רוזנטל מותח ביקורת: "הצבא לא היה במיטבו, יש לבדוק את עצמנו"

כך אמר חבר הכנסת בפייסבוק: "היוזמה צריכה להיות בידינו ופעולות צה"ל חייבות להיות יותר מקוריות ויותר מפתיעות אל מול האויב"
 | 

צוק איתן נמצא בימיו האחרונים, בתקופה של הפסקות אש שמוכרזות כל שני וחמישי ללא הכרעה מוחצת וברורה מי ניצח במערכה. חצי הביקורת מופנים כעת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הן מצד שרים בקואליציה והן באופוזיציה.

ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה) מתח היום (ב') בעמוד הפייסבוק שלו ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה והצבא במבצע: "הגיע הזמן לבדוק את עצמנו. תמכתי במלחמה ברצועת עזה. לכולנו ברור שמדינה לא יכולה להרשות לעצמה ירי טילים על אזרחיה ואיום על חייהם. צדקת המלחמה אינה מצדיקה בהכרח את כל מה שאירע במהלכה. לתחושת רבים, שמאל וימין כאחד - הביצוע לא היה טוב מספיק".

"לא הציבו מטרות ברורות"
לדבריו, הדרג המדיני לא התכונן כראוי ליום שאחרי הפסקת האש, לא הציב, לא לעצמו ולא לצה"ל, מטרות ברורות ודרך להשיגן – "כשאני אומר מטרות ברורות, אני מודע לכך שחיסול המנהרות הפך להיות יעד תוך כדי לחימה ואילו בנוגע למטרה הברורה, הפסקת הירי של ארגוני הטרור, לא נבחנו די חלופות על מנת להשיג את המטרה כך שיישמר השקט לאורך זמן".

"גם הצבא לא היה במיטבו. אין חולק על גבורת חיילנו ודבקותם במשימה, אלא שהדרג המטכ"לי הפתיע דווקא בדלות היוזמות ההתקפיות והאופציות שהניח לפתחו של הדרג המדיני. היוזמה צריכה להיות בידינו ופעולות צה"ל חייבות להיות יותר מקוריות ויותר מפתיעות אל מול האויב. לא תמיד הפעלה של יותר ויותר כוח משיגה את התוצאה הרצויה. ככלל, רצוי להפעיל הרבה מוח בטרם הפעלת הכוח".

פנייה למבקר המדינה
רוזנטל התייחס לדבריו של ד"ר רוני ברט בראיון לערוץ 10 - "ד"ר רוני ברט הוא אלוף משנה במילואים ועד לפני שלושה חודשים השתתף בישיבות קבינט כראש חטיבה במטה לביטחון לאומי. גם לטענתו ישראל יצאה למבצע ברצועה מבלי שנערכה אליו כראוי. בעקבות הדברים שאמר ד"ר ברט על דרך קבלת ההחלטות של מדינת ישראל וקברניטיה ולאור התשובה המתחמקת של לשכת ראש הממשלה - פניתי למבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, כדי שיבדוק את הטענות החמורות הנוגעות לביטחון מדינת ישראל ותושביה."

"לטעמי אין צורך בוועדת חקירה, אבל אין מנוס מלבדוק את עצמנו. אני לא מחפש לערוף ראשים, אלא להפיק לקחים. ביקורת בונה היא חלק מהחוסן הלאומי שלנו."



תגובות לכתבה(21):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    עצמו קודם כל (ל"ת)
    החכ צריך לבדוק את 25/08/2014 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    ח"כ מיקי רוזנטל
    דוד דהאן 24/08/2014 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין שכל בורג רוצה להיות מכונה. סה"כ כתב שרוצה להיות מומחה צבאי. ספק אם הוא בכלל היה ביחידה קרבית ,עד כדי שהוא מבין במהלכים טקטיים. הגיע הזמן שאנשי המערך ישבו בשקט,ולא יתעסקו בפוליטיקה כאשר התותחים רועמים. גם כך לשוב לשלטון לא תשובו ,אז לא חבל על הדיבורים.
    סגור
  • 14.
    ח״כ של העבודה מריחים דם ומתנפלים
    מאיר פ 24/08/2014 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתמול בטלויזיה ח״כ הרצוג התנפל על הממשלה והציג וטכנית מדע בידיוני לשלום עם הפלסטינים, היום רוזנטל, לפני כמה ימים מירב ושלי יחימוביץ. הנה מסר לכל ח״כ מעבודה ... הממשלה הקיימת לא במיטבה , אתם חה חה מתאימים אולי להיות נהגי שרים, אתם רוצים להנהיג את המדינה. שופטי ישראל, אנשי האקדמיה, סופרי ישראל הבריחו את הראויים להנהיג את המדינה, גלשו על כנפי הדמוקרטיה וגרמו נזק ותביעות נגד חיילנו. כל כך עוורים למציאות שבויים בתדמיתם עד שבסוף ינצחו על חורבות ישראל.
    סגור
  • 13.
    צודק בהחלט בנוגע לחיוניות הביקורת, אני בספק לגבי המועד (ל"ת)
    יוסי בן-משה 24/08/2014 10:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    הח"כ הכי הזוי ועלוב שניצל את פרסומו לפתור בעיות פרנסה
    דוד 24/08/2014 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כנסת עלובה שבחרה באפס כזה
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    מה נסגר אתך מטכלניק
    פריינטה 23/08/2014 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לי ספק שהחבר כנסת האופרטיוניסט, שאני לא מאמין למילה שלו מבין גדול במהלכים צבאיים. את פו"מ הוא חצה בסערה. היה בווסט פויט ללימודי צבא מתקדמים. אחל'ה אקדמיה ועכשיו הוא מעביר ביקורת בזמן לחימה במקום לחזק את הכוחות. בוז'י כל עוד בלהקה שלך ישנם כאלה פסיכים אני נאלץ לוותר על תמיכתי. אני בטוח שתסתדר בלעדי, כי מי אני מול מפלי המצביאים לחבורה שסביבך.
    סגור
  • 10.
    רגע תעצרו
    קצין בכיר במיל 23/08/2014 10:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני שתוקפים את מיקי ומדביקים לו תוית של שמאלן-אולי בכ"ז כדאי לעצור לרגע ולשאול איפה טעינו? רבותי...המערכה הזו כבר הופכת להיות כמעט המערכה הכי ארוכה בתולדות מלחמות ישראל ....שוב ננוח על זרי הדפנה ונאמר קדוש קדוש קדוש או שנדע להיות מספיק חזקים לשאול היכן טעינו?..צה"ל לא חסין מקונספציות מוטעות שיצרו ועדות חקירה..ורק נמה אחדות מהן-קו ברללב...סברה ושתילה..המרמרה..המנהרות.. רבותי..אי אפשר לירות רק תוך כדי תנועה.. צריך את החושבים לפני ולא אחרי...יש חטיבת הסטוריה..ויש חטיבת מחקר ויש אנשים שכל תפקידם רק לשבור את הראש 24/7 בשאלה מה יקרה אם.... לצערי כמו שבן גוריון אמר אצלנו יש מומחים רק למה שהיה.. כשלוקחים את הילד לרופא שינים הרופא שואל למה נתתם לו סוכריות ולא נתתם לו על הראש שיתן טיפול מונע בוקר וערב... יש למישהו ספק שכוח ההרתעה של צה"ל אכן נפגע הפעם? חמס חוטף אבל עדיין משיב מלחמה שערה וזה בשבילו הנצחון..שמישהו יתעורר כי אם זה מה שקורה מול סרדין כמו חמס מה יהיה מול כריש כמו חיזבאללה? חסר לנו אחד כמו אריק שרון שעבר ממיגננה להתקפה ויזם את חציית התעלה.... תתעוררו
    סגור
  • 9.
    רוני, תפסיק עם השטויות האלה, לך טפל במשפחות הפשע
    אור לגויים 20/08/2014 09:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רוני, מה השנאה העצמית הזאת? כעיתונאי הייתה חייב לדעת שנגמרו המלחמות הרומנטיות. באזור כמו עזה, רווי בארסנל של אמצעים ותחמושות רבות ומגוונות, אין מקום להפתעות אלא ללחימה זהירה ומחושבת וכך עשה צה"ל. אתה עוד חיי את מלחמת ששת הימים, אבל מאז השתנתו פני המערכות ללא הכר ובהתאם לכך נערך גם צהל !!! אם אתה יודע להצביע מה היה צריך לעשות ולא עשו, תקום ותגיד, אם לא, תמשיך לטפל בשחיתות ובמשפחות הפשע, בזה אתה הכי טוב ורד מההלקאות העצמיות המיותרות האלה !!
    סגור
  • משפחות הפשע הפשע המצב הכלכלי
    יוסי בן-משה 24/08/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם במשפחות הפשע צריך לטפל ובהקדם. הדמות הנערצת כיום, דמות הארכי פושע, דרך ההחנהגות, הנתפסת כמביאה לתוצאות היא דרך הפשע. בקורת לגבי מהלכי המלחמה, לא מונע טיפול בעניין הפיעה. יש לטפל גם בהקדם במצב הכלכלי הגרוע, לפיו מספר משפחות, נצלו ומנצלות את מצב המדינה, החברה והשלטון כדי לעשות לכיסם.
    סגור
  • כנס
    מושון 23/08/2014 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא רוני רוזנטל השחקן אלא מיקי ח"כ בהווה ועיתונאי לשעבר
    סגור
  • 8.
    העיקר שהכנסת במיטבה
    שאול 18/08/2014 21:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלא לדבר על ליברמן ובנט שעושים שבת לעצמם ומנהלים פוליטיקה אישית לקדם את האינטרסים הפוליטיים שלהם ליום שאחרי - מגעילים . במצב ענינים כזה מה אתה רוצה מר רוזנטל ?
    סגור
  • 7.
    בדמוקרטיה אנחנו עסוקים רוב הזמן בטובתנו האישית
    אלי 18/08/2014 18:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מקיפים עצמנו בשכבות שומן ונוחיות ולא מוכנים לוותר עליהן, ככה לא יוצאים לקרב ובטח שלא עם תחינות "שיהיה שקט".
    סגור
  • געגועי לאריק
    יוסי בן-משה 24/08/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא עכשיו הייתי רוצה את אריק משתי סיבות. הסיבה הראשונה, לדעת למה כיוון בהתנתקות, הרי לא יתכן , שמי שרואה כמה מהלכים קדימה, כמוהו, לא יצפה את המצב. הסיבה השנייה, אנשים כמו אריק והר ציון, קצ'ה ואח' ידעו לעמוד גם מול בקורת קשה ולעשות מה שטוב למדינת ישראל. חבורה שלא פחדה להסתכן ולסכן את עצמה, לוותר על חיי תענוגות ולהביא לבטחון.
    סגור
  • 6.
    הפתעות או הקש בגג, צריך לבחור (ל"ת)
    סה"כ רצינו שקט 18/08/2014 18:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    לגבי הדרג הצבאי הבכיר - מה שהיה הוא שיהיה. כשלון
    אבירם 18/08/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם נבדוק, לצערנו, את התנהלות הדרג הצבאי הבכיר לאורך שנים, מאז מלחמת ששת הימים, נמצא כי בשום מאבק או מבצע או מלחמה לא היה כל חידוש יוצא דופן, יוזמה, הפתעה וכו'. הדרג הצבאי הבכיר קופא על שמריו, לא יוזם, פעולותיו גלויות גם ובעיקר לאויב ועל אף ההקרבה הבלתי מתפשרת של הכוחות הלוחמים בשטח ולמרות הכח הצבאי העדיף, תקציב הענק, ציוד צבאי וטכנולוגי משובח ויקר - למרות כל אלה התכנון לקוי ללא כל תחכום. ההשתלטות על המרמרה למשל היא סמל לזחיחות מחשבתית, קבעון מחשבתי וכשלון צורב והאחראים לו - אנשי הקריה המדושנים ולא הלוחמים בשטח וגם לא הממשלה הסומכת על ראשי הצבא... ומה שמצער - מה שהיה הוא שיהיה וכל מה שאמר רוזנטל, שאיני חסיד של מפלגתו, נכון עד כדי כאב כי כנראה שהצבא לאורך השנים בשדרת הפקוד העליונה נכשל פעם אחר פעם.
    סגור
  • גם אני לצערי הרב מסכים עם כל מילה שלך
    ישראל 19/08/2014 07:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי כי מיקום הקרייה בלב עזריאלי משבש כושר מחשבה של גנראלים ואדמיראלים. לחלופין יש הרגשה שגדולי המטכ"ל פועלים בהתאם לפתגם העתיק: "לא עשיתי - לא טעיתי" או רק לא בקדנציה שלי...
    סגור
  • היתי רוצה את אריק שרון ומאיר הר ציון
    יוסי בן-משה 24/08/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא עכשיו הייתי רוצה את אריק משתי סיבות. הסיבה הראשונה, לדעת למה כיוון בהתנתקות, הרי לא יתכן , שמי שרואה כמה מהלכים קדימה, כמוהו, לא יצפה את המצב. הסיבה השנייה, אנשים כמו אריק והר ציון, קצ'ה ואח' ידעו לעמוד גם מול בקורת קשה ולעשות מה שטוב למדינת ישראל. חבורה שלא פחדה להסתכן ולסכן את עצמה, לוותר על חיי תענוגות ולהביא לבטחון.
    סגור
  • 4.
    למה להציב מטרות שאח"כ צריך להתנצל?
    קליפ 18/08/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    השמאל הקיצוני והמטורף מרים ראש נחש. אין לך כל הצעה מעשית. תישאר לנבוח מהאופוזציה. רק ביקורת שטנית זוכה להד התשקורת
    סגור
  • 3.
    לידיעת מפא"י-הצבא איננו יכול להפתיע אם חייב לתת אתרעות
    אנונימי 18/08/2014 15:29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    על פעילותו, למניעת פגיעה באזרחים.
    סגור
  • 2.
    אולי תחזור להיות עיתונאי
    אורי 18/08/2014 15:20
    הגב לתגובה זו
    4 4
    משעמם לך בכנסת האמת אתה גם לא מתאים לא חשוב מה לא עושים בשביל כותרת
    סגור
  • 1.
    מה אתה עשיתה למען המדינה??? (ל"ת)
    שמוליק 18/08/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות