זליכה: "בנק ישראל מוכר לציבור בולשיט שמבייש את מקצוע הכלכלה; כשהריבית תעלה הבורסה תקרוס ומשקי בית ייפלו"

"70-80 אלף זוגות תקועים עם משכנתאות ענק בגלל טעויות של פישר, הוא החליט לברוח מהתפקיד בטענה שמיצה את עצמו"
 | 

" גרם לעיוות בשערי הריבית והוא אחראי לעלייה של 80% במחירי הדיור בשנים האחרונות", כך אמר הבוקר החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר, פרופ' ירון זליכה, בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית.

לדברי זליכה, "אנשי בנק ישראל מוכרים לציבור בולשיט שמבייש את מקצוע הכלכלה. למרבה הצער, רמת העיתונות הכלכלית בישראל היא מתחת לכל ביקורת ולכן לא מעמתים את אנשי הבנק עם התחזיות שלהם בעבר, המדיניות והתוצאה שלה."

"לפישר קשה להודות בטעויותיו"
"עד שנת 2006 היחס ההפוך בין גובה הריבית ושערי החליפין נשמר, אולם באותה שנה הדברים החלו להשתנות בעוצמה רבה ולכן הורדת הריבית על ידי הנגיד לשעבר סטנלי פישר כבר לא עבדה ויצרה עיוות. היה לו קשה להודות בטעותו ולכן הוא המשיך לדבוק במדיניותו המוטעית."

זליכה ממשיך: "לנגיד בנק ישראל לשעבר היה אינטרס להעלות את מחיר המניות כי הן היו הבטוחות המרכזיות להלוואות של החברות הגדולות והטייקונים. הוא רצה למנוע מצב שבנק יפול במשמרת שלו והמחיר היה יציבות המחירים. חזיתי כבר אז שמדיניות בנק ישראל תגרום לעלייה של 50% במחיר הדירות וטעיתי כי המעטתי מדי. היעד של יציבות הבנקים הוא חשוב מאוד, אבל הדרך של הורדת המחיר היא לא היעילה ביותר להציל את הבנקים. במקסימום בנק אחד היה נקלע לקשיים ואפשר היה להציל אותו באמצעות הזרמת 1-2 מיליארד שקל מהחשב הכללי. המחיר של ניפוח מחירי הדירות הוא במאות מיליארדי שקלים. זהו נזק מטורף."

"מחירי הדירות מתייקרים בגלל פישר"
"לפישר לקח שנתיים שלוש להבין שמחירי הדירות מתייקרים בגללו. במקום להודות בטעות הוא התחיל להקשות על המשכנתאות, אבל זה היה כמו כוסות רוח למת. אחרי ש-70-80 אלף זוגות תקועים עם משכנתאות ענק אם הוא היה נסוג זו הייתה קטסטרופה. לכן הוא החליט לברוח מהתפקיד בטענה שהוא "מיצה את עצמו".

לגבי רכישות הדולרים על ידי בנק ישראל אמר זליכה: "רכישת הדולרים גרמה לכך שההון של בנק ישראל שלילי בסדר גודל של עשרות מיליארדי שקלים. מי יחזיר את זה? המע"מ של אזרחי המדינה."

לסיכום אומר זליכה: "בנק ישראל כבר לא יכול להעלות חזרה את הריבית כי בינתיים הבורסה התנפחה ומאות אלפי אנשים לקחו משכנתאות. אם יעלו את הריבית הבורסה תקרוס ומשקי הבית הצעירים יפלו. סטנלי פישר ניפח בישראל בועה כמו שעשה הנגיד האמריקאי לשעבר אלן גרינספן בארצות הברית והתוצאה היתה נפילה."

כתבות מעניינות נוספות:
"עצירת התמ"א 38 בר"ג תחלחל לערים אחרות, תתכוננו לקיפאון בענף"
רמון עמית מלידר מונה 4 מניות נדל"ן עם אפסייד של עד 25%"

תגובות לכתבה(127):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 94.
    מזליכה הייתי מצפה ליותר
    Ilay Antoniv 25/12/2013 00:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המאמר נכתב בצורה פופוליסטית ואל נא לציבור להיסחף כסומא מובל לחגיגית ההשמצות, וזאת משתי סיבות: האחת, יש תחושה של הטפה ודמגוגיה המציגה רק צד אחד של התמונה, והסיבה השניה, המאמר נגוע בסגנון של "הפרלמנט" - הרבה ביקורת, הטלת אשמה, אי לקיחת אחריות ואי נתינת פתרונות אלטרנטיביים. לשם איזון , ברצוני לעשות קצת סדר. הבנק המרכזי אחראי על מדיניות המוניטרית והממשלה אחראית על המדיניות הפיסקאלית. בשביל להסביר את המשמעות בפשטות, הבנק יכול להשפיע על הערך הכסף באמצעות הדפסת כסף, שינוי הריבית ורכשית מט"ח... אך בפועל בשביל לגדל עגבניה ולייצר הי י-טק במדינה, צריך את הרשות המבצעת, הממשלה. בנק מרכזי אינו אחראי הישיר על הייצור, ניהול הכלכלה (חקאלות, קמעונואת, נדל"ן),והקצאת המשאבים של המדינה (תקציב וחוקים), הוא רק שחקן עזר. מדינות לא פשטו רגל עקב ניהול כושל של הבנק המרכזי. מדינות פשטו רגל עקב ממשלת כושלת. לכל פעולה ישנם חסרונות ויתרונות, והקובע ביניהם הינו קביעת סדרי עדיפויות. האם אנו רוצים לצנן את שוק הדירות או שאנו רוצים לסייע ליצואנים בארץ? אז בואו ננהל דיון אמיתי, מהו לדעתכם סדר העדיפויות שלנו?
    סגור
  • 93.
    הניתוח שלו רדוד. שנתיים כבר מחובר חזק לשלי בהיחבא (ל"ת)
    זליכה פופוליסט 23/12/2013 02:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 92.
    זליכה, הכי קל להאשים אדם שכבר פרש...
    צנוע 20/12/2013 14:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה אתה היית עושה אחרת? איך אתה היית שומר על ריבית גבוהה כשהדולר מתרסק ? איך אתה היית פותר את הבעיה שחסרות 100 אלף דירות ? הכי קל להגיד זה לא נכון וזה לא נכון ואני היית עושה ככה או אחרת, כי אף אחד לא יודע אם מה שאתה מציע היה עובד או נכשל או גורם לנזק יותר גדול. זליכה, בחייאת, תהיה יותר צנוע
    סגור
  • 91.
    אני רוצה טובתכם בשוק אל תתקרבו לארצות הברית נדלן
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני נמצא בשטח הציוני אני רוצה טובתכם
    סגור
  • 90.
    מייקל ג״רדיןהאגדי מחר במחצית ממחיר שהוא קנה
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הוא מכר בחצי מה יגידו הקטנים ? אִם בַּאֲרָזִים נָפְלָה שַׁלְהֶבֶת, מַה יַּעֲשׂוּ אֲזוֹבֵי קִיר?
    סגור
  • טען עוד
  • 89.
    זליכה, אז מה הפתרון? מה לעשות ? תן עצות, אולי ישמעו (ל"ת)
    מה נכון לעשות ? 20/12/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • לא לעלות ריבית אלא להוריד לא היו צריכים להוריד ריבית מל
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגם שיש לי פיקדון בנקאי וירידת הריבית לא כל כך טובה לי
    סגור
  • 88.
    אני מסכים עם זליכה סטנלי פישר אידיוט מוחלט!!!!
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ומינוי לנגיד בשטח הציוני הייתה טעות מוחלטת !!! ביבי עוד יביא לכם שואה !!
    סגור
  • 87.
    נדלן ארצות הברית אפילו לא התחילה להתאושש וערים שלמות שם
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עומדות מפני פשיטת רגל עצתי לציונים על תקנו נדלן לא באירופה ולא בארצות הברית
    סגור
  • 86.
    מצב הכלכלי של ארצהב עגום מאוד מאוד 1 מחמש עני
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא רחוקה מאודדדדדד מהתאוששות כלכלית כנל אירופה
    סגור
  • 85.
    ברננקי נעלב שהעיפו אותו אז הוא הוריד qe היא תעלה
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ברירה נדלן ארצות הברית על הפנים האמריקאים אפילו מפחדים לשפץ מחשש מירידת ערך. הדירה אולי המהדי האימם ה 12 יסע לשם מי יודע....
    סגור
  • 84.
    הורדת ה qe עלולה לזעזע את נדלן ארצות הברית
    והיא תעלה ל 200 מילי 20/12/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והיא תעלה ל 200 מיליארד דולר חודשי
    סגור
  • 83.
    יתכן הפחת 10 מיליארד יזעזע את נדלן האמריקאי והיא תעלה ל
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכישות ל 100 מיליארד בחודש ואף מאתיים
    סגור
  • 82.
    תשכחו מעליית ריבית בחמש שנים הקרובות
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:43
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עד שנראה בשטח הציוני צמיחה איתנה מעל מעל 6 אחוז ואבטלה 2%
    סגור
  • 81.
    יכול להיות מאוד 10 ההפחתה יזעזע את נדלן האמריקאי וילין
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תצטרך לעלות את הרכישות ל 200 מיליאר בחודש ....
    סגור
  • 80.
    בעיה לעלות ריבית .... בגלל האוסטרלים נזהרים להוריד ריבי
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל שהריבית ירד זה בעיה לעלות
    סגור
  • 79.
    אתם יודעים מה פירוש זליכה בפרסית? טיפש אהבל .... (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:18
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 78.
    הוא צודק בהחלט (ל"ת)
    יוני 20/12/2013 09:29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 77.
    פישר פעל למניעת מפולת ע"י מגבלות על משכנתאות. (ל"ת)
    אנונימי 20/12/2013 02:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 76.
    צריך לחזור לתואר ראשון בככלה
    כלכלן ב' 20/12/2013 01:44
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אם הייתה נשארת ריבית גבוהה היה נכנס כסף מחול לארץ, כלומר משקיעים מחול. היה עודף ביקוש לשקל מקומי. בנק ישראל חייב לקנות דולרים על מנת שהיצוא מה שמחזיק את המדינה הקטנה שלנו יגדל ולא יקטן. בסופו של דבר אנחנו חייבים להשאר בטווח של הריבית בארצות הברית
    סגור
  • 75.
    קשקשן-לא מבין גדול בכל אשר עשה (ל"ת)
    gidi12 19/12/2013 21:53
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 74.
    אבל הריבית בארץ עדיין גבוהה יחסית לחו"ל
    לא כלכלן 19/12/2013 21:02
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אז מה פישר היה צריך לעשות? הוא ניסה ללהטט בין שתי רעות חולות, לא בכל הוא אשם.
    סגור
  • 73.
    הפרופסור מתוסכל על שלא פנו אליו והציעו לו לכהן כנגיד??
    א.מ. ב.י. 19/12/2013 20:32
    הגב לתגובה זו
    11 11
    הוא אפילו לא השתתף במכרז ולא היה מוכן להעמיד מועמדות ...כי העריך שאם לא יימצא מועמד אז ממילא יפנו אליו כברירת מחדל...ולמיטב הכרתי הוא באמת יכול לכהן אך ורק כברירת מחדל וזאת על רקע הרקורד הפרובלמטי שלו כמתבכיין תורן לאורך כל הזמן מאז פרישתו משרות המדינה....
    סגור
  • נכון מאוד
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    זליכה חי בהזיות ריביות בכל העולם לא יעלו עוד הרבה זמן.....
    סגור
  • 72.
    איך אומר אורי גבריאל בסרט מתחת לאף על פישר:"ברח השרמותה (ל"ת)
    אורי 19/12/2013 20:29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 71.
    זליכה, עוד חזון למועד.!! ואתה מקדים המאוחר..!!
    ד.ב.י. 19/12/2013 20:07
    הגב לתגובה זו
    8 6
    למה אתה עושה את זה מבלי להבהיר שזו הערכה שלך בלבד.? ולא אומר מתי לדעתך זה יקרה ובעיקר שואינך מסביר שאם זה יקרה זה לא יבוא "מהיום למחר" וכי במקרה כזה הריבית תעלה בהדרגה כצפוי...ואז הלווה יוכל להחליט איך להתגונן ולמצוא חלופה הולמת ...כמו מיחזור מחדש למשל.....
    סגור
  • טמבל שהריבית תעלה גם ההחזר שלך יעלה
    רן 19/12/2013 23:17
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זה לא משנה איזה מסלול תבחר
    סגור
  • ממתי ממחזרים משכנתא כשהריבית עולה? אתה רק מייקר לעצמך.. (ל"ת)
    אתה צוחק? 19/12/2013 22:19
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 70.
    הבחור שם לכם מראה מול הפרצוף.........
    כל מילה בסלע 19/12/2013 19:34
    הגב לתגובה זו
    12 5
    כול מי שקצת מבין בכלכלה יודע שהוא צודק... כלכלת העולם חולה .... ופה בארץ בועת נדלן ענקית.... מעניין מה היא תעשה לבנקים כשהיא תתפוצץ......
    סגור
  • 69.
    זליכה, אל תתאמץ להפיל את הבורסה .....
    אנונימי 19/12/2013 19:33
    הגב לתגובה זו
    11 4
    שחקני המעוף מסתדרים יפה גם בלעדיך. הם מורידים את הבורסה בת"א כשכל העולם עולה....
    סגור
  • 68.
    זליכה עלי להזכירך, כי במעמדך חלה עליך חובת הגילוי הנאות
    שלמה 19/12/2013 19:15
    הגב לתגובה זו
    7 3
    ובמקום זאת אתה לכאורה מפר חובה זו ומעדיף להלך אימים על הבורסה, ?? ......לכן למיטב הערכתי אם הריבית תעלה זה יקרה אולי בעוד כ4 שנים וגם בהדרגה ולא ביום אחד בלתי ידוע ,מה גם שהלווים יוכלו להערך ולהאים עצמם למציאות החדשה
    סגור
  • 67.
    כמה כסף קיל זילכה עבור ההצהרה הלא הגיונית והדבלית ?
    צבריקו 19/12/2013 18:09
    הגב לתגובה זו
    5 8
    תשובה; מישהו שילם לו הרבה כסף,
    סגור
  • 66.
    סודי ביותר הבעיה היה ב ראש הממשלה שרק בודק מול המראה
    YL 19/12/2013 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו.....אך אני נראה שרהלה? אפס יוזמה לטוב או לרע אפס חשיבה עובד עם יועצים שמסוגלים לראות ולצלם אך ורק מתחת לחצאיות של עובדות מדינה זקן שפועל בשיטת מצליח
    סגור
  • 65.
    במקום להאשים את הממשלה שלא טיפלה בהיצע מאשים את פישר? (ל"ת)
    שמואל 19/12/2013 17:47
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • 64.
    פרופסור זליכה
    איציק ואבירם 19/12/2013 17:23
    הגב לתגובה זו
    13 3
    כתבנו עליו בתגובה 43 בכתבה הכללית. ואנו מוסיפים: תלמידיו במיכללה בקריה מלאים הערצה לדמות היחודית ואנו מבינים אותם! אני מלווה כרגע את אבירם שלנו באוניברסיטת PRINCETON כמרצה אורח! גם כאן שמעו על חברנו זליכה ועל פועלו!
    סגור
  • 63.
    כל העולם ואשתו מחאו כפיים לדרך שפישר העביר את כלכלתנו ב (ל"ת)
    משברים הנוראים.. 19/12/2013 16:36
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 62.
    תגובה 54 הכי נכונה (ל"ת)
    דני 19/12/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    נו,אז נגיד שייפלו, אז מה?
    משקיע סבלן 19/12/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    9 0
    קודם כל מספר הלווים הבעייתיים עם הלוואות עתק שיתקעו מצומצם בהרבה, ויעמוד ככל הנראה על כמה אלפים בודדים. אז מה? ימכרו אלה את דירות הלוקסוס שקנו בשכונת אם התותבות בפ"ת ויעברו לגור בדירה 3 חדרים קטנה וישנה בפ"ת, שעולה כמה מאות אלפי שקלים פחות. זה הכל. גג זה גג, ובשתי הדירות לא נרטבים מהגשם. אז יהיה קצת יותר צפוף ויעלו לדירה ברגל ולא במעלית. אז מה? כמו שאף אחד לא מבטיח שמניה בתיק ני"ע תעלה ככה אף אחד לא הבטיח שדירה תמיד תעלה. אנחנו הזהירים,שפחדנו לקנות דירות מנופחות,לא צריכים לסבול בגלל המפונקים הפזיזים. שילמו יקר מדי? בעיה שלהם.
    סגור
  • 60.
    זליכה יא חרטטן, וכיצד אתה היית מטפל בבעיית היצוא?
    ירקרק 19/12/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    14 3
    ללא הורדת הריבית ורכישת הדולרים האבטלה בארץ היתה 20% לפחות, למה את הנתון הזה אתה שוכח לציין?
    סגור
  • 59.
    בארה"ב צריך להרים ריבית
    איתמר 19/12/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בארה"ב צריך להרים ריבית הדולר צריך להתעורר רוב היצואנים במצב לא טוב
    סגור
  • הריבית בארצות הברית לא תעלה עוד הרבה זמן .....
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברגע שיעלה הריבית יחזור הסאפ פריים שוב... הריבית לא תעלה לדעתי עוד ארבע שנים לפחות ...
    סגור
  • 58.
    פישר הדביל הוריד את הריבית ללא צורך! (ל"ת)
    פישר הוא זקן סנילי 19/12/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • הוא כבר הוריד הבעיה שאי אפשר לעלות הריבית עכשיו
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהיה קטסטרופה
    סגור
  • 57.
    הצדיק היחיד בסדום-זליכה...
    רובין הוד-חצי מהעם.. 19/12/2013 15:31
    הגב לתגובה זו
    12 4
    אנחנו כמו יוון 10 אחוז עשירים 90 אחוז עניים ושורדים אין מעמד ביניים בישראל...ההתרסקות של יוון קטנה לעומת הסערה שתגיע..לישראל בראשות ביבי-בנט-לפיד-פישר
    סגור
  • 56.
    ללא רסן ? - זה האדם היחיד שאומר את האמת המרה
    c3f3184 19/12/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
    5 4
    כאשר מסביב השועלים חוגגים , פישר הוא מידוף של הכלכלה הישראלית , כבר עכשיו אנחנו מתחילים להרגיש את הנזקים שילכו ויעצימו בשנים הבאות . פישר שיבח לעצמו את הקריירה על גב הצעירים ועל גב כלכלת ישראל , צעירים התחייבו למשכנתאות גבוהות ואלה שלא בורחים מכאן . טוב לא יצא מזה .
    סגור
  • 55.
    לכל המתלהמים כאן ... זליכה צודק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    אריק 19/12/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • 54.
    פישר הוא נוכל כלכלי שבנה לעצמו המשך קריירה על
    c3f3184 19/12/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    12 5
    גב הצעירים בארץ .
    סגור
  • הוא בנה קריירה הרבה לפניי.
    לירן 19/12/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הוא הגיע לישראל כאחד מגדולי הכלכלנים העולמיים.
    סגור
  • עם כאלו כלכלנים דגולים פלא שהכלכלה העולמית קורסת (ל"ת)
    אבגד 22/03/2016 00:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 53.
    אשדוד
    אלי 19/12/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 3
    זליחה צודק מאוד רק בגלל פישר כל הבלגן
    סגור
  • 52.
    כל הכבוד זליכה לא יאמן שיש עוד שפוי אחד
    אנונימי 19/12/2013 15:17
    הגב לתגובה זו
    9 5
    שמדבר ויודע מה היא כלכלה , גם שזה לא פוליטיקלי קורקט , כל הכבוד שיש אחד שגם כשיש מסך עבה של ערפל של שקרים לא מאבד את דרכו .
    סגור
  • 51.
    המלומד
    שרון 19/12/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם היו מישמים את תורתו מלומדה של זליכה אזי המשק היום היה במיתון ואבטלה בשמיים
    סגור
  • 50.
    מי נותן במה לחרגול הזה (ל"ת)
    זליכה של נעליך 19/12/2013 15:02
    הגב לתגובה זו
    8 13
    סגור
  • 49.
    לכן לא הלכתי ללמוד
    ירקן בשוק 19/12/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    6 8
    למה אדון זליכה תמיד מתבכיין? למה הוא זורק אבנים על בית הזכוכית שהיה גר בו?אמנם לא בנק ישראל אבל הו היה חלק מהמערך הכלכלי........אם היה כל כך גוע מה שעה בנק ישראל איפה היה אדון זליכה? ולמה חיכה עד שפישר יעזוב את הארץ כדי לתקוף??ולמה פישר לא מגיב? ולמה פישר מועמד לסגן הנגידה האמריקאית? ולמה לעזזאל הפרופסור המלומד במקוום שייתן זריקת עידודנ לבורסה שלנו שגם ככה היא מפגרת אחרי הבורסות בעולם הוא מנסה לקבור אותה??? העיקר יש לו תואר פרופסור.....גם אני פרופסור של החיים ואני למדתי דבר אחד..כשמפיצים בדיות ושמועות בסוף הן מתגשמות לא בגלל שמי שהפיץ היה נביא אלא בגלל שהיה עדר ששמע מה הוא אמר כדי שבסוף הואמיבוא ויגיד לכולם אמרתי לכם
    סגור
  • כל הכבוד
    jome 19/12/2013 15:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגובה . 10 מילים בסלע.
    סגור
  • 48.
    זילכה יבצע פיחות משמעותי וכך הוא יחליש את השקל
    שי 19/12/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גב' פלוג לא יודעת כלום בכלכלה . שקל חזק שרק מתחזק לא טוב למדינה. הדולר צריך להיות בשער 3.8 לחות ולא בתחתית של 3.5 עם זליגות קלות מעלה וחזרה לירידות שרק מחזקות את השקל . אבל המצב על פנים . מפוטרים ללא סוף . קו העוני רק עולה אבל העיקר שיש לנו שקל "חזק "
    סגור
  • ביבי נכנע ללחץ ובחר בסתומה פלוג ככה נראית המדינה
    פלוג 19/12/2013 15:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שולטים פה אנשים עם קשרים ולא עם כישורים . לפיד חושב שאם ישים נשים באוצר כל נשות ישראל יבחרו בו כולם יודעים שרק מעט נשים רשעיות ומקושרות זוכות לקבל תפקידים נשות ישראל מסכנות פה . פלוג רעה וטפשה ביחד עם אנדורן מיכל עבדי המרשעת המכוערת והצעירה של לפיד בת 30 גאון הדור כולנו מצדיעים לה וללפיד הסתום
    סגור
  • ביבי עוד יביא שואה לשטח הציוני סבלנות ..., (ל"ת)
    משיח בן דוד 20/12/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    אבל מחירי הדירות עלו ב 80% ומותר שירדו ב50% לטובת העם (ל"ת)
    שישאו באחריות למשכנת 19/12/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 46.
    140 משכורות לדירה זו האמא של הבועות וכל הויכוחים מיתרים
    אלי 19/12/2013 14:57
    הגב לתגובה זו
    24 0
    ניהול בנק ישראל לא עסק פשוט ויש פרמטרים רבים שצריך להתחשב בהם, אבל יש משהו בדברי זליכה שנוצרה בעיה עם מחירי הדיור שבנק ישראל אולי התעלם ממנה והיא יכולה למוטט את האיזון הכלכלי. כל אחד מהגופים הכלכליים דואג למשבצת שלו ובגלל מבנה הקואליציה אין מבוגר אחראי שידע לחבר ביניהם.
    סגור
  • 45.
    למה לא ממנים את זילכה לנגיד ?
    דדו 19/12/2013 14:52
    הגב לתגובה זו
    9 4
    במקום גב' פלוץ שלא יודעת כלום מהנעשה במדינה .
    סגור
  • 44.
    האיש פשוט מלא בעצמו, השתן עלה לו לראש (ל"ת)
    דניאל 19/12/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    9 10
    סגור
  • 43.
    איך בדיוק מעלים ריבית כשבכל העולם המערבי הריבית 0
    כלכלן 19/12/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    12 4
    מקווה שהעיתונאי טעה ,
    סגור
  • בארה"ב מצמצמים QE3, רוב חברי הפד צופים העלאה כבר ב 2015 (ל"ת)
    ריבית עולה עוד שנה 19/12/2013 14:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • יהיה קטסטרופה בארצות הברית אם הריבית תעלה סאפ פריים 2
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התמוטטות כלכלית כוללת של ארצות הברית אם תעלה הריבית זו הסיבה שביפן לא מעלים ריבית מפחדים
    סגור
  • 42.
    ב 2010 בנק ישראל הזהיר מ "חזרתה של הריבית לרמה נורמלית"
    הדברים נאמרו מזמן 19/12/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
    8 0
    חפשו מצגת של מחלקת המחקר מתאריך 31.12.2010 הם עצמם כתבו את המילים "חזרה לרמה נורמלית" כלומר, אפילו לא צריך תרחיש של ריבית גבוהה , מספיק רמה נורמלית
    סגור
  • 41.
    כמה הוא מדבר-מה הוא עשה בכלל בחיים שלו?
    שי.ע 19/12/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    9 8
    כמו שלמה מעוז רק צועק ויורד על אחרים
    סגור
  • 40.
    האם אתה מצדד במחליפה של פישר קרנית המהוללה?
    תזכיר לי 19/12/2013 14:38
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למה אף אחד לא פוצה פה היא ממשיכת דרכו של המנוול פישר
    סגור
  • 39.
    היא לא תקרוס רק כמה טמבלים שקנו דירות במחיר מופרז
    המדינה תדפיס כסף 19/12/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הישראלים סתומים הצביעו לביבי וכל מי שמבקר את השלטון ההזוי הזה מיד קוטלים אותו כמה חוליגנים שנהנים מהמצב והם גם בשורט על הבורסה .
    סגור
  • 38.
    המלך הוא עירום
    elico98 19/12/2013 14:37
    הגב לתגובה זו
    5 5
    נכון מאוד ויפה אמרת! והרס לנו את הכלכלה
    סגור
  • 37.
    הוא כל כך צודק !! היה לנו נגיד גרוע ...פישר תרתי משמע (ל"ת)
    כלכלן זוטר 19/12/2013 14:31
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 36.
    אינאשלה הריבית תעלה כבר. הבועה הזו נמאסה!
    רון 19/12/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
    19 3
    נשים תכסף בבנק ונקבל ריבית על הכיפאק!
    סגור
  • והאבטלה תשתולל (ל"ת)
    שרון 19/12/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • למה תשתולל?
    שלום 20/12/2013 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים של כל חומרי הגלם ירדו פלוס דירות ורמת המשכורת יראו הוגנים. במצב של היום המשכורות לא נותנות תפוקה. לבנקים ואנשי הון, יש עודף כסף בשביל להשקיע בבועות נדל"ן וניירות ערך, זה לא כלכלה אמיתית!
    סגור
  • כי חברות יקרסו חוסר יכולת מימון (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 11:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    -----טעות יש להם נכס שעלה בעוד מיליון שקל -שימכרו !!
    כלכלן בכיר 19/12/2013 14:19
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ולכן יפה שעה אחת קודם . מי שימכור עכשיו יהיה על הסוס
    סגור
  • ומה נקנה ואיפה נגור באוהל עם מליון ש"ח? (ל"ת)
    הכל על הניר 19/12/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 34.
    לפיד תפנה את מקומך לזליכה הכלכלן הבכיר.
    אליוש 19/12/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אך איפה איפה הם החכמים ההם.. תראו מיהו שר האוצר "לפיד" שאינו מבין דבר בכלכלה,ואלה שראויים להנהיג ולפכח על קופת המדינה,יכולים רק להביע את צערם על גבי העיתונות..עצוב כל כך.
    סגור
  • איפה זילכה ואיפה פישר (ל"ת)
    לא כלכלן 19/12/2013 14:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 33.
    היצע משתנה לאט לאט, ביקוש יכול להיעלם ברגע אחד (ל"ת)
    נפילת מחירים 19/12/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 32.
    השאלה היא מה עכשיו מה שנעשה נעשה כבר
    YOSS 19/12/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ולא ראיתי מה אתה מציע היום
    סגור
  • 31.
    "פרופ'" זליכה חי בסרט שהוא ביים
    סתם אחד שאכפת לו 19/12/2013 14:11
    הגב לתגובה זו
    9 21
    זליכה לא נמאס לך? לא יחזירו אותך למשרד האוצר - אתה עלבון לכלכלה.....
    סגור
  • 30.
    פישר קרא טוקבקים של שרון עידן וניבהל. אבל זה עוד יתרחש (ל"ת)
    קוראי תרחישים 19/12/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 29.
    כל העולם המערבי הוריד ריבית אבל לזליכה הגאון זה לא משנה (ל"ת)
    יעקב 19/12/2013 14:10
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • בעולם המערבי קרסו בנקים הנדלן נחת מטה והמיתון השתולל
    כלכלן בכיר 19/12/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    15 4
    בישראל המצב היה שונה ולכן צריך להתנהג שונה . פיש סטנלי לא כלכלן גדול בביצועים ,בתאוריה הוא טוב כמו כל שחקן אחר !
    סגור
  • פישר לא היה צריך להוריד הריבית עכשיו בעיה .... (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ואתה וזליכה יותר חכמים מכולם אה ?? אידיוט (ל"ת)
    יעקב 19/12/2013 15:26
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 28.
    הבדל דק בין אומץ לטיפשות וזליכה בכלל אידיוט (ל"ת)
    יעקב 19/12/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    5 12
    סגור
  • 27.
    אין מדיניות של דירה ואוטו לכול זוג צעיר רק לפיד יכול .
    בא 19/12/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סתם ,הוא קשקשן .ולא יכול לדחוף שום מדיניות שכן מחליף דעות כמו גרביים .
    סגור
  • 26.
    הזרים ראו את ת"א 25 ממריא ב 2009 - ורק קנו יותר שקלים (ל"ת)
    הריבית הקפיצה הבורסה 19/12/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 25.
    האשכנזים לא יתנו לך להרים ראש
    יובל 19/12/2013 14:09
    הגב לתגובה זו
    13 7
    למרות שאתה יותר מוכשר מהם אלף מונים
    סגור
  • אתה גזען, ומצידי שלא יהיו כמוך בעם ישראל
    בועז 19/12/2013 15:19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    הלוואי שאנשים כמוך יעופו מפה ולא משנה איזה עדה הם, אתם תפוחים רקובים. מבועז - יהודי (האבא מרומניה והאמא מטוניס) ולא דיברו אצלנו על עדות וכל החרא הזה, אתה לא מייצג את "עדות המזרח" - שכולם בעצם יהודים ישראלים היום.
    סגור
  • בועז לא יפה ... הוא מביע דעתו (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 20/12/2013 11:08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • וגם אני מביע דעתי, ועשיתי את זה גם בפנים
    בועז 20/12/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    של אנשים שדיברו ככה, נמאס מכל חרא שאומר מה שהוא רוצה ואנשים לא פותחים פה במחאה, בגלל זה גם עלתה רמת העבריינות בארץ כי נותנים לחארות לדבר ומשתיקים את אלה שמדברים נכון, תחליט באיזה צד אתה.
    סגור
  • 24.
    בנק ישראל נזק אדיר לצעירי עתיד המדינה
    חי 19/12/2013 14:08
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הם שכחו שחוץ מהבנקים יש גם אזרחים שגרים כאן.. והטעיה לפני שנתיים שלא יקחו הלוואות בפריים כי הריבית יעלה בקרוב.. מי לקח הלוואות בריבית פרים כבר לפני 5 שנים עשה הון... בושה של התנהלות עם מחירי הנדלן וכנראה בתמיכת זה שנבחר שלוש פעמים לראש ממשלה.. בושה שכחו הצעירים והבינים..והרסו להם העתיד במגינה..
    סגור
  • 23.
    זליכה-תרגיע את העם !
    א 19/12/2013 14:06
    הגב לתגובה זו
    7 7
    אנשים יעשו שטויות בגלל הדיבורים שלך ויפסידו הרבה כסף ,אתה מכניס את האנשים ללחץ !!! באמת , בבקשה ממך ,תרגיע !! אתה פרופסור ומתייחסים ברצינות רבה לדבריך !! תודה ,
    סגור
  • 22.
    בגדול אתה צודק ,אבל יש לי הרגשה שזה הרבה יותר מסובך
    בא 19/12/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מאיך שאתה מציג את הבעיה ,מה שיפיל את הנדלן הם דווקא אחינו הקבלנים החמדנים שיבנו דירות בלי סוף עד שלא יהיו קונים .
    סגור
  • 21.
    הריבית לא תעלה בחודשים הבאים
    יורם דירות"א 19/12/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כי המשק נמצא במיתון זוחל
    סגור
  • 20.
    שפו ענק ל פרופ זליכה
    YL 19/12/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    13 5
    שימו לב למהפך במדינה שופטים אמיצים-אורנשטיין עיתונאים שפחדו לפרנסתם מתחילים לכתוב אמת-אמנם באיחור וזליכה שלא עושה חשבון לאף אחד וכותב אמת צרופה לגבי סטנלי אני מעל שנה כתבתי על**הצדיק**וטוב ש זליכה מאיר את עיניי ממשלת שלושת הקופים
    סגור
  • 19.
    זליכה: משכמו ומעלה,אין כדוגמתו,איש חכם ביותר.
    ישראל.ישראלי מאוכזב 19/12/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    15 7
    זליכה: האיש החכם ביותר..חבל לנו הציבור החלש שאדם כזה לא נמצא במקום הנכון, ומקומו הוא : נגיד בנק ישראל . הוי לארץ הזאת והוי לתושביה.
    סגור
  • 18.
    זליכה לתפקיד יו"ר הפד
    זוז מזוז 19/12/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    11 6
    הוא הכלכלן הכי טוב בעולם
    סגור
  • חחח... לא רק הכלכלן , האדם הכי חכם בעולם כולו!
    מאיפה השמש זורחת? 20/12/2013 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יודע הכל מהכל... הבן אדם בסה"כ היה חשב כללי במדינה קטנה ולא חשובה של 7 מליון תושבים והוא חושב שהוא יודע הכל . זה כמו שהחשב הכללי של עיק ממוצעת באירופה יעביר ביקורת .
    סגור
  • 17.
    זליכה כול מה שאתה אומר אתה צודק
    דוד 19/12/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אבל העים אתה לא מכיר את המדינה שלך זה ארץ חלב ודבש הממשלה חולבת את הציבור כול מה שהי יכולה פו מה קורה הציבור אולך ומזדקן ופו לא מספיק להם מה שהם חולבים את הציבור לכן פו יהיה כמו יון לא כדי לעבוד בשביל החזרים שיושבים בממשלה
    סגור
  • 16.
    זליכה טועה בדבר אחד- מחירי הנדל"ן כן ירדו מהר כשהריבית
    לא כלכלן 19/12/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    17 1
    תעלה. אנשים פרסו ל 30 או 25 שנה, ולכן הבדל של 3% בריבית השנתית, מוכפל ב 25 ויוצר אפקט נוראי של ריבית דריבית שהצעירים לא לקחו בחשבון. (מה חשבתם, שהפקיד בבנק למשכנתאות יפחיד אותם ויאבד את העסקה? אמרו להם שההחזרים בשנה הראשונה נמוכים מאוד, והם אהבו את זה וחתמו). חלק ישלמו עוד ויעמדו בזה יפה, חלק יורידו רמת חיים באופן משמעותי עד הפנסיה, בלי בילויים ובלי חוגים לילדים. חלק מתקשה כבר עכשיו לגמור את החודש- הם פשוט יהיו חייבים למכור את הדירה לפני שהבנק יעשה זאת במקומם. לכן תהיה הגדלת היצע, משולבת עם חוסר יכולת של קונים חדשים לקנות, כי הם ידרשו להחזרים חודשיים גדולים מאוד כבר מהתשלום הראשון.
    סגור
  • 15.
    ללא סיוע כספי של הורים במאות אלפי שקלים, השפעת הריבית
    צביקה דורון יועץנדלן 19/12/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ללא סיוע כספי של הורים במאות אלפי שקלים, השפעת הריבית הנמוכה היתה חלשה יותר. אין מדינה בעולם שצעירים גרים בבית הוריהם עד גיל 27 ואז מקבלים מאות אלפי שקלים כהון עצמי לדירה. קבלן לא היה מעז למכור דירה בבאר יעקב ביותר מ 750,000 שקל, אם הזוג הצעיר היה צריך לשלם מעצמו. ואז זוג היה יכול לקבל משכנתא של 650,000 שקל ל 30 שנים ולשים 100,000 מחסכונות. המדינה היתה מוציאה קרקע במכרזים לפי יכולת כספית אמיתית של צעירי המדינה.
    סגור
  • בטח שיש, איטליה, ספרד ועוד
    משקיע סבלן 19/12/2013 16:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים גרים עם ההורים גם עד גיל 40. רק פה כל צעיר מפונק רוצה להיות בעל בית בגיל 22
    סגור
  • שטויות. אם לא היו מעניקים משכנתא המחירים היו שליש מהיום (ל"ת)
    ההון העצמי לא מספיק 19/12/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 14.
    ניתן לפרשנות: בקרוב המדינה עושה תספורת לכספי הציבור!!!!
    אריק 19/12/2013 13:49
    הגב לתגובה זו
    6 6
    ניתן לפרשנות: אזהרה חמורה!!! סכנה ברורה ומידית!!!בקרוב המדינה עושה תספורת לכספי הציבור. מה שקרא לאחרונה בקפריסין יקרה גם בארץ . תתכוננו או תברחו, זה יבוא עם הרבה נימוקים של יחצנים ופלצנים
    סגור
  • 13.
    180 מיליארד שקל - חוב המשכנתא שנמצא במסלולי ריבית משתנה
    מהנדס 19/12/2013 13:48
    הגב לתגובה זו
    15 0
    חזרה של הריבית לרמתה מ 2006-2005 פירושה תוספת של כ 4% למסלולי הפריים, וכ 3.5% למסלולי משתנה כל 5 שנים צמוד למדד. תכפילו את הדלתא הזאת ב 180 מיליארד שקל, תקבלו ירידה בצריכה הפרטית בהיקף של 1% תוצר לפחות.
    סגור
  • 12.
    זליכה היקר...אני מאוד מאוד מעריך אותך
    א 19/12/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    12 4
    לדעתי אתה צריך להיות שר האוצר של מדינת ישראל... יחד עם זאת אמרת מילה מאוד חשובה'' כש....'' וזה לא ייקרה בזמן הקרוב..אולי עוד חמש שנים. עד אז תן לעשות כסף בבורסה. כמובן שחייבים להוריד את המס 25 אחוז כי גם הבורסה מתה בגלל זה.
    סגור
  • 11.
    פשוט לא נכון
    astern 19/12/2013 13:40
    הגב לתגובה זו
    6 9
    הורדת הריבית נעשתה כדי לשמור על עמוד התווך של הכלכלה הישראלית. הכלכלה בישראל מבוססת על ייצוא, כלומר דולרים נכנסים לארץ ומהם משלמים משכורות לאנשים. אם פישר היה מתעלם מפער הריביות מול ארה"ב התוצאה היתה קריסה של מפעלים וחברות רבות, אבטלה המונית ועוני. פישר פעל בסדר גמור בתנאים הכלכליים של תקופת כהונתו.
    סגור
  • 10.
    זליכה
    יעקב 19/12/2013 13:30
    הגב לתגובה זו
    14 6
    לצרינו הרב כל מילה בסלע לא רק שפישר מישכן את הצעירים והוריהם למכנתאות הוא נתן לטיקונים לבנות פרמידות וישב בשקט עזר לםפקולנטים במטבע זר הוא הנזק הגדול לכלכלת ישראל שימש כיןר הועד של הבנקים !!!!!!
    סגור
  • 9.
    כל מילה בסלע! ועיוור מי שלא רואה את המציאות המרה הזאת.. (ל"ת)
    ירושלמי 19/12/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    18 4
    סגור
  • 8.
    kashkashan (ל"ת)
    vv 19/12/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    8 16
    סגור
  • 7.
    צודק מאה אחוז !!!
    לורנס 19/12/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    29 12
    פישר הרס דור שלם של ישראלים, והכניס אותם למשך כל ימי חייהם לתנאי עבדות מודרנית קשים. המלך הוא עירום, העיקר נגיד בעל שם בינלאומי...
    סגור
  • 6.
    זליכה דמגוג
    בני 19/12/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    12 18
    בכל המאמרים של זליכה יש מוטיב אחד בלבד להשמיץ . יחסי האנוש שלו גרועים ותכונה זו שלו גוררת אותו לחפש אשמים. אין בו ולוא קורטוב של פירגון למי שהו מלבדו.
    סגור
  • 5.
    מסכים איתו (ל"ת)
    rusi 19/12/2013 12:53
    הגב לתגובה זו
    21 4
    סגור
  • 4.
    דירות התייקרו מפני שחסר דירות ולא בגלל הריבית
    זכריה 19/12/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
    12 34
    ל 700 אלף משפחות בארץ אין דירה בבעלותם. מי מחפס תירוצים בריבית גבוה אלה אינטרסנטים שמסיטים את דעת מבעיה אמיתית. ריבית נמוכה זה טוב ל 95 % מאוכלוסיה
    סגור
  • יש אלפי דירות פנויות
    תל אביבי 19/12/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
    6 4
    רק שהן, משום מה, מאוכלסות כרגע ע"י הומלסים אפריקאים מוסלמים, במקום הומלסים ישראלים. לא חלם? דירות קטנות ועממיות, בול מה שהמחאה ביקשה. הגיע הזמן להעביר את המסתננים למחנה פליטים סגור ליד גבול הדרום.
    סגור
  • צודק-מחיר מוצר נקבע לפי היצע וביקוש !
    א 19/12/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    8 8
    אדון זליכה-תפסיק לזרוע פחד ואימה על הציבור שלא מבין כלל בכלכלה, על מנת שהמחיר יירד יש לבנות הרבה יח"ד כך שההיצע יהיה גבוה מהביקוש,אתה כלכלן גדול ולא מזכיר בחצי משפט את נושא הביקוש וההיצע,אתה מלמד שמחיר מוצר נקבע עי השוק,אחרי שמס' שנים 2002-2007 לא בנו כמות מספקת של דירות ברור כשמש שהמחירים יעלו ב 2005-6 שהמחירים יעלו ,
    סגור
  • הפוך גוטה הפוך
    שונא שקרנים מטומטמים 19/12/2013 13:15
    הגב לתגובה זו
    33 7
    חסרים דירות? הצחקת אותי. אתה רואה מישהו גר ברחוב? יופי סימן שלא חסרות דירות. כנס לאתר יד 2 ותראה כמה דירות מוצעות למכירה. הסיבה שמחירי הדירות עלו היא ריבית ריבית ושוב פעם ריבית. אנשים שיש להם קצת כסף להשקעה (מירושות או מקופות גמל לדוגמא) אין שום אלטרנטיבה להשקעה. הבורסה מסוכנת וגם אם הצלחת להרוויח יש מיסוי של 25% על הרווח. לשים בבנק זה לא אפקטיבי עקב הריבית הנמוכה ולכן מה שנשאר לאנשים כאלה זה לקנות נדל"ן ולהשכיר אותו אבל ביום שהריבית תעלה (וזו בכל לא שאלה שהיא תעלה) אנשים יעדיפו לקבל את ה 5% ריבית מהבנק בראש שקט בלי לשבור את הראש עם שוכרים בעייתיים והוצאות תיקונים בדירה המושכרת. ביום שהריבית תעלה אתה תראה את כל המשקיעים מעיפים את הדירה באוויר למכירה.
    סגור
  • עובדה . הדירות במחיר מופקע ואם היה היצע הם היו יורדות
    הממשלה לא בונה וזו 19/12/2013 14:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    גם אם התיאוריה שלך נכונה שאנשים מעדיפים השקעה בדירות עדיין אם היה הרבה דירות זה היה זול יותר
    סגור
  • 3.
    זהו, כנראה שהריבית לא תעלה שנים רבות כמו ביפן
    איי 19/12/2013 12:40
    הגב לתגובה זו
    11 7
    אני כבר לא מאמין שהיא תעלה ב 5-10 שנים הקרובות. ראו את ההחלטה האחרונה של הפד, בכל פעם שהכלכלה תיסוג יהיה תרוץ לא להעלות, כל עוד אין אינפלציה (ואינפלציה של נכסים זה לא נחשב) זה לא יקרה. כדי להפנים.
    סגור
  • ביקשתי בבנק התחייבות שהריבית לא תעלה. הציעו קל"צ 4.8%
    אני לא בונה על זה 19/12/2013 14:05
    הגב לתגובה זו
    10 2
    כנראה הבנק חושב שהריבית תהיה 4.8% על המשכנתא, לפחות בממוצע ל 25 שנה הבאות (כלומר בתחילת המשכנתא ידוע שזה סביב 2% בלבד, אז כנראה שמעריכים שהריבית שאני משלם תעלה לכיוון 6% כך שהממוצע יהיה 4.8%)
    סגור
  • 2.
    בולשיט?
    שלמה גרינברג 19/12/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    18 24
    קשה להאמין שפרופסור נוקט בלשון כזו וקשה יותר להאמין שככלכלן הוא עד כדי כך בטוח בעצמו. האם לא יכול להיות שהורדת הריבית נעשתה כצעד תמיכה בצמיחה ונגד התחזקות השקל שמזיקה למשק טיפה יותר מעליית מחירי הדירות? אגב, כאשר מדובר במניות, ההשוואה בין מה שעשה כביכול (לפי הכותב) גרינשפן בארה"ב למה שעשה כביכול פישר בישראל פשוט לא מדוייקת.
    סגור
  • זה ממשלת האימפוטנטים שלא בונה לא משחררת קרקעות
    הבעיה עם הדירות 19/12/2013 14:41
    הגב לתגובה זו
    13 0
    ושאין פה פינוי בינוי כולם מעמירים קשיים ממשלה שלא מתפקדת שרק גוזלת כסף מהציבור עי מיסים והעלאת מס על הבורסה
    סגור
  • 1.
    איש עם ביצים ועם הבנה. כל הכבוד. (ל"ת)
    אורי 19/12/2013 12:32
    הגב לתגובה זו
    43 13
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות