פרופ' יסעור: "מטוס אפ-16 אחד שווה לכל התקציב של ניצולי השואה, כלפי חוץ אנחנו מוגנים - אבל בפנים הכל נרקב"

יסעור שסטטוס שלו בפייסבוק עורר סערה, מדבר על התוכנית של לפיד, הכלכלה של ביבי. וגם - על מי הוא ממליץ לתפקיד הנגיד הבא?
 | 

העלאת המע"מ בשיעור של 1% החל מיום א', וכוונת משרד האוצר להעלות את מס ההכנסה ב-1.5% באופן גורף לכלל רמות השכר, מעוררים ביקורת חריפה בקרב רבים אשר סבורים שיש להטיל את גזירות המיסים באופן דיפרנציאלי בהתאם לרמת ההשתכרות. בארצות הברית גורו ההשקעות וורן באפט התלונן על כך שהעשירים משלמים מס מגוחך ביחס להכנסותיהם, ודרש שיימסו אותו בשיעורים גבוהים יותר.

ובישראל זכה לאחרונה פרופ' יוסי יסעור, מרצה לתורת ההחלטות במרכז האקדמי רופין, לאלפי 'לייקים' ומאות תגובות לפוסט בפייסבוק שאמר כי יהיה מוכן שהמדינה תגבה בתקופת הגירעון הנוכחי שיעורי מיסים גבוהים יותר ממנו, כמי שמשתכר היטב, וכך תקל את נטל הגזרות הכלכליות על החלשים והמעמד הבינוני. בראיון ל-Bizportal מותח יסעור ביקורת נוקבת על הקפיטליזם בישראל ומזהיר מהשלכותיו.

פרופ' יסעור מספר, "חייתי בארה"ב כמה שנים והיא מודל לחיקוי ברמת החיים הגבוהה בה. יחד עם זאת, מספר מחוסרי הבית שם אדיר, מספר האסירים שם אדיר - ארה"ב עם המדיניות הקפיטליסטית הנוקשה שלה, דוחקת לשוליים המון אנשים שמדרדרים לעוני ופשע - זו לא החברה שאנחנו רוצים לראות."

"אצלנו יש תקציבי ביטחון אדירים, בצדק, יש למדינה בעיות ביטחוניות, אבל על מי אנחנו מגנים כאן? על ניצול שואה שאין לו כסף לטיפול שיניים? מה שווה לו שתקפנו את הכור באירן אם השיניים שלו נרקבות? מבחוץ הוא מוגן, אבל בתוך הבית הוא נרקב. אנחנו רוצים לראות חברה כזו? אני משוכנע שיאיר לפיד לא רוצה לראות חברה כזו."

יסעור מאמין בכוונותיו של שר האוצר ואומר, "לפיד הוא אדם טוב ואכן רוצה בשיפור פני החברה בישראל, אבל התוכנית שלו לוקה בחסר. אני בטוח שלפיד הוא לא קפיטליסט חזיר שמעוניין בשכר נמוך של מעמד הפועלים. אבל מה קורה לנו? יש לנו שריון אדיר מבחוץ ומבפנים אנחנו נרקבים. במה זה מועיל? מטוס אפ-16 אחד משתווה לכל התקציב של ניצולי השואה - האם באמת אין אפשרות שנחזיק רק ב-8,000 מטוסים ולא ב-9,000? תהליך קבלת ההחלטות בתנאי אי ודאות לא נעשה כאן אפילו ברמה של סטודנט שנה א' בכלכלה."

על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר יסעור, "ראש הממשלה שבוי בתורות כלכליות מיושנות. דעתו הכלכלית התעצבה אי שם בשנות השבעים והיום ידוע שהכלכלה הישנה ה'כאילו רציונאלית' הזו פשטה את הרגל."

"שגליה מאור תחזיר את הבונוסים שהיא קבלה"

גליה מאור; קרדיט: בוצ'צ'ו
בעניין שכר הבכירים אומר יסעור, "לפי התיאוריה הישנה, אם תיתן לאנשים יותר, הם יעבדו טוב יותר - זה נכון אולי לכורי פחם באירלנד במאה התשע עשרה, אולי לפועלי ניקיון, אבל זה לא נכון לגבי פרופסורים, מנהלי בנקים, קציני צבא וכו'. מי שחושב שניהול בנק יהיה טוב יותר אם המנכ"ל יקבל מיליון שקל לחודש פשוט טועה. אנחנו רואים לדוגמא את ההתנהלות בבנק לאומי עם דנקנר בשנים האחרונות. שכר העתק של מנהלי הבנקים לא עצר את מתן ההלוואות בלי החשבון לאיש הזה ואיפה אנחנו היום? אנחנו צריכים לדרוש מגליה מאור שתחזיר את כל הבונוסים שהיא קבלה על כך שכל מי שמחזיק היום פנסיה וקרנות השתלמות, כספים שהושקעו בחברות של דנקנר, נעלמו אחרי שהוא לא נבדק כמו שצריך. והיא? היא קיבלה בונוסים של מיליוני שקלים."

יסעור מביא את גישתה של פרופ' למימון באונ' סטנפורד בארה"ב, ענת אדמתי, שכתבה ספר בנושא התנהלות הבנקים בעידן הנוכחי, "היא מראה שכל הבנקאות בארה"ב, ואני טוען שגם בארץ, זו רמאות אחת גדולה. בנקים צריכים לתת הלוואות רק על בסיס ההון עצמי ולא על בסיס ההפקדות של הלקוחות. הבנקים עובדים במינוף כל כך גבוה שרק מוכיח שהם לא מבינים דבר. במקום מדיניות שמרנית יש לבנקים בארץ מדיניות הרפתקנית וזה. אף אחד לא יכול להבטיח שהמערכת הזו לא תקרוס. למזלנו פישר היה הנגיד ולחוסר מזלנו הוא עוזב."

"שלחתי לרוה"מ ולשר האוצר, לפיד, מכתב שבו אני מציע את ענת אדמתי לנגידת בנק ישראל הבאה, היא אישיות נחשבת בצורה בלתי רגילה בארה"ב, אבל כמובן שאף אחד לא הסתכל לכיוון שלי. אני לא טוען שהמועמדים האחרים לא ראויים, אבל צריך להביא אדם שיסתכל על המערכת מבחוץ עם עוצמה, מישהו שלא זקוק לתפקיד הזה. מישהו חזק ששואב את כוחו מעולמות אחרים ולא מהביצה המקומית."

להגביל את שכר הבכירים בחברות הציבוריות

קל להטיל מיסים. לפיד. קרדיט:  Getty images Israel
"אני מציע שממשלת ישראל תעדיף חתימה על חוזים עם חברות ציבוריות שהשכר המקסימלי בהן לא עולה על כפליים משכרו של נשיא המדינה. מנהלי החברות האלה שואבים לעצמם משכורות ודיבידנדים עצומים ואח"כ עושים לנו תספורת. אם מנכ"ל בנק מזרחי דורש להרוויח יותר מכפליים מנשיא המדינה, אפשר למצוא מועמד אחר. ככה מעבירים מסר חברתי. חתן פרס נובל לכלכלה, דן כהנמן, אמר פעם, "מה זו הצלחה? הצלחה זה קצת כישרון וקצת מזל. ומה זו הצלחה גדולה? זה קצת יותר כישרון והרבה יותר מזל."

"כשיש כאן הצלחות המנהלים יודעים לזקוף אותן לעצמם, אבל כשיש כישלונות הם זוקפים אותם לחוסר מזל, לגורמי השוק... אני מציע שהבונוסים לבכירים האלה ייתנו רק אחת לחמש שנים על ממוצע התוצאות שלהם. למה? כי כרגע, אם יש שנה טובה המנהל מקבל מיד בונוסים, אבל בשנה רעה הוא פשוט לא מקבלים אותם. לאורך תקופה של חמש שנים יתברר שהבונוס שמגיע לאותם מנהלים הוא הרבה פחות מנופח ויהיה תוצאה של קיזוז הרווחים וגם ההפסדים של אותם מנהלים."

לשנות את השיטה

"הנושא של הדוחות הרבעוניים מטריד אף הוא. התהליך הניהולי מתכוונן רק לתקופה של רבעון ואין בו ראייה אמתית לטווח ארוך. אין ממוצעים של הסיכונים (שבהחלט צריך לקחת אותם כדי להתקדם ולצמוח). העובדים אומרים לעצמם - מדוע שאקח סיכון מחושב אם אני נמדד ע"י המנהלים שלי רק לאורך רבעון? השיטה הזו מטופשת ומחמיצה את הרעיון של הסתכלות לטווח ארוך, שיטה שכאילו מנסה להיות יותר 'און ליין'. היא מדכאת לקיחת סיכונים ומצדיקה הימורים. התוחלת של לקיחת סיכון גבוהה יותר מתוחלת של לקיחת הימור. הימור הוא פעולה שהתוחלת שלה שלילית. הניהול הרבעוני גורם לאנשים להמר - לא לקחת סיכונים."

ומה לגבי המיסים?

"דבר ראשון ברור שלהטיל מיסים זה מאוד קל. הטלת המיסים מפספסת את הטיפול בהון השחור ויש המון כזה במדינה שלנו ומצד שני זה צעד מאוד לא שוויוני. למה לא לעשות למשך זמן מסוים מע"מ דיפרנציאל? צריך לפטור מוצרי יסוד ממס ערך מוסף. אחרי זה יהיו 10% מע"מ על מוצרים שהם לא מוצרי יסוד ומס של 30% על מוצרי יוקרה. צריך לחלק את המוצרים לקבוצות ולקבוע מע"מ שיתחשב במי הצרכן, אני לא טוען שצריך לעשות את זה בצורה גורפת. אני לא קומוניסט, אבל לתקופת ביניים של תקציב בעייתי יש לעשות את המס הזה דיפרנציאלי ויש לעשות מס על עשירים. לא יכול להיות שהמס המקסימאלי כאן הוא 50% - מי שמרוויח מעל מאה אלף שקל בחודש צריך לשלם גם 60% ובעלי משכורות עתק יכולים לשלם גם 70% לתקופה מסוימת עקב המצב שנקלענו אליו."

"מה שאני אומר הוא פשוט. אנחנו צריכים לעבור מקפיטליזם חזירי לקפיטליזם הומני. מי שעובד קשה וטוב מגיע לו גם להרוויח, אבל שלא ישאיר בצדי הדרך את הזקנים, החולים והחלשים. אני לא מדבר רחמנא לצלן על סוציאליזם."

גם יו"ר האופוזיה חוטפת

עשתה פוזות, שלי יחימוביץ' קרדיט: עמוס בן גרשום; לע"מ
לסיום מפנה יסעור אצבע מאשימה גם כלפי יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', "אני כועס מאוד על שלי יחימוביץ', כי הציעו לה להיות שרת האוצר ועם הפוזות שלה היא דחתה את ההצעה. בכלל, היא יותר מדי סוציאליסטית לטעמי, אבל היא צודקת בכך שהיא גם מגנה על עובדי הנמלים וחברת החשמל - על אף שמדובר באוכלוסייה חזקה ללא ספק. יחימוביץ' אומנם צודקת בטענות שיש לה בדבר הרווחים הכלואים של החברות הזרות, היו גם דברים חיוביים בהצעת התקציב שלה, אבל הסגנון שלה וחלק מההצעות האחרות הן קיצוניות שמאלה מדי לטעמי."

תגובות לכתבה(54):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    מגיע לה להיות סוהרת
    משה כהן8 17/09/2018 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם זה מעל המידות
    סגור
  • 39.
    נכון, נכון, נכון, נכון, נכון, נכון,...............
    יוסף ר. 03/06/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפולטיקאים מנותקיייייים מהשטח לחלוטין. יוסף רגב ת"א
    סגור
  • 38.
    אם הטיעון חלש תגיד "ניצולי שואה" וזה יסדר את העניין
    שי 02/06/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואני דווקא בעד קיצוץ עמוק בתקציב הביטחון.
    סגור
  • 37.
    לא הייתם מצפים מפרופ' קצת להתמצא בעובדות?
    אחד מהעם 02/06/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    9,000 מטוסי F16?? איפה אתה חי? להטיל על אנשים 70% מס הכנסה? אתה חושב שהם לא יברחו מכאן ויעבירו את כספם למקום אחר? אם אתה באופן אישי רוצה לשלם יותר מס תעשה את זה, אף אחד לא מונע ממך לתרום כסף למס הכנסה. איך פתאום נוצר החוב הענק בתקציב המדינה? אף מילה על המחאה החברתית שרק בגלל ההשלכות הפוליטיות שלה נהיה כל המצב הזה?! בדבר אחד אני מסכים עם הפרופ' - צריך שיהיה איזון בין המצב החיצוני לפנימי. לא יתכן מצב מאקרוכלכלי מעולה ברמה של מדינה ביחד עם מצב עגום פרטי של רוב תושביה.
    סגור
  • 36.
    9000 מטוסי קרב אפילו לארה"ב אין... (ל"ת)
    אנונימי 02/06/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    שכר בבנקים מוגזם ע"ח עמלות הציבור (ל"ת)
    אזרח 02/06/2013 09:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • השכר בבנקים על חשבון עמלות והשכר למנכ"לים בתנובה שופרסל
    ברק 06/06/2013 01:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סלקום אורנג' פלאפון דלק שטראוס חברות נדלן , יס, הוט, וכול שאר החברות גם הוא על חשבון הציבור. עם זה משולם מעלות המוצרים ואם על חשבון המשקעים וקרנות הפנסיה. אז מדוע שלא ישלמו מס גבוהה על ההכנסה מעל ל 50, 100 ו 200 אלף בחודש. אילו לא חברות פרטיות!!! הכסף שלהן הגיע מהציבור אנחנו שותפים שלהם אבל הם גונבים מאיתנו (באופן חוקי) אבל גונבים.
    סגור
  • 34.
    בעיקר ל-19 ולאחרים, לא החרדים אשמים בכלכלה ענייה
    מגיב לטענות דמיוניות 02/06/2013 01:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קל לתעל את האכזבה מהמצב הכלכלי על החרדים, זה נקלט היטב ויפה אצל העם-אבל האמת לאמיתה זו רק דמגוגייה-זולה אבל לצערינו קלה לשיווק על ידי המימסד-מי שאשם במצב הוא המימסד עצמו-הרשו לי לא לנמק הייתי רוצה שכל אחד יגיע לאמת הזו רק בדרכו-שבוע טוב.
    סגור
  • 33.
    מילים כדורבנות ! (ל"ת)
    אלון 02/06/2013 01:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    סופסוף מלים כדורבנות !!!! (ל"ת)
    מוטב מאוחר !!!! 01/06/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    מטוסים אנחנו מקבלים בחינם וניצולי השואה מקבלים המון
    אלי שני 01/06/2013 21:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חבל שהפרופ לא מציין שאת המטוסים אנחנו מקבלים בחינם מהאמריקאים, בנוסף ניצולי השואה מקבלים גם סכומים מיוחדים וגם את הסכומים שכל אזרח זכאי להם כמו קצבאות זקנה, סיעוד, תרופות בהנחה, טיפולים רפואיים ועוד הרבה שירותים שעולים כסף. שיעורי מס דרקונים כמו שהפרופ ממליץ יביאו למעבר לחברות ארנק ולהעלמות מס גדולות.
    סגור
  • 30.
    ובכל זאת שלי יחימוביץ,
    ב 01/06/2013 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגונה, ישרה, לא פופוליסטית ומגיע לנסות דרכה כי את הקפיטליזם החזירי אנו חווים כבר עשרות שנים והפערים נהפכו לבלתי נסבלים.
    סגור
  • 29.
    קחו לדוגמא את טבע עם הרווחים הכלואים הודיעה שהיא תשחרר
    פופוליזים ובלופים 01/06/2013 17:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותם מי ירויח? המדינה תקבל את הכסף אבל המשקיעים לא!!! טבע הודיעה שהיא לא תגדיל את הדיבידנד ולא תחלק אותו כדיבידנד. אז כל הטמבלים שנופלים בפח של שלי יחימוביץ מה יש להם להגיד על זה? הכסף לא יגיע אליהם אלא למממשלה שתחלק אותו ליקיריה שהם המתנחלים והחרדים
    סגור
  • חמודי מיסים זה לא דיבידנד (ל"ת)
    אדם חושב 02/06/2013 00:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    כל מילה סלע
    משה הייט 01/06/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כסטודנט לשעבר של פרופ' יסעור הוא זכור לי כבעל דעות מקוריות וכאדם החושב "מחוץ לקופסה". אם היו כמוהו במשרד האוצר היינו נראים אחרת. לעצם הענין כל דבריו נכונים וחבל שאינם נלקחים בחשבון ומיושמים.
    סגור
  • עובדה שלי רוצה לשחרר רווחים כלואים זה לא יגיע לאזרח
    מה פה מחוץ לקופסא? 01/06/2013 17:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פשוט שלי רוצה נתח מהעוגה . מה היא תעשה בכסף? כלום גם היא תבזבז אותו על עיצוב פנים במשרדי הממשלה. אין לה שום תוכניות ונמאס גם מהקלישאות חינוך חינוך חינוך. כולם שותקים שדפקו את המורים והפכו אותם ביביסיטר של המדינה זה פוגע בילדים. וגם מורים נדרשים לשהות בבית ספר עד שעות מאוחרות ולקבל כסף עושק של חברות כח אדם כמו יובל חינוך. אף אחד לא נלחם בשבילהם ומשכורותיהם עלובות איזה חינוך זה? פשוט המורים נדרשים להשאר יותר בבית ספר ככה זה כי כואב להם שילכו הביתה לפני שעה 4. אבל התלמידים הולכים קודם. זה רוע וזה יתנקם במערכת יום אחד הכל יתנפץ שוב אז מה הקסם בדעות שלו? כלום
    סגור
  • 27.
    בקיצור:צודק נסראללה ימ"ש עם תאורית קורי העכביש שלו!!!
    אני מסכים 01/06/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין צורך לבזבז אפילו קסאם אחד על ישראל.היא כבר תקרע ותהרוס עצמה מבפנים.
    סגור
  • מתגייס לצה"ל השאר לומדים וימשיכו ללמוד עובדים על העם
    רק חלק מהעם 01/06/2013 17:52
    הגב לתגובה זו
    1 1
    להתגייס בגיל 21. לא לפתוח להם תיקים פליליים. מי הם בכלל שהבן שלי צריך לעשות 3 שנים צבא ? ואני צריכה לדאוג . ממני כבר תשכחו גם לא תראו שקל מס. לא קונה כלום בפרינציפ . וגם תשכחו מחיילים דרכי. ממשלה של מנוולים
    סגור
  • 26.
    פרופ״ יוסי יסעור
    שלומי 01/06/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני שמעתי את שר האוצר מדבר בדיוק כמוהו לפני הבחירות. ומה קרה לאחר הבחירות?
    סגור
  • 25.
    הון שילטון תחנת כוח באר טוביה תשאלו את גדעון שחייב לחבר
    אלדד 01/06/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לחברי המרכז
    סגור
  • 24.
    תראו איך גדעון סער המושחת אישר תחנת כוח בבאר טוביה בחפו
    תום 01/06/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחפוז כשמינה את מנהל המשרד של משרד הפנים בחור שעבר אצל ובשותפות עם האנשים שמקימים את התחנה הכל מושחת אצל השרים
    סגור
  • איפה זה באר טוביה..? (ל"ת)
    גדעון סער 01/06/2013 22:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ליד באר יעקב (ל"ת)
    אנונימי 02/06/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    הפקרות מוחלטת
    אריה 01/06/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    5 3
    אני קראתי את הכתבה ואני מסכיםלכל מילה ומילה . ההפקרות מישתוללת ואלה בממשלה מחמירים את המצב אם גליה שבגללה כמעט ההמשק קרס בשנות השמונים מחלקת לעצמה ולסובבים אי.המעמד הנמוך פשוט נמחקתה מתנות נדיבות על חשבון המיסים .והמוזות בשלטון שותקים .אז המעמד הנמוך נשחק לאבק ואף אחד לא איכפת העשירון העליוון ממשיך להיתעשר והחברה ה'שראלית ממשיכה להיתפרק
    סגור
  • 22.
    מטוס f16
    עוגי מ 01/06/2013 12:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אמנם אתה פרופ אבל כנראה שאתה מגיב מבלי לגעת את העובדות זה מסוג הדברים שנועדו להשמיץ ולא לתרום משהו אז לידיעתך רכש של f16 ואו f15 ממומן ע״י כספי הסיוע האמריקאי
    סגור
  • 21.
    מאור לכלה גם על הרצת מניות בנקים. זוכרים???? (ל"ת)
    תושב ביבילנד 01/06/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מאור
    אהרון 01/06/2013 21:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאור היא אבי אבות הטומעה עוד בהיותה הממונה על פיקוח הבנקים בעת המשבר ב84 . הייתה שותפה למשבר ואחרי שבייסקי הוציא אותה נקיה כי דברו בנהים פולנית קיבלה תפקידים במערכת הבנקאות עד למנכלית הבנק ועשתה שירקס עם כל הטייקונים . בקיצור נוכלת לא קטנה .
    סגור
  • 20.
    9,000 מטוסים? תחלק ב-20 וישאר עודף (לפי מקורות זרים) (ל"ת)
    דייקני 01/06/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 19.
    הבעיה שהכסף שלך הולך לחרדים
    יוסי 01/06/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    5 4
    אילו בישראל לא היו חרדים וערבים אז באמת היה עליך לוותר על כספך למענן עניי עירך. הבעיה היא שבישראל הכסף שעליו מוותרים החילונים והדלי"ם הולך לקבוצות שעובדות בשחור ולא תורמות דבר למדינה שלהם. אז תעשה לילדיך טובה ותשקיע להם את הכסף בדירות בחו"ל כי הם יצטרכו להגיע לשם בעוד שנת דור אחת כי אנשים כמוך לא מבינים מה יקרה כאן בקרוב לאור הדמוגרפיה הנוראה בישראל
    סגור
  • 18.
    70% מס? זה קומוניזם חזירי! מדוע שאנשים עשירים ישקיעו?
    די לקומוניזם! 01/06/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    13 5
    פשוט יעברו למדינה אחרת, או לחילופין ייקחו חופשה עד יעבור זעם המיסוי הבלתי שפוי. אין אינטרס לעבוד תחת תנאי מיסוי כאלה.
    סגור
  • לאן הם יעברו?
    יוסי 01/06/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    3 10
    נראה לך שממתינים להם במדינות אחרות? אין להם מנהלי בנקים ובכלל מנהלים משל עצמם?כל העשירים האלה יגלו שלא בדיוק צריכים אותם במדינות אחרות ויחזרו עם הזנב בין הרגליים. אתה חושב שמי שמרויח מיליון לחודש לא יוכל להסתדר עם 300000 ?
    סגור
  • קזחסטאן זה רק דוגמא אחת (ל"ת)
    יש לאן לברוח 02/06/2013 07:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    מרוב "אייצס גיברס" לא בדיוק ברור מה צריך לעשות.
    אנונימי 01/06/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    פחות F-16 לניצולי השואה (ממכספי סיוע ?), פחות עשרה טנקי מרכבה לטובת להשלמת הכנסה, פחות מאות חיילים לטובת משפחות מרובות ילדילם ועוד ועוד. בשורה התחתונה, צריך לפרק את צה"ל ולהשקיע את כל הכסף בצרכים סוצייאליים ואחרים. במקום כל הגזירות כנ"ל, אותם רבים שחיים חיים טפילים (בזכות הפוליטיקה המגעילה) יתרמו את חלקם למאמץ הלאומי (ולא בבתי המדרשות) בעבודה ובקידמה, חבל שחכמים כמו הפרופסור המכובד מחפשים את המטבע מתחת לפנס.
    סגור
  • 16.
    הבונוס
    גליה 01/06/2013 11:14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תתבונן בתמונה שלי. אתה חושב שעם מלתעות כאלה אחזיר בונוסים? אני ניזונה בשמחה מהחלשים ממני.
    סגור
  • 15.
    עוד קומוניסט קשקשן (ל"ת)
    ערן 01/06/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • עוד מטקבק טיפש (ל"ת)
    אמא של ערן 01/06/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 14.
    מאור וכל חברי ההנהלה צריכים להחזיר (ל"ת)
    מנהיג המהפכה 01/06/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 13.
    יסעור אדם ראוי וטוב
    סטודנט לשעבר 01/06/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    קצת חמלה, זה כל מה שאנחנו צריכים. יש לנו אחלה מדינה והרבה אנשים טובים, בוא נהיה קצת פחות גרידיים וקצת יותר טובים כלפי החלשים ויהיה כאן טוב יותר.
    סגור
  • 12.
    צודק! צודק ! צודק ! בכל מילה. די לריקבון בארץ הזאת ! (ל"ת)
    די לריקבון כאן 01/06/2013 10:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 11.
    כל הבנקאים והמוסדיים נתנו מיליארדים ללא ערבות (ל"ת)
    בני 01/06/2013 10:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    בדיקת עובדות
    גבי 01/06/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אגב, מטוסים קונים בדולר סיוע אשר מיועד אך ורק לצורכי ביטחון ולא ניתן להשתמש בו לצרכים אחרים
    סגור
  • אבל התחזוקה בשקלים (ל"ת)
    כמדומני 05/06/2013 23:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    השתלחות תוך התעלמות מעובדות או מספרים
    גבי 01/06/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    5 11
    ברצוני לתת מספר נקודות למחשבה לאור ההשתלחות בבעלי המשכורות הגבוהות בשנים האחרונות. לפני הכל, גם היותך פרופסור נכבד לא אמור לפטור אותך מבדיקת העובדות. איו לצבא ההגנה לישראל 9,000 מטוסים וזו עובדה. שנית, קל לדבר על השכר הגבוה של המנכ"לים, עם זאת כיוון שהכפר הגלובאלי מצטמצם יש תחרות מבחוץ. בתור פרופסור נכבד לתורת המשחקים, ובתור סטודנט בעברי הרחוק, כל עוד ההכנסה הנובעת מהניסיון של העובד גבוהה מעלותו אזי שחקן רציונלי יעדיף את המצב הזה, אני טועה? אם נעשה סימולציה על עסקה של 10 מש"ח שביצע מנכ"ל מנוסה או מנכ"ל מתחיל האם לא נקבל הבדל של כמה מאות אלפי שקלים?? ואם נכפיל את האירוע המדובר במאות עסקאות, האם המנכ"ל לא הצדיק את שכרו?? נקודה למחשבה
    סגור
  • ומה עם הפרופסורים
    דרומי 01/06/2013 11:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מעניין למה רק גליה מאור נדרשת להחזיר בונוסים, מה עם כל אותם עשרות אם לא מאות פרופסורים שלא מייצרים כלום , כמעט ולא מלמדים ( לכל היותר התלמידים שלהם מייצרים והם מוסיפים את חתימתם ) ומקבלים עשרות אלפי ש"ח לחודש . למה לא לדרוש מהם לקבל שכר התואם את התפוקה שלהם?
    סגור
  • ככה זה באקדמיה לא עושים כלום רק נוסעים לח"ל אבל עד
    פרופסור 01/06/2013 17:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנהיים פרופסורים חצי חיים עוברים
    סגור
  • תחזיר את מה שגזלת ממילא לא תרמת (ל"ת)
    גם אתה פרופסור יסעור 01/06/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    מה פתאם שרת אוצר? המפלגה שלה נבחרה במיעוט
    שלי יחימוביץ 01/06/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כולם ברחו לה וזה אומר שאף אחד לא רוצה את המדיניות הכלכלית שלה
    סגור
  • 7.
    אני ממליצה על הבן שלי לתפקיד הנגיד 3 תארים זה לא מספיק?
    אנונימי 01/06/2013 10:27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צריך פרוטקציות וקשרים?
    סגור
  • 6.
    נמאס כבר מפרופסורים רק נזקים הם יודעים לעשות
    יסעור וטרכטנברג 01/06/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    די!!!! להביא פה מנהיגות ולא עסקנים לפיד שר אוצר זה כמו להביא קצב בתור רופא ביבי צוחק על העם מגיע לכם . ממני הם לא יראו שקל לא קונים כלום וגם לא חוסכים ולא משקיעים בבורסה 25% מס זה לא בשבילי אז עדיף שהכסף יהיה בחשבון סתם גם לא קונים בגדים ולא נעליים עד שהם מתקלקלים את חלקי להאטה אני אתרום ברצון כלום כלום כלום.
    סגור
  • 5.
    כל מילה בסלע... יסעור אחד הטובים שיש.. (ל"ת)
    מביניניאן 01/06/2013 10:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    יסעור כמה שאתה צודק אבל גליה צוחקת ממך מאובמה ומכולנו
    סוקרטס 01/06/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ולא רק גליה :ביבי ושרה,הטייקונים,עופר עיני,אלון חסן,יו"ר שאר הוועדים הגדולים,המתנחלים בחסות אורי אריאל,שרי (מאורי) הליכוד סתיו ושמולי ועוד.בקיצוראנחנו הכלבים נובחים והשיירה עוברת
    סגור
  • 3.
    טבע הודיעה שתשחרר את הרווחים אז הציבור ירויח?
    רווחים כלואים 01/06/2013 09:41
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אפילו בעלי המניות לא ירויחו זה לא יגדיל לנו את הדיבידנדים הממשלה תקח את הכסף עכשיו זה קצת יכסה את הגרעון (טיפה בים) אבל בעתיד זה ישמש לתמיכה בחרדים שלא עובדים ושלא יתגייסו לצבא. זה בעצם ישמש לשחד את מצביעי הליכוד שהם המתנחלים והדתיים. אין חדש תחת השמש. אז עדיף שהרווחים יהיו כלואים וגם שלא היו מוצאים גז . הציבור רק יעבור שטיפת מוח שזה לטובתו אבל שקל לא יראה מזה
    סגור
  • 2.
    ההצעות שלה לא עוזרות לאף אחד . רק לממשלה . גם ככה
    שלי יחימוביץ 01/06/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מקבלי הבטחת הכנסה חיים פה מעולה הם מקבלים פטורים מארנונה, הנחה בחשמל ומים, הנחה בבזק, הנחה בנסיעות באוטובוס, ומותר להם גם להחזיק מכונית!!!!! מותר להם גם לקבל פנסיה קטנה או הכנסות מעבודה מהיכרות עם אדם שמקבל הבטחת הכנסה הכנסתו בלי לעבוד זה 3500 שח הוא מחזיק מכונית מחזיק 100 אלף שח בבנק ומשקיע אותה בבורסה בנוסף יש לו דירה בבניה בגוש הגדול שטחים וכסף למה מגיע לו הבטחת הכנסה? ההנחות שהוא מקבל שוותעוד אלף שח לחודש אדם שעובד בשכר מינמום מרויח כמוהו בדיוק ומשלם מיסים מלאים. לא לכל אחד יש דירות במיליונים בבניה בושה! נמאס כבר מפופוליזים שרק הורס כמו איסור ליצא גז אבל כל הפופוליסטים מסכימים שימכרו לנו גז . אסור למכר את כיל לממשלה יש מניית זהב והם פוחדים? רק הורסים לנו את הפנסיה כי 75% מכיל בידי הצבור. שלי סכנה אזרחית
    סגור
  • 1.
    מאד חבל
    דדי 01/06/2013 09:34
    הגב לתגובה זו
    4 5
    שאתה ושכמותך אינם בין מקבלי ההחלטות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות