זה נגמר: החברה לישראל מדווחת, "בטר פלייס תגיש בהקדם בקשה לפירוק"

החברה לישראל דיווחה לבורסה כי לא תשקיע יותר בבטר פלייס, המיזם הולך לפירוק. הפסדי בטר פלייס מאז הקמתה - 812 מיליון דולר
 | 

אחרי הדיווח בסוף השבוע ב-CNN, הבוקר מגיע הדיווח הרשמי. ה חברה לישראל +1.61% חברה לישראל 85,670 +1.61% חברה לישראל בסיס:84,310 פתיחה:83,780 גבוה:85,670 נמוך:83,180 תמורה:6,976,821 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הוציאה לפני דקות אחדות לבורסה בת"א לפיו "בטר פלייס תגיש בהקדם לבית המשפט בקשה לפירוקה."

בדיווח שהוציאה החברה לישראל נכתב כך: " החברה החליט הבוקר, בהמשך להחלטת ועדת הביקורת מיום 19 במאי 2013, שלא להשתתף בסבב השקעה שהציעה בטר פלייס למשקיעים. כפי שנמסר לחברה, מכיוון שלא נמצאו משקיעים הנכונים להשתתף בסכום משמעותי בסבב השקעה נוסף בבטר פלייס".

מאז הוקמה בטר פלייס החברה הפסידה 812 מיליון דולר, כאשר מרבית ההפסד נרשם בשנה האחרונה - 454 מיליון דולר. ההערכות הן שבכדי להגיע לאיזון תפעולי החברה זקוקה להשקעה של עוד כחצי מיליארד דולר.

החברה לישראל שבשליטת עידן עופר היא המחזיקה הגדולה במניות בטר פלייס עם כ-29% מהון, כך שחלקה בהפסדי החברה עולים על 235 מיליון דולר. גם לעידן עופר עצמו ישנה אחזקה מהותית בחברה באמצעות חברות פרטיות שבשליטתו. בנוסף השקיעו בבטר פלייס מאז שהוקם המיזם ב-2007 גם גופים בנקאיים שונים ובהם בנק HSBC ומורגן סטנלי וגם לענקית האמריקנית, GE יש החזקות במיזם הכושל.

דירקטוריון בטר פלייס מסר כי "זהו יום עצוב מאוד בו מאמצינו לממש חזון אוניברסאלי אשר שאף לנתק את התלות באנרגיה המזהמת לא צלח. את החזון הוביל שי אגסי בדרך ארוכה ורצופת אתגרים יחד עם משקיעים ושותפים אשר הפכו את חזונו למעשה של ממש. לצערנו, הדרך למימושו של החזון הייתה קשה ומורכבת ונתקלה במכשולים רבים. לא לכולם יכולנו, את חלקם הטכני עברנו בהצלחה ובחלקים אחרים לא עלה בידינו למרות המאמץ והמשאבים הכבירים שהושקעו".

לפני פחות מחודש עוד נעשו מאמצים מכיוונה של בטר פלייס לחדור לשוק הישראלי כשהחברה הודיעה כי התעשייה האווירית חתמה על הסכם ליסינג עם חברת "אלדן" ועם חברת "בטר פלייס", במסגרתו תפעיל צי מכוניות חשמליות. הצי, המונה כמה עשרות רכבים מסוג רנו פלואנס Z.E.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אמר הבוקר: "בטר פלייס הייתה חזון ציוני, עסקי ואמיתי - שהתנפץ. ניתן לסכם את פשיטת הרגל בטר פלייס במילה אחת - חבל". פגוט משווה את הנסיגה מפרויקט המכונית החשמלית לנסיגה מפרויקט הלביא. "אז היה זה מטוס כחול- לבן שפיתוחו נגנז ואילו כיום זו מכונית חשמלית בהובלה ישראלית אשר גורלה נחרץ".

לדבריו "במבחן התוצאה מתברר כי הכיסים של החברה לישראל לא מספיק עמוקים בכדי לממן פרויקט עולמי גרנדיוזי וכאשר השותפים מאבדים אמון בחזון החברה והחברה מתבדרת אסטרטגית - אין מנוס מקבלת החלטות קשות. המשך השקעת משאבי ענק בפרויקט זה לאורך זמן היה עלול לאיים על חוסנה הפיננסי של החברה לישראל. מטעמי אחריות כלפי בעלי המניות ומחזיקי החוב של החברה לישראל ועל אף הכאב והצער המובן הכרוך בנסיגה מהשקעה בחברה טוב עשתה החברה לישראל כי קמה מן השולחן".

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    לא ברור לי למה גילגול העיניים הזה ...
    איתי 26/05/2013 19:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זו הייתה מגלמוניה והחזון, עד עתה, לא הגיוני. העתיד לא נמצא בהחלפת סוללות ללא שום דבר יצירתי או IP אמיתי. יש קוסם אחד והרבה פריארים בסיפור הזה. רק תקראו את כל הביקורות שנמתחו על אגסי והחברה שלו בשלוש השנים האחרונות כדי שתפסיקו לגלגל עיניים.
    סגור
  • 8.
    ברגע שראיתי את מחיר הרכב והשירות
    ישראל 26/05/2013 11:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנתי שהמיזם נכשל.
    סגור
  • 7.
    ששימעון פרס יודה בטעות על תמיכתו (ל"ת)
    תעלה הימים 26/05/2013 11:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    חזירות ושראלית
    שלמה 26/05/2013 11:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שבארץ יבינו שלא כולם מטומטמים כל הזמן.אם היו מפתחים עם אנשים שאכפת להם מהעבודה ולא לחיות על כסף של אחרים ןלקבוע מחיר תחרותי גם למכונית וגם לטעינה ןלא לכבול אף אחד ולא לכסות הכל מיד היה נוצר שוק אבל כרגע לא בבית ספרנו.לאט לאט לא במהירותץ
    סגור
  • 5.
    אותו מיזם ברכבים קטנים וזולים לשימוש עירוני היה מצליח
    אזרח 26/05/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וריווחי ולאחר היתבססות בתוך הערים היה נכון לעבור לרכבים גדולים לשימוש בין הערים סוף מעשה במחשבה תחילה
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    סופה של הירידה בחברה לישראל,התחלת עליות,מחיקת שורטיסטים (ל"ת)
    שוקי 26/05/2013 10:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    מצער מאוד. מהנדסים מוכשרים יילכו הבייתה בגלל הנהלה...
    אחד שפוטר משם. 26/05/2013 09:33
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כואב הלב, עבדתי במיזם הזה עד לפני חצי שונה (פוטרתי). יש שם את מיטב המהנדסים בשוק.היה להנהלה את כל הכסף שבעולם אבל ניהול כושל הפיל את החברה. חבל מאוד, שוק האנרגיה הירוקה הולך 10 שנים לאחור.
    סגור
  • אל תדאג, יבוא מישהו במקומם.
    cucu 26/05/2013 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכוניות חשמליות הם העתיד, החברה הזו פשוט הקדימה את זמנה.
    סגור
  • 2.
    אפסים ששרפו 800 מליון דולר
    כרמילידה 26/05/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    8 1
    וממשיכים למשוך משכורות של מליונים כל חודש.
    סגור
  • 1.
    בשביל מה לשלם אותו דבר על חשמלי כמו על בנזין . (ל"ת)
    בא 26/05/2013 09:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות