עוד לפני החגים: סנטימנט הצרכנים בגרמניה בשיא של יותר מ-6 שנים

"הצרכנים יהיו השחקן הראשי והחלטי ביותר במגרש הכלכלי גם בשנת 2014". ציפיות הצרכנים לעלייה בהכנסותיהם עלו לרמה הגבוהה ביותר מאז מארס 2001
 | 
telegram

סנטימנט הצרכנים בגרמניה הוא הגבוה ביותר מזה יותר מ-6 שנים, כך עולה מנתונים שמתפרסמים לפני זמן קצר והושפעו בעיקר מהשיפור בשוק התעסוקה בכלכלה החשובה ביותר באירופה, זאת לאחר שאתמול דווח בארה"ב דווקא על ירידה בסנטימנט הצרכנים על רקע ההשבתה הגדולה של פעילות הממשל. מדד הדאקס עולה ב-0.2%.

"הצרכנים יהיו השחקן הראשי והחלטי ביותר במגרש הכלכלי גם בשנת 2014" נכתב על ידי GFK, חברת מחקרי השוק המובילה בגרמניה שמפרסמת את הנתון המתקבל מסקר שנערך בקרב כ-2,000 צרכנים גרמניים.

הנתונים האלה צריכים לעודד את הקמעונאים בגרמניה לפני עונת הקניות. איגוד הקמעונאות בגרמניה צופה כי מכירות חג המולד בגרמניה יעלו השנה ב-1.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

האינדיקטור העתידי ביחס לסנטימנט הצרכנים עלה ל-7.4 נקודות בדצמבר לעומת נתון מעודכן כלפי מעלה של 7.1 נקודות בנובמבר, והכה את תחזיות הכלכלנים כשזינק לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 2007. נציין כי בעוד שהאינדיקטור המוביל מתייחס לחודש הבא, שאר האינדיקטורים הנבחנים בסקר מתייחסים לחודש הנוכחי.

הסקר מצא כי הציפיות של הצרכנים ביחס לעלייה בהכנסותיהם עלו לרמה הגבוהה ביותר מאז מארס 2001, כאשר האינדיקטור המשקף את הציפייה הזו קפץ ב-12.5 נקדות ל-45.2 נקודות בנובמבר. הנכונות להוציא כסף קפצה לשיא של 7 שנים, בזמן שהציפיות הכלכליות בבתי האב היו הגבוהות ביותר מאז יולי 2011.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות