פרשנות בוול סטריט: מניות הטכנולוגיה בסכנת נפילה ויש גם הסבר לכך

עיתונאי ופרשן כלכלי של מרקטווטץ' מסביר למה סקטור הטכנולוגיה נמצא תחת איום - "השנה הזו היא שונה, המשקיעים דורשים תוצאות"
 | 
telegram

סקטור הטכנולוגיה ממשיך לרכז עניין רב בקרב פרשנים ואנליסטים מוול סטריט. בשנה שעברה, הסקטור הזה רתח וחלק מהשמות הגדולים בו המריאו וניצחו את ה-S&P500 שהוסיף מעל 30% בפערים גדולים. אבל, ג'ף ריבס, עיתונאי ופרשן כלכלי של מרקטווטץ' ומי שהיה העורך של הניו יורק טיימס כמעט 8 שנים, מאמין שהמצב השנה הוא אחר - המשקיעים דורשים תוצאות ומי שלא תעמוד בזה פשוט תאבד גובה.

אחרי זינוקים מרשימים מאוד ב-2013 של מייקרוסופט, גוגל, אמזון, יאהו ו-HP, והנפקות מוצלחות מאוד של טוויטר, Tableau ו-FireEye, חלק מהשמות הללו מתקשים להתרומם מתחילת 2014. תוסיפו לכך את הדוחות המאכזבים של חלק מענקיות הסקטור כמו גוגל ו-IBM ותבינו למה ריבס מודאג. הוא מחלק את ההסבר שלו ל-3 טיעונים מרכזיים:

הטיעון הראשון - ענקיות המחשוב עדיין סובלות

ריבס מתמקד במניות של אורקל (סימול: ORCL), סיסקו (סימול: CSCO) ו-IBM (סימול: IBM) שהפסידו לשוק בשנה שעברה וחלקן אפילו סיימו אותה באדום. הסיפור של החברות הללו ממשיך להסתבך לדבריו, כאשר מנכ"ל סיסקו הזהיר מפני תוצאות חלשות ב-2014 עקב ירידה במכירות בשווקים המתעוררים. גם הדוחות של IBM אכזבו בשבוע שעבר ונפלו מתחת לצפי ההכנסות.

החברות שמבוססות על מחשוב 'ענן' צוללות חזק כשהמשקיעים חוששים כי פשוט אין להם את המספרים שיתמכו בזינוקים שרשמו בעבר. בין המניות האלה ניתן למצוא את NetSuite (סימול: N) ו- WorkDay (סימול: WDAY) שצללו למעלה מ-20% ו-30% מתחילת השנה.

למרות הכל, ריבס משוכנע שהמניות של ענקיות המחשוב ירשמו התאוששות בשנה הבאה בעקבות השיפור במצבה של הכלכלה האמריקנית.

הטיעון השני - מניות האינטרנט בצרות

ריבס לא התרגש מהדוחות האחרונים של יאהו (סימול: YHOO), אשר הובילו לזינוק יומי של כמעט 7% בשבוע שעבר. למרות התוצאות החיוביות, חלק גדול מהן הגיע הודות לנתח של החברה בענקית הקמעונאות האינטרנטית מסין, עליבאבא. ההכנסות של יאהו מחיפושים עלו רק ב-5% וההכנסות ממודעות באתר עלו רק ב-2%.

גם ההכנסות מפרסום של גוגל (סימול: GOOG) (סימול: GOOGL), אכזבו. גוגל רשמה ירידה ברמת ה"מחיר לקליק" שהיא גובה מהמפרסמים ולמרות שנפח הפעילות שלה גדל, האנליסטים ממשיכים להיות מודאגים מירידה בהכנסות של ענקיות האינטרנט מפרסום.

הטיעון השלישי - ירידה במכירות של קמעונאיות האינטרנט

ריבס מביא את הדעיכה של מניית אמזון (סימול: AMZN) כדוגמא למגמה שמתרחשת במניות של קמעונאיות האינטרנט. אמזון צנחה כ-19% מתחילת השנה והתוצאות של החברה פספסו את תחזיות האנליסטים בינואר האחרון, למרות גידול חזק בהכנסות על רקע עונת החגים האחרונה.

גם התוצאות של איביי (סימול: EBAY), מדאיגות את ריבס. בגרף השנתי (12 החודשים האחרונים), איביי צבועה באדום למרות ראלי יפה של השוק. לפי ריבס, הסיבה לכך היא שלמרות שהרווחים המאוחדים של החברה גדלו על רקע צמיחה גלובלית וגידול בתשלומי המובייל באמצעות פיי-פאל, מכירות הליבה שלה גדלו רק ב-11% במעבר לשנה הפיסקלית של 2013 וההכנסה הנקייה עלתה רק ב-9%. לדבריו, קשה להצדיק את העלייה במחיר המניה עם תוצאות כאלה.

לדבריו, גם מניות נוספות בתחום הזה סובלות מתוצאות חלשות. מניית Home Away (סימול: AWAY) צללה 26% מאז שפרסמה תוצאות חלשות בפברואר האחרון. מניית Zulily (סימול: ZU) שהתחילה במומנטום ענק מאז שהונפקה איבדה כבר 35% בחודשיים האחרונים.

בשורה התחתונה, אומר ריבס, זה המאני טיים של החברות הגדולות בסקטור הטכנולוגיה שנהנו עד היום ממכפילים גבוהים מאוד וממשקיעים סבלניים שהתמקדו ברווחים ולא בצמיחה. "זה הזמן שלהן להתייצב או לשתוק", אמר ריבס.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות