר כזהmoshmoshe 29/05/2013 15:36הגב לתגובה זו1 0אין דבר כזה: למכור מה ששלך ואח"כ לקנות אותו בזול יותר....סגור
-
105.המשקיעים רוצים לייצא והציבור רוצה חשמל יותר בזוליוסי 29/05/2013 14:51הגב לתגובה זו2 1בניגודי האינטרסים הללו עומדת הממשלה ובסוף 40% נראה סביר - משמן את האוצר ולא מאפשר ירידה משמעותית במחירי החשמל לצרכן (לאור הגרעון של חברת החשמל). לא מדובר בשינוי כל-כך דרמטי כפי שהד"ר לאינטרסים מצהירה...סגור
-
104.כמה קיבלה הדוקטור מנובל אנרג'י ? (ל"ת)דוקטור גז 29/05/2013 14:21הגב לתגובה זו4 3סגור
-
103.אין שום הגיון בלא לייצא גז, רוזנטל צריך להתביישרועי 29/05/2013 12:45הגב לתגובה זו6 3במקום שנקבל אשרות מיליארדי שקלים במיסים הגז ישאר בקרקע ויחימוביץ וחבריה יוכלו להמשיך לבכות על מיסים גבוהים ושירותי ממשלה נמוכיםסגור
-
102.תסבירו לי בבקשה ?חמור גרם 29/05/2013 03:17הגב לתגובה זו1 2ההכנסות מייצוא גז בהווה יתחלקו בין המשקיעים ובין הממשלה (~הציבור) העלות של ייבוא גז בעתיד יהיו על הממשלה (==הציבור) בלבד. איך הפרופסורית מאריאל מאזנת בין שני הדברים ??סגור
-
101.כל מי שרוצה ליצא גז הוא פשוט מייצג בעל אינטרס. (ל"ת)אחד העם 29/05/2013 00:22הגב לתגובה זו2 2סגור
-
100.יותר חשוב יהיה לקבוע שלכל דוד שמש בישראלא.ק. 28/05/2013 19:42הגב לתגובה זו1 1יוצמד פאנל סולרי. וככה, 5 מיליון פאנלים ייצרו מספיק חשמל בשעות היום, והגז ישאר ללילה. מכוניות יסעו או על גז או על חשמל...אוניות, רכבות ומטוסים ישארו לפעול על דלק נוזלי...סגור
-
99.זוהי כתבה מוזמנת מטעם ברוני הגז (ל"ת)יוסי בן דהן 28/05/2013 17:42הגב לתגובה זו2 3סגור
-
98.דר׳ את יותר חכמה מכל המומחים האמריקאים לדורי דורות??ירון 28/05/2013 16:55הגב לתגובה זו5 0כולם מתנגדים באופן גורף לייצא אפילו טיפה מהנפט האמריקאי. אז למה שאנחנו נייצא את המשעבדים שלנו?! למה לא לקחת דוגמה מהם? לא 40% ולא 1%!!!! כלום!! הגז הזה שייך לעם הזה! לאלו שנלחמו על העדמה הזאת במשך דורות והקריבו חיים כאן. הגז לשייך לתשובה ולא לך דר׳!!! מבינה עברית!?סגור
-
97.ד׳ר עדית סולברג קבלי תשובה חד משמעית:ירון פסקל 28/05/2013 16:47הגב לתגובה זו5 3אולי תלכי ותשאלו את כל הכלכלנים הגדולים בהיסטוריה (בהרבה יותר גדולים ממך גבירתי), מדוע כבר דורות ארצות הברית, באופן גורף, מסרבת לייצא אפילו טיפה מהנפט שנמצא בשטחה. יותר מכך, ממשלי ארצות הברית עושים הכל כדי להשתמש באותן רזרבות כמה שפחות על מנת לשמר אותן לימים קשים שעתידים לבוא. אחרי שתביני את האמריקאים הגאונים לכי ותשאלי את השאלה האמיתית: מדוע אובמה דוחף אותנו לייצא את המשעבדים שלנו?? ומדוע אנחנו לא מסרבים כליל לייצא את הגז שלנו?! התשובה פשוטה: גז מיוצא מכניס יותר רווחים לכיסם של תשובה וחבריו הנוכלים. מדינת ישראל ועתידה לא מעניינים את אותם זבלים אגואיסטים.סגור
-
נו, ואולי היא מעדיפה את המודל המצרי על האמריקאי ? (ל"ת)זה לא שחיתות זה .. 30/05/2013 08:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
96.לא מוותרים על מקורות הגזגל 28/05/2013 16:31הגב לתגובה זו3 2לא מוותרים על מקורות הגז כמו שלא מוותרים על מקורות המים. ניהול משק האנרגיה והמשאבים מטעם המדינה שערוריה.סגור
-
95.כלכלנית או .....יחצנית.....של תשובה הצדיקYL 28/05/2013 00:35הגב לתגובה זו7 1למה אף אחד לא מאמין לה???????????סגור
-
94.דר לכלכלהאהרון 27/05/2013 18:13הגב לתגובה זו5 1שאלה לגברת המרצה לכלכלה : האם היא קראה את דוח ועדת צמח . אם כן האפ לדעתה הדוח מקצועי ומסתמך על מחקרים האם בועדה השתתפו מומחים בעלי שם עולמי בנושא גז וייצוא גז . על פי המידע שלי הועדה לא עשתה עבודה מקצועית והגברת היא יחצנית של תשובה שתרם לאוניברסיטה באריאל כסף . והתגובה שלה נובעת מתוך אינרס ולא מתוך שיקולים לאומיים .תשאלו את שישנצקי ותבינו .סגור
-
93.אין לנו אפשרות להעביר את הגז בצינורות לשום מקום שהואאבל אנחנו לא באירופה 26/05/2013 12:42הגב לתגובה זו8 4עדיף שנבסס את כל כלכלת ישראל על הגז הטבעי, נתנתק מהנפט כמעט לחלוטין ולא נייצא כלום לאף מאנייק. זה הפתרון הטוב ביותרסגור
-
ומי יוציא את הגז מהאדמה? ממשלת ישראל? פחחחחחחחחחחחחחמוריקו 26/05/2013 14:22הגב לתגובה זו9 5מדינת ישראל עסקה בחיפושי גז/נפט עשרות שנים ומצאו... יוק! מלבד משכורות העסק היה כישלון חרוץ גם הטכנולוגיה המיושנת וגם שגוף ממשלתי לא יודע לנהל מה המדינה עשתה. מכרה רשיונות (בשונה מהפרטה שם קיים מוצר בחיפושי גז נפט יש פוטנציאל אך אין עדיין מוצר). לאחר השקעות של מיליארדים בידי טייקונים ואזרחים המהווים את עיקר ההשקעה התגלה גז מסחרי. מה עשתה מדינת ישראל? קבעה וועדה להעלאת תמלוגים תוך הפרת הסכמים למול היזמים. אך העסק המשיך לעבוד והמדינה חוותה הצלחות גדולות וכשלונות (כמו בכל עסק). מה עשה העם? התחיל לצעוק "זה שלי, זה שלי". מה עשתה ההנהגה? השתינה במכנסיים, כך נשארנו עמוק בשתן ובחרה שאנו יצרנו לעצמנו גם מי שרוצה לנצל את המאגרים וגם מי שרוצה להשאירם עמוק באדמה. דבר אחד בטוח - העסק גדול על נבחרי הציבור שלנו. גם כך הם עלובים וחסרי מעוף ורוב התחומים בחיינו נראים כך "בזכותם" (דיור, ביטחון, ביטחןון תעסוקתי, חינוך, כלכלה ועוד). עלובים היינו ועלובים נהיה. גירשו אותנו פעמיים מארץ ישראל ויגרשו אותנו גם בפעם השלישית והכל בגלל קנאה, טיפשות וצרת עין של העם נבחר.סגור
-
92.יצוא הגז חיוני וקריטי לכלכלת מדינת ישראלכלכלן 26/05/2013 10:59הגב לתגובה זו15 6כל מי שטוען אחרת לא מבין כלום בכלכלה , ברווחה . או שמונע משיקולי הרס פוליטיייםסגור
-
91.אם לא יהי יצוא של לפחות 50 אחוז זו יהיה בכי לדורות (ל"ת)מוזי 26/05/2013 03:02הגב לתגובה זו11 7סגור
-
למה? (ל"ת)דורי 30/05/2013 22:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לכבוד השר סילבן שלוםאיתי 26/05/2013 08:44הגב לתגובה זו6 6חכם עיניו בראשו, אסור לכל אדם לפעול לפי לחץ כזה או אחר, צריך אך ורק להקשיב לאנשי מקצוע כמו ד"ר סולברג מרצה בכירה באריאל, והג"ב גינה כהן יועצת לחברות אנרגיה ומרצה בטכניון, בעיני היא מאוד מוערכת מרצה מדהימה,רוב העם איתך בהצלחהסגור
-
90.חשוב להבין חייבים יצואמוזי 26/05/2013 03:00הגב לתגובה זו7 7לידיעת איראן: ב-2030 נוכל להסתדר בלי נפט חוקרים אמריקאים הוכיחו: שילוב בין מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח ושמש לבין איחסון אנרגיה, יוכל לספק כמעט 100% מהצרכים של רשתות חשמל גדולות עד 2030. ומה עם המחיר? זה יעלה לנו בדיוק אותו דבר סוכנויות הידיעות פורסם: 13.12.12, 16:31 במקום פחם, נפט או אפילו גז טבעי - שילוב בין מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח ושמש, לבין איחסון אנרגיה, יוכלו לספק 99.9% מהצרכים של רשתות חשמל גדולות עד שנת 2030, בעלויות זהות לאלה של הפקת חשמל כיום. כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת דלוואר, כפי שדווח באתר החדשות של yahoo.סגור
-
89.אסור ליצא גז.להשוות לאנגליה ולנורווגיה זו בדיחה גרועהמשקיף 25/05/2013 23:18הגב לתגובה זו7 5עתודות הגז והנפט שלהן גדולות לאין שיעור משלנו.מצבינו הגיאופוליטי בעייתי ויכול להקשות על יבוא גז עתידי ולהוסיף פרמית סיכון למחירו.אם בעתיד יגדלו הרזרבות משמעותית ניתן יהיה לשקול הנושא מחדש.סגור
-
קצת הבנה לא תזיקמוזי 26/05/2013 09:16הגב לתגובה זו13 6בעזרת היצוא יהיה אפשר לבנות תשתית דו כיוונית ליצוא ויבוא בבוא העת של גז תשתית כזו עולה מיליארדים של דולרים על חשבון היזמים כיום וזה דבר שייתן עצמאות אנרגטית למדינת ישראל בנוסף לכך רק יצוא ייתן דחיפה להמשך החיפושים בים ולמציאת עוד מאגרים וזאת בשיתוף עם חברות בינלאומיותסגור
-
הכן דרושה הבנה ומוז הלמוזיalon 01/06/2013 21:32הגב לתגובה זו0 1אין קשר בין היבוא ליצוא. לייבוא ישראל צריכה להקים מתקן אדיר של קליטת גז מונזל ולייצוא בכמויות שהחונטה רוצה צריך להקים מתקן הנזלה ואין היניהם קשר. שניהם בעלויות אדירות של מיליארדים ומיותרים לחלוטין. בבריטניה היצוא והיבוא היה בצינורות עם השכנים ולא בהנזלה. וגם שם זה הוחטלט 30 שנה אחרי מציאת הגז. אז מוזי, אכן, קצת הבנה לא תזיק לך.סגור
-
החוצפה של בעלי מקצוענחי 26/05/2013 09:51הגב לתגובה זו4 2קודם כל, בלי שהכתב הרגיש, היא מגנה על עצמה "במידה והוועדה אכן שקלה שיקולים מקצועיים". דה-מרקר הראו שלא. דבר שני, עם הצינור הדו כיווני - יבוא במידת הצורך - לא מוזי, לא יוסי שחר ולא סולברג מציינים שהיבוא הוא במחירים גבוהים פי 4 לפחות מהמחיר של מכירה מקומית. שקרנים טיפשים ובורים שמאשימים את היחידים שנותנים מספרים הגיוניים ומבוססים בבורות. אבסורדסגור
-
ההבנה של בעלי מקצועמוזי 26/05/2013 10:12הגב לתגובה זו10 3השינוע של הגז הוא המרכיב החשוב במחירי הגז ולכן כשיש ברשות המדינה צינור להולכה זה מוריד את עלות ומחיר הגז בחצי לפחות וכשאומרים שמחירי הגז ליבוא גבוהים פי ארבע כדבריך זאת כאשר משנעים גז בספינות לאחר הנזלה רוצה לומר שבעזרת צינורות הולכה המחיר של היבוא יהיה הרבה יותר נמוך (בחצי )מהערכות שלך וגם ישים את מדינת ישראל על המפה מבחינת אנרגיה ובנוסף מבחינה גיאופוליטית כלומר הסכמים מול מדינותסגור
-
צר לי לקלקל לך את החגיגהעומר 01/06/2013 02:44הגב לתגובה זו1 0צר לי לקלקל לך את החגיגה אבל: (1) מחיר ההנזלה והשינוע איננו 50% ממחיר הגז כיום (2) גם חצי זה רק מחצית הדרך לרבע, יחס המחירים כיום (3) צינור הולכת גז, חד כיווני או דו כיווני, בין ישראל לאירופה \ רוסיה איננו מעשי מבחינה כלכלית ועוד הרבה פחות מזה מבחינה ביטחונית. זה לא יקרה לעולם. עיין ערך צינור הגז מסיני, פעילי חיזבללה בקפריסין-יוון-תורכיה-בולגריה וכו', שלא לדבר על התורכים הארורים עצמם. חלומות זה דבר יפה, עכשיו עת שתיתעורר ידידי למציאות הלא נעימה של המזרח התיכון.סגור
-
88.הגזירות בדרך תרגישו את זה אחר כך תבינו למה היוצא טוב 50 (ל"ת)ניסם 25/05/2013 15:45הגב לתגובה זו13 2סגור
-
87.יש כמה אנשים היו בהפגנה לא ידעו על מה אני מצטער שהלכתי (ל"ת)מאנשי ההפגנה 25/05/2013 15:42הגב לתגובה זו7 3סגור
-
86.יוצא הגז צריך לעמוד מעל 50 זו דעת הציבור הלא מושחט (ל"ת)אבנר 25/05/2013 15:40הגב לתגובה זו9 5סגור
-
85.מה זה החלטת סילבן רגישות -בממשלה והחלטות אין רגישות (ל"ת)משה 25/05/2013 15:37הגב לתגובה זו4 1סגור
-
84.יש סיבה למסיבה היוצא 60 ומעל הגזיאות בדרך (ל"ת)כהן 25/05/2013 15:16הגב לתגובה זו5 3סגור
-
83.סילבן לא מחליט לבד יש עוד שרים ונובל (ל"ת)שלומה 25/05/2013 15:15הגב לתגובה זו6 2סגור
-
82.יוצא גז צריך לעמוד מעל 60 כי הגז משביע על הכלכלה (ל"ת)נועם 25/05/2013 15:14הגב לתגובה זו8 4סגור
-
81.כדאי ליצא הגז ולא להשאירו באדמה. בעוד 25 שנה ישתמשואריה 25/05/2013 14:32הגב לתגובה זו9 5באנרגיה חלופית בגלל בעיות אקלוגיות שכבר היום מאימות על העולם.סגור
-
ואני קראתי בבזוקה שבעוד 26 שנה נטוס כולנו לירחזה לא שחיתות זה לובי 30/05/2013 08:31הגב לתגובה זו0 0בינתיים המגמות בעולפ הפוכות. מדינות זהירות חוסכות במשאב היקר (ארה"ב) ומדינות פרועות נתנו לשלטון ולהון לחגוג וכבר היוםהן בבעיה(מצריים)סגור
-
80.איפו שרי הממשלה למה סילבן מחליט לבד (ל"ת)עמי 25/05/2013 14:13הגב לתגובה זו8 1סגור
-
79.למה סילבן מתערב זו השאלה ידיעות אחרנות וועת חקירה דחוף (ל"ת)מנחם 25/05/2013 13:57הגב לתגובה זו3 2סגור
-
78.צריך להחליט לא לפי רגישות מה שטוב למדינה הכלכלה נהרסהנתן 25/05/2013 13:55הגב לתגובה זו4 1והגזריות בפתח וכולם מסתכליים והעוני מתפשט וכל יום עוסר חבל 60 אחוז ליוצא מהרסגור
-
77.דרור רשף אידיוט שימושי מושלםאזרח מודאג 25/05/2013 13:55הגב לתגובה זו7 2משמש כבובה היורה סיסמאות של יחימוביץ הבולשביקית שמנסה בכל הזדמנות לחבל בהצלחתה של המדינה וכמובן יחד עם המפלגות הערביות שמטרה זו משותפת להםסגור
-
76.צריך לכבד החלטה של הוועדה צמח כמו וועדת ששינסקי נכון (ל"ת)רון 25/05/2013 13:44הגב לתגובה זו6 1סגור
-
75.לא צריך לעשות טעות 60 ליוצא כי זה משביע (ל"ת)אמציה 25/05/2013 13:42הגב לתגובה זו3 1סגור
-
74.התעוררת היום וקראתי את הכתבה חייב ביבי להתערב למה סילבןעמוס 25/05/2013 13:41הגב לתגובה זו2 1מתערב ממתי שר מחליטסגור
-
73.באמת כתבה מעניית היוצא דחוף 60 לטובת המדינהיובל 25/05/2013 13:39הגב לתגובה זו3 3למי מחכה ביבי בלבנון מחר תתחיל למכור גזסגור
-
72.סילבן תתעורר יוצא הגז לטובת העםמנשה 25/05/2013 13:21הגב לתגובה זו4 3כי היוצא ישביע לכלכלה ולשם המדינהסגור
-
71.יוצא דחוף 60 אחוז בלוסיואב 25/05/2013 13:19הגב לתגובה זו3 2זה לטובת העם ולמדינה במקום הגזירותסגור
-
70.שר האנרכיהאביש 25/05/2013 12:01הגב לתגובה זו2 1סילבן שלום , שר אנרגיה (שר אנרכיה) יותר גרוע מלנדאו, זורק מספרים בלוטו ללא בדיקה. מה זה מפעל הפיס . יקביל מחיאות כפיים מעדר המחאה. פופוליזם , שר ללא עמוד שידרה.סגור
-
69.ליצא עוד גז = הכנסות יותר גדולות למדינה = פחות מיסיםרפי 25/05/2013 11:57הגב לתגובה זו8 4שיוצאים מכיס האזרח סילבן ויחימוביץ לא מבינים כלום!סגור
-
לא נכון. תתחיל ללמוד לפני שאתה כותב שטויות (ל"ת)נחי 26/05/2013 09:53הגב לתגובה זו3 1סגור
-
68.יש להגדיל את כמות היצוא מלווייתן ל 75% (ל"ת)צמח 25/05/2013 11:03הגב לתגובה זו7 3סגור
-
67.יש לאשר את מסקנות ועדת צמח כמו שהן.פטריוט 25/05/2013 11:00הגב לתגובה זו3 7החלטה להקטין כמות היא החלטה טיפשית ורעה למדינה ולתושביה.סגור
-
66.משאב טבעי לא יורד עם השנים תסתכלו לאורך כל ההיסטוריה. (ל"ת)יוסי 25/05/2013 09:56הגב לתגובה זו4 3סגור
-
65.מעניין מי שילם לו? (ל"ת)א 25/05/2013 09:54הגב לתגובה זו1 1סגור
-
64.אני חייב לדאוג ליוצא הגז טוב למדינה ולעםסבא 24/05/2013 21:50הגב לתגובה זו9 2למה כל כך הרבה זמן לוקח לחשובסגור
-
63.עיתונאי חייב לכתוב את האמתרן 24/05/2013 21:46הגב לתגובה זו6 1לא סתם צריך לבדוק לעומק מה עם ידיעות אחרונותסגור
-
62.מה עם הגז בגלוב אקאורי 24/05/2013 19:48הגב לתגובה זו4 1חבל ביבי תחליט כבר מעל 50 אחוז לטובת המדינהסגור
-
61.למה ביבי לא מתערבלוטבת המדינה 24/05/2013 19:46הגב לתגובה זו14 0היוצא נקבע 53 הסכם עם נובלסגור
-
60.אנחנו כעם מבוטח היוצא דבר משביעאורן 24/05/2013 19:43הגב לתגובה זו13 1צריך ליוצא מהר 60 אחוז מהר חבל על הזמן דחוףסגור
-
59.ביבי צריך להחליט תוך ימיםגלעד 24/05/2013 19:41הגב לתגובה זו11 3כי ישאר הגז במדינה ואף אחד לא יקנה אותו חבל סילבן תחשוב לטובת העם והמדינהסגור
-
58.הגז היחיד שהמרצה עסקה בו זה הגז שהיא מייצרת (ל"ת)מנהיג המהפכה 24/05/2013 18:56הגב לתגובה זו4 11סגור
-
57.הכסף קונה הכל - מרצים ,עיתונאים , פוליטיקאים - תג מחירמנהיג המהפכה 24/05/2013 18:55הגב לתגובה זו11 9תג המחיר של המרצה ? - מחייב גילוי נאות המרצה לא ראתה גז ולא הריחה גז בחייה . הגז היחיד שהמרצה הריחה זה הגזים שהיא מייצרת .סגור
-
מנהיג המהפכה שבקרוב יהיה בכלאab2a85 24/05/2013 21:48הגב לתגובה זו7 3אתם ארכיסטים שונאי ישראל . בקרוב השלטון יתחיל להבין את זה וגם הציבור . מקומכם בכלא וזה מה שיהיה . הסבלנות כליפכם עומדת לפקוע .סגור
-
מנהיג המהפכה שבקרוב יהיה בכלאab2a85 24/05/2013 21:45הגב לתגובה זו6 3אתם ארכיסטים שונאי ישראל . בקרוב השלטון יתחיל להבין את זה וגם הציבור . מקומכם בכלא וזה מה שיהיה . הסבלנות כליפכם עומדת לפקוע .סגור
-
56.דרור רשף אנרכיסט עלוב נפש מגמות מחירי הגזab2a85 24/05/2013 18:52הגב לתגובה זו20 5הן לרדת . בארצות הברית מצאו גז ל 250 שנה . בסין יש גם עתודות עצומות של פצלי גז והם יפתחו אותם עוד 10 שנים . חוץ מזה יש אפשרות למצוא עוד 600 BCM גז בישראל . בתור אנרכיסט אני מבין שאתה רוצה שיהיה בלאגן והמדינה תקרוס אבל זה לא יקרה . ימצאו עוד הרבה גז ב 5 השנים הקרובות ובסוף יהיה יצוא של 60 אחוז גז .סגור
-
וואללה אז למה הסינים מוכנים לשלם פי 5 על הגז שלנו? (ל"ת)נחי 26/05/2013 09:55הגב לתגובה זו3 0סגור
-
55.שבוע הבא הכל נדע אבל לא בידעות אחרונותדליה 24/05/2013 18:44הגב לתגובה זו5 1מה קרה השבועסגור
-
54.תנו לליברמן יחליט 60 יוצאאלקס 24/05/2013 18:42הגב לתגובה זו6 2ממתי סילבן מחליט-שלי החליטהסגור
-
53.ממתי שר מחליט לבדנועם 24/05/2013 18:41הגב לתגובה זו22 2ביבי תתעורר סילבן מחליט לבדסגור
-
52.ביבי תראה מנהיגות ותן אישור לצמח למען העםביבי 24/05/2013 18:40הגב לתגובה זו15 35מספיק לפחד מה יגידו תחשוב טוב , את הכסף סופרים בחדר מדרגות אז יאלה תן בעיטה לסילבן הפחדן ושחרר כסף למעמד הבייניםסגור
-
51.סילבן איש חלש אין לו יכולת להיתמודד מול אנרכיסטיםוגם ביבי 24/05/2013 16:41הגב לתגובה זו33 87צריך להיתפלל ששילטון הרפיסות של ביבי יעבור ואז בנט לפיד יחליטו ללא הפחדנים מהליכוד .סגור
-
בינוני מאודילד פלא 25/05/2013 07:36הגב לתגובה זו3 2שהתחתן "טוב" ואף אחד לא מעריך או מייחס לו חשיבות.אבל כמו שאומרים גם חתול מסוגל לקלקל.סגור
-
50.למכור כמה שניתן עכשיורוני 24/05/2013 16:21הגב לתגובה זו29 6אומרים שאין כסף, מטילים מיסים, מעבירים דור שלם לעוני, אנשים לא יכולים לקנות דירה, לא גומרים את החודש. אלוהים שולח מתנה בדמות מאגר גז. אבל החכמים מעדיפים לשמור לדורות הבאים...איזה באים? אנשים היום מיואשים!! לדעתי צריך למקסם את המתנה שקיבלנו כבר עכשיו על מנת להפוך את ישראל למקום שטוב לחיות בו וזה לטובת הדורות הבאים. אחרת הייאוש ימשיך, צעירים יעזבו ומהגז יהנו אוייבנו חס ושלום.סגור
-
49.הכל נובע מצרות עין ומוחין...אנשים כאן שונאים מצליחנים (ל"ת)יעקב 24/05/2013 16:14הגב לתגובה זו20 4סגור
-
48.רוב בני האדם ידועים כהדיוטות...גם הישראלים מסתבר (ל"ת)יעקב 24/05/2013 16:13הגב לתגובה זו10 0סגור
-
47.ככה זה כשאידיוט ממונה לשר אנרגיה.... (ל"ת)יעקב 24/05/2013 16:13הגב לתגובה זו16 0סגור
-
46.עוד כמה שניים לא צריך גזיואל 24/05/2013 16:05הגב לתגובה זו16 3דחוף ליוצא הגז דחוף להתפטר ממנו מצאים בעולם מתקדמיםסגור
-
45.המישפט מה שרואים מיכאן לא רואים מישם נכון למצב הנוכחיאזרח 24/05/2013 16:03הגב לתגובה זו3 4והעתיד רק יוכיח אים היה נכון לינהוג כך או לא לעת עתה הרזרבות רק יכולות להועיל לעתיד ביפרט אחרי המשבר שהיה בעיקבות הפסקת הספקת הגז עייד מיצריים ואנחנו צריכים להודות לבורא על עיתוי מציאת הגז והספקתו ולא למהר להיתפטר מהמאגרסגור
-
זקן נוטיע עץ פרי שאלו עובר אורח למה תיתאמץ הרי לא תיזכהאזרח 25/05/2013 21:08הגב לתגובה זו1 1לאכול פירות מעץ זה שאתה נוטיע ענה לא הזקן כשבאתי לעולם מצאתי עצי פרי מוכנים ופירות למאכל ואני נוטיע עץ זה לבאים אחרייסגור
-
44.המציאות האמיתיתאנונימי 24/05/2013 14:41הגב לתגובה זו12 9עידן גילאוי הגז בעולם רק החל - הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת למצוא את הנסתר שפעם לא מצאו. בעוד מס שנים אף מדינה לא תצטרך לרכוש מישראל בגלל שלכל מדינה יהיה ממצאים משלה. עכשיו זו הזדמנות לסגור חוזים לייצוא. אגב הכמויות שישראל מצאה יכולים להספיק למדינתנו 500 שנה, אז תחשבו לבד מה עדיף.... ... ...סגור
-
אם אתה לא טועה בהשערה שימצא גז בקלות אז באמתמיליונים 24/05/2013 15:43הגב לתגובה זו12 1עוד אחת מההחלטות האומללות שיש במדינה הזאת בין היתר האיסור למכירת כיל שזה טמטום ויביא למצב שכיל תהיה חברה קטנה וזניחה ומכאן הדרך להידרדרות גדולה ראש הממשלה שלנו אדיש או לא מודע לכלום לא יתכן שהוא רואה ושותק כנראה המטרה שלו זה לשרוד בשלטון וזהו עובדה כשראה את בועת הנדלן נגד עיניו שתק . כנראה שרה מנהלת אותו ואומרת לו לשתוק כדי להשאר בשלטוןסגור
-
43.צודקת ב- %100 יאללה ליצא כמה שיותר מהר! (ל"ת)הסולטן עבדול 24/05/2013 14:36הגב לתגובה זו11 2סגור
-
42.אנחנו עם נבחר? אנחנו קנאים וטמבלים! אני מתביש. תמיד. (ל"ת)יחימוביץ - דמגוגית! 24/05/2013 14:32הגב לתגובה זו18 1סגור
-
41.סוגיות בהקשר לגזישראלי 24/05/2013 14:05הגב לתגובה זו5 1קשה לי להבין את חברי הכבסת החדשים מאיפוהם שואבים את נחצוצפנ להבין מכל דבר כאשר עד לפני מספר חודשים הם ניו קטנים ואפסים לגבי מהלכים ענקים לאחר הברכות לעיקר השאלה היחידה שצריכה לעלות היא מה עושים עם הכסף שלך מכירת הגז הטענה כי מחיר הגז יעלה ואנחנו נרה יותר יקר ממה שנמכור גם היא בסוגיה הזאת לדוגמה אפשר בכסף של הגז לבנות את תעלת הימים ולקבל את הכסף ברבית ברבית ואז מי צריך גז בכלל בעודף של המכירות אפשר לפתח ענף של חברות סטרט אפ לפיתןח אנרגיות חלופיותאני אפילו לא חושב על המשך החיפושים של הגז שכנראה האגן הים התיכון מלא בגז הנל למי ימכרו לבנון וקפרסין את הגז שלהם כצאת פתיחןת אפשר לעשות במילארדים המון למען המדינה ובחזרה לפתיחה שלי מה לעשות בכסף של הגז עם הוא יגיע לפולטיקאים ולדתיים אז מוטב לשרוף אותו כי הוא ישחית את הטובים ביותר בקיצור חברי כנסת חדשים תדאגו למה עושים עם המיארדיםסגור
-
אמרת נכון - אבל ככה זה שיש פה פופוליזים בהנהלת עקרת ביתאנונימית 24/05/2013 15:46הגב לתגובה זו4 1כמו שלי יחימוביץ יש לה חשיבה של פולנייה . (הפולניות לא זורקות כלום שיהיה) אוגרות הכל ככה היא רוצה הכל קרוב אצלה הכל בשליטתה ובפיקוחה של עקרת הבית אשה גדולה היא לא! עושה לי חשק לרוץ לכנסת אצלי זה לא היה קורה!סגור
-
40.יום ראשון תתבהר התמונהאיקי 24/05/2013 14:04הגב לתגובה זו8 3מבקר המדינה חייב להתערבסגור
-
39.מי ממן את הפגנהיודיע דבר 24/05/2013 14:02הגב לתגובה זו5 2אולי שלי יחימבוץ. צריך לחקור. את הפגנה ואת ההדלפה ליעות אחרנותסגור
-
38.מאיפו המדע דלפ לידיעות אחרנותיובל 24/05/2013 14:00הגב לתגובה זו5 0יש משהו חשוד אדון סילבן. נקבר הליכודסגור
-
37.מכיר אותהסטודנט שלה 24/05/2013 13:57הגב לתגובה זו8 2אני מכיר אותה. בחורה רצינית מאוד. אומרת את האמת שלה. שמעתי הרצאה שלה נגד תאוות הביצע של הטייקונים .סגור
-
36.הטימטום בממשלה ובציבור גדל מיום ליום.הירוקים עושים רעשטלטל 24/05/2013 13:49הגב לתגובה זו10 4ומהומה על לא מאומה.מי שעיניים בראשו ויבדוק נושא האנרגיה לעומקו יראה ויבין שכנראה בעוד 15-20 שנה אף אחד לא יצרוך עוד נפט \גז.האנרגיה תעבור לתאי דלק.כבר היום נוסעות בכבישי אירופה מכוניות ממפעל מרצדס וביפן נוסעות מכוניות מתוצרתטויוטה+מיצובישי+מזדה כל אחת עם הטכנולוגיה שלה להמרת מים לחמצן ומימן.הטכנולוגיה הזו בשלבי פיתוח סופיים ואפילו בטכניון שלנו כבר פועל מנוע בטכנולוגיה הזו.עכשיו תחשבו לאן הולך משק האנרגיה העולמי.סגור
-
35.כבר את הליכוד סילבןזאב 24/05/2013 13:33הגב לתגובה זו6 0נמחק הליקוד כמו מה שעשה יובל שטיניץ אז בוועדת ששינסקקי אז החליטו והציבור שתק למה אז נמחקו כל המנדטיםסגור
-
34.לפתוח בחקירה נגד ההדלפהאיגל 24/05/2013 13:31הגב לתגובה זו9 0ידיעות אחרונות מאיפו המידע ממתי הציבור מכריע יש משהו חשוד בקשר להדלפהסגור
-
33.סוף סוף דברי חוכמה! (ל"ת)יעקב 24/05/2013 13:25הגב לתגובה זו8 3סגור
-
32.סילבן סופית קבר את הליכוד !רני 24/05/2013 12:55הגב לתגובה זו10 0חסר חשיבה. בעת הזו אנו זקוקים לכסף לבניין הארץסגור
-
31.גב' סולברג לא כל מה שנראה לך חד פעמי ניתן למיחזור אם נאgg 24/05/2013 12:41הגב לתגובה זו4 6אם נאבד מקור אנרגיה בטח שלא יבוא חלופי בעוד 20 שנה כמעט ואין נפט בעולם ו- 100 מילייארד $ שנמצאים בכיס של תשובה יעזרו בדיוק כמו המילייארים בככיס של משפחת עופר-בלונדון לדורותיהסגור
-
30.לחקור את ידיעות אחרונות !דני 24/05/2013 12:37הגב לתגובה זו9 0נזק למשקיעים סתם !סגור
-
29.איש קטן המפריח בלוני ניסוי... אייכס (ל"ת)אלוני 24/05/2013 12:36הגב לתגובה זו6 1סגור
-
28.רואים את מי הוא בחר לאישה (ל"ת)אנחנו יודעים מאיפה ס 24/05/2013 12:35הגב לתגובה זו6 0סגור
-
27.ההדלפה של סילבן לעיתון של אשתו ! כמה מגעילסילבן תגיד שלום 24/05/2013 12:26הגב לתגובה זו12 1לפטר את השר הזה ! ניירות ערך של תגליות הגז נסחרות בבורסה ! השפעה שלילית במתכוון !!!סגור
-
26.העניין הוא שלייבא עולה הרבה יותר מאשר להשתמש בקיים. (ל"ת)יאיר ח. 24/05/2013 12:21הגב לתגובה זו6 10סגור
-
25.את צודקת נערת שליחויות .איך לא ליצא ,אים לא ניצא גם לאבא 24/05/2013 12:20הגב לתגובה זו14 12ימשיכו לחפס וכמובן לא ימצאו גז נוסף ,החברות הזרות יעזבו ,והאזרחים ימשיכו לשלם מס על מס על מס ,יצוא נותן סיכוי לשינוי ,ואולי האוצר יכנס לתוכנית גמילה ממיסים סוף סוף .סגור
-
24.מדהים כמה כח יש לטייקונים! (ל"ת)יאיר 24/05/2013 12:11הגב לתגובה זו3 12סגור
-
23.עוד פחדן שחושב שיזכרו אותו לא מבין שישתינו עליוסטיבי 24/05/2013 11:57הגב לתגובה זו21 1בסוף הוא יצטער אבל יהיה מאוחר מידיסגור
-
22.שלידני 24/05/2013 11:56הגב לתגובה זו10 0שלי צריכה להיות ראש הקרן (זאת לא בדיחה), "הספר מנתניה" יביא את הקרן ושלי תחלק אותה לאזרחים . לכל המפגינים : תנו לתשובה לחפור ואתם תדאגו שהכסף יחולק נכוןסגור
-
21.אצלנו זה יהיה קרן העושק. אף אחד לא יהנה מהכספים חוץקרן העושר 24/05/2013 11:48הגב לתגובה זו10 2ממנהלי הקרן היועצים והמזכירות. כבר עכשיו אמרו של 3.5% מהכסף ילך לחינוך ותרבות. חינוך למי? רק החרדים יקבלו כספי תמיכה משם כי מה שהיה הוא שיהיה. בנוסף מורות כל שנה מקבלות מכתבי פיטורין כדי לא לתת להם קביעות אז יעלו להם את המשכורות? לאן ילך הכסף הזה? כבר עכשיו מפחדים שיהיה עודף דולרים "המחלה ההולנדית" והוחלט לקנות דולרים בכסף איזה שוק חופשי זה? מתערבים רק במה שטוב להם. הכסף לא ילך לציבור.סגור
-
20.כל ההחלטות זה על סמך הצבור גם לא מוכרים את כיל בגלל שלימה חדש? 24/05/2013 11:40הגב לתגובה זו8 2יחמוביץ ויהיר לפיד שפוחד שמא שלי יחימוביץ ורוזנטל יכתבו עליו פוסט בפייסבוק. גם כיל בעתיד תהיה חברה קטנה וזניחה פוטאש תמכר בעתיד את כל המניות שלה בכיל לנוכח המיזוגים בענף כיל פשוט תתחיל להרויח מעט או להפסיד מי שיפסיד בעתיד זה הצבור כי יתחילו לפטר אנשים ולא יעזור להם כלום קרנות הפנסיה יפסידו כי כולם בכיל בעלי המניות יפסידו וגם לא יקבלו דיבידנדים. אז מי ירויח? הממשלה ההזויה הזאת . הצבור לא ירויח וגם עידן עופר ירויח ויברח מפה לנצח ויעשה בשכל. יש גם ציבור אחר שלא יוצא לרחובות וחושב אחרת למה מי שצועק מקבל? ממשלה של אנשים שדבקים בכסאות נמא סתם!סגור
-
19.עוד מומחית מטעם הטייקנים? (ל"ת)נמכרנו אני ועמי 24/05/2013 11:39הגב לתגובה זו7 16סגור
-
18.חלם זה כאןניני 24/05/2013 11:36הגב לתגובה זו22 0לפי נתוני נובל יש גז שכבר ודאי נמצא לפי צריכת ישראל בשנת 2013 לעוד 126 שנה אם יקבלו את צמח ללא שינוי 53 אחוז יצוא עדיין יש בטחון אנרגטי ליותר מ50 שנה מי יודע מה יהיה עד אז לפני 10 שנים היה מישהו שחלם על הייפון קחו את הכסף מהמיסים ותורידו את המיסים מהאזרח הקטןסגור
-
17.מילא הגז-מה עם שאר משאבי הטבע (פוספט,ים המלח,ועוד) (ל"ת)יעלי 24/05/2013 11:33הגב לתגובה זו4 1סגור
-
16.יצוא כמה שיותר לפני גז הפצלים הזול שיציף העולםד"ר בוזאגלו 24/05/2013 11:33הגב לתגובה זו16 2http://www1.bizportal.co.il/article/360339סגור
-
15.3 הערותאזרח 24/05/2013 11:30הגב לתגובה זו7 81. ואולי לא יהיו תחליפים זמינים לשימוש בגז ומה אז? 2. המוכרים רוצים לייצא במחירי גבוה (נוכחי). האם הקונים לא יודעים להעריך שמחיר הגז יוזל בהמשך ולכן לא יתפתו על כלל הכמות הנרכשת? מה חושבים בישראל שהצד הקונה הוא מטומטם? 3. זה רציני ? או שטיעוניה הם גמישים עד ספקולטיביים?סגור
-
תגיד מר. אזרח והגז שאנו משתמשים היום מאיפו זה מגיע?? (ל"ת)שטול לא המלך 24/05/2013 12:28הגב לתגובה זו6 1סגור
-
14.סוף מעשה במחשבה תחילהמשה 24/05/2013 11:19הגב לתגובה זו20 6סוף-סוף מישהו מדבר בהיגיון . אני מסכים עם כל מילה שלה. טוב ציפור ביד מ 2 ציפורים על העץסגור
-
13.לענייןסם 24/05/2013 11:16הגב לתגובה זו15 3טענותיה עניניות וצודקות יישר כח בעניין השר הכל ברורסגור
-
12.אתה צודק במאה אחוזיוסי 24/05/2013 11:12הגב לתגובה זו10 1אתה צודק כולם אומרים את זהסגור
-
11.קורא ולא מאמין לסילבןקורא 24/05/2013 11:08הגב לתגובה זו11 1קשה לו ,הוא צריך לתמרן בין הפופוליזם של המתנגדים בין המעשיות שדורש תפקידו ובין רצונו של ראש הממשלה המתוחכם שלו . ככה מגיעים ל 40% או אולי 38.5% .סגור
-
10.שר אויל . מזכיר את שטייניץ .אולי יותר אויל ממנו (ל"ת)שרה 24/05/2013 11:02הגב לתגובה זו25 1סגור
-
שר האנרגיהיוסי 24/05/2013 12:56הגב לתגובה זו8 0זה שר ברמה נמוכה מאוד המחליט בעניין חשוב מבלי שיש לו מושג קלוש בנושא. כל עניינו למצוא חן בעיני הציבור ולהתאים עצמו לאשתו שכבר הפכה מזמן לבדיחה.סגור
-
כל הכבוד שיש אנשים שדואגים מה יהייה במדינה בעוד 25 שנהאיל 30/05/2013 03:09הגב לתגובה זו1 1ולא מסכמים להמר על עתיד המדינה בשביל לעלות את רמת החיים היום על חשבון המחר, בעתיד ניצרוך יותר חשמל ולכן המסכנה הברורה שאסור ליצא את הגז.סגור
-
9.סוף סוף מישהו מדבר לעניין (ל"ת)שרון 24/05/2013 11:00הגב לתגובה זו17 3סגור
-
8.ואף על פי נוע תנועחוגג 24/05/2013 10:57הגב לתגובה זו25 4לא יעזור לכל הפלצנים קצרי הרואי...הרכבת יצאה לדרך... ועל אפכם וחמתכם היא נוע תנוע.......כי אין ברירה אחרתסגור
-
7.תתעוררומתוסכל 24/05/2013 10:55הגב לתגובה זו12 1מוקדש לקברניטים שלנו:"דוגי נוסעת מפרשיה שניים ומלחיה נרדמו כולם....אם לא יעורו כל מלחיה איכה תגיע הדוגית לחוף"???????סגור
-
6.חכמי חלם...שכל קומץ מפגינים משמאל מצליחים להפחיד אותםגיא פאר 24/05/2013 10:53הגב לתגובה זו15 2http://www1.bizportal.co.il/article/360339סגור
-
5.קטלק??עוד מומחה???זהבי עצבני 24/05/2013 10:50הגב לתגובה זו5 14על הבוקר מעצבן אותי הטיפש התורן שקורא לעצמו או שהכותרת שלו-קטלק נורבגיה......עוד ליצן או פלצן עוד לא החלטתי שכנראה הדבר היחידי שמחזיק אותו בחיים זה השינאה לחברות הגז או התסכול הנורא שאחרים בפנים והוא לא..קטלק טיפשסגור
-
4.צודקת לחלוטיןגיאולוג 24/05/2013 10:48הגב לתגובה זו19 6סוף סוף מישהו מקצועי מתבטא ולא כל מיני קשקשנים שלא מבינים דבר ורק צועקים אש אש כשבעצם יש להם בקנה כדורי סרק.......סילבן-אתה מתיימר להיות מקצוען ולא סתם פקיד ועסקן פוליטי-איפה האסטרטגיה שלך??איך הפכת לאחד מהעדר? תקרא בכובד ראש מה שנאמר כאן ואל תהיה אותו טיפש שזרק אבן לבאר שאלף חכמים לא יכלו להוציא אחר כךסגור
-
3.STEVEbenini 24/05/2013 10:39הגב לתגובה זו21 4the only thing that interests him is to gain more votes in elections .There is a very professional comitee that decided on 53% export . .Does he know more than them ????In one word :POPULISMסגור
-
2.ואת תתמני ליו"ר הקרן? (ל"ת)קטלק נורבגיה 24/05/2013 10:37הגב לתגובה זו9 9סגור
-
1.מה חוות דעת מומחי הטכניון בנושא ? (ל"ת)מבקר פנים 24/05/2013 10:36הגב לתגובה זו8 1סגור
-
למה טכניון? האמריקאים שומרים כל טיפה של נפט וגז באדמה!!ירון 28/05/2013 19:10הגב לתגובה זו2 0כבר שישים שנה שכל הממשלים האמריקאים מסכימים על דבר אחד, את משאבי הנפט והגז לשמור לתקופה שלרוסים ולערבים יגמר המלאי. אז מה...כל המומחים שלהם טועים והדוקטור שלנו צודקת??? הצחקת אותי! והכי מצחיק שאוב מה דוחף אותנו לייצא כי טוב שישראל תישאר טלויה לדורי דורות באמריקאיםסגור
-
האמריקאים התחילו ליצא גז בברכת אובמהצביקה החשמלי 31/05/2013 08:02הגב לתגובה זו0 0המציאות בדיוק הפוכה- האמריקאים התחילו ליצא את כל העודפים שלהם בברכת הנשאי אובמה. אז מה הם לא מבינים שאתה ירון כן מבין.סגור