עוד רבעון שיא לפרוטרום: הרווח עלה ב-18% ל-17 מיליון דולר

אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים דיווחה על גידול של 2.5% במכירות שהגיעו ב-Q3 לשיא של 161 מיליון דולר
 | 
telegram

{פרוטרום}, אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי הגלם הייחודיים, אשר מנייתה נסחרת קרוב לרמות שיא לאחר שזינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-57% לשווי של כ-3.87 מיליארד שקל, דיווחה הבוקר (ד') על תוצאות שיא לרבעון השלישי של 2013 ולתשעת החודשים הראשונים של השנה בכל הפרמטרים.

החברה שמנוהלת על ידי אורי יהודאי שהשלימה השנה שלוש רכישות אסטרטגיות בדרום אפריקה, רוסיה וגואטמלה הסבירה כי תוצאות השיא לרבעון ולתשעת החודשים הראשונים של השנה הושגו הודות להרחבה משמעותית של פעילות החברה בשווקים מתפתחים עם שיעורי צמיחה גבוהים יותר ובארה"ב. שילובן המוצלח של כל שמונה הרכישות שבוצעו בשנים 2011 ו-2012 עם פעילותה הגלובאלית של פרוטרום תרם הן לגידול במכירות והן לשיפור ברווח וברווחיות, בשילוב התייצבות במחירי חומרי הגלם המשמשים את פרוטרום בייצור מוצריה ושיפור בתמהיל המוצרים, הנובע מפיתוח מוצרים חדשים ששיעור הרווחיות בהם גבוה.

החברה דיווחה בשורה העליונה על גידול של 2.5% במכירות שהגיעו ברבעון השלישי לשיא של 161 מיליון דולר. מכירות פרוטרום בתחום הטעמים, התחום הרווחי והגדול יותר מבין פעילויות החברה, גדלו ברבעון השלישי של 2013 ב % 4.6 לשיא של 119.4 מיליון דולר והיוו כ-74.2% מסך מכירות החברה.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2013 הגיע לכ-22.6 מיליון דולר, כ-14.0% מהמכירות, גידול של 15.7% בהשוואה לרווח תפעולי של כ-19.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, שהיוו כ-12.4% מסך המכירות. ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2013 הסתכם בכ-29.4 מיליון דולר, כ-18.3% מהמכירות, גידול של 12.0% בהשוואה ל-EBITDA של כ-26.3 מיליון דולר, כ-16.7% מסך המכירות, ברבעון המקביל

בשורה התחתונה הרווח הנקי עלה ב-Q3 בכ-18.3% והסתכם בכ-17 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-14.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחינה של הרווח בטווח זמן רחב יותר מצביעה על כך שהרווח הנקי והרווח למניה הוכפלו בהשוואה לרבעון השלישי של 2011.

יישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, אמר כי "אנו מרוצים מתוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה המשקפות את היישום המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו".

"השיפור הניכר ברווחיות, והרווח הנקי ברבעון השלישי שהכפיל עצמו בתוך שנתיים, נובע מהשילוב המוצלח של צמיחה אורגנית רווחית עם הפעילויות שרכשנו ב- 2011 ו- 2012, תוך ניצול מרבי של הסינרגיות העסקיות והתחלת מימוש אפשרויות ה- Cross-Selling הרבות".

"לשיפור ברווחיות הגולמית תורמות גם השקות מוצרים חדשניים, טבעיים, בעלי שיעורי רווח גבוהים יותר, שתורמים לשיפור בתמהיל המוצרים. הרחבת סל המוצרים הטבעיים שלנו מתבצעת תוך מיקוד מיוחד בתחום המזון הטבעי והבריאותי, במענה לדרישה העולמית הגוברת ולשיעורי הרווח הגבוהים בו".

"מבנה ההון שלנו ורמת החוב נטו, העומדת על כ-165 מיליון דולר, בתמיכת תזרים המזומנים החזק יאפשרו לנו להמשיך ולממש בהצלחה רבה את אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו".

פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בשלוש יבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 31,000 מוצרים בחמש יבשות למעל 15,500 לקוחות ביותר מ-140 מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה. פרוטרום מעסיקה כ-2,600 עובדים ברחבי העולם.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות