"7 קווי הרכבת הקלה יעלו 100 מיליארד שקל והם יתקדמו טוב מאי פעם"
מעטים מאמינים שאי פעם נראה את הרכבת הקלה נוסעת ברחובות תל אביב וגוש דן ומועד סיום העבודות אשר נקבע בעבר ל-2016 נדחה ל-2020-2022. יצחק זוכמן, מנכ"ל נת"ע, אמר בפנל תחבורה בכנס תשתיות ישראל 2013 – "בוצע ניסיון לבצע את פרויקט הרכבת הקלה על ידי חברה פרטית, ניסו כמעט 4 שנים לבצע סגירה פיננסית ולצערי לא הצליחו. לוח הזמנים של הזכיין הפרטי היה דמיוני, לקחו את הפרויקט הכי מורכב בישראל בדצמבר 2010 ונתנו לו שש וחצי שנות ביצוע, אפילו כביש פשוט מתכנון עד סיום קשה לגמור בתקופה שכזו. נת"ע הנוכחית התחילה לבצע פרויקט בדצמבר 2010. כל מה שהיה לזכיין נעלם מהשטח ונת"ע התחילה את הכול מחדש. בקרוב נצא בשאר המכרזים, בעוד חודשיים נפתח את מעטפות מכרז הקרונות. נת"ע אומרת לו"ז קצר והממשלה אומרת לו"ז ארוך של עד 2022."
לדברי זוכמן, הפרויקט התקדם בשנתיים האחרונות יותר מכפי שהתקדם מעולם. "בדיוק כפי שלרכבת ישראל אין בעיות תקציב, לשמחתי אין לנת"ע בעיות תקציב, הכול תלוי בנו וזה לא פשוט. אנחנו עוסקים בשבעה קווים נוספים, מדובר על 61 רשויות מקומיות, עלות דימיונית של 70-100 מיליארד שקל עבור כל הרשת, נצטרך סיוע ממשלתי רב. בטוח ששאר הקווים יתקדמו בהתקדמות יותר טובה מאי פעם."
יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדייר ישראל, חלק על דבריי זוכמן ואמר כי "פרויקטים מסובכים כמו הרכבת הקלה נעשים בעולם בשש שנים. זה ש-BOT אחד נכשל ולא הצליחו להגיע לסגירה פיננסית בגלל המשבר ב-2008 זה משהו אחר, גם בארצות הברית המגזר הפרטי לוקח על עצמו פרויקטים. תל אביב מתברברת, מומחי התחבורה של בומברדייר לא מבינים מה קורה בתל אביב, קשה לנו להגיע כפטרונים של ישראל ולהציג אותה בגלל חוסר המומחיות. יש רכבות שנוסעות בעולם 150 שנה, הדרך הטובה ביותר לכך זה דרך המגזר הפרטי, חבל שזה לא מספיק נעשה פה, יש גורמים פרטיים שמסוגלים להוציא את זה לפועל."
מוטי גטניו, מנהל תחום התחבורה בסימנס, אמר "פרויקט הקו האדום מורכב בכל קנה מידה, גם בקנה מידה עולמי משום שהוא חובל בתוכו גם רכבת תחתית וגם רכבת עילית כשהרכבת שנוסעת היא קלה ולא מטרו. גורם בעייתי נוסף הוא שהיא עוברת בשש רשויות מוניציפאליות כשלכל אחת בעיות שלה. בעיניים שלנו הרכבת הקלה בתל אביב היא פרויקט ברמה הלאומית. זה לא משנה אם זכיין יעשה זאת או נת"ע. הרכבת צריכה לנסוע לפחות 30-35 שנה בלי בעיות מרכזיות וללא בעיות בטיחות, אין לישראל את המקום לעשות טעויות. בכל מקום בו עושים קפיצת מדרגה, כפי שעושים ברכבת הקלה בתל אביב, צריך לעשות זאת בטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש ולא לנסות שום דבר אחר."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.Tel Aviv Light Railwayאנונימי 25/07/2013 19:32הגב לתגובה זו0 0Eco Scamסגור
-
3.במקום שיילכו על מטרו עדיין מתעקשים על רכבת קלה.מטומטמים (ל"ת)סתם אחד 25/07/2013 15:56הגב לתגובה זו2 1סגור
-
2.זה לא יגמר לעולם .שורפים מיליארדים 25/07/2013 15:44הגב לתגובה זו2 1כל זמן שהשר כץ הפך את הפרוייקט להזדמנות עבורו למנות מקורבים לבעלי תפקיד הפרוייקט יכשל והשאלה "איפה הכסף " תשוב ותשאל . כץ יגלגל עינים וביבי יאלם דום . פרוייקט כזה מחייב את האנשים והחברות הטובות בעולם להצלחתו .סגור
-
1.חייבים רכבת קלה ומהר אבל...בניהול שונה מרכבת ישראל .!!! (ל"ת)איציק ר 25/07/2013 15:22הגב לתגובה זו1 0סגור