זליכה: "בשנות ה-80 הייתה הרצת מניות, כיום מריצים דירות - ניפול כמו הספרדים ששמו את חסכונותיהם במיליון בתים"

"בנק ישראל מתקן עיוות בעיוות ופוגע בזוגות צעירים; נתניהו - הוא מפיל את הכשלון הכלכלי על לפיד". איך הוא מציע להזניק את המשק?
 | 

אתמול (א') פרסם בנק ישראל הוראה חדשה הדורשת מהבנקים להקצות הון נוסף עבור הלוואות לדיור , מחשש לפיצוץ אפשרי של בועת נדל"ן. הצעד של בנק ישראל צפוי לייקר את הריבית על המשכנתאות ולהקשות עוד יותר על הזוגות הצעירים. Bizportal שוחח עם ירון זליכה, שעבר החשב הכללי באוצר וכיום דיקן פקולטה למינהל עסקים וראש החוג לחשבונאות בקרייה האקדמית אונו, על ההוראה החדשה ועל בעיית התקציב של שר האוצר יאיר לפיד.

"הורדת הריבית של בנק ישראל הזרימה זרם חדש של ביקוש לדירות מצד משפרי הדיור בעלי עודפי הכספים, לכן הם לא יושפעו מהגבלת המשכנתאות החדשה של בנק ישראל, זה ממש לא ישפיע על זרם הביקושים מצדם. צעדי בנק ישראל ירתיעו את הזוגות הצעירים, שדווקא אותם מרחיקים מחלום הדירה", אומר זליכה בראשית דבריו.

לדבריו, צעדי בנק ישראל מיותרים לגמרי: "בנק ישראל מתקן עיוות אחד בעיוות אחר, הדבר היחיד שצריך לעשות זה להעלות . הריבית צריכה להיות עקבית לקצב הצמיחה, לצערי אנחנו רואים ונמשיך לראות התדרדרות בצמיחה כי המשק מתאים את עצמו בסוף לריבית השפל שמונהגת כאן ללא כל סיבה."

"החסכונות צריכים ללכת לתעשייה, לפיתוח ולהשכלה - לא לקירות"
זליכה טוען שזה בסדר שזוגות צעירים ישקיעו את כספי החיסכון שלהם בדירה, אבל לדבריו הכסף של משפרי הדיור והמשקיעים צריך ללכת למקומות אחרים: "הכסף צריך להיות מופנה לבורסה, לתעשייה, לפיתוח, להשכלה, להייטק, אך במקום זה הריבית הנמוכה דוחפת בנייה של עוד דירות, קירות, בהשקעה במוצר שלא מייצר שום דבר במשק".

"מדיניות הריבית חסרת האחריות שינתה את כל תמהיל ההשקעות במשק, אנחנו בדיוק במצב שספרד נכנסה אליו – במקום להשקיע בתעשייה, במחקר ופיתוח, בהשכלה, הספרדים מימנו קירות, בנו מיליון בתים וקרסו. כעת הם שואלים מדוע הם לא צומחים, אין ממה לצמוח כשדופקים על קירות. המצב שלנו מספיק גרוע מבלי להשוות אותנו לספרד - כבר הרבה שנים לא מייצרים בארץ עבודות עם פריון, כי כספי החיסכון לא הולכים למימון פעילות יצרנית אלא לדירות. בשנות ה-80 הייתה בבורסה הרצת מניות, כעת יש הרצת דירות".

לגבי תקציב המדינה, אומר זליכה: "בשיח על התקציב – או ששר האוצר וראש הממשלה הם בורים ועמי ארצות או שהם צוחקים עלינו בפנים – התקציב חסר מנועי צמיחה, אין פרויקטים של BOT או PFI בתשתיות או בתחבורה כפי שהונהגו כשהייתי החשב הכללי באוצר ב-2003 - בזמנו הגדלנו באופן דרמטי את ההשקעה בתשתיות, אבל האוצר לא מבין את זה היום."

"התדרדרנו לצמיחה אפסית"
לשאלה מתי ראש הממשלה, "הקוסם הכלכלי" של תחילת שנות ה-2000, יתערב בעבודתו של לפיד, אמר זליכה: "נתניהו מחפש להפיל את כל הכישלון הכלכלי על יאיר לפיד, אני באמת לא מבין את לפיד – גם היום הוא יכול לעשות ריסטארט למדיניות שלו, להביא אותו למקום אחר יש לו את הכוח הפוליטי לכך. לאחר שנה וחצי באוצר, מדוע הוא ממשיך להתעקש להיכשל? מדוע הוא לא מבין שהמדיניות שלו לא מתאימה? שהצוות שלו לא מתאים? הוא ממשיך את המדיניות הגרועה של יובל שטייניץ. ירדנו מ-4% צמיחה עסקית לנפש ל-0%, למה שזה ישתנה עכשיו, כמו מכונית במדרון."

זליכה לא מאמין שנראה כאן בחירות בקרוב: "לנתניהו ולפיד אין כל אינטרס ללכת לבחירות כעת – הם יודעים שהם שני האחראים הגדולים למצב הכלכלי ושהם יוכו שוק על ירך. האחראי השלישי הוא נגיד בנק ישראל לשעבר פרופ' סטנלי פישר. אין סיבה שנהיה במצב של צמיחה עסקית אפסית לנפש. השינוי היחיד לטובה שראיתי הוא התעקשותו של לפיד לא להטיל מיסים חדשים על מעמד הביניים המוחלש, אבל ללא מנועי צמיחה הוא רק ימשיך להיחלש ולהידרדר."

כתבות מעניינות נוספות:
זה המחיר שקיבלו על דירת 46 מ"ר ברחוב סואן בתל אביב
מחיר של אתמול: באיזו עיר נמכרה דירת 4 חדרים ב-370 אלף שקל?

תגובות לכתבה(95):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 60.
    טוב אז לגבי הבחירות זליכה טעה
    דניאל 18/01/2015 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמו כל יתר הנביאים, כל יום ניתן לראות נבואה אחרת שלו כך שכאשר יקרה משהו הוא יוכל לצעוק אמרתי לכם...
    סגור
  • 59.
    לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
    תחושת הבטן שלך 22/09/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות לא לקנות
    סגור
  • 58.
    צודק, הגיע הזמן להעלות את הריבית
    ישראלי 22/09/2014 16:31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טוב שלא הורידה אותה ממש לאפס היום, אבל גם 0.25% זה בדיחה. הלוואי ויעלו את הריבית ל 3% וככה ימחקו את ספקולנטי הנדלן המגעילים.
    סגור
  • 57.
    האמריקאים יודעיםל השקיע בתעשייה וכיום קוצרים פירות
    חכם מה הוא אומר 22/09/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו הולכים בכיוון הייטק שזה טוב אבל שוכחים בדרך מאות אלפי ידלים בעיקר בפריפריות שעוד 10 שנים יביאו את המהפכה הבאה.מפלגת הפריפריות שתתקן עיוות של שנים...
    סגור
  • 56.
    סרטון וידאו נהדר שמסביר על כך
    אילן ב.ש 17/09/2014 08:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    https://www.youtube.com/watch?v=j6W_YVCmNq8&index=6&list=UU0te2FERT80gvfSAeX6uw7Q
    סגור
  • טען עוד
  • 55.
    מה ולמה ?
    לבריאות ! 17/09/2014 03:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממקורות זרים נודע שגם אתה קנית וואחד בית .
    סגור
  • 54.
    אין בכלל מה להשוות, כאן יש מחסור בדירות ושם עודף דירות! (ל"ת)
    ברק 16/09/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • איזה מחסור? אנשים גרים ברחוב? (ל"ת)
    נמרוד 16/09/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 53.
    זליכה=רוביני. שניהם חוזים נפילות כבר שש שנים אבל
    ג'ונס 16/09/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    1 8
    בינתיים השוק רק עולה ועולה ומתחזק על מה ולמה בדיוק נהיה כמו ספרד??
    סגור
  • 52.
    איך אפשר להשוות דירה לבורסה? אתה אמיתי? (ל"ת)
    אני 16/09/2014 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • רק מי שלא מבין כלום בשוק ההון טוען טיעון חסר ידע ....
    22 16/09/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כמו שלך ולצערי אתה לא היחיד רוב הישראלים חסרי ההשכלה הכלכלית המינימאלית חושבים כמוך. השקעה מושכלת במדדים בפיזור גיאוגראפי וסקטוריאלי בבורסה נותנת הסתברות גבוה יותר לתשואות לאורך הזמן ההבדל היחיד שבשוק ההון אתה יכול לצפות כל יום עם ההשקעה שלך עולה או יורדת וזאת ביחס לדירות ששם לא תראה על המסך שהדירה שלך צללה ב 25 אחוז בדיוק כמו בשנת 2000 שמחירי הנדל"ן הארץ נפלו 10 -30 אחוז ואל עלו במשך 10 שנים ואנחנו לא מדברים על נפילות נדל"ן שהתרחשו במדינות אחרות כמו בשנת 2003 ביפן שעד לכתיבת ספר זה לא התשוששה ממנו והנפילה בארצות הברית ובשאר העולם בשנת 2008 . ולידיעת כל אלה שחושבים באופן מוטעה כמוך - לשם השוואה תשואתו בין העלייה של מחיר הדירה לבין השקעה המצטברת של מדד ת"א 100 החל משנת 1992 ועד שנת 2012 הינה 949.58% לעומת תשואתו הממוצעת של שוק הנדל"ן שהניב כ- 304.74% על פני אותה תקופה.
    סגור
  • מי שמכר את הדירה ושם את הכסף בבורסה הפסיד את המכנסיים
    אני 16/09/2014 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ומצד שני, אם יש לך דירה, אז הכסף המיותר אתה יכול להשקיע בבורסה בפיזור ובלי פיזור, ואיך שבא לך.
    סגור
  • 51.
    זליכה, אתה גם כן לא גר ברחוב (ל"ת)
    אני 16/09/2014 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 50.
    מר זליכה אם זו רמת ההבנה שלך לגבי כלכלות
    משה ראשל"צ 16/09/2014 07:37
    הגב לתגובה זו
    2 7
    אז אני לא מבין איך אתה נחשב בכיר יש הבדל תהומי בין שתי סוגי התשתיות לנו יש מדינה קטנה וצפופה מישהו שמע על בועת נדלן בהונג קונג וסינגפור זה בדיוק בארץ שלנו עוד מעט יגיע מבול עולים מצרפת בנתניה אשדוד ואשקלון הביקוש יטוס מר זליכה האם בספרד יש גלי עליה - שכל מצוצם
    סגור
  • ב-1991 עלו לארץ כמיליון עולים ולא היתה שום בועת נדל״ן
    שני 25/09/2014 02:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בועת הנדל״ן קשורה קודם כל לריבית הנמוכה ולמשכנתאות הגבוהות מדי שהבנקים נותנים כדי לייצר לעצמם יותר כסף, ורק אחר כך לענייני היצע וביקוש.
    סגור
  • כן ,בספרד יש קליטת מהגרים
    שחר 16/09/2014 14:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אם אתה חושב שעלייה זה תופעה יחודית, אז אתה טועה ,תשנה את המילה להגירה אז אתה תבין. ספרד ומדינות האיחוד האירופאי קולטים המון מהגרים מוסלמים ,לא סתם אתה מדבר על עלייה של עולים מצרפת......
    סגור
  • איזה צעיר ישראלי יהגר ל-50 אחוז אבטלה
    משה ראשל"צ 23/09/2014 00:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברור שמוסלמי ממצרים יש שם 70 אחוז אבטלה יעדיף להגר לספרד
    סגור
  • 49.
    לכבוד ירון
    שרון מיארה 15/09/2014 23:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני לא מבין דבר אחד אני עוקב אחריך כמה שנים למה אתה לא רץ לכנסת אני מאד אוהב את המדיניות שלך רחב לשבת בצד להתלונן זה בסדר לך תרוץ אני אחריך באש ובמים תרוץ כבר שנראה קצת אופק מהמדינה הזאת
    סגור
  • 48.
    פישר לדין
    רוני 15/09/2014 21:54
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מדיניות הריבית היא פשע חברתי וכלכלי עצום.להביא את פישר לחקירה בישראל ולבדוק את מניעיו ושיקוליו,והאם יש במדיניותו מן הרשלנות .ועל רשלנות משלמים.
    סגור
  • 47.
    כמה דירות יש לזליכה???כמה!
    קליפ 15/09/2014 20:53
    הגב לתגובה זו
    3 9
    פקיד ריק,נבוב ומתוסכל.חסר מעש.טיפש ומובטל
    סגור
  • 46.
    הורדת מחירי דירות
    לזר 15/09/2014 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בהמשך לתגובה להטלת מס רכוש על הדירות למי שהדירה משמשת תחליף לפנסיה אפשר לתת פטור ממס למיקריים אלה
    סגור
  • 45.
    מדינה חשובה ולא עקשנות ביבי לפיד\אחריות מי כן או לא
    דוד 15/09/2014 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.ראיתי הצגה של לפיד מדינה לוקחת מיכם הלואה אני עונה-אסור להנהג כמו אהרון ברק-כאילו מנותק מי משי קרה כאן= אוניה שלנו עבר סערות עזים וגועשים ----- תושבי מדינה אחרים לא כמו-8200כמו כן עברנו מאבקים ומשברים לא קלים הציבור יוהב ויכבד רק מי פעל והתנהג באחריות{למה אוהבים את כחלון} וכן יוהבו את אותו נציג שמנעשה לתקן נזקים שנגרמו לאוניה
    סגור
  • 44.
    אין פיקוח על שכירות כמו בארהב או גרמניה ,כמו גונגל כאן (ל"ת)
    בא 15/09/2014 17:32
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 43.
    דירה זה מצרך יסוד ,ולכן אני לא מרחם על אנשים שעושים
    בא 15/09/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    11 2
    ביזנס על האדם העובד ,שילכו לגור בדירות שרכשו להשכרה ,כול יום בדירה אחרת .
    סגור
  • 42.
    בפתח תקווה ברחוב אחד ראיתי 4 שלטים להשכרה
    לא חסר דירות 15/09/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
    10 2
    3 דירות למכירה. בבניין אחד היו 2 שלטים לשכרה והשכן השלישי אמר שהוא לא רוצה לתלות שלט להשכרה עד שהם לא ישכירו בינתיים הם כבר מחכים למעלה מחודשיים!!!!!!!!!!!!!! שכד נמוך מאד דירות משופצות מ א - ת חשמל, רצפות אינסטלציה צבע וכו
    סגור
  • כמה זה נמוך מאד? 1000 שקל לחודש? 500?
    ישראלי 22/09/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    3000 ו 4000 שקל, בשביל פ"ת עיר הפועלים - זה מחיר יקר מאד.
    סגור
  • עושים ביזנס על גב האדם העובד ,גם אם כולם חושבים שזה
    בא 15/09/2014 17:18
    הגב לתגובה זו
    10 2
    בסדר זה לא אומר שזה בסדר , זה לחלוטין לא מוסרי .
    סגור
  • 41.
    המיתון כבר כאן
    יניב 15/09/2014 15:11
    הגב לתגובה זו
    22 1
    המיתון כבר כאן ויותר גרוע הוא רק בתחילתו !!1 המצב על הפנים חוץ מאלה שיש להם" 10 אחוז מהמדינה " בעיקר כאלה שדאגו להם ולמשפחות שלהם ולמקורבים שלהם כל שאר העם חיי על קצהו של התמוטטות כלכלית ואישית לא מראים את זה בתיקשורת כי התיקשורת שייכת ל10 אחוז שיש להם אבל בקרוב הכל יגמר וכל האמת תצא לאור כי לא יהיה מי שישלם מיסים כי רוב העם ציצם צריכה ואף אחד לא מגיע לסף המס !!!
    סגור
  • 40.
    פרופסור ירוני תירשם אצל כונס נכסים
    YL 15/09/2014 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 13
    נו......מה לא עושים עבור כותרת את הרי מי כ פרופסור זליכה יודע איזה הבדל מהותי יש בן שתי הכלכלות ואם מדברים על דירות יודע פרופסור זליכה ש בארץ הקודש חסר רק דבר אחד וזה קרקע לבניה לאומת ספרד ש המרחבים הם אדירים אבל מעבר לכל הדיבורים דבר אחד ברור פרופ ירוני זליכה נערך לבחירות ***לא חשוב התוכן חשוב להיות בתמונה הציבורית***
    סגור
  • לאור התגובות המוחצניות ברור ש זליכה מגשש לחזור
    אלון 21/09/2014 10:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק חבורת אוהדי זליכה יכולה לעשות טעות כזאת להגיב במסות כבדות כל כך אז אכשיו זה ברור ***זליכה חולם לחזור לשוק הציבורי
    סגור
  • 39.
    צועק המלך הוא עירום וכל הטיפשים מתעלמים (ל"ת)
    טלי 15/09/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 38.
    פעם ראשונה שאני מסכים עם זליכה
    ירון 15/09/2014 14:15
    הגב לתגובה זו
    21 3
    לפני מספר חודשים מכרתי דירה קטנה, הגיעו עשרות משקיעים, ורק 2-3 זוגות שחיפשו דירה למגורים. בסוף קנה את הדירה בחור צעיר, להשקעה כמובן, אם לא היו מגיעים המשקיעים היה מחיר הדירה צולל ב- 30% לפחות. וזו בעצם הבעיה - זה בסדר שיש משקיעים בנדלן, אבל ההיקף שלהם בישראל הוא עצום ולכן מחירי הדירות רק עולים. וגם דירות חדשות ילכו למשקיעים, כי יש הרבה כסף פנוי ואין אלטרנטיבות להשקעה. מע"מ 0 ? הצעה פופוליסטית של עיתונאי, הפתרון הרבה יותר פשוט אם יטפלו בבעיית המשקיעים.
    סגור
  • אתה לגמרי צודק
    משה 16/09/2014 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארה"ב מי שנפל ראשון היו המשקיעים. ראיתי תכנית דוקומנטרית שהציגה אדם שהיו 12 דירות להשקעה. כשהגיע הנפילה - הוא עבר לגור אצל חברים. גם את הדירה שלו למגורים הפסיד.
    סגור
  • ברור...עם ריבית אפסית למה שזה לא יקרה??? (ל"ת)
    להעלות ריבית מיד!!! 16/09/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 37.
    חייב המישטרה לחקור בבורסה שלנו שמריצים אותה כול הזמן (ל"ת)
    אבי 15/09/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 36.
    חייב חקירה בבורסה שלנו שהי לא זזה
    חיים 15/09/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מריצים מניות אפו שטוב להם וכך גם הבורסה מתנהגת בגלל זה הי לא זזה
    סגור
  • 35.
    הבעיה שאין הנהגה , מנהיג ראוי היה צריך מזמן
    בושה !!! 15/09/2014 13:33
    הגב לתגובה זו
    7 2
    ללחוץ על הברקס ולעשות את הדברים הנכונים לכלכלה , במקרה שלנו מדובר כמובן בראש הממשלה ביבי, הבעיה היחידה שביבי הוא בעל אישיות נגררת ולא יוזמת והוא נגרר אחרי כל האינטרסנטים במשק ולא מעוניין בשום זעזוע שידבוק בו , מה שנקרה תמות נפשי עם פלשתים ,הוא חוסר היוזמה ובחוסר האחריות שלו מוביל את מדינת ישראל למגה פיגוע כלכלי .
    סגור
  • 34.
    זה לא בורסה זה חרטה של בורסה הישראלי (ל"ת)
    חיים 15/09/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 33.
    אפו כול פקחי הבורסה שמעלים עין
    חיים 15/09/2014 13:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא יכול להיות שבעולם קורס ופו מדשדש האם כול הפקחים גם הם משתפים פעולה אם מריצי ם לא יתכן שבורסה הרבה זמן רק בדשדש
    סגור
  • 32.
    10 שנות מס שבח ב-50% מגובהו
    נצר יואב 15/09/2014 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    א. פרסמתי כבר זאת לפני מעל ל-3 שנים: www.buat-nadlan.com/2012/04/10.html ב. הבועה _יזומה_ ע"י הממשלה כדי לממן את המגזרים הערבי והחרדי, שלהם יחדיו כבר 8 שנים רוב בלידות. ג. הממשלה מוסיפיה מימון אך מקשה על משכנתאות, כדי שרק בעלי ממון יוכלו לשחק בקזינו הדירות. המסקנה: נתניהו הינו corporate raider, השולל באכזריות רבה וגלויה את רכוש וזכויות היסוד של התושבים, הן כפרטים והן כציבור(הפרטות לדעת). ביבי היה יד ימינו של שמיר במדריד ב-1991 ומסר את חברון לרש"ע ב1997, שנתיים אחרי שיצחק רבין נפל על הגנתה של העיר באוסלו ב'.
    סגור
  • 31.
    מה קרה זליכה, מכרת דירה מוקדם מידי? (ל"ת)
    זמן אמת 15/09/2014 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 30.
    זליכה=רק שלילי ואנטי די לגנוב כותרות נמאסת אתה פתאטי (ל"ת)
    לא רוצים לשמוע אותך 15/09/2014 13:15
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    ש.ב 15/09/2014 16:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 29.
    פיצוץ הבועה? מס על הכנסה משכר דירה!
    שגיא טובי. 15/09/2014 12:50
    הגב לתגובה זו
    32 1
    ביום שישוו מס בורסה למס על הכנסה משכר דירה הנדל"ן יקרוס כמו מגדל קלפים ואיתו הבנקים.3 דירות ומעלה למסות כעסק לכל דבר.אני עובד על זה חזק בשיכנועים של ח"כים פוליטיקאים ועיתונאים.בסוף זה יקרה ודירות מחולקות של משקיעים ייזרקו לשוק כמו מניות במפולת.
    סגור
  • השכירות תעלה (ל"ת)
    שמוליק 15/09/2014 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 7
    סגור
  • אבל..
    דוד 15/09/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
    2 8
    אם יהיה מס על בעלי הדירות הם פשוט יפילו אותו על הדיירים ואנחנו נשלם עוד יותר על השכירות שגם ככה חולבים אותנו על דירות שלעיתים לא ראויות למגורי אדם. ההצעה שלך יפה אבל.. ראש היהודי ממציא פטנטים וימצא דרך לעקוף את זה ולחלוב את האחר.
    סגור
  • דוד בוא נשאל אחרת....
    שגיא טובי 15/09/2014 14:47
    הגב לתגובה זו
    12 1
    בעלי הדירות לא מעלים מחירים כל הזמן?....אם היו יכולים לא היו ממקסמים כבר עכשיו את ההכנסה משכר דירה?.......לאמי למשל יש דירה ביד אליהו שקיבלנו בירושה והיא משכירה אותה ב-3000 ₪.התחילה ב-3500 וירדה ל-3000 כי זהו המחיר המקסימלי.....אז דירה שעולה כיום 5000 תעלה 6667 (25% מס)?.....בחלומות הלילה בין הכוכבים של בעלי הדירות.....המס ייפול כמעט כולו על בעלי הדירות,המחירים ירדו כמעט בשיעור המס (נניח 2-3% ייפלו על השוכרים) ובא לציון גואל (לפחות בינתיים).....ביזפורטל נסו לגבש קואליציה להגשת בג"צ בנושא הכאוב הזה של אפליית המס הברורה העם איתכם.
    סגור
  • להאשים את בעלי הדירות זה קצת פתאטי. במדיניות
    לטובי 15/09/2014 15:21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    של ריבית נמוכה זכותו של כל אדם להשקיע בצורה כזאת שישתלם לו. הצרה היא המדינה שראתה מה קורה ולא עשתה כלום. כלומר לבנות עוד דירות להוזיל את המחירים. אם הריבית תעלה אז האנשים יחזרו להשקיע בבורסה כי זה ישתלם להם יותר. מס על דירות לא יעזור להיצע הדירות. אף אחד לא ימכור את הדירה וישים בבורסה כסף. להפסיד את הכסף? לקבל ריבית נמוכה? .מי שהיה חכם וקנה דירה אין להאשים אותו. גם אם זה להשקעה זכותו. נמאס כבר מהמיסים . ויש גם רבים שבחרו להוציא את הכספים שלהם מקופות הגמל שהפסידו במניות ובחרו לקנות דירה לפרנסה ולמחייה שלהם. לא לכולם יש פנסיה רוב המשקיעים קונים דירות קטנות וגם שכד קטן בהתאם. רובם בוחרים פתח תקווה משום מה . שם יש הרבה דירות חורבות במחירים נמוכים.
    סגור
  • 28.
    עוד חכם ציון (ל"ת)
    חי 15/09/2014 12:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    יותר טוב לפתח מעדון ריקודים בבורסה (ל"ת)
    יוסי 15/09/2014 12:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 26.
    זה בורסה של סוחרים בלבד אתה קונה אשני מכר
    יוסי 15/09/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בגלל זה הבורסה בטנגו הי לא רוצה שהסוחרים יפסידו כסף
    סגור
  • 25.
    הבורסה רק רקדת טנגו לו לפה ופו רק מרצים הסוחרים (ל"ת)
    יוסי 15/09/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 24.
    אסור ליסחור בבורסה רותח (ל"ת)
    יוסי 15/09/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 23.
    אני רוצה לסחור בבורסה אבל הי גבוע האם רק ליפול (ל"ת)
    יוסי 15/09/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    תפסיק להלך אימים
    אמיר 15/09/2014 12:21
    הגב לתגובה זו
    4 16
    הכתבות האלה הם פופוליזם זול ודוחה. תוכן הכתבה רדוד בתחפושת של איש המחפש כותרות. התהליך פה לא דומה בכלל למה שקרה בספרד. אין לי זמן וכוח להסביר לכם למה... גם עוד שנים מהיום נמשיך לשמוע את המנטרות המפחידות והטפשיות האלה. אם לא יהיה תרחיש ביטחוני גיאו-פוליטי קשה, הכל ימשיך להיות כשורה בתזוזות קלות ימינה ושמאלה.
    סגור
  • 21.
    סוף סוף משהו אומר את האמת
    פיני 15/09/2014 12:18
    הגב לתגובה זו
    25 1
    ריבית אפסית טובה לבעלי הון המריצים את שוק המניות והנדל"ן. הרסו דור שלם עם אידאולוגיה הזויה . הבועה הזאת תתפוצץ בסופו של דבר. במוקדם או מאוחר יש גבול לכל פונזי.
    סגור
  • 20.
    לזליכה אין עסקי בניה? נראה לי הוא שותף במיזם כלשהו (ל"ת)
    רגע רגע 15/09/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 19.
    למה אתה לא אומר לעם מה הגורם האמיתי לחסרון הכסף???
    מיואש 15/09/2014 12:08
    הגב לתגובה זו
    29 8
    המגזר הציבורי מחסל את כל התקציב במאות אלפי משכורות ופנסיות...אנחנו כמו מפעל עצום שמחלק משכורות ופנסיות מוקדמות ומעסיק אלפים לא יעילים או לא דרושים...אז העם סובל
    סגור
  • שטוף מוח שכמותך. הכסף הולך להתנחלויות והטבות מס
    כמה שטויות וצרות עין 15/09/2014 12:31
    הגב לתגובה זו
    11 13
    כבר שנים מזניחים את הכל כי צריך להרחיב את ההתנחלויות שם לאן הולך המס על הבורסה 25% מס זה המון
    סגור
  • הוא התכוון שהכסף לא מחולק נכון ! יש פער עצום בין המשכור
    קוקו 15/09/2014 13:08
    הגב לתגובה זו
    11 0
    יש גם איגודים שקיבלו בשנים האחרונות 100% יותר על משכורתם , כך שזה משאיר את השאר עניים יותר. ויש עוכדי ציבור שמרוויחים יותר טוב מכל עצמאי אחר (תקציבית + הטבות משכורת 13 בריאות הבראה ארוחות צהריים ומה לא טלפונים ועוד ועוד )
    סגור
  • אכן הכסף לא מחולק נכון . המנהלים מרוויחים המון והם
    קוקו אהה 15/09/2014 15:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעטים. השאר לא מרוויחים הרבה .נכון שיש עצמאים שלא מרויחים פחות אבל יש עצמאים שמרווחים המון כולל אינסטלטורים חשמלאים נגרים רקדנים סמויים בחתונות שעושים כל חודש 30 אלף ומעלימים מחצית. מה אתה נטפל למגזר הציבורי? משרדי ממשלה ודואר זה הבעיה שלך? מה עם חברת החשמל? מה עם אנשי הקבע ? אבל מי שמושך הכי הרבה זה הכיבוש וההתנחלויות. מה לא ברור פה?
    סגור
  • 18.
    זילכה, היית שם, ראיינו אותך, תן לאחריפ לעבוד (ל"ת)
    bgrh vtumr 15/09/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סגור
  • 17.
    לפטר את לפיד מיד! כל יום הוא מזיק לכלכלה יותר ויותר! (ל"ת)
    דני 15/09/2014 11:53
    הגב לתגובה זו
    10 11
    סגור
  • ביבי פלוג לפיד . לפיד = נזק= ביבי שבחר בו לשר אוצר
    לפטר את 15/09/2014 12:12
    הגב לתגובה זו
    7 3
    זה פשוט בדיחה על חשבון עם ישראל לבחור בלפיד כשר אוצר בתקופה כזאת. ממשלה לא מקצועית באף תחום. מתחת לאף של ביבי חפרו מנהרות והוא שתק. ניפחו בועת נדלן והוא שתק.
    סגור
  • לפיד?? ביבי הוא הבוס כבר שנים. והוא בורס את המדינה (ל"ת)
    לפיד לא עשה כלןם 15/09/2014 12:11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 16.
    נתניהו הוא כמו אהוד ברק- עושה צרות ומפיל על אחרים ובורח (ל"ת)
    שני יצורים 15/09/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    26 1
    סגור
  • תמשיכו לבחור במלך ביבי בבחירות הבאות . ואסור למתוח
    אז מה 15/09/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    על הממשלה הזאת ביקורת תכף יקומו האוהדים האינטרסטנטים וינשקו את עפר רגליו
    סגור
  • 15.
    זליכה תמכור את דירתך ותשים בבורסה לקראת הקריסה (ל"ת)
    צביקה דורון יועץנדלן 15/09/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
    7 6
    סגור
  • 14.
    הורדת מחירי הדירות
    לזר 15/09/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    20 5
    לפי דעתי אפשר להוריד מחירי הדירות ע"י הטלת מס שנתי על מחזיקי דירה שניה למשל 1% ו2% על מחזיקי יותר משתי דירות .יחד עם זה יש להקפיא בחוק שכר דירה למס' שנים
    סגור
  • זה מה שכולם יודעים מיסים מיסים מיסים . יש כאלה שדירה
    די כבר עם הבנאליות 15/09/2014 12:17
    הגב לתגובה זו
    6 8
    שניה זה הפנסיה שלהם והם חיים מזה לא כולם חברי כנסת יש מספיק בעיות בהשכרת דירה יש שוכרים שהורסים, לא משלמים קשה להוציא אותם יש תיקונים יש בלאי. יש מס על שכר דירה החל מסכום מסויים. זה מאפשר למי שאין פנסיה לחיות . אחרת הוא יבקש הבטחת הכנסה מה עדיף לך י?
    סגור
  • צודק!!! לבדוק למי יש גם דירות וגם שכר גבוה!!!
    להעלות ריבית מיד!!! 16/09/2014 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש אנשים עם דירות ועם מליונים בבנק. צריך לבדוק כל מקרה לגופו. לא ייתכן שאדם שאין לו פנסיה או עבודה, ויש לו רק דירה אחת ק להשכרה, יסבול.
    סגור
  • 13.
    שימו לב הוא טוען שלפיד ביבי וסטנלי הם כישלון
    למעריצי זליכה 15/09/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    13 1
    ממשיכת דרכו פלוג גם היא כשלון. ממשלת בזיון
    סגור
  • 12.
    איי זה כואב
    דר דוחה 15/09/2014 11:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מספיק רוצים כבר מזרחי בבנק ישראל זליכה מתאים דחפו לנו הפולנים את הפלוג/ק עמוק בתחת
    סגור
  • 11.
    ההיצע עונה על הביקוש
    אורי... . 15/09/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    6 1
    היום ההיצע עונה על הביקוש כך שגם אם הריבית תרד ל 0% זה כבר לא ישפיע. והיום כאשר ההיצע גדול יותר למדינה יש אפשרות להוריד את מחיר הדירות בהגדלה יותר גדולה של ההיצע. והסכמי הגג שכבר החלה בהם, הם האפשרות הזריזה להגדלת ההיצע.
    סגור
  • 10.
    זליכה-מנסה לבנות תיאוריה כלכלית ההפוכה לתיאוריה
    אזרח 15/09/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    7 7
    הקלאסית המונטריסטית והניאו קלאסית ומנותקת מהמציאות.נקיטת הצעדים האמורים על ידו תגרום לקריסה מהירה יותר של המשק כך שהסיפור הספרדי ייראה לנו כאוטופיה לשאוף אליה.
    סגור
  • 9.
    כמו שכתבתי בעבר,בועת נדלן שואבת את הכסף מהכיסים .
    בא 15/09/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
    20 1
    מעט מאוד אנשים מרוויחים מזה והמשק נחנק שכן אין כסף לקניות ,הכסף הולך למשכנתה או שכירות יקרה או להשקעה בדירות או שטחים חקלאיים שבינתיים צומחים שם קוצים ולא כסף . גואל נפש שעושים ביזנס על מוצר חיוני .
    סגור
  • 8.
    מר זליכה האיש המתאים ביותר כשר אוצר...
    אליהב 15/09/2014 11:15
    הגב לתגובה זו
    19 4
    נעלה את לפיד בתנאי שהוא הוא יבחר בך מר זליכה כשר האוצר....לרגע זה יש לנו כנסת עקומה אם מדינאים חסרי השכלה ולא אמינים כלל...
    סגור
  • להעיף מיד ישנם מזרחים טובים בלי גנבות של
    עמי בחבוט 15/09/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 3
    נמאס לנו מהשמות הלועזים כמו הפלוג/קית בשטרות של ההוא הפלצן
    סגור
  • יופי, תשים את אריה דרעי שר אוצר. נמאס מרגשי הנחיתות שלך (ל"ת)
    ישראלי 15/09/2014 12:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 7.
    ילד - עוד לא היבנת שאינך מבין בנדל"ן ? זה לא מניות
    ישראל 15/09/2014 11:05
    הגב לתגובה זו
    6 29
    לנדל"ן חוקים משלו ומחירי הנדל"ן סבירים לחלוטין בהתחשב: 1 בעיות התעבורה הופכות מקומות כמו פתח תקווה, לוד ופתח תקווה למקומות "רחוקים". במקום להתיחס למחירי הנדל"ן ברמת גן, תתיחס, ילד חמוד, ללוד. 2 ישראל היא המערבית היחידה עם גידול אוכלוסיה משמעותי. בתוך 30-40 שנה הדרישה תוכפל. לפני שעושים השוואות לשוק המניות שאינו דרישה קשיחה, צריך ללמוד נדל"ן.
    סגור
  • זה שאתה כותב "לנדל"ן חוקים משלו" רק מראה שאין לך
    י 15/09/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    22 2
    מושג ואתה שבוי בקלישאות ושטיפת מוח כמו רוב העדר.
    סגור
  • ועם כל מה שהסברת על ישראל- המחירים לא יכולים להתקיים
    דגככ 15/09/2014 11:33
    הגב לתגובה זו
    14 0
    ברגע שהריבית כבר לא אפס. אנשים לא יוסיפו 2,000 שקל בחודש על מה שהם משלמים היום, רק כדי להמשיך לגור באותו בית. אני מדבר על החזרי המשכנתא.
    סגור
  • הקבלן הקטן החמדן זה ....אתה . לא מוכר דירות מזמן . (ל"ת)
    פפפ 15/09/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 6.
    בניגוד לשנים עברו , הפעם אנו באמת קרובים למשבר.
    פ 15/09/2014 11:05
    הגב לתגובה זו
    33 3
    מי שחושב שאנשים יושבים על הגדר בגלל "מע"מ 0" טועה ובגדול , לאנשים אין הון עצמי מספק כדי לעמוד בדרישות המשכנתא, הכסף אוזל וזה משתקף ברמת המחירים במשק , כל החכמים שחשבו שהם מבינים משהו וקנו דירות בפריפריה במיליון וחצי ישלמו מחיר גדול מאד , שכחו שהאבטלה כעת נמוכה מאד ומה יקרה שתעלה באחוז? שניים ? מי יפגע ראשון ? אנחנו קרובים מאד למשבר גדול, האיחור בטיפול בנדל"ן נותן את אותותיו , מי שחשב שאלה קלישאות מתחיל להיווכח שטעה.
    סגור
  • 5.
    יתכן שבורסה נמצאת ב1420 מזה 20 שנה לא הייה כך
    אבי 15/09/2014 10:56
    הגב לתגובה זו
    10 1
    זה אבא של הרצאת מניות רק הכרשים בבורסה לקחים את הכסף של הקטנים זה בורסה מסכנת לקטנים גם הזרים מפחדים ליכנס לבורסה שלנו
    סגור
  • 4.
    בשביל 5 אחוז מהאוכלוסיה הוא מוכן לשרוף את המועדון
    זליכה הזוי 15/09/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
    8 25
    מדינת ישראל חייבת 700 מיליארד ש"ח ומשקי הבית עוד 400 וזליכה מעדיף שכולם ישלמו עוד 3 אחוז כדי ש 5 אחוז מהאוכלוסיה יוכלו לקנות בית בזול. בדרך כולנו נשלם עוד 30 מיליארד ש"ח ריביות וכל שאר ה 95% יפסידו חלק ניכר משווי הנכסים שלהם, וזה רק נזקים ישירים מיידים. בריבית כזאת כל העולם יחגוג עלינו אבל העיקר שהזוגות הצעירים יקנו בזול. ההצעה הזאת משולה לאדם שרוצה לעצור שודד על ידי ירי חסר אבחנה על כל האנשים בחנות.
    סגור
  • די כבר
    עיניי חמד 15/09/2014 11:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ישנם ילדים רעבים נמאסת בטל לניצולי שואה 6 מילאירד שקלים עבדו זוג בלי ילדים עם רנטות שילומים פנסיות חסכונות זקנה הקצבות הכול ליחיד לזוג כפול חשמל תרופות משקפים טיפולי שניים על חשבון הילדים שימותו פטורים ארנונה ממס על רביות אגרות.די כבר לרווחת של יושבי האחוזות בני 96.הנה הסכום שנעלם מהרווחה מקום המדינה5*65=325מילאירד שקלים לבטל הכול ולחלק לפי מדד ההכנסה.די לתרבות השנורר לא פסה הבושה של דורה הכט.
    סגור
  • לאדון זליכה הזוי ,אתה שד חמדן ומרושע ,וסופך בגיהנום שם
    פפפ 15/09/2014 11:39
    הגב לתגובה זו
    2 18
    מקומך .
    סגור
  • הכלכלה לא צריכה להיות מוכתבת ע"י לווים חסרי אחראיות (ל"ת)
    יוני 15/09/2014 11:39
    הגב לתגובה זו
    19 2
    סגור
  • בסוף הריבית תעלה ממילא, בגלל האמריקאים. אם נחכה המצב רק
    דגככ 15/09/2014 11:32
    הגב לתגובה זו
    23 0
    יחמיר, כי עוד ועוד אנשים מכניסים את עצמם (מרצון) לחובות ענק על דירות. עדיף באמת לעצור את זה כבר עכשיו. כשהריבית תעלה בעוד שנתיים כבר יהיו כמות אדירה של ישראלים שכל שינוי בריבית דוחף אותם לבוץ
    סגור
  • קבלן קטן שתקוע עם דירות .איפה יגורו הצעירים באוהל .
    פפפ 15/09/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    6 8
    או אולי בקרוואן כמו באמריקה .לך מפה .
    סגור
  • 3.
    גם היום מריצים מניות לכן הבורסה בטנגו (ל"ת)
    אבי 15/09/2014 10:53
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 2.
    ביבי וסטנלי חיסלו את הבורסה בזמן
    dan313 15/09/2014 10:50
    הגב לתגובה זו
    11 3
    איראן איראן כלכלת ישראל עובדים עלינו
    סגור
  • 1.
    תותח! כל מילה בסלע!! (ל"ת)
    ירושלמי 15/09/2014 10:49
    הגב לתגובה זו
    27 5
    סגור
  • בלה בלה (ל"ת)
    חי 15/09/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    2 5
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות