יחימוביץ': "כיל משלמת למדינה תמלוגים של 73 סנט לטון סלע ששווה 185 דולר"

בדיון בוועדת הכלכלה אמרה יו"ר האופוזיציה: "כיל כורה 7 מיליון טון סלעים ברווח בלתי נתפס; ברון השתלט על אוצרות הטבע של המדינה"
 | 

הקרב על המלצות ועדת ששינסקי 2 נפתח היום בעוצמה בועדת הכלכלה של הכנסת, שדנה היום בהקצאות זכויות במשאבי פוספט במדינת ישראל, ששווים מוערך במאות מיליארדי דולרים. הדיון שהתקיים לבקשת יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', הוביל למיתקפה חריפה שלה על הטייקונים ששולטים במשאבי הטבע בישראל ובראשם עידן עופר ויצחק תשובה. לדבריה "עולה תמונה של מדינת עולם שלישי – ברון השתלט על אוצרות הטבע של המדינה".

יו"ר הוועדה, פרופ' ברוורמן פתח את הדיון והבהיר כי משאבי הטבע שייכים לאזרחי ישראל ועל כך צריך לעמוד. הדיון התקיים לבקשת יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', שהסבירה כי המדינה היא זו שגילתה את משאבי הטבע הללו ומיפתה אותם, ולא יצחק תשובה או עידן עופר, שבמקרה הזה אפילו לא יצאו לחפש.

"למרות שאין ספק שהזכויות שייכות למדינה, היא נתנה את הזיכיון לכרייה לחברה אחת – רותם אמפרט", אמרה ח"כ יחימוביץ' והוסיפה כי המשאב בשדה בריר שייך למדינה ולא לרותם אמפרט. היא תהתה מדוע מעולם לא היה מכרז כדין.

"הטענה שהמשאב עבר בהפרטה לחברת כימיקלים לישראל (כיל) לא מחזיקה מים. אם היה נעשה מכרז המדינה הייתה נותנת את דעתה גם על סוגית הרווח וגם על סוגית הבריאות. כיל כורה 7 מיליון טון סלעים ומשלמת למדינה תמלוגים של 73 סנט לטון סלע גולמי ששווה 185 דולר – מתח הרווחים הוא בלתי נתפס".

לדברי ח"כ יחימוביץ' כיל משלמת על המשאב רק 2% מהרווח התפעולי. "זו מדינת עולם שלישי שבה ברון השתלט על אוצרות הטבע של המדינה", אמרה.

ח"כ מיקי רוזנטל הוסיף כי כיל גם בקושי משלמת מס הכנסה על הרווח.

רשיונות הכרייה ניתנו לרותם אמפרט ללא מכרז

עו"ד אפי מיכאלי, המייצג את תושבי ערד והקואליציה לבריאות הציבור בעתירה לבג"ץ בנושא שדה בריר, אמר כי ההסדר הקיים הוא פקודת המכרות משנת 1925, שמכירה בזכות הראשונים של מי שחיפש ומצא את המשאב. אולם למעשה המדינה היא זו שמצאה בשנות ה-80 את המשאב ומיפתה אותו, ובאופן מפתיע נתנה לרותם אמפרט רישיונות כרייה ללא מכרז. הוא הוסיף כי במכרז יכלה המדינה לקבל תמלוגים הרבה יותר גבוהים ממה שהיא מקבלת כיום.

מנהל מינהל רישוי אוצרות טבע במשרד האנרגיה והמים, יוסי וירצבורגר , אמר כי המדינה העניקה רישיונות חיפוש והתרי חפירה לפי פקודת המכרות. עם זאת הוא הוסיף כי לפני שנתיים ניתן רישיון החיפוש האחרון למינרל ללא הליך תחרותי ומאז הוצאו מכרזים.

באשר לשדה בריר אמר וירצבורגר כי הוא סבור שרישיון החיפוש הוא חוקי והוסיף כי למדינה יש פוספטים בכמות שתספיק לעשרות שנים ואולי אפילו ל-100 השנים הבאות.

בהתייחס לתמלוגים אמר וירצבורגר כי הוא מונה כחבר בוועדת ששינסקי השנייה לבחינת הנושא. אחרי המחצבות ברשות מקרקעי ישראל, יוסי בר ניב, ציין כי הרשות משחקת תפקיד משני, היא מקבלת בקשה לחיפוש וצריכה לעשות עסקה עם היזם. לדבריו, הרשות מפרסמת הליך מכרז לבדוק אם יש מעוניינים נוספים, אד עד היום לא נמצאו כאלה. כמו כן היא אף לא קובעת מחיר.

תמונה של דרום פרוע

יהוא אביטל המפעיל מכרה קטן טען כי הוא משלם תמלוגים בשיעור של 25% בעוד הטייקונים משלמים רק 2%.

תושבת ערד מעמותת רוצים לחיות בלי מכרות, שרית עוקד, טענה כי שדה בריר נמכר תמורת 11 אלף שקלים בלבד.

ח"כ יצחק וקנין התרעם ואמר כי במכרזי קרקע לדיור נקבע מחיר מינימום ותנאי סף, וכאן נדמה שמישהו מוכר את אוצרות הטבע של המדינה בחינם. עו"ד אורן תמיר ממשרד המשפטים אישר את דברי וירצבורגר, והוסיף כי עמדת המדינה בעבר הייתה שחוק חובת המכרזים לא חל במהות.

עם זאת הוא ציין כי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, קיבל את הפנייה של ח"כ יחימוביץ' בנושא, ולא נשללת האפשרות שעמדה זו לא תשתנה לאחר בחינת הדברים בתיאום עם משרד האנרגיה והמים.

ח"כ יחימוביץ' אמרה כי מהדברים "עולה תמונה של דרום פרוע, שבו גורמים משתלטים על מחצב, חוצבים ממנו הון תועפות ולא משלמים תמלוגים למדינה".

היו"ר פרופ' ברוורמן סיכם את הדיון ואמר כי "מדובר בהפקרות באשר לתמורה שמקבלת המדינה". הוא קרא לקצר משמעותית את משך עבודת ועדת ששינסקי השנייה, שאמורה להגיש דוח ראשונה רק בעוד שנה. "יש פה חוק בריטי משנת 1925, שנלקח מהטורקים שהיו פה קודם והגיע הזמן שנחוקק חוק למען אזרחי מדינת ישראל".

תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 40.
    עלות ביחס להשקעה ומיסוי
    אמיר דקל 27/06/2013 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...יש לבדוק את יחס עלויות ייצור ורווח נטו לאחר כל התפעול וכולי כפי שידוע לרואי חשבון (בלי הקומבינות של הרישום בספרים) ואז להטיל מס של 25% על הרווח שזה יפה מאוד. אין היגיון ששכיר ישלם מיסים כבדים כמו 25-35% או יותר כשחברות גדולות ורווחיות יכולות להקל ולשאת בשוויון בנטל, בפרט כשמדובר במשאבי מדינה. חברה, יש משהו רקוב בהתנהלות במדינה וחוסר תקינות שלטונית כידוע לכולנו.
    סגור
  • 39.
    יוסי, למה להגיש דו"ח בעוד שנה אם אפשר עוד שנתיים?
    hadshen 27/06/2013 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עתידות בזוקה: יוסי וירצבורגר יעמוד בראש כי"ל לאחר שיפרוש בעוד שנה לעשות לביתו.
    סגור
  • 38.
    כול הכבוד לשלי
    דני 26/06/2013 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול הכבוד לשלי היא היחידה שדואגת לאזרחים ולא מלקקת לטייקטונים בלירה
    סגור
  • 37.
    של מפעלי כי"ל בדרום
    איפה הוועדים 26/06/2013 17:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בלי כי"ל אין תעסוקה בדרום!! אפשר לסגור את ערד, דימונה וירוחם כולם שם עובדים במפעלים עצמם או עובדי קבלן וספקי שירות. הכסף שכי"ל הרוויחה נכנס לכיסים של משפחת עופר אין ספק. אבל הם בתורם, בחברה לישראל נתנו תעסוקה 3 שנים לחברת בטר פלייס, חברת טאואר ביוקנעם שהם סוחבים בהפסדים כבר עשר שנים, ואת חברת צים שבהפסדים כבר 5 שנים. אז תסתכלו על התמונה הגדולה. מה שהמדינה "הפסידה" לא גבתה מכימיקלים לישראל קיבלה בעשר שנים האחרונות עשרות אלפי עובדים בארץ. שלי יחימוביץ איזו משרה את דאגת לייצר?
    סגור
  • 36.
    זה בדיוק העניין, הדיון צריך להיות על כל משאבי הטבע
    אנונימי 26/06/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 3
    הדיון צריך להיות על כל משאבי הטבע. לא צריך שישינסקי 1, 2 או 32. הדיון הספציפי על הגז והנפט הוא שערוריה כי הדיון צריך להיות גורף על כל משאבי הטבע של המדינה.
    סגור
  • טען עוד
  • 35.
    את תהפכי אותנו למליונרים כל פעם שאת תפתחי את הפה
    שלי 26/06/2013 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגדול שלך נקנה כיל בזול ונתעשר. דרך אגב מה עם הבג?ץ שלך נגד ייצוא הגז? את יודעת כבר מה השופטים יעשו לך. בעיטה וקנס!!!!
    סגור
  • 34.
    למה שלי כל כך ממורמרת,זה לא לטובת המדינה
    תחכמוני 26/06/2013 15:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אי אפשר להגיד לא על כל דבר,לציבור מתחיל להימאס
    סגור
  • 33.
    שלי טועה ומטעה ומשקרת
    כלכלן 26/06/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני לא מתפלא מהטעויות של שלי כי אין לה מושג בכלכלה..אבל פרופ ברוורמן??????אתה הרי כלכלן.....אתהנותן יד לשקר הזה ששלי מפיצה שעל סלע פוספט כיל מקבלת 180 דולר לטון ומשלמת למדינה 89 סנט? שתבוא הגברת המלומדת ותסביר לנו אם עשתה חישוב על עלויות הרייה של סלע הפוספט וכמה שולירוווח אמיתיים נשארים מכריית כל טון פוספסט....היא מזכירה לי את הבדיחה על הירקן שפגש את המורה למתמתיקה שלו מהיסודי ולשאלת המורה איך הפרנסה הוא ענה.."ברוך השם..קונה בלירה מוכר בשתי לירות מרויח 10 אחוז מבסוט לאללה"..פרופ ברוורמן...כן..פרופ ברוורמן תתבייש לך..משלי לא מצפה להבנה כלכלית..אבל אתה??????????????
    סגור
  • 32.
    ששינסקי 2
    שלום 26/06/2013 15:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    את פרשנית ללא דמות כחברת כנסת רדפת את חברי הכנסת בקשר למשכורתם הגבוהה אבל את ממשיכה לקבל משכורת זו וגם מצפה להעלאה של 10 אחוזים בקרוב וקולך לא נשמע את ללא דמות
    סגור
  • 31.
    למה הוא לא פותח את הפה? (ל"ת)
    איפה ראש הממשלה? 26/06/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 30.
    לפני כיל למה עובדי חברת החשמל מקבלים חשמל חינם?
    שלי 26/06/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא שמענו אותך מתקוממת למה? את אשה רעה וטיפשה
    סגור
  • 29.
    היא כבר הגישה בג"ץ נגד הגז? היא פוחדת לחטוף קנס ?
    מה קרה שלי 26/06/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איפה הבג"ץ שלה? היא רק מקשקשת . אחרי כיל היא תעבור לאבן הגיר, למים, למה לא?
    סגור
  • 28.
    השליט האמיתי הום בעלי ההון לא משמים מס ובוזזים
    מנהיג המהפכה 26/06/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בעלי ההון לא משלמים מס וגם בוזזים את משאבי הטבע
    סגור
  • 27.
    כיל נמצאת 75% בידי הציבור זה אומר שהפנסיה העלובה שלכם
    לטמבלים שבעד שלי 26/06/2013 15:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נמצאת שם. שלי בסך הכל רוצה שהממשלה תהייה הטייקון בחזרה אחכ היא תחפש לאן נעלם הכסף ? כדאי לכם לעשות שיעורי בית ולהבין שיש מיזוגים בענף ואם כיל לא תתמזג אז כיל תהיה חברה קטנה וזניחה ומשם הדרך לפיטורי עובדים סלולה. לכל אלה שנגד כיל אתם לא תרויחו מזה . אתם מושקעים במניה ובחברה פגיעה בחברה וברווחים שלה זה פגיעה בכם. הבעיה שאתם לא קולטים חבל שאין חלוקת שכל חינם .
    סגור
  • 26.
    אל תדאגי הכל פה יהיה הרוס כבר טבע הרוסה מניות הגז
    לשלי הפופוליסטית 26/06/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כיל, מניות התקשורת. בעתיד כיל תהיה חברה קטנה וזניחה שאף אחד לא יסתכל לכיוון שלה וגם פוטאש תמכר את כל אחזקותיה ויחד עם זה כל הפנסיה שלך תלך קיבינימט כי כולם מושקעים בכיל . וכולם יפוטרו שם
    סגור
  • 25.
    עוברת מאחד לשני עם העיניים הרעות שלה והמטאטא שלה (ל"ת)
    המכשיפה 26/06/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 24.
    לא אשכח איך בתחקיר על נשר והמלט הגברת הצביעה בעד וטענה
    אר 26/06/2013 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שאין לה ברירה עכשיו היא צועקת על כל דבר שזז תנו כבר לנשום ולחזור לשפיות הוציאה את השד הפופוליסטי מן הבקבוק וטסה עליו לכל כיוון כשלמעשה הייתה שותפה לכל מה שקרס במדינה הזו בעיקר גם בגלל וועדים גדולים וחזקים
    סגור
  • 23.
    מס 2 צודק (ל"ת)
    tr 26/06/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 22.
    חבורה של מטומטמים,בחיי
    אזרח 26/06/2013 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מה פשר כל "הירידות" עליה שלא נכנסה לממשלה ???????מה בין זה לבין הטענות שלה ????? לא הגיע הזמן שתתבגרו ותגיבו לעניין ולא באופן אישי לאדם ?
    סגור
  • 21.
    סתם שאלה ,כבר שנים שזה כך איפה היא הייתה במשך כל השנים (ל"ת)
    tr 26/06/2013 14:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 20.
    קדימה שלי נצחי שלי
    זוהר דוראן 26/06/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שלי יחימוביץ צודקת צריך לעשות רה ארגון מחודש. מי ייתן ואלוהי האדמה ייתן לך כוח לנצח.
    סגור
  • 19.
    ערבוב נתונים - כמו שרק איש תקשורת יודע לעשות
    רגולטור 26/06/2013 14:21
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אם המאבק הוא על התמלוגים, אז אל תבלבלו את המוח על סיכון בריאותי ונגד כרייה בשדה בריר. חוץ מזה איזו חברה יכולה להשקיע מאות מליונים בכדי לכרות ללא תשתית קיימת. מספיק עם בלבול הנתונים. יום אחד בקיץ הישראלי אני מזמין את שלי וגרמן לעבוד במכרה לאחר מכן עם לא יחזרו לנוחיות שלהם במרכז הארץ אני צנון.
    סגור
  • 18.
    בפעם הראשונה אני מסכים עם יחימוביץ (ל"ת)
    שמוליק 26/06/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • כי אתה כנראה חכם כמוה ?כמה מס אתה מעלים מהמדינה? (ל"ת)
    אתה מסכים? 26/06/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    את פשוט קומוניסטית
    מכשפה 26/06/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
    8 2
    מטפחת וועדים גדולים שדופקים את ציבור העובדים הפשוט. לכי תעשי שיעורי בית. איך נותנים לדבר אבלים ללא בדיקה! כבר אין לך ציבור בוחרים מאחריך, אני מרחם על מפלגת העבודה השפויה שבמס' חודשים ספורים השפלת אותם עד ריצפה. עכשיו גם מובן למה פרץ ברח ממך..
    סגור
  • איך בדיוק התגובה התת-רמה שלך קשורה לאי תשלום התמלוגים? (ל"ת)
    פשוט תת רמה 26/06/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 16.
    אז מדוע לא הסכמת לקחת את תיק האוצר?
    ליכודניק שבחר עבודה 26/06/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אז מדוע לא הסכמת לקחת את תיק האוצר? בשביל להתלונן? היתה לך אפשרות לתקן דברים. בזבזת אותה.
    סגור
  • 15.
    מעניין אם פקידים ופוליטיקאים פרשו עשירים מהשוחד שקיבלו
    אזרח 26/06/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לאחר שמסרו את משאבי הטבע של המדינה לטייקונים. להקים וועדת חקירה ממלכתית עכשיו שתחקור את שוד המדינה
    סגור
  • תשאל את מר אלי גולדשמידט
    חיים 26/06/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא יודע בטוח .
    סגור
  • 14.
    נכון שלינקה זה ההסכם
    אלי 26/06/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה חייבת לכבד הסכמים אחרת אזרחיה לא יכבדו אותה
    סגור
  • 13.
    זה לא בדיוק כך שלי .
    כלכלן 26/06/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה נהדר שאת לוחמת על זכויות תושבי המדינה ובצדק , אך מן הראוי לעשות עבודה כלכלית יסודית יותר ולבדוק את כל העלויות סביב כמו עלויות כריה על כל מה שכרוך בזה , הובלה ,,ציוד , שיווק ,מימון ועוד . כך זה יהפך מפופוליזם ומקומוניזם לנתונים אמינים יותר שחייבים להתייחס אליהם .
    סגור
  • היא מרימה דגל אח"כ החישובים
    זוהר דוראן 26/06/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסדר היא נתנה רק כותרת הרימה את הדגל ברור שיעשו כל החישובים בשביל זה יש ועדה
    סגור
  • 12.
    תשובה ל 2
    מושון 26/06/2013 13:37
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אכן מדינת ישראל העבירה ללא תמורה את הזיכיון לאשלג ופוספטים לחברות של כיל ללא תמורה כך כיל קבלה שווי גבוה לעת ההיא כאשר המדינה מכרה את כיל .האם המדינה מבקשת תמורה נוספת בגין המניות שהיא מכרה לציבור .עידן עופר מחזיק בעקיפין בכיל רק 25% ביתרה מחזיק העם.
    סגור
  • 11.
    תמיד מתעוררת שיש הודעה מהותית
    אנונימי 26/06/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לא להאמין , אם מודיעים משהו בכיל היא כבר צועקת, תודיעו משהו של תשובה היא כבר תצעק, משהו על נוחי והיא מייד מגעגעת. לא להאמין איך הגיעה למה שהיא, בושה למצביעים שלה.
    סגור
  • 10.
    מכשפה לכי הביתה! האנשים האלו מאכילים את המדינה. הם יצרו
    אלפי מקומות עבודה... 26/06/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    12 8
    ומה את עשית למען המדינה? רוצה לגרום למהפכה בולשביקית? אז יקרה כמו בזמני הצאר... נרצח את העשירים, נשדוד ונבזוז את רכושם, נחיה בעושר ובאושר למי אכפת שנשאר בלי מקורות פרנסה, בלי התפתחות, בלי התקדמות ובלי עתיד! רק מה נעשה כשכול האוצר שנבזוז יגמר? מי יאכיל את העם? הטח שלא את, הרי את לא יצרת מקום עבודה אחד!
    סגור
  • שלי עושה נכון
    זוהר 26/06/2013 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי צא מהלופ הרישי שלך תן לבת אדם לעשות טוב
    סגור
  • נו מצא מכרה זהב בחסות מושחתים במדינה
    חחחח 26/06/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אז שלא יחפש עובדים פראיירים ? שלא יהיו מקומות עבודה? הוא חפור לבד ויוציא את המשאבים? אילולא משפחת עופר המושחתת ..המשאבים האלה לא היו יוצאים? לא היו אלפי מקומות עבודה? אם היה משלם מס כמו כולם....הרבה כסף היה נכנס למדינה ולא היו צריכים לגזור מסים מטורפים על האזרחים. רק לחשוב כמה כסף הוא לא שילם..מליארדים על חשבוננו. אז שלי לא מכשפה..היא רודפת צדק והגונות..משהו שהרבה שכחתם..וכן..רובכבם פה לוביסטים בתשלום -חרפת המוסר.תמכרו את הילדים שלכם בשביל כסף. מזל שיש אחת כמו שלי שנלחמת עבור רוב העם והשכל הבריא
    סגור
  • זה לא רני רהב? (ל"ת)
    מזהה סגנון 26/06/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    הח"כים מתרעמים אך ממשיכים לגזור קופונים על חשבוננו
    אזרח ישראל 26/06/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    10 1
    זה הזמן להשקיע בכיל כי הרי רווחי החברה בשנה הם עצומים ותוצאות הועדה במקרה הטוב יהיו בסוף 2014 ובסופו של דבר לא ייושמו
    סגור
  • 8.
    פוחדת
    ליצנית החצר 26/06/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    6 4
    לקחת אחריות ובוכה כמו ידלה שלקחו לה סוכריה. לכי וחפשי מי שיקשיב לך. לא מבין את הקטרנות שלך, את פשוט תימהונית.
    סגור
  • נכון... אבל הפעם היא צודקת (ל"ת)
    שמוליק 26/06/2013 14:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 7.
    יאיר
    אהרון 26/06/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יאיר לפיד הוא שפוט של האולגרכים של מדינת ישראל מהם הוא קיבל כסף לבחירות הוא ממשיכו של הנקניקיה טומי .מתחנף לאלפיון העליון ודופק את ריקי כהן מחדרה ומערד .
    סגור
  • 6.
    להלאים את נכסי המדינה - ויפה שעה אחת קודם (ל"ת)
    מבקר פנים 26/06/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 5.
    שלי יודעת הכל אבל לא רוצה ליהיות שר אוצר
    ברוך 26/06/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    היא מנהלת חשבונות סוג ז לדעתי יש רק חבל אחד שהיא עוד בכנסת שלי בכיל. ממש מחכים לך הם צריכים אותך לכפרות
    סגור
  • 4.
    משפחות הפשע
    אהרון 26/06/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    4 3
    כך התעשרו משפחות הפשע בלי יריות בלי אלימות פיזית בלי מלחמת כנופיות הם פשוט התחברו לממסד הרקוב העבירו שוחד וקבלו תמורה של פי 1000 . מעניין שרובם ממזרח אירופה משפחת דנקנר לבנת שפיר וכמובן עופר הרומנים
    סגור
  • אין לך מושג כמה אתה צודק. במזרח אירופה הכל מושחת ,
    מומחה למזרח אירופה 26/06/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לצערי, היהודים ממזרח אירופה יבאו את השחיתות לארץ. השחיתות שם הינה ברמה בלתי נתפסת ,במיוחד בתקופה הקומוניסטית שרוסיה שלטה שם.
    סגור
  • 3.
    כספי תגמולים
    אזרח שהצביע בעדך 26/06/2013 13:16
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אז תעשי משהו ,תשני משהו ,תגבו יותר כסף או שנדיח אותך כמו שהדחנו שלי אחרת אתנול מהאח הגדול
    סגור
  • 2.
    שךי, כמה את יודעת על כימיכלים לישראל
    שאול לא המלך 26/06/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    16 1
    החברה נוסדה בשנת 1968 (לא זוכר בידיוק מי שלט אז?) כחברה ממשלתית, ברור לכל אחד שמפלגת עבודה אחראית לכל המחדלים של חברה כימיכלים לישראל, שלי את מי תאשימים עכשין?
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד שלי - אוהבים אותך | איך נתנו לזה לקרות ? (ל"ת)
    טוב מאוד| 26/06/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    5 12
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות