רגע לפני פרוץ השביתה: שוקי סגיס, מנכ"ל נמל אשדוד התפטר אחרי 8 שנים
רגע לפני שפורצת שביתה בנמלים בהם הוכרז על ססוך עבודה לפני כשבועיים, ועל רקע הרפורמה המקיפה שמקדמת הממשלה במסגרתה יוקמו 2 נמלים פרטיים בישראל, החליט כעת מנכ"ל נמל אשדוד ב-8 השנים האחרונות, שוקי סגיס - להתפטר מתפקידו. סגיס נענה לבקשת היו"ר והדירקטוריון להישאר בתפקיד עד לחודש נובמבר.
הסערה הפוקדת את צמרת ההנהלה של חברת נמל אשדוד הובילה היום להתפטרותו של המנכ"ל, על רקע שמועות על רוח רעה שעברה בינו לבין יו"ר הנמל, גדעון סיטרמן, על רקע אי הסדרים שהתגלו בנמל אשדוד בעת שהתפוצצה פרשתו של יו"ר ועד העובדים, אלון חסן, שאף הוא התפטר מתפקידו כיו"ר הועד, לאחר שתחקיר של ערוץ 2 חשף את עסקיו הפרטיים עם הנמל ולאחריו פנה יו"ר הנמל לצמרת משטרה בבקשה לבדוק את עסקיו של חסן.
על פי ההערכות סגיס היה מודע לאי הסדרים בפעילותן של החברות הפרטיות שבבעלותו של אלון חסן בשטח הנמל (צי המשאיות הקטן שקיבל רבות מההזמנות, וחברת הדטרגנטים שכל הנמל השתמש בחומריה ורק בהם) ולא פעל להפסקתם.
נזכיר כי בשנת 2010 קבע מבקר המדינה, לינדנשטראוס, כי אופן מינויו של סגיס לתפקיד ב-2004 היה מבלי שעמד בדרישות הסף לתפקיד. לדברי המבקר מונה סגיס למנכ"ל חברת נמל אשדוד בהליך מכרזי רצוף ליקויים לכאורה, שכלל פסילות שעליהן המליצה חברת ההשמה, ואישור אחרים בלא הנמקות.
ידענו מחלוקות ואי הסכמות
בהודעה הרשמית לעיתונות שיצאה בשעות הצהריים מלשכת סמנכ"ל תקשורת תאגידית של חברת נמל אשדוד היה רמז למחלוקות הנ"ל, אולם מרבית הדברים היו דברי ברכה.
ויו"ר הדירקטוריון, סיטרמן צוטט כמי שאומר "אין היום מנהל כלשהו בעולם הנמלי בישראל עם הידע, הניסיון וההישגים של שוקי סגיס. בשמי, בשם החברה, בשם עובדי חברת נמל אשדוד והנהלתה ובשם רבים במשק הישראלי, אני מבקש לומר לך תודה".
"תחת מנהיגותו וניהולו של שוקי, השיגה החברה הישגים אדירים. החברה שינתה את פני התחרות הנמלית בישראל וחברת נמל אשדוד השיגה נתחי שוק שכמוהם לא ידעה מעולם. השיפור ברמת השירות, הטמעת טכנולוגיה מתקדמת, חיבור לכלל ממשקי התפעול הפנימיים והחיצוניים לנמל, הובלת צעדי התייעלות ושקט תעשייתי הביאו את החברה לחיזוק איתנותה הפיננסית ולתמורה חסרת תקדים לבעלי המניות שלה".
"מעטים, אם בכלל, היו מתמידים שנים כה ארוכות בתפקיד התובעני בו שירת שוקי סגיס".
"אני מודע היטב לרגישותו הרבה של סגיס לשאלת אופן ביצוע ויישום הרפורמה המתוכננת בנמלי הים. אני יודע שרבים מאוד מקרב אנשי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד התחבורה צמאים לניסיון ולידע שלו גם בתהליך הזה.
במהלך עבודתנו המשותפת ידענו מחלוקות ואי הסכמות. על מקצועיותו, מסירותו ואהבתו של שוקי לתפקיד ולחברה אין ולא תהיה בינינו מחלוקת."
משוכנע שניתן להביא להפרטת הנמלים בהסכמה
שוקי סגיס המנכ"ל הפורש אמר בדבריו בפני דירקטוריון החברה, בין השאר: "נמל אשדוד היה הראשון להיות ערוך ומוכן ליישום השלבים הבאים ברפורמה בנמלי הים. היינו הראשונים עם מדף להנפקה והיינו חלוצים גם בעידוד מודלים חלופיים עד כדי גיבוש הסכמות רחבות למכירת גרעין השליטה בחברה בהסכמה ובתאום עם העובדים. אני משוכנע שניתן להביא להפרטת הנמלים בהסכמה, ללא פגיעה במשק ומבלי להיגרר למחוזות ולמחזות קשים ומיותרים.
"הגיע העת לומר שלום. ככל שבעלי המניות ירצו להסתייע בי ובידע שנצבר על מנת להוביל רפורמה לאומית אחראית ובת קיימא בנמלי ישראל, אשמח לעשות זאת. יש שותפים אמיתיים לרפורמה אמיתית. אפשר להביא להפרטת הנמלים בזמן קצר תוך מובטחת, משמעותית ומידית למדינת ישראל.
ברצוני להודות לחברי הדירקטוריון , ההנהלה והעובדים על שיתוף הפעולה שהביא אותנו להישגים רבים, תמיד הנמל ואשדוד יהיו חלק בלתי נפרד ממני."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.אלון חסן לא פעל בחלל ריק - ההנהלה ידעה וההנהלה גיבתההצדיק מסדום 28/07/2013 16:02הגב לתגובה זו0 0וגם שתקה, לכן כל ההנהלה צריכה ללכת הביתה !! התפטרותו היתה מחויבת המציאות. יו"ר הנמל אינו יוצא מן הכלל וגם הוא עם עוד נושאי משרה בכירים בנמל אשדוד צריכים להתפטר. כל הנהלת הנמל "התלכלכה" מהבוץ שפיזר סביבו "בנדיבות" אלון חסן. לדעתי יש מקום לחקירת משטרה על טיב היחסים שבין אלון חסן לבין הדרגים הבכירים של הנהלת הנמל.סגור
-
4.שוקי סגיס קיבל כנראה כמה איומים מהמנוובלים (ל"ת)007 28/07/2013 14:19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.יד רוחצת ידavi 28/07/2013 13:43הגב לתגובה זו1 0כאשר שני מושחתים נפגשים כל המדינה סובלת, הגיע הזמן לנקות את האורוותסגור
-
2.הפקרות בנמל שנים ומה הוא עשה ? קיבל משכורות ו ..... (ל"ת)איזה ניהול ? 28/07/2013 13:38הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.כאן התחילו כל הבעיות ,אלו החברים גם שהרגו את סיאטקס!! (ל"ת)ישראלי רגיל 28/07/2013 13:31הגב לתגובה זו0 0סגור