100 בעלי חנויות בתחנה המרכזית החדשה עתרו נגד עיריית תל אביב

העותרים מבקשים מביהמ"ש להורות לוועדות המקומית והמחוזית בת"א לפעול להסדיר את התכנון והרישוי במתחם
 | 
telegram

האם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב עשויה להפוך למקרה הולילנד 2? כ-100 בעלי חנויות במתחם הגישו לבית המשפט המחוזי בת"א עתירה מנהלית כנגד עיריית תל אביב, הוועדה המחוזית, משרד התחבורה וגופים רגולטוריים נוספים, בשל המצב השורר מזה שנים רבות במתחם.

בעלי החנויות מבקשים להסדיר את המצב התכנוני והרישויי במתחם, כאשר הבנייה שם נעשתה במקרים רבים בחריגות אדירות של עשרות אלפי מ"ר מעבר לשטחים המותרים, בסיוע/העלמת עין של הרשויות. העותרים מבקשים מבית המשפט להורות לוועדה המקומית והמחוזית לפעול לאלתר להסדיר את התכנון והרישוי במתחם, באופן שיתאים למצב הקיים והבנוי בשטח כך שיוכלו סופסוף לקבל את הנכסים להם הם מחכים עשרות בשנים.

"הרשויות היו מודעות למצב"
בעלי החנויות מאשימים את הרשויות אשר היו מודעות למצב החמור והבלתי חוקי המתרחש מתחת לאפן, ואף סייעו ליצירתו, אך משך עשרות שנים, ולמרות התראות חוזרות ונשנות מצד העותרים ואף למרות דו"ח של מבקר המדינה שניתן בעניין, נמנעות מלפעול בעניין.

בעלי החנויות בתחנה המרכזית שעתרו לבית המשפט בחלקם אנשים מבוגרים וקשי-יום, אשר השקיעו את מיטב כספם ואת מעט חסכונותיהם ברכישת שטח לצרכי מסחר במתחם התחנה המרכזית. חלק אף עברו מהתחנה מרכזית הישנה, לאחר הבטחות וחלומות שלא נתממשו, שטחים אלה איבדו כמעט לחלוטין את ערכם, בשל מחדלים שנעשו על ידי הרשויות, וכיום לא ניתן לעשות בהם כל שימוש והם עומדים כאבן שאין לה הופכין. בנוסף לכך, מרבית חנויות העותרים טרם נמסרו לבעליהם. העותרים תומכים את טענותיהם בחוות דעתו המקיפה של שמאי המקרקעין אריה קמיל.

לפי העתירה, חלק נכבד מבעלי החנויות במתחם התחנה המרכזית, שרכשו שם חנויות לפני כ-50 שנה, מעולם לא זכו להפעיל אותן, בשל מהלכים חריגים ושגויים של מוסדות התכנון, שהתירו הכפלת שטחי הבניה בפועל, ללא בסיס סטטוטורי תכנוני אולם העבירו את ההיתרים שניתנו להם ואפשרו לחברת התחנה בעבר למכור זכויות אלו לקונים חדשים שעובדים בשטח. הדבר יצר מפלצת בטון, אשר חלקים גדולים ממנה בנויים באופן בלתי תקין ואינם משמשים למטרתם אלא עומדים סגורים ונטושים באגפים חסומים ללא שנראה כל פתרון.

לדברי עוה"ד צבי שוב ונפתלי פרידמן, אשר הגישו את העתירה: "כפי שנראה, גם תכנית המתאר החדשה לעיר, תא 5000 שהופקדה לאחרונה להתנגדויות ולמעשה דנה בהעברת התחנה ופינוייה, אינה מביאה את הפתרון המיוחל למתחם סבוך ומסוכסך זה, לא בטווח הקרוב, ולצערנו אף לא בטווח הרחוק, ולכן יש להכניס בה התייחסות ופתרון ועל כן יש לנסות לנצל את התכנית כבר עכשיו עוד בשלבי התכנון המקדמיים על מנת לנסות לקדם פתרון, זמני וקבוע יחד עם הרשויות, במטרה להביא מזור לפצעיהם הפתוחים מזה עשרות שנים של בעלי החנויות".

בעלים אלו הגישו באמצעות עורכי הדין התנגדות להצעת התכנית בניסיון להגדיל את הזכויות על מנת שניתן יהא להגיע לפתרון, התנגדות שלוותה בחוות דעת של מר אריה קמיל, שמאי מקרקעין.

יש לציין כי בבית המשפט המחוזי בלוד מתנהל תיק בו ביקשה חברת התחנה המרכזית שבשליטת קובי מימון הקפאת הליכים בשל חובות ולבצע רכישה של התחנה דרך גוף אחר ומונו נאמנים לחברה, בקרוב יידון בית המשפט שלפירוק בבקשה זו ואף גם שם יידון עתיד התחנה שנראה כי תעסיק את בתי המשפט וועדות התכנון עוד שנים רבות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות